Spring naar bijdragen

Donderdag 10 december 2015


Gast Vlok

Aanbevolen berichten

Ik heb ook een uurtje werk erop zitten maar heb echt een bijzonder slecht humeur vanochtend. Misschien nog maar eens een bak koffie drinken zo. Helaas geen speculaasbrokken in huis :-(.

 

Het slechte humeur komt omdat een aantal mensen niet hun werk op tijd opgeleverd hebben en dat verbergen achter een grote wolk woorden. Ik kan daar zo enorm slecht tegen en merk dat ik daar humeurig van wordt, zelfs als ik dat heel duidelijk zeg tegen die mensen. Rustig blijven, adem halen. Stukje schrijven wellicht?

 

Het punt met Kerst en Oud en Nieuw is dat je wel heel duidelijk moet zijn: dat geeft rust, in je hoofd maar maakt het ook makkelijker voor andere mensen. Persoonlijk heb ik niks met Oud en Nieuw zoals dat in Nederland gevierd wordt met veel malloten die met vuurwerk gooien en feestjes waar je kaartjes van Euro 100 voor moet kopen. Vorig jaar wel een leuk feest waar we een hele avond met wat vrienden gepokerd hebben, het jaar daarvoor ben ik lekker om 10 uur naar bed gegaan en was ik fris en fruitig wakker. Een aantal jaren geleden had ik elke Nieuwjaarsdag een kater, altijd. De ergste kater was ooit op een feestje in een huisje wat we gehuurd hadden met vrienden en dat ik op Nieuwjaarsdag wakker werd en geen idee had wat ik de avond ervoor gedaan had. Die dag was ik te ziek om zelfs nog te kunnen drinken. 

 

Ik hak nog liever mijn hand eraf dan dat ik dat eerste glas erin ga gooien. Dat denk ik nu, dus hopelijk denk ik dat ook op oudejaarsavond :-). 

 

Ik ga naar de winkel om wat speculaasbrokken te kopen, heb ik wel verdiend. Vind ik zelf..

 

Later..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oud en nieuw......

Ik geloof voorzichtig dat degene die ik zie echt door hebben dat ik geen slok meer neem. En van een aantal weet ik dat zij stik jaloers zijn!!! Die vinden het reuze knap. Ik ben blij dat ik niet meer hoef. Wat ben ik jaaaaaaa ren ziek geweest op 1 januari

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou Agnieta dat hielp niet hoor bij mij. Ik was doodziek. De hele dag en 2 januari de staart. En dan 3 januari jarig brrrr. Ik krijg weer buikpijn als ik er aan denk. Voor mij niet meer. Heb het zonder alcohol al pittig genoeg om de dagen door te komen. Ben blij dat ik dit er niet meer bij hoeft te dragen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Lila,Wat maakt dat je echt niet naar de AA wil, slechte ervaring?

Zal na afloop van mijn kennismaking met AA mijn bevindingen met jullie delen. (bolletje)

Het lekker in de koude wind maar met zon naar de P.O.S steppen was heerlijk, ook het gesprek op zich vond ik zinvol!!

Ik heb zin aan deze dag!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meya,

 

Het gesprek over wat te doen met oudjaar ging eigenlijk zo:

 

Ik vind het eigenlijk heel fijn om nuchter en alleen met oud en nieuw te zijn. En zij is gewend om naar een feestje of naar vrienden. Op dat moment had ik kunnen zeggen dan blijf ik thuis en ga jij naar feestje of vrienden. Alleen vind ik dan dat er weer een rare situatie ontstaat bij elkaar goed nieuwjaar wensen.

 

Dus ik stelde voor om het samen te vieren op voorwaarde dat ik dan niet van huis weg hoef. Daarop onderhandelde ze door en zei: dat is goed, maar dan wil ik wel een fles prosecco meenemen. Nou ok, vooruit dan maar. Waarop ze terloops nog toevoegde dat ze het ook leuk vond als ik een glas mee dronk.

 

Ik denk dat wat jowan en tomtom zei over naar binnen naar buiten en buiten naar binnen wel hout snijdt. Maar de andere tips ook. Moet het alleen laten uitkristalliseren.

 

En als 1 glas niks zou toevoegen, dan zou ik het zeker niet doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kom ik op het vrijwilligerswerk, blijkt het recent de "Dag van de vrijwilliger" geweest te zijn.

Om dat te vieren kreeg ik een kaartje met daarop een flesje met sterke drank...

Ik heb dat flesje eraf gehaald met de mededeling dat dat niet goed voor me is en teruggegeven. Ik zei dat ik de kaart verreweg het belangrijkste vind als waardering.

Het zal nog wel even duren voordat alcohol minder pregnant aanwezig is in de maatschappij.

Ik werk eraan mee om het zover te krijgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jowan, alcohol is verbonden met de mens en zal altijd ruimschoots aanwezig zijn in de maatschappij

en zo hoort het ook vind ik.

Het feit dat sommige niet met alcoholgebruik om kunnen gaan, is het probleem van desbetreffende

en wil het gezellige glaasje wijn van menigeen niet afnemen.

Als je op deze manier denkt, kan je alles wel in de luwte wensen.

Want wat is dan het volgende, geen vlees meer.......

Moest het even kwijt :face-icon-small-shocked:

Grootste anti-rokers zijn ex-rokers en daar heb ik zo een gruwelijke hekel aan....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...