Spring naar bijdragen

Maandag 14 maart 2016


Gast Lars

Aanbevolen berichten

Ik als leek, en ook mijn broers en zus hadden ook geen idee dat je nog moest betalen voor een grafsteen van mijn moeder.

Komt op je pad als kakken (sorry)

Ik ben alleen nu, W in ongeveer dezelfde plaats (en 20 jaar relatie) was aanspreekpunt voor als mij iets overkomt.

Nu is mijn zus het, 2 uur hier vandaan.

Ze wist al niks van mijn moeder qua regelen, laat staan van mij.

Weet ze waar ik en of ik verzekerd ben? (ik ben verzekerd ;) )

En kist en dergelijke is niet nodig om te kiezen, heb ik zelf al gedaan.

Sorry, wilde niet reageren, maar dit kan ik niet uitstaan

Uitleggen aan een vluchteling? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee dan onze NBW, Jet. Ik volg haar blog waarvan ze hier een link heeft geplaatst.

Zij maakt oa het daklozenverblijf schoon waar ze al maanden verblijft.

Doet allerlei vrijwilligerswerk ondanks haar opgezette voeten.

Ze huilt en lacht, en weet veel kleine momenten en contacten met mensen te waarderen.

Mensen uit allerlei landen, maakt niet uit waar ze vandaan komen.

 

Daar heb ik respect voor  :rose:

Dat mag ook weleens gezegd  :lips:

 

 

Wijfie, misschien valt het allemaal nog wel mee en maak je je weer veel te druk van tevoren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb niks tegen vluchtelingen, daklozen of welk ras ook, laat ik dat even voorop stellen.

Vind het gewoon niet nodig dat Nederlanders (forummers in dit geval) afgekat, terecht gewezen en dergelijke worden, om opvoeding, regelgeving, rechtstaat of wat dan maar ook.

Ik kan daar niet mee omgaan, zegt misschien iets over mezelf?

Ik heb Wijfie lief, en als je aanvalt op adb oké, niet het omliggende A3, wat weet je er van?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 jaar met W en haar zoon, Augustus 2015 heeft ze zelf onze relatie verbroken.

meestal heb ik nog "je bent maatje" soms niet zoals gister.

Ik kan moeder en zoon niet sturen.

Zoals ik al zei, einde relatie na 20 jaar Augustus 2015.

Vlak voor kerst kwam zoon of ik open wilde doen, ja gedaan.

Hij had een psychose (wist ik niet) dus zoon én W hier bij mij thuis.

Ik hou van W nog steeds, haar zoon heeft onze relatie zeker geen goed gedaan.

Is dit adb?

Ja meestal wel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

AR, ik kan je niet volgen helaas.

In ieder geval herken ik er niets in terug van mijn eigen woorden.

Maar ik houd erover op.

Mensen aanspreken op eigen verantwoordelijkheden ligt op dit forum kennelijk te gevoelig.

Welterusten.

Ik zal het even uitleggen

 

Erik, dit onderwerp ligt bij mij wat gevoelig, dat is nu eenmaal zo.

Ik ben zzp'er en als ik niet werk, krijg ik geen cent, ook geen uitkering.

Wel betaal ik belasting waarmee onder meer uitkeringen worden gefinancierd.

Ik zie dan toch wel graag dat niet al te lichtvaardig met het verstrekken van uitkeringen wordt omgegaan.

 

 

Nou, da's niet helemaal waar Wijfie. Het zorgstelsel is wel verschraald, maar zonder dat jij een inkomen hebt, kun je wel in een aardig huisje wonen dankzij bijstand en huurtoeslag. Ga dat maar eens aan een Syriër in Aleppo uitleggen.

Dat is wat ik bedoel A3 bijstand, huurtoeslag en dergelijke daar betalen we allemaal voor, niet alleen jij, ook de mensen in de bijstand, is ons recht , ook aan jou mocht het zover komen, wat dan uit te leggen aan een Syriër in Aleppo? Die mag God danken op zijn blote knieën dat hij of zij in Nederland terecht is gekomen.

Misschien herken je je woorden nu?

En in dit geval vind ik het geen verantwoordelijkheid, maar onwetendheid

bewerkt door AlbertRemmo
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai, lastig dit soort van gesprekken en meningen.    (....)  :(

 

Oei ik was zowat een pittige sociologische uiteenzetting gaan doen, maar ik zie er van af omdat ik probeer de wereld wat minder te verbeteren omdat dat beter voor mezelf is (ook omdat dat toch niet lukt  :face-icon-small-shocked: ). En ik zal sneller de toon zetten naar nog meer discussie. Geen zin meer in.

