Spring naar bijdragen

Donderdag 21 januari


Gast

Aanbevolen berichten

Ja heb wel redelijk geslapen,beetje kort

Maar had zeker niet meer rust nodig.

Heb ook altijd last van nachtzweten de eerste paar dagen als ik mindert of stop,dat is bij mij meestal na 2/3 nachten voorbij.

Dalijk alvast naar de winkel,dan kan ik vanmiddag niet zo snel in de verleiding komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oke,

Dan krijg je misschien een beetje te horen wat er allemaal te wachten staat.

Ik heb ook ooit een time oud gehad van twee weken.

Goed van je dat je hulp zoek

Begeleid stoppen kan een veilig idee zijn

Mensen die je in de gaten kunnen houden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fijn dat je dochter met je mee gaat.

Ze laten je echt wel gaan hoor als je weg wilt,en uiteraard zullen ze je proberen tot inkeer te brengen.

Niet bij de eerste de beste "stomme regel" denken ik wil weg.

Was een beetje mijn fout,heb van die twee weken acht dagen vol gehouden.

Maar jij gaat het volhouden hoor!

Die regels waren er natuurlijk niet voor niets,maar dat zag ik later pas in.

Denk dat er vandaag een hoop meer duidelijkheid komt voor je

Succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je zou kunnen zeggen dat dat je verslaving is die spreekt, Lars. Bang dat het gaat lukken en dat je gaat stoppen met drinken. O jee!

En dat is een heel eng en onvoorstelbaar idee.

Het is het echter waard. Niet dat dan al je problemen opgelost zijn en je in de perfecte wereld terecht komt. Maar wel echt. Voor mij was het het meer dan waard.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemrogen mensen.. 

Jeetje wat heb ik geslapen, pas net wakker geworden. 

Eerst maar even koffie en thee zetten

post-1140-0-93417500-1387693255_thumb.jpgpost-1140-0-59220500-1386047472_thumb.png
 
Wow Joop, ben inderdaad blij dat ik niet hoefde te rijden daar dan. 
Vond het al een hele toer om bij de auto te komen gisteravond: het parkeerterrein was spekglad. 
Gelukkig waren de wegen goed te berijden.... 
Petje af dat je zo'n gigading zonder butsen weer naar zijn eindpunt rijdt hoor. 
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even een goede morgen wensen,

Nog steeds druk,druk,druk

Alweer een uurtje gewerkt.

Straks weer weg, boterhammen mee.

Maar...heb nog 45 min., dus tijd , lekker thuis met koffie en een stroopwafel.

 

Vanmiddag kan ik mijn fiets ophalen.

Viel nog mee; 460 euro, de accu, was iets goedkoper dan ze dachten

Maar met servicebeurt en een nieuwe achterband.

Wilde hem eigenlijk nu al ophalen, maar is glad buiten, en de leenfiets heeft van die lekkere brede banden, dus meer grip op de weg (hoop ik )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dagpact

Zbb 

Albert

leila

 ronja

fijne dag

oede morgen meld mij nog succesvol af voor gisteren en van dag gaar ik er weer voor .Hoop dat het iets beter met je arm gaat Jannigie , Beterschap .Ik vind het zo knap Joop om met een bus te rijden zelfs zou ik het niet durfen .Gerrit wat fijn dat het Koffiezetapparaat het wel doet dus even lekker rustig aan en koffie drinken .

Kom ik er naar 15 jaar meer of minder drinken eigenlijk meer er achter dat mijn probleem nog bestaat of probleemen .Dit is toch niet eerlijk ben nu gestopt en niks roze wolk nee ik moet nu aan de slag en er mee leren omgaan of oplossen of weer drinken en dan ben ik weer jaren verder .Dus ik probeer er maar met om te gaan en iets anders in mijn leven te doen als drinken .Werk aan de winkel .Fijne dag voor iedereen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kom ik er naar 15 jaar meer of minder drinken eigenlijk meer er achter dat mijn probleem nog bestaat of probleemen .Dit is toch niet eerlijk ben nu gestopt en niks roze wolk nee ik moet nu aan de slag en er mee leren omgaan of oplossen of weer drinken en dan ben ik weer jaren verder .Dus ik probeer er maar met om te gaan en iets anders in mijn leven te doen als drinken .Werk aan de winkel .Fijne dag voor iedereen

 

Dat, ronja, is wat voor mij herstel helemaal inhoudt.. stoppen met drinken was maar een begin. Toen ik eenmaal nuchter was

bleek de wereld om mij heen totaal niet veranderd.. tenminste niet echt in positieve zin. Drinken was dus nooit een oplossing geweest.

Ik kon zelf pas weer plezier in het leven krijgen toen ik leerde om te gaan met de dagelijkse werkelijkheid zónder drank.

In het begin leek dat een onmogelijke opgave. Maar gaandeweg merkte ik dat de werkelijkheid niet altijd even leuk en makkelijk is,

maar dat nare en vervelende dingen ook gewoon voorbijgaan als ik nuchter kan accepteren dat het niet alijd leuk en makkelijk  is.

Het hielp mij om mijn zwakke en sterkere punten in kaart te brengen, en vervolgens mijn sterkere punten te gebruiken om

mijn zwakke punten minder zwak te maken. Om mezelf eerlijk te bekijken en de meeste remmingen en blokkades te bezien voor wat ze zijn:

uitingen van een gebrek aan zelfacceptatie.

Door mezelf te accepteren als zijnde goed zoals ik ben en mijn negatieve zelfbeeld los te laten, kon ik resultaten behalen die ik

eerder niet voor mogelijk had gehouden.

Het gaat me allemaal niet als vanzelfsprekend af, maar ik ga anders met situaties om. Bekijk ze twee of drie of meerdere keren, voordat

ik besluit om het op een drinken te zetten.. en dat laatste is me de laatste zeven jaar niet meer overkomen, zover komt het gewoon niet meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...