Spring naar bijdragen

Afbouwen benzo.. wie maakt hetzelfde mee ?


shakemarieke

Aanbevolen berichten

Hey iedereen,

 

Het lijkt me dat iedereen het een beetje moeilijk heeft op dit ogenblik !

Sneeuwhoen hoe gaat het met je ? Ben je al overgestapt of was dat nog een weekje ?

Jose, vreemd dat je niet zo goed slaapt ... toen ik overstapte op de Diazepam sliep ik heel goed... ik was overdag zelfs nog te moe... maar eens ik lager ging in dosis werd dit wel beter. Vannacht een goeie nacht geslapen een 8 tal uren ben ik blij mee. Maar gisteren heel veel last van mijn darmen... eerder meer buikpijn. Vandaag is de buikpijn er nog wel maar minder. s Avonds begon de lichte misselijkheid... vroeg gaan slapen omdat ik kids nog naar school moest brengen maar na 2u weer wakker...; terug de misselijkheid heel erg, en zweten (dacht gelijkend op een paniekaanval) maar was net iets anders, normaal heb ik dan ook hartkloppingen en dat had ik deze keer niet. Proberen mijn gedachten op andere dingen te zetten en na een kwartiertje ging het beter en ben ik weer in slaap gevallen. Het valt me op dat de misselijkheid ook heel vaak s morgens is maar nadat ik heb gegeten gaat het meestal beter. Ik heb tot hiertoe al heel veel last gehad van misselijkheid, hoofdpijn, spierpijn, lichte maagpijn bij het doorslikken en extreme vermoeidheid meer naar weinig energie.  Het is vervelend nooit op voorhand te weten wat je nu weer staat te wachten.

Roosje hoe gaat het ? Heb je al wat beter geslapen ? Magnesium s avonds kan hierbij wel wat helpen. Gebruik ik al sinds ik bezig ben met de afbouw.

Is er eigenlijk hier iemand die al 's zijn dosis weer opdoseerde ? Ik lees het veel op het engelse forum dat mensen die op een gegeven moment tegen de muur opbotsen.. en als het niet betert ze terugkeren naar de dosis waar ze zich wel goed voelden en vandaar weer starten ? Ik weet niet of ik het geduld zou hebben om terug naar een vorig level te gaan en eerder langere tijd op die dosis te blijven. Maar ja niemand kan natuurlijk voorspellen hoe alles gaat lopen hé !

Hoop dat iedereen he vandaag het een beetje goed stelt !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

 

José, ik heb mirtazapine/remeron jaren geleden ook al eens gebruikt en nam toen dagelijks een hele voor het slapen gaan.

Ik werd er wel moe van en kwam flink aan.

Maar... ik sliep als een os.

Ik heb chronisch slaapproblemen, al een jaar of 40, de mirtazapine helpt mij goed.

Jaren gebruikte ik het niet, omdat ik een benzo slikte en het niet meer nodig had.

Sinds ik aan het afbouwen ben, slik ik het weer, maar nu een kwart of een halfje.

Ik ben vaak moe, maar goed, ik ben nog aan het afbouwen en slik ook sertraline en daar kun je ook moe van worden.

De paar kilootjes extra neem ik voor lief. Alles gaat erg lekker smaken, als je mirtazapine gebruikt.

Die ben ik zo weer kwijt, wanneer ik de mirtazapine stop.

In het begin van ontwennen van de benzo, nam ik maar een kwart van 15 mg.

Toen slapen wat lastiger ging, een halfje.

Sommige mensen zijn in het begin wat moe in de ochtend, maar vaak gaat dit over.

Ik naam mirtazapine, toen ik onder de 10 mg diazepam zat. (hangt ook van tolerantie voor middel af)

Ik heb er wel vertrouwen in, dat ik straks weer zonder kan slapen, omdat ik nog een ander antidepressivum gebruik.

Zie maar even José, wat jou het beste lijkt.

Je komt zo achterop, als je steeds niet slaapt.

