Spring naar bijdragen

Afbouwen benzo.. wie maakt hetzelfde mee ?


shakemarieke

Aanbevolen berichten

Schrijf maar wat van me af nu. Werkt therapeutisch en misschien dat anderen er ook wat aan hebben.

Zoals deze ochtend reeds gezegd, doodop maar zou nu echt niet meer kunnen slapen. Ook overdag lukt me dat niet. Enerzijds wil ik dat ook niet omdat ik 's nachts wil slapen, anderzijds zou het me met de beste wil ter wereld ook niet lukken. Alvorens ik aan deze serie van 3 slechte nachten op rij begon, heb ik wel 2 nachten redelijk geslapen. Betreffende avonden ben ik zelfs voor tv in slaap gevallen, iets wat mij nooit eerder overkwam. Heb er zelf geen verklaring voor. Steek deze onregelmaat weer op de afbouw.

Desondanks de vele misselijke vlagen eet ik veel meer dan ooit. Komt uiteraard ook omdat mijn dagen lang zijn. Wegens de vermoeidheid sport ik al enkele weken niet meer, ben veel thuis en ja .... logische verklaring. Ook hier wil ik me niet meer laten gaan. Ben wel een nuttiger van gezonde voeding, maar te veel is te veel.

Soms doet het tijdens de nachten waarin ik weinig slaap toch deugd om in bed te blijven. Op andere momenten kom ik in de heel vroege ochtend uit bed (+/- 5 uur). Opstaan voelt dan beter aan omdat ik zo'n naar gevoel krijg nadat ik heel even ben ingedut. Tijdens zo'n waak-slaap moment krijg ik vaak een benauwd en angstig gevoel wat verdwijnt als ik opsta.

Ik ga er van uit dat het één van de komende nachten wel beter zal gaan.

Ben iemand die altijd gezond geleefd heeft: gezonde voeding, veel sporten, nooit geen alcohol (niet dat daar iets verkeerd aan is), maar spijtig genoeg zonder voorkennis slaapmedicatie heeft laten voorschrijven met alle gevolgen van dien.

Hoop dat jullie iets aan mijn verhaal hebben. Tips zijn altijd welkom,hoewel ik denk de grootste tip te vinden in alles nog even vol te houden.

Ik snuister al eens rond op dit forum en bemerk dat mensen die een alcoholprobleem hebben hier veel aan elkaar hebben. Daar heerst dagdagelijks mailverkeer. Beetje egoïstische opmerking van mij aangezien het mezelf nu uitkomt om meer uitwisseling van ervaringen en steun te hebben.

Verder aan allen een fijne dag! We houden vol!

Hééééél veel liefs,

Roos

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dag Roos en anderen,

ik kom net van de huisarts. Hij wil me absoluut niet overzetten op diazepam. Nu gebruik ik een kwart lorazepam voor overdag om mijn zenuwen iets onder controle te krijgen en 1,75 voor de nacht. De nacht moet nu naar 1,50 . Ik heb vannacht ook een paracetamol erbij gebruikt. Gegeven genoeg sliep ik wel wat meer. zo'n 6 uurtjes. Het naar beneden schroeven zal wel weer problemen opleveren. Het meeste moeite heb ik met opstaan en met mijn zenuwen. Heb loodzware benen. Ik zeg dat dat komt van de lorazepam. Volgens de huisarts

kan dat niet. Gewoon maar door gaan met afbouwen. Hoe zwaar ook. Ik heb ook nog mirtazepine gevraagd voor het slapen ter ondersteuning van de afbouw. Maar daar wil de huisarts ook niet aan meewerken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag José en Roos,

 

Jouw huisarts mag zich wel eens inlezen, José...

Zoals zo veel artsen, heeft hij of zij er geen verstand van.

Je hebt wel iets minder slecht geslapen op een paracetamol, dat is meegenomen.

Loodzware benen...ja, hoort helaas ook bij het arsenaal aan klachten.

Ik hoop, dat je de dag  wat doorkomt.

 

Roos, die typefoutjes horen er ook bij, hoor. :-)

Dit geeft niks, als we maar snappen wat er staat en dat doen we !

Dat gevoel van benauwdheid is ook vervelend, hoort er ook bij.

Je kunt het zo gek niet bedenken of het hoort er bij.

