Spring naar bijdragen

Een nieuw begin 01-01-2016


Gast Loen

Aanbevolen berichten

sorry dat ik op niemand inga hier

er gebeurt zoveel en ben vnl met

afkicken van internet bezig haha.

nieuwe topic voor de mods??

internetdebaas.nl

 

in elk geval heb ik een toezegging dat er maandag (reeds) een nieuw

modem wordt verzonden dan hopelijk heb ik die dinsdag, als ik in de sauna

zit te ontstressen. En ik kom in aanmerking voor een vergoeding.nou nou ;)

En dan maar hopen dat het de modem ook echt is he.

wordt vervolgd dus.

 

sterkte Suiker!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Net een kleine drie uur gelopen over de Holterberg.. wat een rust nog. Pas toen wij weer teruggingen begon volgens mij

de rest van Nederland een beetje tot leven te komen.

 

Ik zit te twijfelen of ik me aan zal melden voor het Jaarpact.

Aan de ene kant vind ik het mooi dat je kunt (laten) zien dat er mensen al langere tijd droog staan.

Aan de andere kant vind ik dat maandelijkse ge-"veerindereet" iets wat me tegenhoudt.

Voor iemand die nog niet zo lang droogstaat kan dat motiverend zijn, zo'n pluim, maar als je al meerdere

jaren droog staat dan heb je dat toch niet meer nodig?

Wat dat betreft kan ik een eind meegaan in de gedachtengang van jowan, wat betreft ego-poetserij en zo.

Maar het zorgt dus ook voor de twijfel waar ik mee zit.

Moet ik me, om mijn ego niet teveel op te (laten) poetsen, onzichtbaar maken, of moet ik me

zichtbaar maken/houden om anderen "van dienst te kunnen zijn" en de "gevolgen" voor lief nemen??

 

Ik denk er nog even over na.

Eerst maar eens op nieuwjaarsbezoek bij m'n ouwe moedertje..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sterkte Jane, mijn laptop crasht ook regelmatig en oww wat voel ik me dan gehandicapt zonder dat ding.

 

De beste wensen voor iedereen! dat 2016 een mooi jaar mag worden

 

Had vanochtend een rare flash back, kom beneden, zie een grote fles op het aanrecht staan.

Even een flits: huh heb ik dan toch.... Maar was de lege fles kinderchampagne, waar de kids om hadden gezeurd : )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

een rouwproces is iets wat buiten je om gebeurt:

iemand sterft en je moet afscheid nemen.

Wat hier gebeurde heeft ook een eigen aandeel van eenieder (mijzelf ook)

sommigen hier hebben bijvoorbeeld actief het karakter kabouter levend gemaakt

zowel hier op het forum, als in reallife.....

Dit voelt bij mij toch echt wel als een verwijt naar "sommigen hier"

Natuurlijk heb ik ook mijn eigen aandeel hierin (en ga daar zeker mee aan de slag), maar deze opmerking in een heel betoog valt mij toch wel in het verkeerde keelgat en doet mij veel verdriet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Voor iemand die nog niet zo lang droogstaat kan dat motiverend zijn, zo'n pluim, maar als je al meerdere

jaren droog staat dan heb je dat toch niet meer nodig?

Wat dat betreft kan ik een eind meegaan in de gedachtengang van jowan, wat betreft ego-poetserij en zo.

Maar het zorgt dus ook voor de twijfel waar ik mee zit.

Moet ik me, om mijn ego niet teveel op te (laten) poetsen, onzichtbaar maken, of moet ik me

zichtbaar maken/houden om anderen "van dienst te kunnen zijn" en de "gevolgen" voor lief nemen??

Kohtje, ik heb vijf jaar helemaal droog gestaan en dacht toen dat ik zo nu en dan wel een glaasje kon drinken. Nee dus............

Ik had nooit gedacht dat ik terug zou vallen, maar dat is wel gebeurd. Ik heb het totaal onderschat. Nu heb ik een week niet gedronken, maar durf een jaarpact nog niet aan. Een pact kan ook net het steuntje zijn dat ik of iemand anders nodig heeft misschien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even nader verklaren, mijn jongste zoon, die inmiddels 13 is hield inderdaad van vlinders en had vlinderslaapkamer, En hij zit op speciaal onderwijs en is vaak ziek.