Dan kom je echt helemaal nergens meer aan toe, hè ?

Een het maak je nog wanhopiger

 

Shakemarieke,

 

Ik ben vrij actief momenteel.

Dit is tijdens ontwennen wel eens anders geweest.

Wel veel spierspanning en nachtmerries en gisteren zag ik alles te scherp.

Huisnummers, die ik anders zonder bril niet kan lezen, kon ik ineens uitstekend zien.:-)

Het kan ineens ook omgekeerd zijn.

De hartkloppingen in de ochtend vind ik wel bar en zweten als een otter.

Tintelingen de hele dag.

Pap in de benen en stijf.

En ik kan ze geagiteerd doen, liever niemand om mij heen.

Behalve mijn kat dan. :-)

Dat alles met mij mee beweegt, als, ik loop.... dit verschijnsel is ineens weer minder.

Maar het proces verloopt grillig.

In de stad kom ik niet graag, veel te druk.

Alles komt erg op mij af.

Altijd depersonalisatie, maar dit is een deel van mijzelf geworden, heb ik bijna mijn hele leven al.

Ik ben een paar keer weer begonnen met een benzo, nadat ik te snel of abrupt was gestopt.

Ik kan je zeggen, dat dit bij mij verkeerd uitpakte.

Ik werd depressief of/en de benzo werkte ineens niet meer.

Dit werd beslist geen "feestje."

Maar dit is ook weer voor iedereen anders.

De misselijkheid, die jij beschrijft, ken ik ook.

Vaak ga ik dan ook wat eten, dan knap ik weer wat op.

Ik lig nu in bed te tikken.

Helemaal fout.

Hup, mijn bed uit !

 

Sterkte voor allemaal !

bewerkt door sneeuwhoen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey allemaal,

 

Ja ons lichaam haalt rare en nare toeren met ons uit hé... gisteren een rotslechte dag, ganse dag misselijk gelopen maar toch mijn activiteiten blijven doen, zoals winkelen, 3 x met de hond naar buiten, haar haartjes laten bijknippen bij de kapper.  Vannacht goed geslapen, een 8 tal uren... die magnesium heeft goeie effecten op mij. Vanmorgen misselijk opgestaan, maar na het ontbijt was het over. Mijn dochter al naar de dansles gebracht, met de hond uit geweest en net voor de eerste keer in maanden 3 zumbaliedjes gedanst en dat deed me zo deugd. Ik moet dit meer doen, maar ja ook natuurlijk als ik genoeg energie heb hé ! t Voelde zo goed om mijn ding weer even te kunnen doen ! Dat maakt me al gelukkig zo iets kleins !

Hoe gaat het met jullie ? Goeie nachtrust gehad ?

Groetjes

x Sh x

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi allemaal,

Goed om te lezen Shakemarieke. Je bent goed bezig!Fijn dat het de goede kant op gaat.

Sorry dat ik zoveel vragen stel. Maar Sneeuwhoen wat bedoel je met de tolorantiegrens. Die van de diazepam? Had jij daar ook last van? Dus dat je door de tolorantiegrens niet meer van de diazepam alleen kon slapen?

En tijdens de afbouw sliep je dankzij de mirtazepine goed?

Nog even volhouden want voor jou is het einde ook inzicht.

Ik hoor het wel weer.

Roos Hoe gaat het nu?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sneeuwhoen en Shakemarieke,

 

Goed dat jullie doorzetten en actief zijn! Shakemarieke, weer gedanst!  Geeft je ongetwijfeld weer energie om door te gaan.

 

José,

 

Jij hebt het nog moeilijk hé om de juiste keuze van de meds te maken.  Kan dat begrijpen hoor!

 

Zelf heb ik 2 moeilijke dagen achter de rug.  Misselijk, hoofdpijn, me zeer slapjes voelen en vooral rare gewaarwordingen in hoofd.  Vandaag was buitengaan niet mogelijk.  Ben niet van de bank geweest.  Op benzobuddies vond ik veel herkenbaars.  Hoop enkel dat symptomen geen maanden gaan duren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

José, ik bedoel het volgende:

 

Stel ik neem lange tijd 20 mg per dag.