Ik reageer niet dagelijks, want ik ben ook benzodiazepine Buddy, we appen wat af.

En....ik ben al bezig sinds 2011....ja echt...sinds 2011...

Twee keer te snel afgebouwd en een keer cold Turkey tijdens een opname...dan weet je het wel...

Al mijn verhalen staan hier wel ergens...

Ik heb niet altijd behoeft om te delen, omdat ik dit al veel heb gedaan.

Komende zomer bivakkeer ik in mijn buitenverblijf, waar ik, het woord zegt het al, veel buiten ben.

ik heb daar geen internetaansluiting.

Alles wat je wilt weten en waar je iets aan kunt hebben staat wel op dit forum of op Ashton Manual.

en er zijn vast wel mensen, die dagelijks willen posten hier.

 

Veel sterkte en moed en kracht voor iedereen !!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Jose,

Ik treed Sneeuwhoen volledig bij. Weet gewoon dat je je huisarts nodig hebt voor de recepten voor de afbouw. De rest moet je gewoon zelf doen en doorbijten. Heb ook deels jouw ervaring met huisarts.

Het voorstel van overschakeling naar Diazepam kwam er op mijn initiatief. Moet hierbj wel zeggen dat ik echt overtuigd was om af te bouwen en ook genoeg kennis had gemaakt met de ontwenningssymtomen. Zoniet was ik misschien vertrokken om aan beide (Lormetazepam en Diazepam) verslaafd te geraken. Je moet echt sterk in je schoenen staan omdat ontwenning zeer zwaar is.

Ga er voor Jose, we steunen elkaar!

Sneeuwhoentje,

Dank voor je bericht :-). Had al eerder je verhalen gelezen en je hebt het niet makkelijk gehad! Hoedje af! Jij bent Benzo buddy. Knap! Je bent wel goed onderlegd wat medicatie betreft, dat lees ik genoeg in je berichten.

Neem verder niets persoonlijk hé, ben gewoon blij wanneer iemand reageert.

Succes jij ook!

Lieve, lieve groetjes van mij

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey iedereen,

 

Hoe gaat het ermee ? Lees veel slaapproblemen ? Tot hiertoe lukt het goed bij mij... durf niet te hard roepen... maar slaap toch gemiddeld 7 à 8 u per nacht. Ik heb na een cut ook dikwijls gehad dat ik een nacht goed en een nacht minder goed sliep. Bij mij is het voornamelijk de waves van misselijkheid.. soms 's een licht gevoel in mijn hoofd en spaghetti-benen. 't Heeft me deugd gedaan om even te blijven staan. Ik ben al sinds november 2015 bezig ah afbouwen ; een keer te snel van een kortwerkende benzo ; moest ik 1/4 per week afbouwen, eens de tweede week leek ik wel te flippen... en om het op te lossen kreeg ik Xanax ipv te zeggen dat het een ontwenningsverschijnsel was dan had ik wel doorgezet. Niemand zegt dat die ontwenning iets van effecten zal hebben en dan krijg je de slag eens zo zwaar. Het ergste is dat ik dit maar 6 maanden had gebruikt en 'r nu al 5 maand overdoe om 'r vanaf te geraken. Ik had ook een burnout net als jij Roosje en dit kwam na 8 m haast niks meer te slapen en alles te blijven verder doen werken, 2 kids en 10-12u dansles volgen/geven per week.  Ik deed dit allemaal dolgraag maar als je niet meer kan slapen hou je dit niet vol. Nog steeds geen reden gevonden waardoor ik niet meer sliep. Was niet depressief en altijd heel optimistisch en vrolijk ! Maar wel heel perfectionistisch in alles wat ik deed, misschien dat dit de reden was;... maakte geen tijd meer voor uitstapjes enkel nog mijn danslessen. Ik ben nu eenmaal gedreven door alles wat rond muziek draait en hou rvan om knd de liefde voor dans en muziek bij te brengen.

Dus nu zit ik ook op Diazep om af te bouwen en het beste is naar het schijnt niet echt te volgen wat de drs zeggen want ik heb nu al 2x begrepen dat zij 'r de ballen verstand van hebben. Een zenuwstelsen dt om zeep is los je niet op 1 2 3 op... dat heeft tijd nodig. Vandaar dat ik nu probeer te luisteren naar mijn lichaam en zolang het draagbaar is ga ik verder... wordt het te lastig dan blijf ik even staan als is het maar een week of anderhalve week. Het zou fijn zijn mst ik in de zomervakantie klaar zijn maar vrees 'r een beetje voor. Ik wens iedereen het beste en hoop dat jullie je allemaal weer snel vrij en vol energie mogen voelen !