 

Wat ik niet kan begrijpen is dat ze hem heeft gebruikt als voorbeeld voor Bas.

 

Weet niet waarom ik dit schrijf, maar zit me zo hoog.

 

Gelukkig kan ik maandag weer terecht bij mensen waar ik hierover mee kan praten, alleen hoe leg je dit uit.

 

Ik hou erover op, wil mijn leven niet laten verpesten hierdoor en blijf komen hier, soms meer, vaak wat minder. maar lees mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Logisch dat het je hoog zit joh,

en wij hebben in de verte iets meegekregen

van de frustraties van je zo misbruikt te voelen.

 

ik heb echt fijne buren

kreeg zo maar hun internetcode

en surf nu lekker mee op hun netwerk.

niks geen heen en weergefiets en frustraties meer.

dinsdag of woensdag komt mijn modem.

wat kan een oplossing toch simpel zijn soms.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik hoop dat Kabouter tenminste wel als excuus heeft dat ze een liter wodka per dag zuipt. Een zuipende leugenaar is 1 ding, maar voor een nuchtere leugenaar zijn andere fora. Politicusdebaas ofzo...

 

Schrijf ik met een dikke knipoog. 

 

Ik ga ervan uit dat alles wat je op het internet zet, niet prive is. En dat er tussen de tientallen gezonde alcoholisten hier, er ook wel een paar echte nut-cases zitten. Het is niet anders..

 

Ik heb nu al urenlang geen oliebol meer gehad trouwens, begin wat ontwenningsverschijnselen te krijgen :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gelukkig nieuwjaar, mensen.

 

Ik was bij een vuurwerkshow en wat ik bizar vond was dat na het aftellen de meesten elkaar niet gelukkig nieuwjaar wensten, maar hun mobieltje in de lucht hielden voor selfies of om het vuurwerk vast te leggen. Gelukkig heb ik gewoon de lippen van mijn lief gevoeld.

 

Och hebben ze me weer jarig gemaakt op 1-1, hi. 

 

Wat een bak. Kabouter blijkt een Trol. Ik begon het net bijna te geloven nu het dan echt stil bleef. Was vergeten dat er natuurlijk van alles achter de schermen gebeurt. 

Ik denk niet dat Jopie het verwijtend bedoelt, het eigen aandeel. In hoeverre kun je iemand kennen, sta je echt open. Je ziet een beeld dat je van iets of iemand hebt, of wilt zien. En daar handel je naar en geloof je in. Daar leggen we gevoelens en emoties in. Dat biedt de gelegenheid om ze te ervaren, dat heeft een mooie kant. De zogenaamde negatieve ervaringen zie ik als contrast. Contrast of variatie, een mooie gelegenheid om je eigen voorkeuren te leren kennen. Je eigen grenzen te bepalen. Te voelen. Wat is waardevol en wat minder. Wat is mijn rol en kan ik die sturen. Of wil ik er gewoon van genieten en zie ik wel waar het naar toe gaat. 

 

Een nieuw jaar. Ik wil nog wel even doorgaan op de weg waar ik vorig jaar op terecht ben gekomen.

Ben benieuwd wat ik allemaal weer ga tegenkomen. Ik vertrouw erop dat het goed komt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik las Jopie net als jou Kate.

 

En meeleven is ook een stukje jezelf kwetsbaar opstellen.

 

Je voelt je gekwetst als daar misbruik van wordt gemaakt.

 

Het gaat om je eigen kwetsbaarheid die je voelt.

 

Dat is ook zo met inbraken, overvallen etc.

 

Dan word je geconfronteerd hoe kwetsbaar je bent.