Na verloop van tijd bouw ik dan tolerantie op voor die 20 mg en heb ik meer nodig,

om hetzelfde effect te bereiken. Dan werkt het niet meer of minder goed.

Maar.... dat is niet bij iedereen zo.

Er zijn mensen bij wie het middel wel blijft werken.

Dit geldt voornamelijk voor de langwerkende middelen, die actieve metabolieten hebben, die ook lang doorwerken.

Lorazepam is middellang werkend en heeft ook geen actieve metabolieten, die nog dagen doorwerken in je lijf.

Daarom treedt er vaak sneller tolerantie op voor lorazepam en andere middellange en kortwerkende benzodiazepinen. Ze zijn zeer verslavend.

Dus als je niet merkt, dat je meer nodig hebt, voor een zelfde effect, is er geen tolerantie opgetreden.

Dan merk je pas dat je verslaafd bent, als je gaat afbouwen.

Als dit wel zo is, krijg je ontwenningsverschijnselen, terwijl je het gebruikt.(dezelfde dosering)

Dan ben je al naar, als je nog met de ontwenning moet beginnen.

Ben ik zo duidelijk?

 

Ja, ik slaap op een halfje mirtazapine, ook wel mindere nachten, maar over mijn slaap mag ik momenteel niet klagen.

Als het na een mindering minder gaat, neem ik er een paar nachten een halve paracetamol bij.

Soms een week.

Daar ben ik nu weer van af .

 

Het kan alleen maar beter worden, Roos.

Kun je de boel een beetje de boel laten?

 

Shakemarieke.

Zie jij kunt al weer wat dansen.... voor het eerst sinds lange tijd....

Dit gaat steeds vaker gebeuren, denk je ook niet?

 

Goede nacht de komende nacht !

bewerkt door sneeuwhoen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Sneeuwhoen,

 

Fijn dat je weer wat meer energie hebt ! Binnenkort moeten we gewoon weer fullspeed staan hé !

José, Roosje hoe gaat het met jullie ?

Dit weekend weer goed geslapen en vrij goed gehad : 3 wandelingen per dag met de hond, af en toe een dansje als het lichaam het toelaat. Voorlopig pijnlijke ribben, schouderbladen ...van het diep ademen dit weekend maar voorlopig voor de rest wel ok !

Groetjes

x Sh x

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

wat fijn dat het zo goed gaat Shakemarieke! Lekker gevoel om weer een beetje normaal te leven en te kunnen dansen.

Sneeuwhoentje, ik ben bang dat ie tolorantiegrens bij mij bereikt is. Ik slaap elke nacht minder en minder. Zodat ik weer meer ben gaan innemen. Toch van 6.75 mg dzp nu op 7,75 mg en maar 2 uur slaap. Ik weet nu echt niet meer hoe ik verder kan met afbouwen. Vandaag hoop ik dat de psychiater belt want ik wil toch de mirtazepine proberen. Hopelijk slaat dat dan wel aan en kan ik verder afbouwen.

Als ie tolorantiegrens bereikt is kun je dan überhaupt wel afbouwen? Ben bang dat ik er voor eeuwig aan vast zit.

Jij bent bij 8 mg begonnen met mirtazepine. Sliep je toen ook direct beter?

Je gaf onlangs aan dat je het zonder de mirtazepine niet had gered. Bedoel je daar ook het slapen mee?

Ik heb verder weinig last van andere dingen behalve dat mijn benen zwaar zijn. Wel ben ik hele dagen zo zenuwachtig dat ik niet eens iets spontaan kan doen. Ik doe dat mezelf aan omdat ik er geen vertrouwen meer in heb dat het goed komt.

Maar met jou is het ook redelijk goed gegaan dus ik hou me daar aan vast. Zou je nog willen antwoorden vwb het slapen, hoe heb je dat ervaren?