Groetjes

x Sh

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee, hoor Roos, ik neem het niet verkeerd/persoonlijk op, maar ik wilde het je toch even uitleggen hoe en wat.

 

Ja, Shakemarieke, zo is het, niet luisteren naar artsen, maar wel naar je lichaam.

 

Die :musicnote:  :musicnote:  :musicnote:  :musicnote:  :musicnote:  komt wel weer !

 

Rustig afbouwen allemaal.

 

Hardlopers zijn doodlopers, hè?

 

Marieke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Shakemarieke,

Zo fijn te horen dat je weer goed slaapt. Heeft een mens sowieso nodig en zeker met 2 kinderen.

Inderdaad moet afbouwen op je eigen tempo gebeuren.

Zelf ook een betere nacht achter de rug en dat in combinatie met de buitenlucht en zonnetje vandaag :-). Heerlijk ontspannen terug binnen. Geeft ook allemaal weer energie om er tegenaan te gaan.

Liefs,

Roos

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste allen,

ik heb vannacht op 1,5 mg lorazepam geslapen. Nou ja slapen kun je het amper noemen. Rond half 1 in slaap en zo rond 5 uur weer wakker. Ben altijd overdag zo zenuwachtig. Ik probeer wat te doen maar dat valt niet mee. Ik heb een soort van inwendige trilling. Als ik een kwart per twee weken afbouw dan zou ik ongeveer over drie maanden klaar moeten zijn. Ik vraag me echter af of dan mijn zenuwstelsel wel hersteld is en mijn natuurlijke slaap weer terug komt. Verder héél veel last van mijn benen. Ze staan gewoon in Brand. Goed om te lezen dat het bij jullie de goede kant op gaat.

Roos: hoeveel uur sliep jij tijdens de afbouw En hoe lang heeft dat geduurd. En nam jij dus ook slaapmedicatie? Hoe heb jij het vol gehouden?

Volgens de artsen ben ik er te veel mee bezig en moet ik het loslaten en is het allemaal psychisch. Ik heb het idee dat er in mijn omgeving niet veel mensen zijn die me begrijpen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Jose,

Dat slapen toch tijdens die afbouw! Zo lastig. Kan er over meepraten!

Ben nog niet zo lang op dit forum, maar lees mijn voorgaande berichtjes maar eens. Daar staat in vermeld hoe het me vergaan is.

Tijdens afbouw nam ik telkens 's avonds medicatie voor het slapengaan. De hunkering naar medicatie begon vaak al in de late namiddag/vroege avond. Ondertussen een dikke week gestopt met medicatie en heb goede en slechte nachten. Afgelopen nacht ben ik terug uit bed gestapt rond 1 uur en tegen 5 uur terug in slaap gevallen. Zo'n goede 3 uurtjes geslapen. Vallen en opstaan dus.

De symtomen die jij beschrijft horen bij de afbouw hoor. Laat je dokter dan maar zeggen dat het psychisch is. Wij weten wel beter: rotpillen!. Het is goed dat ze bestaan maar voor even.

Had ook vaak een schema opgesteld voor de afbouw. Meerdere malen ben ik wel langer op dezelfde dosis blijven staan. Zoiets is ook persoonlijk en je voelt het op de duur ook goed aan. Maar ... het blijft zwaar (vind ik) en doorbijten is het enige alternatief.

Wens je goede moed en ik zet mee met je door. Ben er ook nog niet hoor! Komt goed met ons :-).

Liefs,

Roos

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mensen begrijpen het niet, maar wij wel, hoor !

 

Jouw symptomen zijn niet psychisch, José.

 

Wat jij beschrijft zijn de lichamelijke afkickverschijnselen.

 

Sterkte en heb geduld.

 

Ik blijf nog even op anderhalve mg diazepam hangen tot eind april en dan naar 1 mg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Sneeuwhoen en Roos, bedankt voor jullie reacties.

Soms neem ik een kwart Lorazepam overdag en dan kom ik weer op 2 mg in totaal uit pff. Voor de nacht zit ik wel op 1.5

dat gaat redelijk goed.

