Spring naar bijdragen

Alcohol eist zijn tol....


Anette69

Aanbevolen berichten

Anette, allereerst fijn om van je te horen, ondanks de inhoud van je bericht. Het is een beetje een dooddoener, maar goed dat je niet bent gaan drinken. Ik begon vroeger wel om minder heftige redenen :blush:

 

Ik begrijp dat je je verschrikkelijk slecht behandeld voelt; en als ik je zo lees dan heb je een punt. Ook jammer dat het zo gelopen is, want er was toch wel wat.

 

Ik wens je sterkte hiermee voor de komende periode. Ook hier ga je weer doorheen komen.

Ik denk dat het goed is dat je het hier hebt neergezet. Ga goed, Anette.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anette,

Leef erg met je mee,

Wat moet jij je rot voelen zeg.

Maar..het heeft ook wat gebracht denk ik.

Je weet nu voor 100% zeker dat je een streep onder deze geschiedenis kan trekken.

Geen getwijfel meer, afgelopen, klaar, punt.

Hoeveel pijn hij je ook gedaan heeft, je kan nu zeker voor jezelf kiezen en opnieuw beginnen.

Wens je echt veel sterkte :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee praat eigenlijk behalve hier, niet over drank.

Weet wel denk ik waar t weg komt, verdriet wat nu naar boven komt, acceptatie van situaties en pijn.

En de energie niet hebben om steeds weer jezelf bij elkaar te pakken en weer verder te gaan

De energie niet, maar de wil nog wel!

Niet gedronken tot nu toe maar t scheelt soms niet veel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Een update?

Ik heb niet echt t gevoel dat mijn update iets gaat toevoegen voor iemand van jullie.....

Het leven voelt voor mij al een poos als een beproeving. Steeds opnieuw geconfronteerd met mijn eigen zwakheden.

Steeds vechten om het deze keer anders te doen, andere keuzes te maken zodat ik kan laten zien dat ik t nu kan, dat ik t geleerd heb.

Ik vind t zwaar, het confronteert met oud zeer wat ik blijkbaar nog steeds niet heb losgelaten.

En dus onderga ik de beproevingen , met open handen en open hart, bereid om te leren en aanvaarden.

Maar wel met tranen in mijn ogen vaak.

Maar heb grenzeloos vertrouwen dat het goed komt....

Ooit...

Sorry, mooier dan dit voelt t niet.

bewerkt door Anette69
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niks geen sorry nodig!

Voor mij geeft het alvast het gevoel dat ik het niet als enige zo ervaar. Behalve dan dat ik dat rotsvaste vertrouwen dat het goed komt nog niet heb gevonden. ( gelukkig al wel op rationeel niveau)

En verder kan je het veel mooier opschrijven dan dat ik had gekund.

Dank je wel voor het delen dus!

En veel sterkte gewenst voor de moeilijke momenten!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zonder ook maar iets af te willen doen aanname rotgevoel op dit moment wil ik toch ff het volgende kwijt.

Toen ik drie weken geleden op dit forum kwam was jou draadje een van de vier draadjes die ik gelezen heb. Zo trok je me zonder het te weten over de streep en heb ik me hier aangemeld. Mijn eerste hulp bij alcohol verslaving ooit. En ik ben hier heel blij mee.

En of jou updates iets toevoegen.

bewerkt door Meya
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Herkenbaar Anette, als het 'minder' gaat, de neiging om weg te blijven..... Dus tja wie ben ik om te zeggen: blijf nou schrijven! Maar tis wel wat ik denk. Ik lees ik je graag en het voegt zeker toe!! Maar als het zwaar valt wat op 'papier' te krijgen (wat ik helemaal begrijp), dan jezelf ook niet forceren. Dan komt het wel weer..... (wél af en toe een teken van leven? : )

 

En tja, geconfronteerd worden met oude zwakheden, ik word er soms ook zo moe van... Maar aan de andere kant, wat zijn een x-aantal maanden clean op een mensenleven? Misschien dat maar vaak voor ogen blijven houden, troost mij iig.

In verhouding korte tijd bezig met van alles. En inderdaad het vertrouwen dat het op termijn beter wordt.

Hang in there Anette! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...