Roos, hoe is het met jou? slaap jij al wat meer?

Ik ga maar weer eens aan de slag met huishoudelijke klussen, dat leidt me nog een beetje af.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi José,

 

Het is wat, hè?

Als je tolerantie voor een middel hebt gekregen, dan heb je de neiging om meer te gaan gebruiken.

Dit echter, is een valkuil, want na een poosje zit je weer met hetzelfde dilemma.

Ja, ik sliep, dankzij de mirtazapine.

Dankzij de mirtazapine heb ik het gered, in verband met slapen, klopt.

Na minderen van de diazepam krijg ik wel een poosje weer lichte problemen met slapen, maar niet noemenswaardig.

De afgelopen week fikse nachtmerries enz. Enorm zweten en hartkloppingen, maar het gaat voorbij... echt...

Maar ik slaap wel weer in.

Het lijkt wel, of ik mijn droomslaap aan het inhalen ben.

Het komt weer goed, José, ook al geloof je het nu niet.

Maar echt... het kan wel een moeizame weg zijn, dat blijkt, maar heb geduld !

En ik hoop, dat je goed begeleid wordt, door jouw psychiater.

En goed met hem of haar kunt overleggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hou Sneeuwhoen,

Super bedankt voor al je antwoorden. Dit geeft moed. Nog even een update. Ik heb net de psy aan de lijn gehad. Hij gaat me nu mirtazepine voorschrijven. Hij gaf aan 30 mg voor de nacht. Dat vind ik wel heel veel. Jij had het over 3, 75

en of 7,5. Ik ga niet zoveel nemen, dat zal toch niet nodig zijn? Wat vind jij?

Hij hamert op mijn depressie maar die heb ik omdat ik hierin ben beland. Ik heb ook al sertraline. Ik wil gewoon van die rotzooi af. Het lijkt me beter om minder dan die 30 mg mirtazapine te slikken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo José,

 

Bij het lezen van je tekst "proef" je hoe moeilijk je het hebt.  Zo herkenbaar voor mij het steeds willen meerderen omdat het gewoonweg moeilijk vol te houden is.

Een mens wil slapen hé? Hoop dat de mirtazepine je wat rust gunt. En... zoals je zelf al aangeeft, start alvast met een mindere dosis.  Daarna kan je nog zien ....

Bij mij gaat het slapen nog steeds slecht.  Zie de nacht en mijn bed niet graag.  Begrijp je zo goed!!!!!

 

Sneeuwhoentje,

 

Wat kan jij je toch steeds mooi verwoorden! Vooral die hartkloppingen vallen niet mee, die werken zo beangstigend.  Goed dat je telkens weer in slaap kan vallen, zo sprokkel je toch voldoende rust bijeen.

 

Shakemarieke,

 

Jij gaat goed!  Hou vol!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi José,

 

Ik schrik ervan, wat onverantwoord, om je gelijk maar 30 mg mirtazapine voor te schrijven.

Niet doen....

Juist de lage dosering van 3,75 of 7,5mg is om te slapen.

Zit je met dat spul hoger, dan werkt het meer tegen depressie en niet om te slapen.

Bovendien... zou onverstandig zijn, om de mirtazapine niet op te bouwen.

Beginnen met een kruimel van 3,75 en even afwachten.

Slaap je dan nog nier, dan 7,5 mg, maar niet meer.

Ik slik ook sertraline, 75 mg per dag.

Denk, dat het mij wel wat verlichting van de klachten geeft,

De combinatie van 30mg mirtazapine en sertaline (ik weet niet hoeveel je gebruikt?) geeft risico op serotonine syndroom.

Hoeft niet, maar kan.

In Nederland wordt de combi 2 antidepressiva niet vaak voorgeschreven.

Maar een kruimel mirtazapine kan geen kwaad met een ander antidepressivum.

Ik hoop, dat je geen last van epilepsie hebt?

In dit geval mag je geen mirtazapine gebruiken.