@Sneeuwhoen jij gaat gestaag verder. Fijn om te lezen.

Ik hoop dat ik net zo ver kom als jullie en dat ik weer zonder pillen normaal kan functioneren. Want mijn hele leven staat nu on hold. Daar baal ik enorm van.

#Roos, knap dat je het zo hebt afgebouwd met vallen en opstaan. Ik wou dat ik net als jullie was en zo kon doorzetten.

Maar dat gaat vast lukken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helaba Jose,

 

Toch fijn dat het 's nachts goed gaat.  Slaap heb je nodig! Het blijkt wel overdag dat je de meeste moeite hebt.  Beetje bij beetje zal je dat wel lukken om af te bouwen. Zelf heb ik ook steeds ervaren dat er periodes zijn waarin de afbouw beter gaat.  Die zijn dan ook meegenomen!  Eigen lichaam, eigen tempo volgen.   

Voor het ogenblik heb ik het best moeilijk met slapen.  Wetende dat indien ik nu een pilletje neem en een paar uurtjes zou slapen...

Laat me niet meer verleiden hoor maar het blijft nog steeds doorbijten.

Kan 's nachts toch zo beroerd wakker worden, zelf na een half uurtje slaap. Ik tracht het tijd te geven en vol te houden.

Succes Jose en blijf desnoods wat langer op eenzelfde inname staan indien jouw lichaam dit aangeeft. Pas wel op voor dat duiveltje dat om meer komt vragen.  Bij mij komt hij ook langs.

 

Sneeuwhoen, jij ook vol goede moed naar april toe.  Wellicht wordt het voor jou achtereen ook gemakkelijker in je buitenhuisje, beter weer, natuur, rustig,.....Ja, denk alleen aan de positieve invloeden :-).

 

Goede moed aan alle lezers, mezelf inclusief voor vannacht.

Roos

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh ja, nog even dit: wie kan mij een wondermiddel aan de hand doen om beter te slapen?

Doe reeds ademhalingsoefeneningen, heb ook cognitieve gedragstherapie voor insomnia gevolgd, respecteer verder alle mogelijke slaaphygiëneregeltjes,.... Ben ik dan toch iemand waar geen enkele remedie tegen opgewassen is?

Uiteraard is slapen vaak (voor de benzo's) een probleem geweest. Vandaar dat dit tijdens en na de afbouw weer in alle heftigheid naar boven komt.

Het is helaas amper vol te houden nu:-(. Doodop

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hej,

 

t is idd geen gemakkelijke reis om door te moeten ! Hier is het slaapprobleem ook ingetreden. Ik sliep eerst 8 à 9u per nacht... nu word ik constant wakker en raak niet zo makkelijk meer in slaap. Ondanks dat ik ook de slaapregeltjes en een redelijk vast dagschema volg en heb.

Ik zit nu nog steeds op 3.50 mg en heb het gevoel dat het nu zwaarder is.  Ik zit in twijfel hoe ik verder moet.. deze week is zwaar... blijven op 3.50 mg en nadien ineens naar 3.25 mg of terug geleidelijk aan naar 3.25 met .02 mg eraf per dag en dan weer even blijven ?

Veel lichamelijke klachten : hoofdpijn terug, misselijkheid, geen energie, slaapproblemen, en soms het gevoel alsof er een auto over de rechterkant van mijn gezicht heeft gereden.

Is er iemand die last heeft van jeuk en vlekken ? Ik heb er een groot aantal op mijn linkerarm en ze jeuken ontzettend vooral s morgens en s avonds. Heb niks veranderd qua eten of wasprodukt of zeep.

Jose, Sneeuwhoen hoe gaat het met jullie ?

Roosje, als ik te moe ben doe ik soms een dutje na de middag maar niet later dan 3u en ook meestal niet langer dan een halfuurtje drie kwartier. En ik ben ook veplicht van zeker 2x buiten te gaan mt mijn hondje. Buitenlucht kan ook helpen om beter te slapen al is dat niet altijd een optie. We kunnen maar ons best doen hé !

Hoop dat jullie het in elk geval een beetje beter stellen ! Ik lijk voorlopig maar terplaatse te blijven trappelen en iedereen in familiekring jaagt me maar op dat ik veel sneller moet gaan of zelfs laten vallen. Maar ik kan voorlopig niet sneller want wil nog blijven functioneren. Jammer dat niemand dat snapt.

