Gast Lars Geplaatst 10 maart 2016 Rapport Share Geplaatst 10 maart 2016 Goedemorgen stoppers en minderaars gebruikers die nog niet kunnen stoppen en alles wat er tussen in zit. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
billy1981 Geplaatst 10 maart 2016 Rapport Share Geplaatst 10 maart 2016 Goedemorgen Lars! We gaan er weer wat moois van proberen te maken vandaag. Dag 5 vandaag voor mij..... Iedereen een mooie droge dag gewenst! (En dat wens ik stiekem ook aan de minderaars) smart reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 10 maart 2016 Rapport Share Geplaatst 10 maart 2016 (bewerkt) Goedemorgen, Lars en Billy! En iedereen die nog gaat inloggen 10 maart 2016 bewerkt door nancy Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 10 maart 2016 Rapport Share Geplaatst 10 maart 2016 En zo bewandelt ieder zijn pad Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
billy1981 Geplaatst 10 maart 2016 Rapport Share Geplaatst 10 maart 2016 Dagpact; Agnieta Billy1981 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sowhat Geplaatst 10 maart 2016 Rapport Share Geplaatst 10 maart 2016 Goedemorgen allemaal, Heerlijk dat het weer licht is zo op de vroege ochtend, Koffie en rondje hondje. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sowhat Geplaatst 10 maart 2016 Rapport Share Geplaatst 10 maart 2016 Je hond zal wel heel erg blij zijn Lars dat je weer thuiskomt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlbertRemmo Geplaatst 10 maart 2016 Rapport Share Geplaatst 10 maart 2016 Goede morgen Dagpact;AgnietaBilly1981 Albert fijne dag Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 10 maart 2016 Rapport Share Geplaatst 10 maart 2016 Goedemorgen frummers. Koffie thee en cola.... En slingers, want Lenie is jarig. Lenie, van harte meis, hoop dat je een fijne verjaardag hebt. Zou het leuk vinden als je nog eens langs komt hier... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 10 maart 2016 Rapport Share Geplaatst 10 maart 2016 Zo, deze maar weer even omhoog halen... voor er verwarring gaat ontstaan.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vol Geplaatst 10 maart 2016 Rapport Share Geplaatst 10 maart 2016 Goedemorgen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 10 maart 2016 Rapport Share Geplaatst 10 maart 2016 Goeie morgen op deze zonnige dag. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 10 maart 2016 Rapport Share Geplaatst 10 maart 2016 Goedemorgen Ik begin iets later met werken vandaag.Moet nog op locatiebezoek hier in de buurt.Ik noem mezelf geen minderaar. Want de richting die ik gekozen heb omvat meer dan alleen mijn consumptie beperken. Ik ben nu al klaar met deze dag en hij moet nog beginnen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 10 maart 2016 Rapport Share Geplaatst 10 maart 2016 Hasta la vista! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 10 maart 2016 Rapport Share Geplaatst 10 maart 2016 Goede morgen Dagpact; Agnieta Billy1981 Albert Rapilos fijne dag Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 10 maart 2016 Rapport Share Geplaatst 10 maart 2016 Goedemorgen beste mensen, Gisteren vergeten mij droog af te melden. Bij deze dus ! Lag alweer om 20.30 in bed gisteren Weer geslapen als een blok tot 7.00 vanochtend. Dat is toch niet normaal he smart reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 10 maart 2016 Rapport Share Geplaatst 10 maart 2016 Nog even terugkomen op de uitgebreide discussie van gisteren over stoppers en minderaars... Het komt op mij over dat er twee soorten minderaars zijn: - De minderaars die bewust kiezen voor minderen en die dat is gelukt, die op een normale manier bij tijd en wijle een glas kunnen drinken zonder dagelijks bezig te zijn met of en wanneer het weer even mag... - De minderaars die eigenlijk weten dat ze geen minderaar kunnen zijn. Die keer op keer de dag erna zich ellendig voelen, die keer op keer aangeven dat ze het niet kunnen, die keer op keer aangeven te willen stoppen. En dat zijn eigenlijk geen minderaars, dat zijn stoppers die het nog niet lukt te stoppen... Jammer dat beide categorieën vaak over één kam worden geschoren. Dat er weinig ruimte is voor die echte