Sterkte !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi Sneeuwhoentje,

ik heb vannacht 7,5 mg mirtazapine genomen samen met de diazepam 7,5 mg.

Helaas niet meer dan 4 uur geslapen. Ik ben bang dat het bij niet aanslaat. Meer zal ik niet gaan gebruiken. Dat heeft geen zin.

Ik zal het vanavond nog een keer proberen misschien duurt het een paar dagen? Zou dat kunnen?

Ik heb geen epilepsie gelukkig.

Ik gebruik nu 100 mg sertraline maar vind dat ook aan de hoge kant.

Groetjes allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gewoon vanavond weer innemen, die 7,5 mg mirtazapine.

4 uur is al minder beroerd, dan niks.

100 mg sertraline is de helft, van wat je mag hebben, dus echt een hoge dosis is het niet.

Je bent ook erg gefocust op het slapen, wat niet gek is, als je niet slapen kunt.

Probeer er op te vertrouwen, dat je vanzelf weer gaat slapen.

Jouw lijf en geest zijn zo moe, als je bang bent, verzet je je ook tegen slaap onbewust.

Hoe harder je wilt slapen, hoe minder het lukt.

En je zit natuurlijk met die ontwenningsverschijnselen, die voortduren.

Dus vanavond weer 7,5 mg.

Ik heb er vertrouwen in, dat het jou wel lukt.

Probeer overdag wat aan beweging te doen, ook al ben je moe.

Mirtazapine werkt bij iedereen, die lijdt aan slapeloosheid.

Denk aan je.

En ook aan de andere ploeteraars onder ons.

bewerkt door sneeuwhoen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo dames, ik zit weer even mee te lezen. Omdat bij mij de depressie het ergste was tijdens afbouw en stop, en ik daar echt een keer vanaf wil, slik ik nu sinds 2 maanden amitriptyline. Het is een lage dosis van 20 mg maar ik slaap daar eigenlijk best wel prima op. En het lijkt dat het ook effect heeft op de depressie maar dat kan ook komen omdat het zonnetje buiten weer begint te schijnen. Zo heel langzaam aan klaart het een beetje op in mijn hoofd en in mijn lijf. Elke keer kleine stapjes vooruit en soms weer terug. Als ik het vergelijk met een jaar geleden, heb ik al hele grote stappen gemaakt. Ik merk steeds meer dat de focus niet meer zo gericht is op de ontwenningsverschijnselen. Jullie gaan dat punt ook bereiken hoor! Het enige dat je nodig hebt is tijd.. veel tijd, maar herstellen gebeurt echt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

even een update. Ik gebruik nu 7 mg diazepam en een halfje mirtazapine. Ik slaap wel beter maar mijn energie niveau is nul. Echt waardeloos. Kan niet eens huishoudelijke klussen aanpakken.

Waarom word ik niet fit wakker? Ik wil zo graag de oude zijn.

Komt dat door de mirtazapine?

Sneeuwhoen heb jij daar ook last van? Dus van die extreme vermoeidheid? Blijkbaar doe ik iets verkeerd.

En hoe nu verder? Ik leef niet meer. Kan niets doen met de kids en met mijn man. Geen emoties behalve dat ik baal baal en nog eens baal.

Ik hoop dat het met jullie weer wat beter gaat.

sterkte allemaal

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi José,

 

Gelukkig, dat je weer even iets laat horen.

Ik heb aan je gedacht de afgelopen dagen.

 

Dat je nu zo vreselijk moe bent, is niet gek.

Je slikt de diazepam en mirtazapine beide voor het slapen gaan.

Dat je nu even niets kunt, is ook niet vreemd.

Dit blijft nog even zo. Heb geduld en probeer het te accepteren, ook al voel je je nog zo beroerd.

Het gaat voorbij, echt waar.

Als je meer slaapt, dan kun je langzaam minderen met diazepam.

Fit ontwaken zit er nog niet in, hoor.

Ga dan van 7 naar 6 mg.

Blijf hier een poos op en dan van 6 naar 5.

