Spring naar bijdragen

Vrijdag 22-1-2016


Gast Lars

Aanbevolen berichten

Sterkte Truus, maar het ergste heb je gehad dus.

 

Heerlijk Kohtje dat jullie zo kunnen genieten van de pup, en ja... we worden een dagje ouder. 

Geduld, een pup wordt over het algemeen eerder wat ouder dan de mens, dus het heel heel erg drukke zal er

binnen afzienbare tijd wel van af gaan.. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen altezaam..

@bolletje ik las vandeweek dat je je daglichtlamp in een hoekje waar je vaak zit moest zetten.. Nu heb ik ook zo'n lamp en heb voor t eerst lichttherapie gehad, blijkt dat ik m altijd verkeerd heb gebruikt (heb nu onder begeleiding moeten doen en dat was niet zonder reden). Het is namelijk de bedoeling dat je een half uur op korte afstand ervoor gaat zitten direct in de ochtend. Op de derde dag verergeren de klachten maar dan moet je nog even doorgaan (vandaar de begeleiding, is best heftig even). Ik voel me nu na een week echt een stuk beter. Wilde je dat toch laten weten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen beste mensen

Al 2 uurtjes gewerkt.

Nu thuis, pauze; nog 10 minuten.

Nog snel een kop koffie, en de tweede helft van de stroopwafel erin proppen.

 

Ha,ha, heb erg moeten lachen om het kattenverhaal van Truus. :P  :D  :lol:  :)

Maar toch gedaan uiteindelijk

Goed gedaan hoor, Pluim!

Maar in de nekvel pakken, kunnen ze inderdaad best hebben.

Moederkatten die hun kittens willen verplaatsen, pakken ze ook in hun nekvel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je Joann.

Ja ik gebruik hem al jaren. Ga er in de ochtend zo'n 20 cm. vanaf zitten en gebruik hem dan een half uurtje.

Nu heeft van de week mijn arts een psychiater gebeld en die die zei dat je de lamp in een hoekje neer moet zetten en de hele dag moet laten branden.

Vanochtend stond ik weer gewoon normaal op na een topdag gisteren. Ik dacht nog, "nou dan maar de winter doorkomen met lorazepam, alles beter dan die spanningen", maar het was weer een en al spanning.

Vanmiddag naar de h.arts en kijken naar de uitslagen van de vit. b12 test.

Wat zijn jouw klachten als ik vragen mag?

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens het bloedonderzoek wel Sowhat. Heb een kopie gekregen maar ja daar staan namen op die ik niet begrijp. Maar ik wil het wel helemaal uit laten zoeken zodat deze toestanden tot het verleden behoren want dit put me uit.

En je kan het inderdaad erg moeilijk krijgen als je vit. B12 tekort komt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lars

Albert

Zbb

Dagpact dag 7 en gisteren goed afgesloten!!

leila

Ronja

Nog afmelden met succes voor gisteren .Truus ik heb ook 2 katten , ik zet de maand recht op , Kat pakken en stop zij er in , wil zij ook niet maar wat moet dat moet .Kun je dit niet gewoon zo doen ?? Is toch fijn ZB zonder kater wakker te worden wat goed van jou .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Lars, dat herken ik heel goed. Ik ben wat meer koffie gaan drinken en meer zoetigheid gaan snoepen.

Ik ben dan ook nu een kilo of vijf zwaarder dan toen ik stopte.

Het lijkt wel alsof er een soort van gat of leegte ontstaat als je niet (meer) drinkt, die je vervolgens wilt dempen met van alles en nog wat.

Snoepen, sporten, veel eten, misschien wel films kijken, veel op het forum aanwezig zijn, noem maar op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Herkennen jullie dat als je niet drinkt dat je dan andere dingen overdreven gaat nemen? Drink veel koffie. Heel veel snaaien. Heb zelfs net een zak chips open getrokken. Ik kom daar normaal nooit aan.

Ik ben 'doorgeslagen' naar de andere kant en ben juist heel kritisch geworden op alles wat ik drink en eet. Ik eet en drink veel bewuster, en lekkerder, dan vroeger (pure chocolade, havermout met honing, geen margarine maar boter, geen supermarkt vlees meer etc, etc...) en ben juist bijna 10 kilo afgevallen. Ik zie niet drinken als onderdeel van een totale verandering in levensstijl. Maar dat heeft wel maanden geduurd bij mij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eerst maar eens het drinken zien te stoppen. Goed van je Tomtom.

