Spring naar bijdragen

Maandag 22 februari 2016


Yvonne

Aanbevolen berichten

Goed dat je het HAAT (...)

 

 

Ik weet het niet. Als haat een manier is om de kracht te vinden te veranderen dan zeg ik ja. Maar als haat verhulde zelf-afwijzing is dan kan het verandering juist stevig in de weg staan. Zal per persoon verschillen. Voor mijzelf is de opdracht in elk geval om liefdevol te kijken naar mezelf. Ook naar mijn tekortkomingen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik keer het ook liever om.

Het heldere gevoel gaan waarderen en koesteren. Jezelf mogen zijn.

De drankervaringen zijn dan contrastervaringen, hoe je het niet meer wil en die je het helder zijn extra doen waarderen.

Later heb je daar geen terugvallen meer voor nodig en wordt die waardering vanzelf sterker.

Dan ga je andere manieren van leven ontdekken. 

Zonder dat dat hele grote dingen hoeven te zijn. Het zit vaak juist in het kleine.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haat naar de drank of stiekem naar jezelf. Een om over na te denken!

Best lastig soms, dat onderscheid te maken.

Zo rook ik 2 x zo veel als voorheen en moet erkennen dat ik daarmee opnieuw

niet goed voor mezelf zorg, iets destructiefs. Dwangmatig.

Alsof ik bang ben dat er iets van me wordt afgepakt.

Te weinig vertrouwen nog...

 

Het is hier volgens mij een echte druilerige maandag.

Ik ga maar een eind lopen zo.

 

Goeiemiddag trouwens!

 

Ik snap ook niet dat je met refusal kunt drinken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet het niet. Als haat een manier is om de kracht te vinden te veranderen dan zeg ik ja. Maar als haat verhulde zelf-afwijzing is dan kan het verandering juist stevig in de weg staan. Zal per persoon verschillen. Voor mijzelf is de opdracht in elk geval om liefdevol te kijken naar mezelf. Ook naar mijn tekortkomingen.

Liefdevol naar mijn eigen tekortkomingen kon ik in mijn tijd van stoppen niet, ik keek meer met walging naar mezelf.

Kijkend naar hoe ik mezelf helemaal de vernieling in hielp, elke verslaafde heeft toch echt wel een bepaald zelfbeeld  denk ik hoe hij/zij met drankgebruik bezig is/was.

Dat beeld kan je in stand houden door door te blijven drinken, of er iets mee te doen.

Door zo te walgen van mijn eigen drankgebruik en de daar bijkomende problemen zoals mijn geestelijk en lichamelijke aftakeling,de post niet meer openen,verwaarlozing sociale contacten, verwaarlozing huis, heeft die walging in mij een ommekeer teweeggebracht tot een alcoholloze burger die nu een stuk lekkerder in het leven staat.

Waar een wil is daar is een weg, en waar een weg is die je ergens naar toe kan leiden zouden je dan wel eens kunnen verbazen van de mooi uitzichten.

 

Groetjes

Peet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Moppie dat is echt *, sorry voor deze woorden.

 

Als je vandaag een hele refusal neemt en morgen zou gaan drinken, kan je naar de eerste hulp,

 

gezien hartritme stoornis.

 

Ik heb wel eens na 5 dagen gedronken en spatte mijn lichaam letterlijk uit elkaar.

bewerkt door moderator
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Agnieta, je gaat wat kort door de bocht.

 

Bolletje dankt haar 6 jaar droog mede aan de refusal.

Jij gaf het geen enkele alco en zij is er blij mee.

Ze voelt dat het voor haar een zegen is.

 

 

P.S en ik lees dat Lila er ook baat bij heeft.

bewerkt door Soothe
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Afschuw/haat versus liefdevol.... Mmmm, kan toch naast mekaar bestaan?

Tenminste, mijn afschuw (drinken) werd uiteindelijk groot genoeg om te besluiten dat het welletjes was geweest. En uit liefdevol met mezelf willen omgaan, gunde ik mezelf een leven zonder dat spul en alle bijbehorende ellende.