En dan met halfjes werken.

Na verloop van tijd word je weer fitter.

Het is nu helemaal niks en je denkt, dat het ook noot meer wat wordt, maar je zal zien.... en merken... dat het beter wordt, ook al duurt het een poos.

Depressie, niet vooruit te branden, opeens contactgestoord en numb enz enz, dat is nu zo.

Sterkte, ik denk af en toe aan je, ook al heb je daar niks aan.

Ja, ik kan ook nog moe zijn, maar veel minder moe, dan eerst

bewerkt door sneeuwhoen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Sneeuwhoen,

bedankt voor je berichtje. Ik vind het super lief van je dat je mij telkens weer gerust stelt. ik heb een paar dagen op een kwart mirtazepine geprobeerd maar sliep toch minder. Vannacht heb ik 7 mg diazapam genomen en een halfje mirthazapine. Maar liefst 7,5 uur geslapen. Dat is wel veel. Ik droom ook veel. Ik wil vandaag overstappen naar 6 mg diazepam. Een weekje of zo.

Nu overdag nog meer aanpakken en dingen doen.

Hoe gaat het met jou? Nog steeds actief?

Roosje en Shakemarieke gaat het nog steeds de goede kant op?

Gaba fijn om te lezen dat het steeds beter gaat.

Sterkte allemaal weer en hopelijk wordt het weer een keer zomer. Het is ijskoud hier in het Oosten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi zo, José, dat je eindelijk weer slaapt.

Dan heb je daar nu minder zorgen om en dan kun je overdag misschien ook wat dingen doen.

Ook al zijn het kleine dingen...alles is meegenomen.

Na en weekje beter slapen, kun je wel een mg minderen.

 

Ik heb veel migraine achtige klachten momenteel.

En veel spanningen.

Het slapen gaat redelijk.

 

Sterkte voor iedereen,

Marieke

bewerkt door sneeuwhoen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik lees met jullie mee. Ben zelf 6 weken geleden gestopt met tranxene 5 mg, die ik 5 a 6 maanden genomen heb. De eerste week was een hel! Zweten, brainzaps( deze had ik ook bij gebruik, achteraf gezien, omdat ik wel eens een dag durfde overslaan), paniekaanvallen, angsten, spierpijnen, maag en darmlast, depersonalisatie,bang om gek te worden, depressief, onrust vanbinnen, .... De eerste week ben ik mijn bed bijna niet uit geweest. De tweede week, kon ik al enkele uren beneden zijn in mijn zetel. Ik voel mij nu na zes weken, zeker nog niet goed, maar oh zo blij dat de verschrikkelijkste symptomen geminderd zijn. Ik heb soms redelijke momenten, om de dag erna weer een rotdag te hebben. De arts die mij dit medicijn gaf, omwille van overspannenheid, geloofd niet dat dit ontwenningssymptomen zijn. Het kon niet dat ik van 5 mg, na een half jaar ontwenning kon krijgen. Ik ben ondertussen terug bij mijn vorige huisarts en deze bevestigd dat dit echt wel ontwenningsverschijnselen zijn, alsook een psychiater die ik een mail gestuurd heb met mijn verhaal. Ik lees al een hoe tijd mee met jullie en vind hier heel veel steun! Ik wens jullie ook allemaal snel beterschap! En hoop dat deze middelen niet zo snel meer worden voorgeschreven, want dit wens ik mijn grootste vijand nog niet toe!

Vroeg me ook af Joe het met Snoes zou gaan, al hele tijd geleden dat ik van haar hier iets gelezen heb.

