Spring naar bijdragen

Ik ben


Quinn

Aanbevolen berichten

Waarom niet... omdat ik bang ben dat het tegen gaat vallen. Dat ik het niet waar kan maken, niet goed genoeg ben en niet sterk genoeg ga zijn om er ook daadwerkelijk voor ze te kunnen zijn. Dat ik toch ga drinken, of besluit helemaal niet meer terug te gaan naar hier. Dat het misschien goed gaat en ik daarom gewoon thuis blijf. Dat het niet goed gaat en ik niet meer terug durf te gaan. Dat ze me ontgroeid zijn, of ik hen. Dat ik er niet meer pas, nu al niet en steeds wat minder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, want op grond hiervan zou ik zeggen: kies voor rust en veiligheid, wacht nog even.

(Trouwens, ontgroeien, dat duurt járen...)

Quinn, er zitten wel véél minder pantsers om je berichten, dat is zo duidelijk.

Ik vond ze wel leuk hoor, daar niet van, maar ook (even denken) eenzaam.

bewerkt door basta
Link naar opmerking
Deel via andere websites

en nu, waarom wèl ook graag.

Omdat ik naar huis wil.

Minder eenzaam, waarschijnlijk omdat ik niet heel veel schijn meer ophoud, is niet echt nodig hier hè, schijn ophouden. Al zal dat hele nuchter zijn ook wel helpen.

En inderdaad, ik weet niet hoe het verder gaat lopen. Ze kennen me niet anders dan als stevige drinker die op elk gebied flink uit de pas loopt. Straks verwachten ze nog sociaal aangepast gedrag van me. Ik moet er niet aan denken.

Het voelt zo ontzettend laatste kans om te stoppen met drinken dit keer. Als het nu misgaat, stop ik nooit meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jij lijkt mij niet iemand die zich zomaar in een hokje laat duwen. Dat je opeens heel ander gewenst gedrag moet laten zien lijkt mij sterk. Misschien verandert je gedrag vanzelf een beetje nu je gestopt bent? Bedenk 1 ding Quinn niets is het waard om weer te gaan drinken ook hij niet. Wat het wel waard is om niet te drinken ben je in de eerste plaats zelf. Daarnaast je vriend en vriendin en kinderen. Je kinderen hebben je nodig man. Geen keuze niet opgeven. Je bent het nu aan gegaan en door nu hoe moeilijk ook. Praat inderdaad over het naar huis gaan. Wees eerlijk naar jezelf toe. Ben je er nog niet aan toe? Dan wacht je nog even tot je er wel aan toe bent. Kom op Quinn. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, het is nu of nooit, Quinn. Maar voel je zelf ook dat je je harnas hebt durven uittrekken? De belangrijkste stap is gezet, je bent aanraakbaar.

Je klinkt zo kwetsbaar, gevoelig, bloot, onzeker en ga zo maar door. Daar is lef voor nodig, maar ook een beetje vertrouwen, anders zou je het echt niet doen.

 

Bij je dierbaren moet je jezelf kunnen zijn, maar kinderen hebben ook recht op een stevig baken. Dan maar een beetje bluf, ze hoeven jou niet zo te zien en andersom, het is voor jou teveel gevraagd om te doen alsof alles okidoki is.

Dus ik zou zeggen: wacht nog een weekje. (En ik weet alles beter.)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het voelt zo ontzettend laatste kans om te stoppen met drinken dit keer. Als het nu misgaat, stop ik nooit meer.

 

dat gevoel heb ik ook en neem dat ook als leidraad, heb het gevoel dat als ik nu weer ga drinken ik mezelf wel dood kan drinken. zeg dat dan ook tegen je zelf hardop want dat is niet waar je voor wilt kiezen. en neem dan gerust ook even wat extra tijd als je het beter ziet zitten om naar huis te gaan. ga je wel naar huis zeg dan tegen jezelf dat je jezelf mag zijn en dat je oude drinkende ik niet echt jezelf zijn is. weet niet of het je helpt ofdat het onzin voor je is wat ik typ maar ik heb zelf wel wat houvast aan die gedachte en misschien jij ook wel. sterkte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Quinn. De schijn niet meer ophouden, ja dat is wel iets dat je daar aanroert. Vrees je dat daar een heel ander iemand onder tevoorschijn komt dan hoe je eerst was? Mensen om je heen zijn inderdaad gewend aan bepaald gedrag. Als je toch anders blijkt te zijn, tja. Ikzelf heb daar vrienden door verloren en door gekregen. Maar die kregen dan wel meer 'mij'.

Ik denk vaak: in mijn leven wil ik mezelf worden.

Voor mij betekent dat steeds meer loslaten van gedrag dat een bepaald 'ik' in stand houdt, loslaten wat ik denk dat anderen willen zien. Mezelf worden heeft voor mij veel te maken met niet meer de schijn ophouden. Schillen en maskers en gedrag laten vallen. Als eerste naar mezelf erkennen dat ik dat soms doe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag tamelijk geschrokken van mezelf. In plaats van mijn afspraak van vanmiddag na te komen, heb ik ter plekke vriendelijk bedankt en afscheid genomen. Ben alsnog gaan hardlopen. En okee, daarmee bespaar ik mezelf de kater en de schuldgevoelens die er achteraf natuurlijk zouden zijn (niet van drank overigens, er was absoluut geen drank), maar alsnog vlieg ik sinds vanavond tegen de muren omhoog. Vol ergernis over mezelf over gemiste kansen en rare veranderingen in mezelf waar ik helemaal niet op zit te wachten potvervloekenis nog aan toe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...