Spring naar bijdragen

Afbouwen benzo.. wie maakt hetzelfde mee ?


shakemarieke

Aanbevolen berichten

hoi Shakemarieke en anderen,

@ SH ik herken veel van jouW verhaal. Ook qua tijdsbestek. Met mij is het net zo vergaan. Ik slaap nu op 1, 5 mg lorazepam Het zijn maar 5 a6 uurtjes per nacht. Ik wil het dolgraag omzetten naar diazepam. En dan verder afbouwen. Zoals jullie weten wil mijn huisarts er niets van hebben.

Dit betekent dat ik vrijdag weer een kwart naar beneden ga. Maar dat is vergeleken met de diazepam best een grote stap. Maar ja als hij niet meewerkt dan heb ik weinig keus. Mag ik vragen hoe jij nu slaapt? Hoeveel uur per nacht? Is dat meer geworden na overschakeling op de diazepam? Ik las dat jij al snel gewend was en dat je toen maar 3 uur sliep. Vandaar mijn vraag.

@ Sneeuwhoen ik probeer ook afleiding te zoeken. Het gevoel is zo akelig. Misschien is het ook psychisch. Als ik echt met iets anders bezig ben wordt het wel wat minder. Maar zoveel doe ik niet helaas. In ieder geval wens ik je beterschap, hopelijk krijg je er geen griep bij.

@Roos, hoe gaat het met je? Heb je al meer kunnen slapen?

Btw ik heb het idee dat de artsen in België er meer verstand van hebben dan in Nederland.

Liefs José

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De artsen in België hebben er zeker niet meer verstand van.  Indien ik de raad van de huisarts had gevolgd had ik er enkele jaren geleden nog een benzootje bijgehad. 

Dit mocht ik dan in de vooravond nemen om lekker rustig te worden! Gelukkig toen het "spul" gegoogled en nooit gehaald.

Zoals je weet heb ik vorig jaar ook zelf voorgesteld om de omzetting te doen.

Afgelopen nacht ietsje meer geslapen.  Maar ... oh wat heb ik een slaapschuld.  Vandaag wilde ik niet bij de pakken blijven zitten.  Was rustig in huis wat aan het werk maar moest telkenmale rusthouden.  Leek alsof alles binnenin afgesneden werd.  Ik had zelfs geen keuze om verder te doen.  Beangstigend. Ben qua vermoeidheid aan het eind van mijn latijn. Ook na de middag een uurtje gaan wandelen.  Was echt teveel om mijn stapschoenen uit te trekken na terugkomst.

Heb gewoon teveel van mijn lichaam gevergd in het verleden.  Reken daarbij die afbouw nog eens.....

Ga het de komende dagen wat rustiger aandoen.  Het is echt het weinig slapen wat mij nu nekt. Lichaam kan niet recupereren.

Weet ook dat jullie het niet makkelijk hebben. 

En ja Jose, het akelige gevoel dat herken ik. Toch niet te vlug afbouwen, moet haalbaar blijven hé?

Al beter vandaag Sneeuwhoen?

 

Aan allemaal heel een dikke knuffel.  Kunnen we gebruiken.

XX

Roos

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zie helemaal geen stijgende lijn.  Meeste nachten 2 à 3 uurtjes.  Vannacht 6 uurtjes.  Slapen gaat echt slecht.  Moet wel zeggen dat andere symtomen die ik vooral tijdens afbouw had, achterwege blijven. 's Nachts wakker liggen is vreselijk, zeker bij opeenvolgende nachten.

Hoe voel jij je nu?  Kun je de zenuwen in je buik de baas? Je weet het hoort er even bij, hoe spijtig en lastig ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey iedereen,

 