 

En na een tijdje kun je misschien opgelucht zijn dat het niet erger is afgelopen als bij sommige mensen die voor het leven getekend zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waardoor deze situatie met Kaboutertje mijn pijn heeft gedaan is dat ik, wanneer mensen moeilijk zitten, iemand kwijt raken enz. ik situaties naar voren haal waarin mij hetzelfde is overkomen. Mijn moeder, vader, mijn eigen kaboutertje, en dieren waar ik van hield.

Ik heb dat nodig om zo goed mogelijk mee te leven kunnen met die persoon. Dat doet dan toch weer pijn. Als ik dan lees dat de situatie verzonnen is, is die pijn bij mij voor niets geweest. Want ik heb die dingen best al wel een plekje gegeven.

Tja en voelen of iemand (kwaad) wil heb ik niet. Ook omdat ik me dan helemaal op die ander en zijn of haar pijn richt. Moet of wil ik dat veranderen???? Ik denk het niet want delen is goed. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog even nagedacht over het jaarpact... maar nee, doe het toch maar niet.

Doe het toch maar gewoon dag voor dag.

 

Iedereen moet dat voor zichzelf uitmaken Kohtje, denk ik. Zoals jij dat nu hebt gedaan.

Toen ik een paar maanden gestopt was, voelde het opeens goed om me op het jaarpact te zetten. Ik begon mezelf weer wat te vertrouwen en dat was voor mij de aanleiding.

Ik probeer trouw het jaarpact te volgen en ook steeds iedereen met een maandje erbij te feliciteren. Zelf vond ik het de eerste maanden geweldig om die complimentjes te ontvangen. Dat is nu wat minder belangrijk, hoewel ik wel uitkijk naar de twee jaar die ik binnenkort hoop te halen. Inderdaad voelt het soms wat vreemd om iemand te feliciteren met een maand erbij als die al jaren droogstaat en eigenlijk niet meer schrijft op het forum. Daar staat tegenover dat ik niet goed zou weten waar ik de grens dan moet leggen. Dus doe ik ze allemaal maar. Net zoals Jan. En zo af en toe laat zo'n reeds lang gestopte frummer dan toch weer een teken van leven achter. Mooie berichten vind ik dat, die mij vaak bemoedigen.

En ik vind het ook wel lekker duidelijk om te weten of iemand nou wel of niet gestopt is en wanneer dan. Bij jou zie ik dat in je onderschrift.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pfff, het gebeuren rond K is al naar genoeg geweest mensen. 

Laten we nu alsjeblieft niet met enorme argwaan kijken naar  en reageren op 

een nieuwkomer die niet direkt het achterste van haar tong laat zien. 

Klopt, ze komt op een ongelukkig moment binnen hier en reageert misschien niet 

helemaal zoals men het graag ziet.

Maar als ik zie met welk dilemma ze worstelt lijkt mij er geen kwaad in / bij te zitten.. 

Laten we alsjeblieft niet verzanden in boos worden op of ons gekwetst voelen door een ander. 

Joop heeft haar eigen manier waarop zij gebeurtenissen benadert en becommentarieert, dat is 

echt niet iets heel nieuws... 

Vlokje was er een paar dagen niet.. kan gebeuren..

Laten we alsjeblieft dit jaar positief ingaan.

Met open ogen, dat wel.

Maar ook met open hart.

Rekening houden met elkaar en elkaar respecteren.

 

(aanpassing: tikvout) 

bewerkt door Yvonne
Link naar opmerking
Deel via andere websites

En Suiker, ja, ik begrijp dat je je achteraf afvraagt hoe het kan dat je niet eerder onraad hebt geroken.. 

Ook ik kan achteraf tig momenten opdiepen waarop ik iets 'vreemd'  vond, maar redeneerde het ook 

iedere keer weer weg. 

Het is gebeurd, zo simpel is het, tis niet anders.

In de toekomst oogjes open, rekening houden 'met wat zou kunnen' en voorzichtig met vertrouwen , dat is wat ik mezelf wéér heb 

voorgenomen.

Maar Suiker, ik neem nog altijd diep mijn hoed voor je af, maar dat weet je wel, toch? 

                                                post-1140-0-98271400-1403585154_thumb.jpg
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...