minderaars om hun verhaal te doen, te schrijven over hoe zij het allemaal ervaren begrijp ik wel. Kan me heel goed indenken dat het lezen over de ervaringen van minderaars een enorme trigger kan zijn voor mensen die bezig zijn met stoppen. Rudy vroeg of de minderaars uit de eerste categorie een plan hebben/hadden... Ik heb indertijd de online cursus van tactus gevolgd. Moest je aangeven of je wilde stoppen of minderen. Ik ga aan te willen minderen, de begeleider van tactus gaf aan te verwachten dat dat goed zou lukken. Vanuit dat oogpunt is een plan opgesteld met diverse stappen, en heb ik de cursus gevolgd en ben ik eigenijk toegegroeid naar het op een normale manier omgaan met drank. Dat is gelukt. smart, Indigo, Rudy en 7 anderen reageerden hierop 10 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vol Geplaatst 10 maart 2016 Rapport Share Geplaatst 10 maart 2016 Rapilos, idioot die vermoeidheid he ? Ik merk wel dat ik overdag niet meer half slapend rondloop...het gaat vooruit ! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 10 maart 2016 Rapport Share Geplaatst 10 maart 2016 Goede morgen. Ik gun iedereen zijn of haar glaasje. Maar iedereen die vindt dat er een glaasje is dat teveel is gun ik dat ze dat ene tevele glaasje zonder problemen kunnen laten staan. AlbertRemmo, Yvonne, smart en 1 andere reageerden hierop 4 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 10 maart 2016 Rapport Share Geplaatst 10 maart 2016 Yvonne, Waarom zeg je eigenlijk: ik ben een minderaar. Hoe lang denk je dat nog te blijven. Men blijft toch niet tot in lengte van dagen een minderaar. Wat is minder dan minder. (eigenlijk niets) Je kwam op het forum omdat het 'onbeheersbaar' was. Je hebt dus enig werk verzet en nu ben je waar je bent. Gewoon een matig drinker, zonder verdere excessen. Je zou bijna zeggen een sociaal drinker (maar dat is aan jou) De tijd van minderen lijkt me voorbij. Dat is dus heel wat anders dan de eeuwige terugvallers die, omdat het stopdoel niet werkt zich af en toe minderaar noemen tot het uit de klauwen loopt en zich bij de stoppers aansluiten en vice versa. Een soort eeuwig sukkelen. Afz: de gortdroge. Als een cactus in de kalahari. Groet. Rudy reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 10 maart 2016 Rapport Share Geplaatst 10 maart 2016 En nu ga ik wat doen. Soms word ik hier een beetje moe. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 10 maart 2016 Rapport Share Geplaatst 10 maart 2016 goeie zonnige morgen weer heerlijk, het voorjaar zet nu door! ach ja Lenie met het mooie uitzicht ik zag ineens die foto voor me. Van harte Lenie!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 10 maart 2016 Rapport Share Geplaatst 10 maart 2016 Lekker genieten van het mooie weer Gortdroge, en je hebt helemaal gelijk hoor, maar om er nou nóg weer extra termen tegenaan te gooien... Ja, waar blijft de tijd Jane... Lenie, volgens mij heeft zij het 'draaien van plaatjes ' hier nog geintroduceerd op de vrijdagavonden... Fleurtje, sterkte met je baas... ennu... beetje genieten hoor. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 10 maart 2016 Rapport Share Geplaatst 10 maart 2016 Oeps... al bijna half tien... Hoooooogste tijd om inderdaad aan de slag te gaan. Luitjes, maak er een mooie dag van, je kunt het.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Meya Geplaatst 10 maart 2016 Rapport Share Geplaatst 10 maart 2016 http://www.alcoholdebaas.nl/Stoppen,-minderen-/Hoeveel-is-veel-.aspx : Grote hoeveelheden alcohol ineens drinken wordt 'binge-drinken' genoemd ('binge' is Engels voor braspartij). Dit heeft een aantal risico's. Er is een verhoogde kans op schade van alle organen die met de alcohol in aanraking komen. Het kan leiden tot een hartinfarct. https://www.jellinek.nl/vraag-antwoord/wat-is-binge-drinken/ : Binge is het Engelse woord voor braspartij. Binge drinken wil zeggen het drinken van 5 glazen alcohol of meer tijdens 1 enkele gelegenheid. In de VS definieert men binge drinking als het stijgen van het bloedalcoholgehalte tot 0,8 promille of meer. Als een man 6 glazen drinkt in twee uur, bereikt hij dit promillage. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden