Spring naar bijdragen

Donderdag 16 april


luna1961

Aanbevolen berichten

Goeiemorgen lieve mensen, en welterusten erik!

 

Jan, ook nog jarig vandaag?! Van harte en een :lips: 

 

Ik had gisteren ook wat te vieren op werk. Zegt iemand: "Ga je dan nu wel een echte borrel drinken?"

Er zit zo veel in die zin wat van alles over die ander zegt - mega-interessant vind ik dat.

Maar ook wel een beetje ongevoelige opmerking natuurlijk. Ach ja.

 

Fijne dag allemaal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen kanjers :)

 

Janneman van harte gefeliciteerd met je vier jaar door zijn. Knap man. :rose: :rose: :rose: :rose: :rose::lips:

 

Nou ik heb weer eens lekker gedroomd zeg.

Ik had een nieuwe relatie en zoals dat gaat lagen we lekker te (piepen). Maar iedere keer werden we, tegen de tijd dat het echt gezellig werd ;)  gestoord.

Ik werd zo kwaad dat ik uitviel tegen iedereen. "Zijn jullie nu helemaal besodemieterd, wij liggen hier te (piepen) zien jullie dat nou niet."

Opzouten hiero  (Piep :( :( :blush: Pieperdepiep.....piep :angry: :angry: :angry: @#%^&*@ :face-icon-small-shocked: :face-icon-small-shocked:

 

Vandaag de schuur leeg halen en alles wat ik wil houden naar boven brengen tot ik een tuinhuis heb.

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha,ha die Bol

Verborgen verlangens? :P

 

Jan, 

Van harte Gefeliciteerd :present:   :rose:

 

Straks werken van 10.00, tot 16.15

Zit al weer te dubben wat voor paar schoenen ik nu weer aan moet doen, om zo min mogelijk pijn te hebben :(

Ben al 2 keer per dag begonnen, met mijn voet over een tennisbal te rollen (dat schijnt te helpen)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

 

Ik kan mij NIET droog afmelden voor gisteren. Die 'kleine terugval' begint

hardnekkig te worden. Heb voor vanavond een afspraak gemaakt, zodat

ik helder MOET zijn. En verder weer van dag tot dag.

 

 

Dagpact: 
Agnieta 
jowan
Blondie 

Kaboutertje

Joris
bewerkt door Joris
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geen irritant zingende vogeltjes, geen piepende bolletjes maar een natte hondenneus in m'n gezicht.

Vanmorgen vroeg om half vier.

Doet ie anders nooit, alleen bij hoge nood..

Hij heeft altijd al last van z'n darmen, pas uitgebreid onderzoek gehad, kuur van twee weken achter de rug.

Maar echt veel verbetering zien we nog steeds niet.

 

Het viel me op dat er om half vier 's nachts al veel autoverkeer is op de weg.

(weinig oudere dames op de fiets, dat gaf wel een veilig gevoel)

 

Joris, ken je de eierwekkermethode? (volgens mij van onze vroegere forumster H.)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi jowan, ja waarschijnlijk verdriet en teleurstelling in het leven verdringen...

Maar ik weet ook dondersgoed dat ik van alcohol pessimistisch en depri word.

 

@Kohtje, de eierwekkermethode ken ik niet. Wel de 9x "STOP" zeggen wel.

bewerkt door Joris
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi jowan, ja waarschijnlijk verdriet en teleurstelling in het leven verdringen...

 

Joris, wat ik tegenwoordig leer is om niet het hoe en waarom van mijn teleurstellingen en verdrieten te verklaren en te analyseren, maar het gewoon aan te kijken en het ermee te doen. Het te beleven en te doorvoelen, het verduren en uitzitten. Ik praat er ontzettend veel met anderen over en leer zo mijn gevoelens en emoties beter kennen en er mee om te gaan.

Dat helpt. Dat geeft me ruimte om iets nieuws te doen. Tranen ruimen op. De tranen van vandaag zijn de pareltjes van morgen, zei een lieve vriendin van me ooit.

En, als je steeds hetzelfde pad bewandelt, kom je steeds bij de zelfde bestemming uit. Wil je dat niet, kies dan vanaf het begin een ander pad of neem onderweg een afslag....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Morge,

 

He Joris...ik voel met je mee. Niet fijn.

 

Ik kan me erg vinden in Jowan zijn aanpak.

Voor mij komt het neer op acceptatie...

 

Verklaringen lossen niks op. Het neemt de oorzaak van de teleurstelling of het verdriet niet weg.

Wegduwen werkt ook niet, komt het een keer terug als een boemerang.

En vaak groter, met nog meer negatieve gedachten erbij.

 

Beleven en doorvoelen...op een afstandje jezelf bekijken...

Ook de gedachten die daarbij opkomen...

 

Klinkt simpel, is het niet, maar werkt wel. 

 

Ik heb zo al een aantal trekmomenten goed kunnen doorstaan.

'Echt' gevoeld...ook op dat moment iets anders drinken en/of eten...bewust, hielp.

 

Ook zet ik sinds een tijdje streepjes op de zijkant van mijn kast naast het bed...turven. Elke droge dag 1.

Dit weet niemand...jullie nu wel...maar het werkt voor mij om zichtbaar te maken en aandacht te besteden aan.

Heel duf...maar ik ben blij dat ik ontdek dat dit voor mij het systeem is.

 

Ik hoop Joris, dat er tussen alle tips die je krijgt vandaag, wat tussen zit voor je...

dit is niet te doen, glij je langzaam af....kop Joris!!

 

Fijne dag allemaal..sterkte voor wie het nodig heeft.

bewerkt door kruidenthee67
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen!

 

Niet zo mooi als gisteren, maar het huis is aan kant, en ik vertrek toch richting balkon, met een stapel volkskrant bijlages :)

 

Wat ik niet had verwacht, en me ook best tegenvalt, is dat het buiten zitten een flinke trigger voor me blijkt te zijn.

Op terrasjes zit ik inmiddels tevreden met een cappucino, maar op m'n balkonnetje zit ik ouderwets te smachten.

Maar goed, blijven ademen, en verder hang ook ik de methode-jowan aan.

Heb wel besloten even pas op de plaats wat betreft het afkicken van de nicotine, een ding tegelijk is voldoende.

 

Kohtje, geef je je hond probiotica, dat helpt wellicht?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...