Spring naar bijdragen

Even voorstellen: ik ben nieuw en heet Jannigje


Jannigje

Aanbevolen berichten

  • 4 weeks later...

Lieve @Reacherik ben er stil van. Ik heb het net opnieuw beluisterd,  nadat ik van de dagdraad kwam en behoorlijk uit mijn doen ben door de akelige opmerking van Bor. Brok in mijn keel, tranen in mijn ogen én de neiging om te vloeken. 
Maar dan die muziek, zo mooi.

Dank je wel, voor je knuffel, voor deze prachtige muziek, en voor wie je bent. :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 uur geleden zei niks:

Ach lieve Jannigje toch...  het raakte mij ook, ondanks dat ik het geluk heb dat ik wel mijn mini heb. Niets is vanzelfsprekend. Dikke knuffel voor jou! :heart:

Nee,  niets in vanzelfsprekend, dat weet jij als geen ander denk ik. Ik verbaas me er nog vaak over hoe mijn leven (en dat geldt voor veel meer mensen denk ik) een wending heeft genomen die ik nooit heb voorzien en nooit heb gewild. Hoe ben ik hieR in godsnaam beland? Keuzes uit het verre verleden kunnen zo ons pad bepalen, gevolgen hebben die niet te voorzien waren. Bijsturen lukt soms, maar niet altijd. 
De kunst is nu voor mij om op de beste manier verder te gaan met wat er wel is. Dat vind ik vaak lastig omdat “dapper voorwaarts” lang niet altijd lukt. Pijn, verdriet en gemis zijn er, die heb ik lang weg willen drukken, weg willen redeneren (je moet niet klagen maar kijken wat je wél hebt). 

Pijn voelen, rouwen, onder ogen zien en toch doorgaan. Zoiets denk ik. 

bewerkt door Jannigje
Iets moest niets zijn
Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 uur geleden zei Jannigje:

Brok in mijn keel, tranen in mijn ogen

We hebben gedeeld verdriet, het kinderloos zijn. We zijn daarin met elkaar verbonden. Voor mij is het van grote betekenis dat we in herkenning soms even tegen elkaar aan kunnen leunen :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weet je @niks, ik geniet van je verhalen. Ik kan een beetje meepraten omdat mijn nichtje een zoontje heeft dat iets jonger is dan jou mini. Soms vind ik het moeilijk, maar niet weten, niet meeleven vind ik moeilijker. Ik zou dan verstoken zijn van heel veel vreugde, van in dit geval jou. Mijn broer is dus pake geworden (hij is geen opa, hij wil pake zijn, wat ik persoonlijk heel leuk vind. Hij is de laatste pake in onze familielijn.), mijn schoonzus oma. Toen ik hoorde dat mijn nichtje zwanger was deed het bijna fysiek pijn, omdat ik wist wat er ging gebeuren.
In deze situaties gaan verdriet, pijn, het de ander gunnen, blij zijn voor de ander hand in hand. 
Ik zou heel veel missen als ik zou blijven leven en handelen vanuit pijn en verdriet. Makkelijk? Nee, soms heel moeilijk. Maar het levert me ook veel op. 
Dus ajb, niet stoppen met je verhalen, niet voor mij.
Weten dat jij weet en rekening wilt houden met mij, is voor mij voldoende. Weten dat ik zo nu en dan mag zeggen dat ik het moeilijk vind is voldoende.Als we allebei kunnen delen, in respect, dan is het voor mij goed.

En lieve @niks, dat doe jij en dat waardeer ik zeer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jullie zijn lief! Mini was zeker nog niet de bedoeling. We waren nog niet zolang bij elkaar, bovendien was ik net een paar maand gestopt met drinken. Maar we zijn er voor gegaan en dat heeft goed uitgepakt. Ze is een cadeautje voor ons. Ik denk we een stabiel gezin zijn nu. Veel om dankbaar voor te zijn. Toch is er natuurlijk het besef dat het niet zo bij iedereen gaat. Vindt het maar lastig, ik hoop dat mini af en toe een lach op jullie gezicht kan toveren :lips:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik sluit me graag bij @niks aan. Ik heb dus ook een tijdlang gedacht dat ik kinderloos zou blijven...ik snap het verdriet dus echt wel en ben heel dankbaar dat het me/ ons uiteindelijk toch gegund werd...  (maar dus ook nog wel verdriet zoals jullie al konden elders).  ik wil dat geluk (en verdriet om minder) ook niet in een ander zijn gezicht gaan wrijven wanneer die het er moeilijk mee heeft...dus geef me gerust aan hè, als dat zo is/ zou zijn...