Maak er in elk geval een zo fijn mogelijke dag van !

Liefs

x Sh

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Shakemarieke,

Hoe jij je gewaarwording beschrijft, lijkt mij het typische afbouwcirkeltje. Vallen en opstaan - beter en weer slechter voelen.

Bij het slechter voelen loert de typische valkuil weer om de hoek.

Voor mij waren dergelijke momenten ook moeilijk. Ze beletten je gelijk om verder af te bouwen.

Zoals reeds eerder aangegeven heb ik in het verleden met mondjesmaat afgebouwd. Dat moet ook. Is zo trouwens al moeilijk genoeg. Weliswaar heb ik soms toch verder verminderd op momenten dat ik me zeker niet helemaal "fit" voelde. Het is iets dat je zelf moet uittesten. Op die momenten stond ik boven dat "duiveltje". Wilde me sterker voelen.

Nu troost ik me met een passage uit de Ashton manual die vermeldt dat volledig herstel kan beginnen wanneer je volledig bent afgebouwd. Daar ben ik nu aanbeland. Daarmee wordt dan zeker bedoeld dat alle problemen nog niet van de baan zijn. Ja, het blijft moeilijk.

Recuperatie van mijn burnout wordt opgehouden door de slechte nachtrust. Word 's nachts meer en meer angstiger. Hierover zal ik de controle moeten bewaken en me zeker geen benzo laten voorschrijven tegen angsten! Zal alles wel op een natuurlijke manier aanpakken. Maar 's nachts wordt alles zoveel maal meer uitvergroot. Afleiding er is dan ook minder.

Ah ja, geduld is een schone deugd, nietwaar?

Geniet van vandaag en verder stapje voor stapje.

Roos

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo dames,

 

Afgelopen nacht was...pffft en veel nachtmerries en een mega zweetfestijn.

Toen ik wakker werd gek van angst en hevige hartkloppingen en lag als een plank in bed.

Dan moet ik echt even bijkomen. Maar een keer of 7 wakker geweest, maar sliep steeds wel weer even in.

Het lukt nu wel, om na het bijkomen, gelijk mijn bed te verlaten.

Toen ik jaren terug met een andere benzo stopte, zat ik ook onder de bultjes en vlekken, Shakemarieke.

Dat is ook een ontwenningsverschijnsel.

Ik smeerde er tandpasta op, tegen de jeuk of talkpoeder met menthol.

Volgens de psych, was het geen ontwenningsverschijnsel, wel dus.

Het staat ook op de lijst van Ashton Manual.

Wat valt het tegen, hè?

Ja, echt herstel volgt, wanneer je echt niks meer gebruikt.

De GABA receptoren in je lijf herstellen zich dan weer en dit kost ook tijd.

Ik dacht eerder, dat die zich alleen in ons hoofd bevonden, maar ze zitten verspreid door ons hele lichaam.

Vandaar ook die vreselijke zenuwen in de buik.

Ik weet geen wondermiddel, Roos, wat helpt om in slaap te vallen.

Alleen: mindfulness, melatonine (de goede, die je alleen via de huisarts kunt krijgen, mirtazapine en een klap met een hamer. :-)

en wat je zelf al weet: regelmatig ritme, beweging overdag, geen koffie en thee en/of chocolade, 's avonds niet computeren en lang tv kijken, gedimd licht in de avond( voor de aanmaak van melatonine), een bad nemen, als je een bad hebt, of even douchen, een leekr geurtje, een handstand maken...enzovoorts. en een benzo dus, maar dat mag niet meer, hoor. Een halve of een hele of een kwart paracetamol (zonder cafeïne)

 

Zet hem op allemaal, we komen er echt wel, ook al duurt het lang.

Gelukkig, dat er op internet veel over ontwenning te lezen is, anders zouden we toch denken, dat we gek aan het worden zijn ?

Want de meeste artsen....pfffffttt.....

bewerkt door sneeuwhoen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb je vaak zulke nachten Sneeuwhoen? Herken je daarin een vast weerkerend patroon?

Gek van angst 's nachts. Zo herkenbaar.

Je kan je moeilijk wapenen tegen zo abrupt, angstig uit je slaap komen.

Dank voor de goede slaaptips. De klap met de hamer lijkt mij wel wat :-).

