Spring naar bijdragen

Donderdag 10 december 2015


Gast Vlok

Aanbevolen berichten

Pfffff!!!

Tussen half 3 en 3 komt die meneer van de AA en word ik me toch een partijtje onrustig!!!

Doe eens normaal Anna, tis ook maar een mens en verslaafd net als jij!!

Ja maar..... Oei daar is ie geloof ik, slik!! O nee toch niet. 

Jeetje, buikpijn, hoofdpijn, moe, wil eigenlijk gewoon heel diep onder mijn dekbed....

Verstoppen, vluchten???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja joh Her Soothe ik heb het hier best naar m'n zin hoor, hoewel ik toch minder op het forum ben dan vroeger. Ooit heb jij geloof ik eens geschreven toen men daar opmerkingen over maakten, dat dat van zelf minder zou worden.

Maar ik heb me toch wat zorgen over je gemaakt, eerlijk gezegd omdat we hier ineens niets meer van je konden lezen.

Gelukkig was die bezorgdheid onterecht en gaat het redelijk met je.

Ik hoop dat we je af en toe weer wat meer kunnen lezen. Zou erg fijn zijn. Ik heb je echt gemist kerel. :heart:

Plokje jij bent ook een lieverd hoor. :lips:

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb ooit je telefoonnummer gekregen, toen ik zéér slecht in m'n vel stak. Ik belde je en je stak me meerdere harten onder de riem.

Dat nummer ben ik uiteraard kwijtgeraakt. Zo gaat dat bij mij in slechte periodes (lees: gebruiksperiode).

Maar door het forum kon ik je toch min of meer volgen.

Toen ik je een tijd hier miste vond ik het jammer dat ik dat nummer kwijt was.

Had je willen bellen toen niemand hier me kon of wilde vertellen waar je was.

 

Ik hoop dat je nog heel lang in je vel blijft steken en dat je je daar ook comfortabel kunt (gaan) voelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soothe, ik ken je alleen van een paar berichtjes op het jellinek forum, waar wimmel ook was, alvorens je hiernaar toe verhuisde. Ik vind het fijn om te horen dat je het al die tijd gelukt is om droog te blijven. :)

bewerkt door ploffie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is het 'oud-gedienden' dag :)

Hallo allemaal. Ik was ook weer ff aan het koekeloeren. Mooi om te zien dat zovelen het forum

weten te vinden. Ik heb er veel steun aan ondervonden en ook veel gelachen soms.

Ik sta inmiddels negen jaar droog en daar ben ik erg blij mee. Ik had het forum gevonden via

een krantenartikel. Na enige maanden ben ik gaan schrijven en toen ik ongeveer zes maanden

droog stond ben ik naar de AA gegaan. Er waren een aantal mensen hier die naar de AA gingen en 

ik zag en las hoeveel steun mensen daar aan hadden. Mijn leven was al stuurloos met drank maar

gek genoeg werd het zonder drank eerst nog erger.

 

Ik wist me geen raad met al mijn gevoelens en alles wat er op mijn pad kwam. Velen denken dat er bij

AA alleen maar gesproken wordt over drinken/niet drinken. Mijn ervaring is dat er juist veel gesproken wordt

over hoe om te gaan met het leven van alle dag en hoe je met emoties omgaat. In ieders leven gebeuren 

mooie en minder mooie dingen en soms is dat zwaar. 

Ik heb veel aan de bijeenkomsten. Ik heb een sponsor, dat is iemand die ook in het programma zit en mij 

bijstaat en me kaan en wil helpen. Ik heb zelf nu ook een aantal sponcees en ik vind het geweldig dat ik mijn 

ervaring met het AA programma en het werken aan de twaalf stappen door kan en mag geven. Dat houdt mij s

scherp en nuchter. Want ik wil absoluut niet terug naar mijn drinkers-dagen!!!

 

Ik begreep dat principe van die eerste laten staan niet totdat ik hier kwam lezen en schrijven. Ik ga voor de bijl

als ik die eerste neem. Ik dacht altijd dat het aan de vierde of de vijfde lag...

Maar als ik die eerste laat staan neem ik de tweede ook niet. Ik kan niet 'sociaal' drinken, dat heb ik nooit gekund.

Zoveel is wel gebleken in de 24 jaar dat ik wel gedronken heb. Zodra ik die eerste neem trigger ik mijn allergie

voor drank en hou ik niet meer op.

 

Ik wens jullie allemaal de rust toe die ik ondervonden heb en nog steeds ondervind nu mijn obsessie voor de drank weg is. Echt, dat vind ik, ook na negen jaar, nog elke dag een heerlijk gevoel. Het leven is niet altijd een feestje, zo ervaar ik het tenminste niet. Soms vind ik het best zwaar en rot. Maar dat is oke, zo is het leven en dat hoort erbij. En ook in de negen jaar dat ik nuchter ben is het niet altijd zo gemakkelijk geweest. Ik heb echter altijd geweten sinds die tijd dat het allemaal honderd x zo zwaar zou worden als ik weer zou gaan drinken. Elke ochtend wakker worden en walgen van mezelf omdat ik wéer had gedronken. Weer de afspraken die ik met mezelf of mijn partner had gemaakt had niet was nagekomen. Mezelf elke x afvragen waarom ik nou toch weer zoveel had gedronken, bla, bla, bla. Radeloos werd ik ervan. Ik vond mezelf een slappeling, een vrouw zonder ruggengraat. Maar die heb ik wel! Ik ben geen zwakkeling, integendeel. Ik begreep alleen niet dat ik niet eentje kan nemen zonder dar ik getriggerd word om meer te drinken. Dat heb ik zooooo vaak geprobeerd en elke x ging ik toch weer voor de bijl.

 

Ik hoef niet meer en dat is een zoete zaligheid!

Zo, ik zou ff een klein stukje schrijven :D  matigheid is nog steeds niet mn sterkste kant, lol.

 

Take care allemaal. liefs BB

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...