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sinds afgelopen vrijdag wil ik al schrijven, maar het lukte niet. 
Vanaf die dag ben ik door veel emoties gegaan: blinde paniek, angst, ongerustheid, verdriet, boosheid en nu murw, stil, terneergeslagen.

Na jaren heb ik eindelijk de moed opgevat om een operatie die voor mij belangrijk is aan te gaan. Wat, hoe en waarom doen nu niet terzake, dat vertel ik misschien nog wel, maar niet nu.

Afijn, ik heb een chirurg gezocht én gevonden, in een privékliniek, een afspraak gemaakt en er vorige week heengegaan. Die man was echt geweldig: hij luisterde, snapte mij en kon een oplossing bieden. Dus ik heb ingestemd met een operatie, spannend! Bang, jazeker, maar ook opgelucht. Éindelijk de moed, eindelijk actie. Een heel grote stap voor mij. 

Drie dagen later werd ik gebeld door een assistente, de operatie kan niet doorgaan omdat u een medicijn gebruikt in combinatie met AD. Hoezo? Wist ze niet! Uiteindelijk was de boodschap: u moet ermee stoppen, dan kan de operatie wel. Ja maar waarom dan? Wist ze niet. Iets met de narcose. Vervolgens bleek dat ik 6 weken van tevoren als moest stoppen. Stoppen of naar een (ander ) ziekenhuis.

Dat was afgelopen vrijdag, 16.55 uur. Niemand meer te bereiken dus.
(Ma heb ik wel de psychiater gesproken, zij heeft gebeld, kreeg de anesthesist niet te pakken. De chirurg heeft nog niet gereageerd op mijn mails)
In eerste instantie dacht ik: ik stop wel. Maar daarna: nee natuurlijk niet, want stel je voor dat ik stop, na de operatie weer begin en het effect is weg? Dat heb ik eerder meegemaakt!! 

Ik heb eindelijk de moed gehad, iemand gevonden en nu kan het niet. Nu moet ik blijkbaar opnieuw beginnen. En dat verdraag ik nu bijna niet. De geest is uit de fles en kan niet meer terug. Ik weet rationeel dat het allemaal wel goed kan komen, maar dat helpt me nu niet. 

Ik zit nu al meer dan een uur te twijfelen of ik het zal plaatsen. Geneer me eigenlijk. Waarom? Omdat het overdreven lijkt als ik het lees. En toch is het dat niet.


 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

helemaal niet overdreven Jannigje, wel zorgwekkend dat het nu zo anders moet gaan,
want stoppen met meds die je niet zo maar kreeg is eng idd.
En die operatie is ook belangrijk. Ik snap je dilemma.
Wie weet vinden de artsen er onderling nog wel iets op? En betekent het hooguit uitstel?
Maar wat wel positief is is dat ze nu achter komen en niet achteraf, dus er is nog geen kwaad geschied.♥

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Natuurlijk is het niet overdreven. Je wilt dit al heel lang en nu is de operatie voor onbepaalde tijd uitgesteld en weet je niet waar je aan toe bent. Heftig @Jannigje, ik had je zó een wat makkelijker levenspad gegund :heart:

Schrijf hier gerust van je af. Wanneer weet je meer? 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gewoon van je afschrijven Jannigje, daar is dit voor, en het kan je helpen. 
 

Klinkt als een raar verhaal, vervelend dat de assistente je niet verder kon helpen. Ik zou er zeker niet zomaar mee stoppen, kijken of er toch een paadje mogelijk is tussen de twee keuzes, in overleg. :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Precies,  en die medicatie (ad) is nu goed ingesteld,  dat is je ook niet aan komen waaien en uit  ervaring weet je dat uit balans sneller gaat dan weer in balans. Als de mammoettanker eenmaal draait is die niet zo maar weer op koers. Dus goed dat je jezelf belangrijk genoeg vind om dit allemaal goed uit te zoeken.  En om dat hier te delen want daar zijn we ook voor:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...