Paracetamol heb ik enkele dagen geleden geprobeerd. Hielp niet, dus verder maar achterwege gelaten.

Wel, kan ook zeggen dat internet voor mij wonderen verrichtte. Kennis van anderen gaf inderdaad zekerheid dat we niet gek aan het worden zijn :-).

Ook hier op het forum hebben we wat aan elkaar. Ervaringen delen en vooral weten dat alle vervelende symtomen mettertijd verdwijnen.

Voor straks een goede nacht en zoals Sonja Barend vroeger zei: "morgen gezond weer op:-)".

Telkenmale we wakker worden en/of wakker blijven kunnen we gewoon denken aan de mooie, zonnige komende dagen. Laat ze maar schijnen en helen, die zon.

Slaapwel iedereen.

Roos

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, die symptomen komen naar minderen van diazepam steeds terug, meestal pas na ongeveer een week begint dat en die symptomen houden weken aan, alvorens af te zwakken.

Jammer, dat paracetamol jou niet een paar uurtjes slaap geeft, Roosjes.

Na een klap met de hamer hoeven we voorlopig of nooit meer ons bed uit. :-), toch niet zo'n goed idee....

Vooruit naar buiten...de zon schijnt al !

 

Sterkte voor allemaal !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo dames, vannacht ook weer minder geslapen. 4, 5 uur. Ik heb vooral overdag last van extreme vermoeidheid. Maar ja indutten kan dus niet meer. Verder veel last van zenuwen in de buik. Hoe houden jullie het vol? En hoe kun je nog normaal functioneren met zo weinig slaap . Kunnen jullie nog genieten van dingen?

Ik ga zo wandelen maar ik ben al weer verschrikkelijk nerveus. Dat rare gevoel in mijn buik.

Ik wil ook van mijn gedachten af. Denk er bijna 24 uur per dag aan. Dat is ook niet meer normaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kan er goed inkomen hoe jij je nu voelt Jose.

Slaaptekort belet normaal functioneren. Hoor maar eens iemand die slechts 1 nacht weinig gedut heeft ...

Ook ik heb dagen dat ik zou kunnen janken door oververmoeidheid. Symptomen van afbouwen spelen ons uiteraard ook 's nachts parten en werken onrust nog meer in de hand.

Goed om weten dat het slechts van tijdelijke aard is. De weg van "afbouw" is ook de enige weg naar "genezing".

Ik tracht ook zoveel dingen te doen die mij ontspannen en heel eerlijk weet ik vooral 's nachts niet goed met deze onrust om te gaan. Het lijkt mij ook makkelijker anderen tips te geven die ik zelf niet altijd even goed kan toepassen.

Overdag kan ik mij beter ontspannen. De dagen die volgen na nachten dat ik slechts 1 à 2 uurtjes heb geslapen (ja die zijn er frequent) en mijn lichaam volledig uitgeput aanvoelt, geef ik het volledige rust. Beperk mij dan enkel tot de frisse lucht van de tuin, gezonde voeding, iets ontspannends op tv volgen en vooral hopen dat de daaropvolgende nacht weer beter is. Toegegeven, te veel met slapen bezig zijn is niet goed. Tracht het los te laten maar moet hier toch nog veel beter mee leren omgaan.

Al bij al Jose, toch goed dat je het hier even van je afschrijft.

Neem je nog steeds dezelfde medicatie zoals je vermeldde in je voorlaatste berichtje? Toen sliep je blijkbaar beter.

Weet je voor jezelf waar de oorzaak ligt?

Wat denk je ervan een slaapdagboekje bij te houden, waarbij je je evolutie opvolgt?

Nu ga ik wandelen en probeer alle ongemakken van me af te zetten.

Hou vol hé!

Sneeeuwhoentje hoe was jouw nacht? en

Shakemarieke nog vorderingen gemaakt?

We gaan met goede moed verder....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

de slechte nachten komen door de gewenning van de lorazepam. Dus meer zal het niet worden. eerder minder. Ik zit idd nog op 1,5 mg lzp per nacht. Kom van twee. Ik probeer overdag niets meer te nemen. Anders kom ik er nooit af en blijf ik in deze fase zitten.

