Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Lieve Sinterklaas, ik zou zo vreselijk graag naar huis willen en dat alles dan weer gewoon is, net als bij andere mensen thuis. Als ik nou beloof dat ik verder nooit en nooit en nooit meer iets vraag, mag ik dat dan hebben?

:(  :(  :(

Geplaatst

O, je hebt gelijk. Slip of the fingers, aangepast.

Ja, goede dag gehad. We hadden tijd en ruimte om de wereld buiten te sluiten. Voor een paar uur dan toch.

En nu weer door.

:)  :)  :)

Geplaatst

Je kent al die verhalen he, van de helden die na hun omzwervingen weer thuiskomen. Ze worden niet meer herkend. Penelope herkende haar Odysseus niet. (Maar ze omarmde hem met zijn veranderingen erbij. Ze leefden nog lang en gelukkig.) Je reis verandert je, dat is een ding dat zeker is. Degenen die jou daarna omarmen, zijn je echte vrienden.

Voor mijn vriend is dit de grootste nachtmerrie: dat hij verandert en dat zijn vrienden hem niet meer herkennen. En dat hij dan alleen is. Wij hebben het er vaak over. Hoe zo'n angst je vastzet.

Geplaatst

Dat alle maskers en lagen wegvallen en je alleen nog maar je kern bent. Dat ja. En dan dus alleen, onvermijdelijk.

Slechte dag vandaag. Therapie vanochtend geskipt, met als argumentatie dat m'n bed te prettig was. Wordt hier niet echt op prijs gesteld, heel raar. Vanaf een uur of elf weer braaf mee gedraaid, met genoeg tegenzin om dus alsnog een slechte dag te hebben.

Straks een extra gesprek met pb persoon.

Geplaatst

Juist bang voor je kern WADAPATJA !

(is Grunn's)

Juist daar is het okee.... even wat schillen eraf!?

Quinn, je bent er niet vandaag? Wadapatja ;)

Kan dat wel?........ :(  :(  :(

Geplaatst (bewerkt)

Sorry voor de stilte. Als ik me ROT voel, dat doe ik nog steeds hetzelfde, terugtrekken. Alles naar binnen en wachten tot het minder ROT voelt. Of totdat er een signaaltje komt dat er nog een wereld is hier buiten. Even aan het lijntje terug gehaald worden, zoiets. Dus bedankt voor dat.

Verder deed ik ook hetzelfde als wat ik altijd doe als het niet goed gaat. Ja, ik heb gedronken. Stom? Ja. En geloof me, ik heb er allemaal redenen voor. Want de therapie van gisteren was dramatisch, de therapeut een doos en de vraagstelling absurd. Ik werd boos, zij voelde zich bedreigd en ik werd daar nog veel bozer van. 

Maar daar gaat het niet om. Een verslavingsarts zei een keer tegen me als je boos bent, ga je drinken. Als je verdrietig bent, ga je drinken. Als je uit bed komt, ga je drinken. En dat klopt. Er is altijd wel een reden om te gaan drinken, omdat ik nog altijd geen benul heb over het constructief omgaan met emoties en dat soort zooi. 

Vandaag is het weer een nieuwe dag, eentje om dingen weer aan te gaan. Gesprek met verslavingsarts, met psycholoog, met pb-er. Allemaal mensen die oprecht proberen me de goede kant op te krijgen. Over struikelen, weer opkrabbelen en doorgaan met het proces. Okee, zonder leukigheden als naar buiten mogen, dat dan weer wel. 

Maar in the end helpt het maar zo weinig. Ik blijf boos, boos op mezelf vooral. Beschaamd ook, weer een mislukking achter mijn naam. Weer toegeven aan en te weinig wilskracht tonen. 

Het spijt me. Het spijt me dat ik me niet aan de regels van hier heb gehouden. Dat ik met een kwaaie kop ben gaan drinken. Dat ik het dagpact van gisteren niet gehaald heb. Dat ik mensen ongerust heb lopen maken. 

Het spijt me vooral dat ik mezelf heb laten zakken.

Edit: even een ander drie letter woord dan maar.

bewerkt door Quinn
Geplaatst

Balen voor je Quinn dat je in je valkuil gestapt bent. Wel heel herkenbaar wij Zorgen wel voor redenen om te kunnen drinken ook als ze er wellicht niet zouden zijn. En nu dus 1xdag aan toegegeven maar je herpakt jezelf nu toch weer?! Dus je bent niet helemaal de vernieling in gestort. Het is niet zo dat je bent weggestuurd of dat je al een week in coma ligt. Kortom het had ook erger kunnen zijn maar je realiseert je na 1 dag dat dit niet de weg is. Dat je alles en iedereen en vooral jezelf voor de gek houdt. Dus hoppakee de draad weer oppakken en ga lief zijn voor jezelf door niet te drinken en dat ook tegen jezelf te zeggen. Je bent Geen mislukking je bent verslaafd en daar hoort vallen en opstaan bij. Succes

Geplaatst

Ja, natuurlijk zijn er wel degelijk sancties. Ze vonden me ook niet heel geestig toen ik zei dat het maar twee glazen waren, omdat m'n geld toen op was. En ja, ik zal me beter gaan gedragen en me aan regels houden en zelfs stoppen met vloeken. Want ik wil er toch echt niet uitgegooid worden, geloof me. Dus dat wordt minder dwarsliggen en proberen ook mee te werken als ik er het nut niet van inzie. En in het uiterste geval kan ik altijd nog naar huis bellen voor een cynische terechtwijzing. Zoals mijn vriend zei als je niet behandeld wilt worden, kom dan gewoon naar huis. Dan ruim ik over een jaar of twee de rommel wel achter je op. En nee, dat wil ik inderdaad niet. Dus loslaten, doorzetten en tanden nou eens niet op elkaar zetten, maar van elkaar halen.

Geplaatst

Ai Quinn...

Erg dat je je zo dinges voelt! Je gaat er komen, ik heb hetzelfde gevoel als mijnGerrit. Geef dat boze jongetje maar een knuffel, hij doet echt zijn best.

Geplaatst (bewerkt)

He quin

daar had ik die moeite allemaal niet voor gedaanin de klieniek

voor maar 2 glazen cynisch bedoeld weer op pakken

en poot stief succes

bewerkt door bono
Geplaatst

Vanavond aan de slaapmiddelen. Perfect ending of a perfect day. Morgen slijp ik mijn potloden en mag het gevecht weer beginnen. Welterusten lieve mensen.

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...