 

Ik vind overigens dat het knap hard is als je man net is overleden dat er gelijk zoveel onzekerheid en druk ontstaat. Akelig.

 

 

Gezellige dagen gehad met mijn vriendin, veel gelopen, veel gedaan en warempel zonder gedoe een nieuwe bloeddrukmeter gekregen van de MM. :)

 

Waar is Agnieta trouwens?

 

Ik zie dat het al laat is en zoek mijn bed maar op.

 

Slaap goed! :moon:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ter verduidelijking A3,

Ik heb geen hekel aan je, maar meestal schrijf je negatief, soms positief.

Je kunt me heel erg kwaad krijgen door mij de schuld te geven van iets wat ik niet gedaan heb.(ligt aan mij)

Dat gevoel kun je doorvoeren naar forummers.

Als iemand afzijdig van alcohol, maar relationele sfeer of iets dergelijks,een ander aanvalt, kom ik wel.

Ik hoop dat ik je iets verduidelijkt hebt?

nu echt bedtijd

truste :moon: tot morgen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Wijfie,

Ik lees hier nog alle dagen mee en wil graag even wat vertellen over mijn ervaring en speciaal aan Wijfie in de hoop dat ze er iets mee kan.

Ik woonde 9 jaar samen met mijn vriend.

Ik was 48 jaar toen hij me de straat op gooide omdat ik teveel zoop.

Ik moest onderdak regelen voor mij en mijn hondje.

Toen een paar baantjes gevonden in de schoonmaak, waarvan 1 wit baantje in een restaurant en 1 zwart baantje in een viswinkel.Ik was na een paar maanden totaal overspannen en ik dronk er ook nog stevig bij.

Ik ben gestopt met werken en heb bijstand aangevraagd. Die kreeg ik niet want ze hadden werk voor me op een sociale werkplaats. Ik ben daar heel erg van geschrokken maar ik moest, want anders weigerde ik werk en kreeg ik geen uitkering.

Ik kwam bij de afdeling posterijen terecht en moest post rondbrengen.

Vanaf dag 1 vond ik het hartstikke leuk en vooral de verschillende mensen daar vond ik prachtig. Ik had het gevoel dat ik in een warm bad terecht gekomen was.

Helaas had ik veel rugklachten en ik ben uiteindelijk afgekeurd wat ik heel jammer vond.

Ik heb nog lang geprobeerd om in mijn eigen dorp een beetje te posten maar het ging niet meer.

Ik leef nu erg geïsoleerd en mis mijn collega's heel

erg.

Ik weet dat er in het hele land deze baantjes bij de post zijn via de sociale uitkering.

Misschien kan je er eens naar vragen als je je wat beter voelt?

Ik wens je heel veel sterkte lieve Wijfie!

En ik hoop dat je mijn berichtje als positief kunt zien!

bewerkt door kunsie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed dat ze het toch verder gaan bekijken Rapilos, dan weet je in ieder geval wat, het kunnen ook gewoon gevoelige darmen zijn...

 

Wie zegt dat ik vrijwilligerswerk ga weigeren Sowhat? IK mag toch zelf wel weten wel vrijwiliggerswerk bij mij past?

Ja, ik doe al vrijwilligerswerk in een activiteitencentrum, maar het moet wel in mijn straatje passen, anders zou ik daar ook niet gemotiveerd naartoe gaan en dat willen ze toch zo graag?

Afijn, eerst donderdag maar even afwachten, ik zal er wel naartoe moeten en misschien valt het mee, is vaak zo, als je ergens tegenop ziet.

Ik geef gewoon mijn kwaliteiten door en die heb ik gelukkig wel, dus moeten ze maar kijken wat ze ermee doen, maar papierprikken, nee dat zie ik mij niet doen, dat zou ik wel heel onmenselijk vinden.

 

Ik ga het niet over politiek hebben A3, maar ik vind het hier de laatste tijd om te huilen.

 

Ja en mijn partner is 81 gewworden, maar dat wil nog niet zeggen, dat het minder erg is hé? Had hem nog wel een paar jaartjes erbij gegund, nog even genietend van zijn tuintje...

Ik ga nu iets heel saais doen: beide kanten in deze discussie hebben gelijk :-)

'het systeem' in Nederland is vaak onnodig onmenselijk rationeel waardoor mensen zich verwaarloosd voelen/een nummertje voelen.

Maar aan de andere kant: 'papier prikken is onmenselijk' ? Er is (bijna) geen werk wat onmenselijk is: uit elk soort activiteit kan je je eigen voldoening halen.

Dit soort discussies per forum voeren is meestal niet handig omdat men in extremen vervalt die, tenzij je Wilders of Trump heet, in een normaal face to face gesprek niet hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...