Roos, heb je vannacht wel meer geslapen? Ik heb onlangs 18 nachten niet geslapen toen ik verplicht in twee weken moest afbouwen. Uiteindelijk ben ik dus toch weer begonnen met 2 mg en nu langzamer afbouwen. Misschien dat ik vannacht toch weer iets meer slaap. Ik wil de dosering niet verhogen. over een week moet er weer een kwart af.

Ik probeer nu ook wat meer te ontspannen overdag. Vind het erg moeilijk.

Ik vind het knap dat jullie dat goed afgaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

José, het gaat mij niet goed af, hoor.

Misschien lijkt het voor jou zo, maar het is niet zo.

Ik functioneer al jaren niet meer normaal. Geen werk, psychische problemen van jongs af aan.

En genieten? Nee....nou ja, soms van een maaltijd.

Ik probeer het "gewoon" vol te houden.

Ik en ontspannen? Nooit. Misschien als ik slaap, maar dan ben ik er niet, hè?

That's all.

 

Morgen ga ik de tuin doen.

Beetje wroeten in de aarde.

Dat is vast wel ergens goed voor !

Ja, voor mijn geest en voor mijn fysieke conditie.

Mijn lichamelijke conditie is redelijk goed, geloof ik.

Ik zwem momenteel 2 keer per week in een klein warm bad.

Goed voor de spieren en de conditie.

De laatste keer, was ik erg amechtig tijdens het zwemmen.

Zo benauwd, allemaal angst.

Oppassen dan, dat afbouwen geen obsessie wordt.

Dat heb ik wel gehad, toen het veel te hard ging met afbouwen.

Toen was het echt veel te erg, had niet zo gemoeten.

Ik lees de paniek in jouw berichten, José.

Erg herkenbaar.

ik zou van mijn huisarts eisen, dat hij de lorazepam omzet naar diazepam.

De klachten zijn veel erger, bij abrupt minderen, zoals dit bij jou eerst gebeurde.

Jouw zenuwstelsel is er extra door overbelast geraakt.

Een kwart van 1 mg lorazepam, zou ik nog te snel vinden.

Met diazepam kun je geleidelijk ontwennen.

In kleinere stappen.

Ik vind het onverantwoord, dat veel mensen snel moeten afbouwen, zonder enige begeleiding en weet wel zeker, dat er ongelukken door gebeuren.

Sterkte !

 

 

 

bewerkt door sneeuwhoen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nogmaals treed ik hier Sneeuwhoen bij en denk ook dat overschakeling naar Diazepam het je makkelijker maakt. Je weet, mij heeft het gered. Ik zat volledig strop met de Lormetazepam.

Je zei reeds eerder dat je arts dit niet wil. Verwijs hem misschien eens naar de Ashton Manual?

Uiteindelijk draait het wel om jou en jij moet het afbouwproces doorlopen.

Sneeuwhoen,

Jij moet toch nog behoorlijk worstelen zeg!

Reageer je morgen af in de tuin. Alle beetjes helpen ... denk dat dat voor iedereen van ons hier geldt ... die rotte pillen toch!

Kan je niet op afleiding rekenen door onder vriendinnen te zijn?

Dikke knuffel,

Roos

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Jose,

Je vroeg me nog of ik afgelopen nacht goed had geslapen: amper 3 uurtjes.

Daarnet om 10.30 uur moe het bed in. Na een dik uur er weer uit, lag met ogen wijd open. Ik word er gek van, kan er echt niet mee om gaan. Het duurt te lang.

Manlief ligt al lekker te snurken. Gun het hem daar niet van. Hij kan er niet aan uit dat ik 's nachts lig rond te dwalen.

En toch neem ik geen slaappil! Vroeger nam ik er tijdens afbouw nog ééntje extra. Kon anders de combinatie uit werken gaan, huishouden, sociaal leven niet bolwerken. Nu ik even thuis ben moet ik doorbijten. Maar denk dat ik nu toch op mijn tandvlees bijt :-). De aanhouder wint, moet ook, anders geraak ik hier nooit door.

Sta jij op wanneer je niet kan slapen?

Heb jij eerder 18 nachten helemaal niet geslapen of weinig? Vraag me echt af hoe je daaruit komt.

Morgen dagje wandelen in Ouddorp. De zee maakt me rustig. Kijk er naar uit!

Hopelijk lig jij nu goed te ronken want wakker liggen is maar niks :-(.

Iedereen een fijn en zonnig weekend!

Roos

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...