Ja idd ik had zelfs op de duur met mijn kortwerkende slaapbenzo maar 3u slaap meer,  ... had ontzettend veel bijwerkingen al na 5 weken... Ik sliep soms zelfs 6u à 7u met minder slaapmedicatie. Dus het had gewoon geen effect meer op mij. Ik had een soort van tolerantie eraan en dat was afzien ! Afschuwelijk.. en toen ik te snel moest afbouwen kreeg ik het als nog n keer over mijn hoofd want niemand had gezegd dat zo snel afbouwen zo'n effecten had. Dus dokters in Belgie weten er idd even weinig / niks van. Toen ik mijn huisarts sprak hoe ik de dagelijkse afbouw deed met volle melk ... bekeek hij me of ie het hoorde donderen in Keulen ! Mijn slaap is heel wisselend .. in het begin vd diazep heel goed maar ik kom ook van 10 mg.  Bij de overgang tussen 4 en 3.5 had ik een paar nachten weinig slaap ; zo'n 2 nachten minder en dan weer een nacht goed. Dan heb ik even een weekje melatonine genomen om wat op krachten te komen en dan ging het weer wt beter. Nadien hiermee gestopt omdat ik zelf mijn slaappatroon wil hebben. Voorlopig val ik nu meestal redelijk snel in slaap maar word wel veel wakker. Krijg meestal wel het gevoel dat ik wel redelijk uitgerust ben. Als dit niet zo is doe ik een powernap over de middag een halfuurtje 3 kwartier om weer even op krachten te komen. Ik neem nu ook al heel lang magnesium voor ik ga slapen en dat heeft voor mij ook wel z'n positieve effecten op rust, spierpijn,.kalmte.. is een natuurlijk mineraal kan geen kwaad. Voor de rest heb ik een vast stramien dagelijks. En mijn slaappatroon is ook steeds hetzelfde. Ik doe s avonds niks intensief meer. En je gedachten verzetten is idd de beste oplossing : positieve dingen lezen, geen horrorverhalen mijd ik als de pest. Ik ben veel bezig met mijn geadopteerde hond : borstelen verzorgen eten geven 2x per dag wandelen... en voor de rest bezig zijn met de positieve dingen in dit rotgedoe... ook al lukt dit sommige dagen echt niet.

Ik wens jullie allemaal betere nachten, goeie gedachten en genieten van kleine dingetjes !

Groetjes

x Sh x

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Roos,

 

Heb je ook al die Lars berichten gelezen ? en uiteindelijk blijkt ie dus niet te bestaan.... lees ik...

Wat een energie heeft het forum in hem gestoken.

 

 

Gewoon maar wat gaan doen, is denk ik, ook het beste Shakemarieke, als je je er tenminste toe in staat voelt.

In beweging blijven.

Met de honden moet je wel naar buiten .

 

Welterusten !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Morgen Sneeuwhoentje,

 

Ja, raar hé!

 

Hoe gaat het met jullie allen dames?

Hier 3 redelijke nachten op een rij.  Dan toch op de goede weg?

 

Met een tasje koffie in het zonnetje hier! Het zit hem in de kleine momentjes :-)

Liefs,

Roos

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hej,

 

Fijn dat er al enkele goeie nachtjes gepasseerd zijn !

Zelf sliep ik gisteren heel snel in maar om 2u wakker en gedaan met slapen... dus vandaag maar met 4 uurtjes verder... opgestaan met hoofdpijn maar het is niet vd meds deze keer;.. de maandelijkse storm passeert nog 'n keer dus dan weten we dat het 3 d minstens doorbijten is ... maar ach wat is 3 d als we andere dingen gewend zijn.

Buiten gaan is goed voor de vit D en voor de slaap dus ga 2x per dag met ons Bonnie buiten. Maar soms is dit nog geen hulp hoor... ach we zien wel weer volgende nacht. Ben altijd blij als 'r wat symptoompjes wegblijven. Ik heb een dagboek waarin ik elke dag de positieve dingen in groen aanduid om me toch wat te motiveren. Heb in het begin heel veel spierpijn gehad en deze is weg nu al een tijdje.  Daar trekken we ons aan op dat het een keer toch wel zal wegblijven.

Zorg goed vr jullie zelf !

Liefs

x Sh

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Shakemarieke,

 

Gelukkig, dat er nog positieve punten zijn, waar je je aan kunt vasthouden.

Bonnie zorgt ervoor, dat je buiten komt, maar waarschijnlijk zou je anders ook wel gaan?

 

Ik heb en klacht, waarvan ik niet weet of het bij het ontwennen hoort.

Ik heb door stijfheid in de benen, vaak last met lopen.

Nogal invaliderend, vind ik het. Niet dat ik zichtbaar loop te strompelen, dat nou ook weer niet.

Als ik wakker word in de ochtend is het ook erg aanwezig.

Het is vaak ook zo, dat mijn evenwicht niet helemaal in orde is.

Soms denk ik , dat de klachten veroorzaakt worden door de sertraline/zoloft, die ik gebruik.

Bij de bijwerkingen staan wel de beruchte extrapiramidale problemen, dus wie weet.

Die kreeg ik ook tijdens gebruik van lage dosering seroquel/quetapine.

Misschien is er een verband?

