Spring naar bijdragen

Woensdag 1 april 2015


Aanbevolen berichten

Nou echt droog hebben maatje en ik het niet gehouden;

regen, keiharde hagelbuien en stormwind getrotseerd.

Dus de paasboodschappen overdekt ingelast en Kees

heeft 4 dikke muslie pannenkoeken op en 2 appels.

Jassen hangen te drogen en vandaag hoef ik er nog maar

twee keer uit. Zonder hondje.

Ja Suiker, weet waar je aan begint door weer en wind weer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jette, jij hebt gepast naar aanleiding van die actie,

dat is al vette winst. Al die anderen schrijf je die wèl

met gemak (?) de alcohol kunnen laten staan een maand?

Ik denk dat er juist heel veel mensen zich tegenkomen en

het niet volhielden. En hoeveel van hen zullen daar echt

de inzichten van binnenlaten en de verantwoording nemen zoals jij? :rose:

Ik hoop veel meer, maar echt weten zullen we het nooit ben ik bang.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo beste mensen,

 

ik merk, dat ik meer grip krijg op mijn leven, het drinken is ook minder belangrijk geworden, ik denk vaak aan de nadelen en de voordelen, van niet drinken!

 

MijnGerrit, ik heb day-licht tl aan laten leggen, speciaal voor dat sombere gevoel, het helpt me wel!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jane, ja die winst voel ik ook wel. En ik was er natuurlijk al mee bezig.

Ik denk bovendien dat al die mensen die het niet (helemaal ) gelukt is het in zo'n groep niet willen of durven toegeven. kortom je las daar alleen de positieve verhalen: Nee hoor geen enkel probleem om niet te drinken nee echt makkelijk.

Nou ik vond het en vind het helemaal niet zo makkelijk. Daarom ging ik ook na het onderuit gaan, meteen helemaal onderuit, ik dacht ja dit is blijkbaar niet voor mij weggelegd.

Ben deze week nu ik weer actiever ben op het forum en me heb aangesloten bij het weekpact, veel meer met mijn aandacht bij mijn eigen gevoel. Aandacht erbij in de zin van ik wil grip op mijn leven en niet omdat ik in een of andere actie zit. Maar omdat ik dat wil.

 

ik ben er nog niet, maar ik ben er mee bezig!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag allen,

 

Net een uur bezig geweest, om een moestuintje aan te leggen, met behulp van de HA potjes (onze grootgrutter)

20 potjes, groenten en kruiden in kleine potjes voor het raamkozijn.

Maar dan moet straks alles ook nog verpot worden.

Je kan er maar zoet mee zijn :)

Is eigenlijk voor kinderen bestemd, maar ik vind het zelf veel te leuk.

Alles van dochter gekregen

Had ze allemaal over, want had zelf ook al een hele partij aangelegd

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij de "ik pas " actie kon je een vragenlijst invullen waarop je kon aangeven hoeveel je drinkt en hoeveel moeite je dacht te gaan hebben met het stoppen, maar er werd niet iets aangeboden van hulp of zo.

Nu had ik die hulp zelf al aangevraagd via Tactus en ik wist ook al wel dat ik het moeilijk zou krijgen, maar ik was ook wel echt voornemens om die 30 dagen vol te maken. Misschien omdat nog maar een keer wilde bewijzen dat ik dat echt kan zonder hulp en dus niet een probleem heb. Ik weet het ook niet.

Je las dan op Facebook iedere keer hoe lekker het wel was zo zonder drank, maar ja zo is FB ook he, alleen maar leuk en positief.

Ik wil geloof ik veel liever hier mijn verhaal kwijt, waar mensen ook begrijpen dat drank een heel lastig iets kan zijn, en stoppen..

 

Maar goed het maatschappelijk bewust zijn is belangrijk, net zo belangrijk als bij roken. Ik denk wat bedoelt wordt met dat het voor roken nu anders is dat het in de horeca nu nog wel heel geaccepteerd ja bijna gevraagd is dat je een wijntje/biertje drinkt terwijl roken niet meer mag... of dat ooit voor drank zo zal zijn? En of we dat moeten willen geen idee...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh Aak. Herkenbaar hoor.

Ik had ook een rokende leraar voor de klas. In de pauzes zelf sigaretjes roken met vriendinnetjes tot ik kotsmisselijk was.

Op mijn 14e begonnen en al snel willen stoppen en niet kunnen.

Na 1000 pogingen, familieleden die vroeg stierven aan kanker en Het boek van Allen Carr is het toch gelukt net voor mijn 30e.

Waarom ik wel en jij (nog) niet, wie zal het weten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

MG: Het dagje met mezelf bevalt goed.

Inderdaad het plannen van activiteiten, balans vinden tussen alles wat ik graag wil doen en wat ik op dit moment aan kan is een lastige.

Ik kom er nl. achter dat het weer aan het werk gaan me zwaarder valt dan ik vooraf dacht.

"dat doe ik wel even" was te gemakkelijk gedacht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi Gerrit

 

Ja wachten duurde lang, maar door dat ik lang heb gewacht ben ik al heel wat valkuilen (en opstaan ) verder en dat is een mooie om de behandeling mee te starten. En ik ben nu midden in het weekpact voor clown en daardoor erg gemotiveerd om droog te blijven!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie avond lieve mensen,

 

Ik heb me vandaag een beetje hetzelfde gevoeld als het weer. Even goed en daarna weer pet en somber, dan weer goed en daarna ...... juist ja.$##@%&^*.  Net even flink gebruld ook om Clowntje.

Ik zal morgen ook eens een half uurtje onder de led-lamp gaan zitten i.p.v. 10 min.

En verder moet het zonnetje maar eens flink door komen, zal een hele hoop schelen. :sun:

Verder kan ik wel heel blij zijn omdat mijn opvanghondje een heel fijn tehuisje gaat krijgen, want o wat is het een grote lieverd zeg. Zelden zo'n ontzettend fijne rustig lobbesje  gehad.

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Quote Akelei:

Ik ben een roker, nog steeds, na alle stop acties die ik gedaan heb. En soms ben ik er helemaal wanhopig over. Ik ben verslaafd, aan roken.

Ik heb hulp gezocht, alles geprobeerd en uiteindelijk bij verslavingsklinieken geïnformeerd. Maar die helpen mij niet. Daar is geen programma voor. 

 

 

 

 

Bij de Jellinek wél, daar is een speciaal programma om van het roken af te komen, lijkt op de Leefstijltraining. 

Ik ga eerst proberen of het me zelf lukt, anders ga ik weer richting de Jellinek!

Zij hebben me uiteindelijk ook van de drank af gekregen...ben ze eeuwig dankbaar  :D

bewerkt door nancy
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...