Ellendig

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo lieve allemaal,

Heel toevallig lees ik vandaag voor het eerst weer iets op het forum. En ellendig vroeg zich af hoe het met mij gaat. Het gaat echt wat beter. De afgelopen maanden duurde lang. Kon niet tegen geluid, kan nog steeds niet lezen, geen tv kijken, niet achter de computer of iPad kortom alles waar ik me op moet concentreren daar raken mijn hersenen overprikkeld van. Dit gaat echt al beter, maar het beperkt me in alles. Dus ik heb maanden op de bank gezeten met alleen maar stilte om me heen. Dus dat is ook de reden dat ik niet op het forum actief ben geweest. Maar alles wordt beter. Het enige wat ik tegen iedereen kan zeggen is geduld, tijd en vertrouwen. Voor mij is mijn yoga echt mijn grote steun pilaar door bepaalde oefeningen blijf je meer helder in je hoofd en voer je de afvalstoffen makkelijker af. Zoek iets waar je je goed bij voelt yoga, wandelen, zwemmen, fietsen iets wat bij jou past. Blijf bij jezelf, laat je niet onzeker maken door je omgeving. jullie zijn 1 voor 1 super sterk! Jullie gaan het aan en daar is zoveel kracht en doorzetting vermogen voor nodig.

Mocht iemand een vraag hebben stuur mij dan een privé mail, zo hoef ik niet alles te lezen, omdat dit praktisch gewoon niet gaat.

Hou vol, hoe moed en veel kracht.

Veel liefs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Snoes,

Leuk dat je toch even reageert!

Oh ja, niet tegen geluid, licht en aanrakingen kunnen, was ik vergeten te vermelden. Is idd iets dat verschrikkelijk is. Ook drukkende hoofdpijn vind ik ellendig.

Ik heb hier twee pubers lopen die enorm veel kabaal kunnen maken. En de radio en tv steeds luid zetten. Ik voel me dan schuldig om te zeggen dat ik daar absoluut niet tegen kan. Ik heb heel veel hulp van mijn mama, want zou dit niet alleen kunnen trekken. Zij helpt mij momenteel om mijn gezinnetje recht te houden.

Groetjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

 

Ik heb het de afgelopen weken moeilijk.

En weet mij meestal geen raad.

Ik vind het zo vreemd, dat de ergste ontwenningsverschijnselen bij mij, pas beginnen,na een maand tot 6 weken.

Sinds half maart zit ik op anderhalve mg en nu al bijna mei en wat een ellende.

Of komt het, omdat het zich gestapeld heeft? Gaat dat er eerst uit en dan pas de echte verschijnselen van ontwenning....

Wat ik ook niet snap, dat men vaak zegt, dat de pammen na verloop van tijd niks meer doen.

Of gaat het dan meer om de kortwerkende benzootjes.

Dichter bij 0 mg wordt het steeds moeilijker, hoe komt dit?

Wel zijn de stappen dan steeds groter natuurlijk.

Ik vind het zeer onaangenaam, om zo helder te zijn.

Ik word er gek van....

 

Bye....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hey Sneeuwhoen,

wat ontzettend vervelend voor jou zeg. Waar heb je het meeste last van?

Die benzos werken sowieso niet meer na een lange periode van gebruik. Of het nu korte of langwerkende zijn dat maakt volgens mij niet uit.

je zou zeggen dat je er bijna vanaf bent en dus wel goed zou moeten gaan. Maar ja bij een ieder werkt het weer anders.

Hoe gaat het met slapen? Gebruik je nog mirtazapine? En hoeveel?

Ik hoop voor je dat de situatie weer snel stabiliseert.

Hoe is het overigens met Roos? Was benieuwd hoe het met slapen gaat.

Veel sterkte allemaal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi José

 

Ik heb het meest last van depersonalisatie en hevige spanningen.

Van mijn psych. weet ik, dat de laatste stappen vaak het moeilijkste zijn.

Omdat de stappen steeds groter worden.

Ik minder vanaf de 5mg met halfjes.

Ik slaap nog op 7,5 mg mirtazapine en dit gaat de ene keer redelijk en soms is het lastig.

Steeds wakker worden badend in het zweet.

Dan ga ik meestal even mijn bed uit, soms ga ik mij even douchen.

Alles ruikt ook raar.

Met mijn smaak idem dito.

 

Lukt het slapen, José?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...