Wie herkent de klachten met lopen? Tijdens ontwennen van benzodiazepinen?

bewerkt door sneeuwhoen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

net bij de huisarts geweest. Hij wil me niet overzetten op diazepam. Hij geeft aan dat ik daar dan weer raar op kan reageren. Ik baal hier enorm van. Had me er toch enigszins op verheugd. Ook omdat overdag zoveel last heb van de zenuwen.

Slapen blijft een beetje hetzelfde. Zo'n 5 a 6 uur.

@Roos, super fijn dat je enkele nachten weer meer uren hebt geslapen. Ik hoop voor je dat dit doorzet.

@Sneeuwhoen, ik herken de klachten niet. Wel heb ik al sinds het gebruik last van spiertrekkingen. Mn in de bovenste spiertjes. De ene keer is het Veel aanwezig en de andere keer nauwelijks. Ik ben er inmiddels aangewend.En ik heb spierpijn in mijn benen maar dit is een bekende bijwerking.

@Shakemarieke, knap dat je actief bent. Ik hield ook altijd erg van wandelen. Nu ben ik veel minder actief. Daar baal ik van. Ik moet me er echt toe zetten om te wandelen of iets te doen.

Vanavond dus naar 1,25 lorazepam. Ben benieuwd hoe dit gaat. Voor 2 weken. Volgens de huisarts kon ik nu ook wel helemaal stoppen en dan zou ik binnen twee weken klaarzijn. Als dat zo was waren we niet allemaal aan het worstelen.

sterkte weer allemaal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hej sneeuwhoen,

 

De klachten met de benen heb ik nog niet maar ik heb het al vaak gehoord op het ander forum, dus het is zo goed als zeker een ontwenningssymptoom.  Ik heb op mijn linkerarm zo'n ruwe  uitslag die paar keer per dag verschrikkelijk jeukt. Had ik ervoor ook nooit .. dus ook wel ontwenning want staat er al maand of 2.  Vannacht goed geslapen van 10 u tot kwart voor 7, enkel 1 keer wakker geweest maar redelijk snel in slaap terug. Dus mag niet klagen... misselijk bij wakker worden maar na ontbijt was het over. Ik ben blij dat ik voorlopig nog kan autorijden, daar was ik bang voor.. had veel hulp v ouders maar soms moet het gewoon zelf. ik hoop dat ik dit kan blijven doen... muziekknop helemaal open doet me ontzettend deugd.

Voor ik mijn hond had ging ik 4 x per week naar asiel om te wandelen met honden. Dus deed ik dat ook wel heel graag maar moest ik niets hebben zou ik ook weinig doen denk ik. Nu ga ik 2x per dag buiten met Bon.

Jose vroeger danste ik 12u per week dus ik heb nu ook serieus mt inslikken met bewegen maar eens ik dit weer kan, zal ik er ook weer staan en ga 'k meer genieten dan ooit ervoor ! Ik had soms ook zo'n 5 à 6u maar heb me erbij neergelegd dat als ik zoveel slaap dat dat voor mij wel genoeg is om de dag door te komen. Enkel 3 u is te weinig voor mij.

Roosje : hoop dat jij ook ok bent en goed geslapen hebt !

Misschien Sn dat je ook 's kunt overwegen om naar dagelijkse afbouw over te gaan... maar kan ook zijn dat jij je het best voelt bij de cut & hold. Als je meer info wil kan ik je daarmee missch wel helpen.

Hoop dat iedereen het ok stelt en niet te veel last heeft.

Liefs

x sh

bewerkt door shakemarieke
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ha Shakemarieke.

Dat jij zo lang kan slapen. Ik ben eerlijk gezegd een beetje jaloers ☺Maar gun het jou van harte. Zal dat toch komen door de diazepam. Of merk je dat jouw natuurlijke slaap deels terug komt? Droom je ook. Ik ben altijd zo blij als ik toch iets gedroomd heb.

Ik neem ook genoegen met weinig slaap. Het is niet anders.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hej,

 

Ik weet niet precies wat de reden is maar er zijn ook nachten dt ik minder slaap hoor. Ik behoud gewoon heel strikt mijn avondschema en geen avondlijke energieke activiteiten meer. Maar ik zit natuurlijk nog maar rond 3.5 mg... weet niet hoe het gaat zijn als ik lager ga. Ik had bij de gewenning aan mijn eerste benzo (geen diaz) ook op de duur meer slaap met minder medicatie. Mijn lichaam vroeg om meer (heb hierbij heel erg afgezien) en kreeg dit niet. Maar ik wist niet dat dit gewenningsverschijnselen waren ( en dit al na 5 w medic) Het ergste waren de maagspasmen toen (heeft 2 maanden geduurd) en toen was het ineens voorbij. Vandaar dat ik voorzichtig afbouw. Ik droom bijna elke nacht, in het begin bij grotere hoeveelheden waren het echt enge dromen maar nu valt het beter mee.

