Spring naar bijdragen

Vrijdag, 22 juli 2016


jowan

Aanbevolen berichten

Goedemorgen Jowan, 

Je was net even eerder... dus verhuis ik de koffie wel naar hier...

Geen zonnetje, maar toch nog 19 graden buiten, 

binnen nog 26, het was weer een warm nachtje.

En geen druppel gevallen hier..... 

Koffie en thee staan klaar inmiddels

vollekoffiekan1.jpg theepot2.jpg cola1.jpg
Laat die vrijdag maar beginnen.... 
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sorry datik zomaar binnen val.

Ik drink nu toch alweer weken niet meer.

En voel me echt super.

Maar waarom begint t deurtje weer te wrikken nu ik zo dadelijk op vakantie ga.

Weet uit t verleden dat t daar vaker mis is gegaan....

Lijkt n beetje op n roep om hulp.

Maar ik weet als geen ander dat de enige hulp uit je zelf moet komen!!!!!!!

Daarom is t n verslaving....

Maar ik wil niet.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Herkenbaar hoor Tine,

Misschien situaties voorstellen waarin je normaal zou drinken, voor de geest halen

(B.v.terrasje, bij het eten enz)

En dan verzinnen wat voor lekker alternatief je daarvoor zou kunnen nemen.

Bijvoorbeeld Jillzz 0%, 0% biertje,lekkere kruidenthee, of wat je dan maar lekker vind.

Visualiseren dus.

Succes ! :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, en als het deurtje eenmaal begint te wrikken is het moelijk om 'm dicht te houden.

Misschien kun je bedenken hoe trots je kunt zijn als het je lukt om de vakantie droog door te komen. Vakantie zal ook mooier zijn met een helder hoofd.

Er is hier op ditjes&datjes ook een vakantiepact. Misschien dat dat je ook zal kunnen helpen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Afgelopen nacht 9 uur heel diep geslapen met 4 onderbrekingen. Maar natuurlijk weer heel veel gedroomd en dat lijkt dan net echt, alsof ik in een verkeerde film zit. Daardoor alleen al rust ik niet goed uit, het zijn zelden leuke dromen, maar als ik goed nadenk en dingen verbind, blijkt dat het terug te voeren is op indrukken van de dag ervoor. Of langer geleden. Zo kwam vandaag mijn vader er in voor, slingerend op een fiets, wit overhemd half uit de broek en toen hij zich omdraaide om wat tegen me te zeggen, had hij een sigaret in zijn hand. Dat is allemaal zo helemaal niet mijn vader.

Als hij in mijn dromen voorkomt is dat slecht voor me.

Ik had gisteren veel gelezen over discriminatie en racisme, het resultaat was dat ik verliefd werd op een touringcar chauffeur. Hij was diep zwart en zijn naam was Roots, Storm Roots. Voor de ouderen onder ons zal dat wel wat zeggen. Er ging van alles mis, ik raakte hem kwijt. Letterlijk. Mijn vader was er tegen enzovoort. O ja, en ook had ik uit pure lamlendigheid "mijn man is klusser" met de geweldige, gekleurde presentator John.

Soms kan ik, nadat ik wakker ben geworden, weer doorgaan met de droom omdat ik wil weten hoe het afloopt.

Voel me nog net zo rot als gisteren, lichaam voelt loodzwaar en hoofd nog erger. 

Moet straks medicijnen halen, eens vragen aan de assistente of er soms "iets heerst" . Want om (geen) alcohol als kapstok te gebruiken voor alle niet welbevinden, lijkt me ook niet terecht. Ik heb  vaker deze episodes meegemaakt en dan voel ik me meestal na 2 dagen juist energieker.

Tuin moet maar wachten.

Straks naar 80-jarige buurvrouw die een week met de bejaarden op vakantie gaat. Ik ga haar tuinplanten water geven.

Het is bijna zeker dat ze me een "wijntje" aanbiedt, nooit meer dan 2, maar dan is het hek al van de dam.

Zoals MG steeds als advies geeft, maak ik maar een plan om het af te slaan. Bovenstaande lijkt me een goede reden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sowath

Dat heb ik vroeger wel eens gedaan en ook andere buren, maar ik ben geen stopper en vind het nog steeds lekker, vandaar.

In die tijd werd er ook netjes aan me gevraagd of ik nog steeds geen wijn dronk. Dat heb ik best een tijd vol gehouden.

Soms neem ik me voor om dat weer in te voeren, maar aan de andere kant, ik kom al eigenlijk nergens, behalve op een schip 6 weken naar de Amazone :P  en ben op een leeftijd dat ik denk " het zal mijn tijd wel uitduren."'

Het is allemaal erg dubbel en op 2 benen hinken. Ik heb de grootste bewondering voor degenen hier die het wel lukt, maar er zijn er zeker ook velen waarbij dat (nog) niet zo is. Alleen zien we die hier niet (meer), of ze vertellen het niet. Maak ik me ook schuldig aan, wegblijven als het niet goed gaat.

In de tussentijd heeft buurvrouw zelf de sleutel gebracht, hoop dat ze een fijne tijd zal hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

O jee, heb ik het fout gedaan? Ja ze lijken erg op elkaar en zo nog een paar.

 

Sorry, Soothe, komt door al die wisselingen, niet alleen van avatar, maar ook van naam. Waar is de tijd dat wel klaagden dat er te weinig waren?

Toen ging het ook wel eens fout.

Beter opletten in het vervolg.

voor jou  :rose:

bewerkt door lidia
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...