Spring naar bijdragen

Dinsdag 10 mei 2016


Aanbevolen berichten

Vanmiddag een afspraak bij advocaat. Het mag geen aanleiding zijn om naar de drank te grijpen. Alert zijn vandaag en hulp inschakelen indien nodig. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal

 

Jij kunt toch ook best een "eisenlijst" meenemen Lars, anders krijg je later misschien spijt.

Dat jullie beiden eisen hebben wil niet zeggen dat het een vechtscheiding wordt.

Kan toch in goed overleg?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Smart: 

Rare dag was dit. Ik denk dat ik beter binnenkort een update kan doen op

mijn eigen draadje.

Sowieso te weinig interactie hier op de dagdraad. Ik ervaar best weinig echte interesse en

verbinding (op sommigen na, maar moet je dan alleen per pb contact hebben?)

Durft niemand hier meer openbaar?

Een beschadigd forum.... ? (?)  Best wel!

In elk geval voel ik zelf steeds meer dat ik hier voorzichtig ben. Iets brengen is lastig, iets willen halen ook.

Eerlijk zijn...ook.

En ik ga steeds meer mensen missen die normaliter geregeld aanwezig zijn. Waar zijn jullie? Ik mis jullie!

Haken we achter elkaar af? Ja, op den duur zal ik dat ook doen. Want het leeft niet meer.

Voel de waarheid maar achter wat ik zeg.... i hope...?

 

Het is hier inderdaad heel rustig Smart. 

In de huiskamer, de dagdraad dus, is het heel stil momenteel. 

'Het' leeft hier inderdaad niet meer zo. 

Wat mij betreft is niet het feit dat het een 'beschadigd forum' is daar debet aan. 

Er zullen altijd trollen en verziekers blijven komen, die waren er ook altijd al. 

En altijd zul je je moeten realiseren dat er mensen posten die heel anders zijn dan dat zij

zich voordoen, dat was zo en dat zal zo blijven. 

 

Het forum is zo enorm verbrokkeld de afgelopen jaren dat het voor mij ondoenlijk is geworden 

het goed te volgen. 

In mijn beginperiode hier was de dagdraad echt de huiskamer. Hier speelde zich alles af. 

Lief, leed, boosheid en humor, alles door elkaar, de dagdraad was de plek waar men elkaar ontmoette. 

Op Wie is Wie stelde je je voor, daar werd op gereageerd door de frummers die hier al langer waren en van daaruit kwam je 

wel in de huiskamer terecht. 

Nu lijkt het of iedereen hier op kamers is gaan wonen. Iedereen heeft zijn eigen Wie is Wie draad en daar speelt het zich af. 

Je zegt het zelf al: je gaat een update doen op jouw eigen draad... 

 

En ja, er zijn mensen die afgehaakt zijn naar aanleiding van .... 

En er haken ook mensen af omdat ze het forum gewoon ontgroeid zijn. 

Maar er komen nieuwe mensen voor in de plaats, nog altijd. 

Alleen niet meer zo centraal als vroeger, ieder zijn/haar eigen hokje. 

IK vind het jammer, want het 'samen' mis ik steeds meer. 

Maar voor anderen zal het waarschijnlijk een heel goed werkende formule zijn.. 

'Het' leeft volgens mij hier nog wel degelijk Smart, maar heel erg verspreid over tig 

aparte kamertjes, draadjes.. 

Wanhoop niet, er staat nog altijd verse koffie  ;)

post-1140-0-62145700-1386047491_thumb.jpg
bewerkt door Yvonne
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben het helemaal met je eens Yvonne,

Ook ik, vind het heel jammer, dat het zo stil is in de "huiskamer ",

Misschien is ook het weer daar wel debet aan.

Het is natuurlijk heel mooi weer geweest

Maar ach, het is eigenlijk al langer stil.

Enfin, misschien trekt het nog aan.

 

En eigen draadjes vind ik prima, maar om dan niet of nauwelijks meer naar de dagdraad te komen, vind ik dan weer jammer.

 

Hoe dan ook, ik ga even 3 uurtjes werken.

Doeg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe zag deze huiskamer er jaren geleden uit dat de oudgedienden een huiselijk gevoel gaf?

Wat zou ik er aan kunnen bijdragen?

Mij lijkt het pretig om per dag gewoon even iets te laten horen en reageren op berichtjes, maar niet de hele dag door... dat geeft me een beklemmend gevoel en niet vrij zijn.

Kortom de vraag aan de oudgedienden, hoe zien jullie de huiskamer graag? Wat werkte er toen wat nu niet meer leeft. En wat kan ik bijdragen om dat gevoel van toen weer te laten ervaren? (wat ik naar vermogen kan)

regenboog

bewerkt door regenboog
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik voel me niet echt aangesproken door de opmerkingen maar wil toch wat zeggen.

Deze "dagdraad" slingert een beetje op en neer, dan actiever, dan weer wat minder.

 

Mijn eigen bijdrage wisselt ook. Naar aanleiding van wat hier gebeurt (of niet gebeurt..) en ook als gevolg van mijn eigen groei.

Mijn nuchterheid en herstel is een doorgaand proces, wat niet steeds even gladjes verloopt en ook niet steeds even snel. Zoals het normale leven.

Ik ben persoonlijk voornamelijk geïnteresseerd in "hoe doe jij het?", verhalen over herstel en wat je daar in tegen komt.

Als dat wat minder aan de hand is, zie je mij hier minder. Dus, zou ik bijna willen zeggen.

Ik lees wel mee, maar de drempel dat ik eerst moet inloggen alvorens ik kan reageren vind ik verrassend prettig, merk ik.

De "eerst tot tien tellen" regel bevalt me wel.

Verder probeer ik soms iets aan te reiken aan de "vechters" die hier aanwezig zijn. Dat valt niet mee, want voordat je zo'n vechter ertoe kunt brengen dat opgeven, toegeven en overgeven begrippen zijn die wél werken....

Ik realiseer me dan dat hulp alleen geboden kan worden als erom gevraagd wordt. Opgedrongen "hulp" werkt niet en is vaak een reflectie van ego: "Kijk nou maar naar mij, dan zie je hoe het moet!"

Mijn twee cent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Regenboog,

 

Ik ben hier al zo lang en schrijf minder.Eens is alles al een keer gezegd

en is de bron opgedroogd.

En het 'huiselijk gevoel' zie ik dan als een gemeenschappelijk gevoel.

Samen betrokken zijn en de drank aanpakken.

Dus bij tijd en wijle geef ik nog een soort boost.

Spoorzoeken over het forum is niet mijn ding.

 

Zoiets Regenboog.

 

En het forum werkt wel, dat bewezen velen hier.

Dus ga er voor. Er valt winst te behalen!

 

Groet.

bewerkt door Soothe
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...