Ik hoop dat k met mijn dagelijkse afbouw gespaard blijf van de heftigheid van de vorige keer.

Veel met andere dingen bezig zijn... ik was in het begin er ook heel veel mee bezig en kon het niet van me afzetten (pas op het is soms nog lastig om geduldig te zijn) maar ik ervaar als ik andere dingen doe je ook dat meer van je kan afzetten.

Verzorg jullie goed !

x Sh

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Sneeuwhoen,

 

De klachten in de benen herken ik niet. Zou het misschien iets te maken hebben met de spieren? In onze medicatie zitten spierontspanners ...,

 

Shakemarieke,

 

Goed dat je toch regelmatig je slaap inhaalt. Zorgt althans voor minder vermoeidheid overdag en minder gepieker 's nachts.

Ben jij nog niet terug aan het dansen? Zou dit al lukken wanneer je een nacht goed gerust hebt?

Bij mij afgelopen nacht weer 6 uurtjes slaap, weliswaar onderbroken. Is nog niet voldoende maar ben hier al tevreden mee.

Hetgeen ik nu nog voel is vermoeidheid en vrees dat dit nog wel een tijdje zal aanhouden. Kan mij in rusttoestand weer vaak goed voelen en dan krijgt mijn enthousiasme zoals vroeger weer de bovenhand. Echter, dit wordt vlug afgestraft. Mijn energie laat het afweten. Heel het afbouwproces ging er mee aan de haal.

 

José,

 

Lees ook bij jou minder slaap. Dit komt wel terug hoor (ben tegelijkertijd mezelf aan het troosten :-) ) Ben jij in staat om overdag veel actiefs te doen?

 

Hoe dan ook, het blijft voor ons allen doorzetten! Hetgeen ik nu reeds achter de rug heb met afbouwen wil ik nooit meer herbeleven! Ik weet, het heeft geen zin om achteruit te kijken, maar ... waarom heeft mijn huisarts mij destijds niet gewoon enkele slaappilletjes gegeven en gedaan! Hij had kennis van zaken, ik niet. Voilà, bij deze is het er weer af :-).

 

We houden vol dames en genieten van een zonnig weekend!

 

Knuffel,

Roos

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Roos,

 

Hoe was jouw nacht?

De mijne redelijk.

Wat last van oorsuizen vanochtend.

Gaat ook weer voorbij.

Het klopt wel wat jij zegt over spierspanningen.

Heb weer eens op de lijst ontwenningsverschijnselen van Aston Manual gekeken.

Eerst overheen gelezen, stijfheid in ledematen.

Ben ik weer gerustgesteld.

 

Hopelijk veel zon vandaag.

 

Sterkte voor allemaal.

 

Sneeuwhoentje

 

bewerkt door sneeuwhoen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey,

 

Hoop dat iedereen een goeie dag heeft vandaag en een goeie nachtrust had !

Bij mij was het wat middelmatig, voel me moe vandaag maar toch al gewandeld met Bonnie en een andere asielhond.

Roosje , hoe graag ik ook zou willen, dansen zit 'r nog niet in... hoe graag ik ook zou willen.. lijkt wel of mijn lijf niet meewil !

Ik geeft mijn leven om weer te kunnen dansen dus ik hoop echt dat dit niet lang meer hoeft te duren !

Voorlopig op 3.41 mg, morgen 3.40... hoop dat ik op deze manier mijn weg naar de eindroute kan vinden.

Liefs x Sh x

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed Shakemarieke, je vordert met je medicatie.  Beetje bij beetje. Wel ook lastig van die vermoeidheid.  Hoe zou jij die omschrijven?