Daar ben ik ook mee begonnen :-) En het gaat je zeker lukken, als je het wil. En een terugval, hopelijk niet, is velen hier ook overkomen maar is niet het einde van de wereld. De resultaten zijn de moeite waard!

Vandaag was ik een uur geleden echt super chagrijnig (onverwachte grote rekening, salaris weer te laat betaald..) en dan is er een uur lang geen land met mij te bezeilen en dan moet je ook even niet in mijn buurt komen. Maar tegenwoordig ga ik niet meer drinken, maar laat ik het over me heen komen (en pak dan de telefoon om te kijken waarom het niet loopt zoals het zou moeten lopen..)

bewerkt door tomtom2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag allemaal :)

 

Een kat in een mand proppen werkt niet. Daar kom je in ieder geval niet zonder kleerscheuren vanaf. Wat wel werkt als de kat achteruit met het kontje eerst de mand inloopt. Je hoeft dan alleen met de hand te voorkomen dat ie voorwaarts wegloopt. Een hand vlak voor zijn gezicht vindt een kat erg irritant. En als ie niet naar voren kan, dan maar naar achteren. Dat gaat heel soepel. Helaas ben ik achter deze tip gekomen na jaren verkeerd te hebben gedaan.

 

Ik ben ook meer gaan eten toen ik stopte. Ik ben 5 kilo aangekomen en na 1 1/2 jaar zit ik weer op mijn normale gewicht. Nu ga ik meer op mijn eten letten. Minder eten en minder vlees. Geen produkten met toegevoegde suikers. Wat gezonder allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

met een kat in de mand en in de auto ....

Hou op schei(t) uit

Die was zo histerisch dat hij uit de mand brak en hele auto in t rond vloog en van ellende aan de race- kak raakte

KAK

Volgende dag : man op wintersport met vriend.

In de auto ......

Dat lijkt me niet gezellig :face-icon-small-shocked:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wel we hebben het overleefd.

Bloedafname en al gebeurd. De kat was rustig eens we daar waren.
​Met mij ging het iets minder.

​Ik had natuurlijk kunnen weten dat ik de kat ook daar moest vasthouden etc maar hallo?? Zie ik eruit alsof ik de held ben van vandaag?
'zet ze maar even op de weegschaal mevrouw'
​Euhmmm...ikke??
​'Klem ze maar even tegen je lichaam mevrouw'
​Klemmen?? De kat??

'kijk maar even de andere kant op mevrouw'

​Ohww..Ik kijk zeker de andere kant op! Geen bloed in mijn gezichtsveld aub.

​Conclusie:
Ik ben een watje
​De kat is heel stoer
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heel herkenbaar Lars

Drink ook veel meer koffie, net zoveel totdat ik er bloednerveus van word,en de cafeïne Door me hartkleppen raast.

Ook niet echt een prettig gevoel.

Zoiets als vervangend gedrag ofzo..

Stond vanmiddag bij de kassa,er stond een meneer voor mij die bier en nog wat dingetjes af(probeerde te) rekenen.

Deze meneer kon zijn geld amper uit zijn portemonnee halen,zo erg trilden zijn handen.

Schichtig om zich heen kijkend.

Hoe vaak heb ik daar ook zo gestaan,ik weet als ik de eerste neem,dat ik daar morgen ook weer net zo bijstaat,net zo als die man.

Meelijwekkend vond ik het gewoon,Hoe triest eigenlijk.

Met de neus op de feiten.

Het ging even Door me hoofd om "iets"te halen,nou dat is nu dan ook helemaal verdwenen.

Vandaag neem ik de eerste niet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lars, het valt allemaal best mee.

Ik ben zo vaak opgenomen. Een ervaringsdeskundige. :)

 

Die vitaminen die je nu slikt doen nagenoeg niets.

Het maag/darmslijmvlies is zo geïrriteerd, dat er nauwelijks 

enige opname is.

Een dagelijkse spuit in je kont is het betere werk en daardoor 

ga je je snel wat beter voelen.

 

Je krijgt gezond te eten. Pammetje tegen de afkick en nog wat 

vitaminen denk ik.

Je hebt aanspraak( stukje afleiding) misschien ook iets van een praatgroep.

Je bloedruk wordt bijgehouden. Kortom er wordt aan je gesleuteld.

 

 

Eigenlijk word je in de watten gelegd.

 

Misschien wil je nooit meer naar het mopperende vrouwtje terug. :D

 

Zet'm op!!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...