 

Soort van streng richting mezelf (alleen op het gebied van alcohol), en verder milder worden. Naar mezelf, mijn tekortkomingen, hoe ik zaken oplos zonder alcohol.

Met wat Ietje gisteren zei: 'maar ik DRINK NIET', blijft een enorme opsteker. Dan mag ik van mezelf verder regelmatig 'klungelen' op veel gebieden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb net via Blendle een lang artikel gelezen over alcoholisten, vaak jonge vrouwen in de ratrace.

Apart maar ik lees alles wat los en vast zit over het onderwerp.

Poging om me bij de les te houden.

 

Dan heb ik sterk de neiging om me kwaad te maken over de ratrace... het systeem waar we in leven.

Een grote woede bij mij. We lopen elkaar maar af te peigeren...

Maar of die woede mij ook helpt? Nou nee... ik projecteer het daarmee naar buiten.

 

Iemand vertelde daar dat ze activiteiten drastisch had ingeperkt... wetende dat een stuk rust in je leven nodig en belangrijk is.

Voor mij is dat ook een goede oplossing.

Heel kalm aan doen !!

 

O ja, ik zou gaan lopen :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog even...

Ik zag onlangs die docu over Sharlene, dat 8 jarig meisje wat van tien hoog naar beneden viel

(alcie-moeder).

Het kan altijd erger dan erg. Een afgrijselijk verhaal.

 

Jezelf leren vergeven Agnieta...

Het is gebeurd: het enige wat je nu kunt is werken aan jezelf voor

een betere toekomst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kan mensen die refusal gebruiken om niet meer te (kunnen) drinken en dan ook niet meer drinken wel volgen in hun gedachtengang.

Mensen die refusal gebruiken om niet meer te (kunnen) drinken en dan de grenzen op gaan zoeken hoeveel ze misschien nog

wel kunnen drinken kan ik minder volgen.. tenminste in hun motivering om refusal te gaan gebruiken.

Ik kan ze wel volgen wat betreft hun motivering om mogelijke hulpmiddelen voor hen ongeschikt te benoemen.

Zo kun je jezelf uiteindelijk tot een "het is nou eenmaal zo" alcoholist maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar even weer gluren hier.

@Agnieta: zou jij dezelfde problemen gehad hebben zonder drank? Als het antwoord nee is, dan is de rest allemaal bijzaak in het werken naar herstel. Ik heb tijdelijk ook Antebuse gebruikt: alles beter dan doorzuipen in het tempo waarin ik het deed uiteindelijk.

Waanzin is continu hetzelfde proberen maar denken dat de uitkomst anders zal zijn.

Voor mij vallen alle pogingen tot minderen, anders drinken onder het kopje waanzin.

Net zoals verveling: ik dacht altijd dat ik dronk omdat mijn leven anders saai was. Ik ben er nu achter dat mijn leven saai was omdat ik dronk in plaats van mijn echte onderliggende problemen aan te pakken. Een fantastische vicieuze cirkel die de drankindustrie continu blijft spinnen.

Maar ook een carousel waar je zelf vanaf kan stappen, als je het maar durft.

Later

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, Toine, je kunt me een leugenaar noemen. Maar op een gegeven moment was ik er zo klaar mee, dat ik er drie op een dag geslikt heb. Gewoon om te testen. En helemaal niets. Nu slik ik wel een berg medicijnen voor mijn hart, maar je zou toch denken dat je dan extra gevoelig bent er op.

Ik baal er een beetje van dat je me niet gelooft, want ik ben aan de refusal begonnen om te stoppen met drinken. Zelfs in het begin een ijsje in een restaurant laten staan omdat ik bang was dat er alcohol in zat. Ik wilde dat het zou helpen bij mij, ik slikte het heel trouw. Maar ik zuip er zo doorheen. Ik zou zelf ook wel willen weten hoe dat kan.