Bij mij voelt ze letterlijk "verstikkend" aan.  Ben daarstraks ook gaan wandelen, nog enkele malen in en uit de wagen voor boodschapjes en dan is energie "op".  Het lijkt dan of alles in mijn lichaam wordt afgesneden.  Voel dan vooral hart in keel en dat voelt verstikkend aan. Ook al zou ik enkel op karakter verderdoen, het zou niet lukken.  Word dan ook misselijk van vermoeidheid. Ga ik dan zitten, gaat het gelijk wel over. Voel dat dit spijtig genoeg nog even tijd zal vergen. Tijdens mijn ganse afbouwperiode was ik ook moe door slaaptekort.  Toch kon ik alles nog bolwerken en ook 3 x/ week sporten.  Hoe graag ik dit ook doe, het zou me echt niet lukken.  Nu ik volledig afgebouwd heb met de medicijnen, krijgt mijn lijf toch  een cumul van alles ....het is opgebrand.
 

Hoe dan ook, jij bent goed op weg hoor om je eindroute te halen.  Een mens is sterk he!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sneeuwhoentje,

 

Vandaag goed buiten lopen, dit leidt aandacht af van oorsuizen.  Is wel vervelend maar wellicht ook van de medicatie.

Ook ik heb gisteren de Ahton M. nog eens herlezen.  Geeft je toch telkens weer steun dat het er voorlopig allemaal bijhoort.

Het goede is dat je een redelijk nachtje achter te rug hebt.  Mijn uurtjes waren karig maar neem later wel revanche :-). 

 

Werk ze in de tuin en geniet van de natuur!

 

 

 

Helaba José,

 

Hoe verloopt het bij jou?

 

Veel liefs allemaal,

Roos

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey,

 

Hoop dat iedereen een goeie dag heeft vandaag en een goeie nachtrust had !

Bij mij was het wat middelmatig, voel me moe vandaag maar toch al gewandeld met Bonnie en een andere asielhond.

Roosje , hoe graag ik ook zou willen, dansen zit 'r nog niet in... hoe graag ik ook zou willen.. lijkt wel of mijn lijf niet meewil !

Ik geeft mijn leven om weer te kunnen dansen dus ik hoop echt dat dit niet lang meer hoeft te duren !

Voorlopig op 3.41 mg, morgen 3.40... hoop dat ik op deze manier mijn weg naar de eindroute kan vinden.

Liefs x Sh x

 

Goed Shakemarieke, je vordert met je medicatie.  Beetje bij beetje. Wel ook lastig van die vermoeidheid.  Hoe zou jij die omschrijven?

Bij mij voelt ze letterlijk "verstikkend" aan.  Ben daarstraks ook gaan wandelen, nog enkele malen in en uit de wagen voor boodschapjes en dan is energie "op".  Het lijkt dan of alles in mijn lichaam wordt afgesneden.  Voel dan vooral hart in keel en dat voelt verstikkend aan. Ook al zou ik enkel op karakter verderdoen, het zou niet lukken.  Word dan ook misselijk van vermoeidheid. Ga ik dan zitten, gaat het gelijk wel over. Voel dat dit spijtig genoeg nog even tijd zal vergen. Tijdens mijn ganse afbouwperiode was ik ook moe door slaaptekort.  Toch kon ik alles nog bolwerken en ook 3 x/ week sporten.  Hoe graag ik dit ook doe, het zou me echt niet lukken.  Nu ik volledig afgebouwd heb met de medicijnen, krijgt mijn lijf toch  een cumul van alles ....het is opgebrand.

 

Hoe dan ook, jij bent goed op weg hoor om je eindroute te halen.  Een mens is sterk he!

 

Hej,

 

De vermoeidheid voelt bij mij net of ik een klop gekregen heb van een hamer... geen fut om iets te doen... mijn ogen lijken toe te vallen en doen pijn... ondanks dat ik toch redelijk heb geslapen !  Wauw zeg ik bewonder je nog 3x per week  kunnen sporten... dat zou bij mij al zo'n goeie vooruitgang zijn in mijn motivatie mocht ik weer een beetje kunnen dansen ... misschien moet ik het weer 's proberen gewoon thuis en zien hoe het weer voelt.. het rare is hoe groot mijn passie ook is, hoe weinig mijn lichaam signaal geeft... Op een meer energierijke dag misschien weer ' s proberen ! Wat deed jij voor sport ?

Het is echt super van je dat je de eindstreep al gehaald hebt ! En je energie komt vast en zeker terug. Jij gaat al winkelen en doet al zoveel dingen. Ik hoorde van iemand die dit ook meemaakte dat hoe meer je afbouwt, hoe meer je ook weer wat energie krijgt .. dus ik trek me hieraan op ! Ik was een echte energiebom en heb een zeker level nodig om me aan op te trekken !

t Komt ook voor jou goed zeker weten ! Eens al de rommel je lichaam heeft verlaten !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...