 

Moppie

 

p.s. nu zonder refusal ook gestopt, maar een stok achter de deur lijkt me toch makkelijk

bewerkt door Moppie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jee...Moppie, dat je dat risico hebt genomen!

Het is mij ook aangeboden en toen ik de informatie las, kreeg ik het al benauwd. Was voor mij toen een extra motivatie om werkelijk alles uit de kast te gaan halen om het anders voor elkaar te krijgen. Op die manier werd het voor mij ook een stok achter de deur.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

....... ik ben aan de refusal begonnen om te stoppen met drinken. Zelfs in het begin een ijsje in een restaurant laten staan omdat ik bang was dat er alcohol in zat. Ik wilde dat het zou helpen bij mij, ik slikte het heel trouw.

 

Maar ik zuip er zo doorheen. Ik zou zelf ook wel willen weten hoe dat kan.

 

 

Hoe kom je er nou toe om te gaan drinken als je er zo bang voor bent.. dat je zelfs een ijsje laat staan..

Als zelfs doodsangst niet genoeg is om je te laten stoppen met drinken, dan is angst toch geen drijfveer meer om te stoppen met drinken?

Dan is het misschien beter om de oorzaken/redenen van je drinken te gaan onderzoeken en aan te pakken zodat er geen aanleiding meer is

om te drinken. Zodat je geen stok achter de deur meer nodig hebt. Omdat er geen deur meer is.

 

En nou niet zeggen dat je er niet dood van gaat omdat je er zo doorheen kan drinken.. dat wist je niet toen je er aan begon.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja Moppie, het lijkt alsof jij een placebo hebt gekregen. Ikzelf heb een tijdje Antabus geslikt, met dezelfde werkzame stof als in Refusal. Een dag gestopt en proberen te drinken. Na een half glas had ik een kop als een boei en een verschrikkelijk bonkend, razendsnel kloppend hart. Echt een afschuwelijke ervaring. Nou ben ik geen dokter, dus misschien heb ik het mis, ik geloof je wel. Het zou zomaar kunnen dat je wel een heel erg lage dosering had.

Maar goed, wel of niet werkend, de bedoeling is om niet meer te drinken. Ik ben gestopt met de Antabus vanwege de bijwerkingen en gebruik nu baclofen. Dat vermindert de trek, je kan er wel bij drinken. Maar daar wilde ik juist van af, dus heb ik dat niet gedaan. Minder last ervaren van trek vond ik wel prettig en heeft zeker geholpen. Tja, het zijn hulpmiddelen, uiteindelijk moet je zelf die eerste niet nemen.

Van de week moest ik denken aan de kookwekkermethode, daar was ooit een draadje van hier, dat hielp mij ook. Bij trek de kookwekker op een korte tijd zetten, bijvoorbeeld 10 minuten, en dan die tijd uitzitten. Daarna nogmaals tijd instellen en het nogmaals uitzitten. En zo proberen de tijd op te voeren en de trek te leren weerstaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is niet zo dat ik het bewust probeerde in het begin, ik ben niet gek hoor. Maar ik slikte de Refusal en nam op een verjaardag per ongeluk een kersenbonbon. Toen ik dat ding op had kreeg ik het spaans benauwd, ik dacht nu ga ik hartkloppingen krijgen en een rooie kop. Maar niets, en dat verbaasde me enorm. Toen ben ik het stukje bij beetje uit gaan proberen, voelde me een beetje in het ootje genomen. Ik had wel alle gekke bijwerkingen, stinkende adem, stinkende ontlasting enz. enz.  Ik heb zelfs aan de huisarts gevraagd of ik wel de juiste dosis kreeg, en of er niet een ander medicijn was, maar hij reageerde er heel laconiek op. Misschien geloofde hij wel niet dat ik de refusal echt in nam.  Ik heb nog dozen vol thuis, want krijg iedere keer weer een nieuwe dosis van de apotheek. Maar wat heb ik er aan als het niet mijn stok achter de deur is?

 

Moppie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...