Spring naar bijdragen

Dinsdag 24 maart 2015


Blekje

Aanbevolen berichten

Ik hoop voor je Fruitvlieg dat je het oude huisje in een hofje kunt

gaan bewonen.

Tja, misschien idd structuur brengen in 'ik ben nu aan het werk'

En 'nu is het forum tijd'. Een dagje pauze nemen werkt voor mij

ook wel verhelderend, omdat het af en toe wel zwaar-op-de-hand

is de onderwerpen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Fruitvlieg: die dilemma's ken ik ook bij mezelf: ik het mijn nieuwe ik of is het toch weer oud-gedrag. Ik denk dat daarom herstel ontzettend hard werken is. Sommige mensen doen mee met de Olympische Spelen, maar dat is maar een week of twee, wij, herstellenden, doen dit jaren achter elkaar. 

Ik moest wat glimlachen toen ik voor het eerst hoorde: "Je hoeft maar één ding te veranderen: álles!", maar ik begin nu na een dikke twee-en een-half jaar door te krijgen dat het gewoon waar is en dat het erg hard werken is. Mijn laatste beddegoed en ondergoed uit mijn gebruikerstijd heb ik deze week weggegooid en vervangen door nieuw spul, zonder historie. Kost ook allemaal een macht geld, dus kalm aan. Maar ik ben er wel blij mee, met mijn nieuwe leven. Niet altijd gemakkelijker maar o-zo-veel-beter! Ik wil nooit meer terug naar waar ik vandaan kom!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zie het als een verdere groei Fruit, je hoeft niet alles onder je verslaving te zien. Het klinkt prachtig zo'n huisje uit de 1700 in een hofje. Lekker knus en misschien wel hartstikke leuke mensen. Als ik zoiets op de tv. zie, denk ik altijd, ja dat zou ook iets voor mij zijn.

Dus ik zou er voor gaan en niet teveel gaan nadenken of overpeinzen, dan maak je heel je gevoel stuk. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eerlijk naar jezelf willen kijken en daarom toch vertellen hier dat je gisteren gedronken hebt. ++++ Agnieta. Niet jezelf iets proberen wijs te maken. Niks zo slecht voor je eigenwaarde als niet eerlijk naar jezelf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenavond allen tezamen,

 

Ik herken me wel in wat jowan hierboven schrijft: alles, maar dan ook alles wordt anders sinds ik ben gestopt. Ik herken mezelf niet eens meer, schrik me soms te pletter als ik naar mezelf luister of kijk. En nee, dit is geen grapje. Alles gaat om, van binnen en van buiten - hoe ik het leven ervaar, wat ik denk, wat ik denk te willen, wie of wat ik leuk vind, wie niet, wat ik geloof - en natuurlijk hoe ik eet, leef, beweeg, mijn baan, mijn vrienden, mijn uiterlijk, alles moet eraan geloven. Gelukkig voel ik me vrij goed in mijn huisje en mijn kleding, maar anders had ik dat ook vernieuwd. 

 

Terugblikkend op mijn gebruik word ik zeker niet blij. Ik zie geen plezier, geen vreugde. Ja, ik heb heus wel lol gehad, middenin de roes zeg maar, maar 99 van de 100 keer volgde er een kater op en vooral schuldgevoelens die alle lol te niet deden. Nog nooit heb ik gedacht "Goh, wat ben ik blij dat ik gisteren zo lekker veel gedronken heb." Misschien komt het door mijn inborst, ik vluchtte in mijn gebruik, weg van mezelf. Maar, en dat meen ik echt: ik had het ook nooit willen missen. Ik ben 'blij' met mijn verslaving, dankbaar zelfs, omdat het me gemaakt heeft tot wie ik NU ben. Daar ben ik namelijk best tevreden over. En geloof me, dit is voor het eerst in mijn leven dat ik zoiets uit mijn strot krijg en het nog meen ook.

 

Ik sta ook best open voor meetings trouwens. Hier is geen intact helaas, maar misschien kan iemand een concrete AA of NA-groep adviseren in de hoofdstad? Zou ik fijn vinden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eens met A3, het zou niet oprecht zijn met uitsluitend horror naar dingen te kijken die ik gedaan heb tijdens drinken. Doen alsof uitgaan altijd neplol was, alsof hele lange gesprekken met de fles op tafel en ontboezemingen van mensen allemaal nep en vreselijk was. Dat zou het verleden niet zijn, dat zou een extreme make-over/ reconstructie van dat verleden zijn. Een vorm van cognitieve dissonantie wegwerken......mijn herinneringen passend maken aan mijn huidige stoppen en daarbij horende visie op alcohol. Maar nee zo was niet alles tijdens drinken, niet alles was nep en vreselijk......hoop dingen die ik niet had willen missen......Niet dat ik hierdoor weer wil gaan drinken....ik ken de balans van voor- en nadelen en mijn probleem met drinken....Maar mezelf iets wijsmaken over hoe erg het allemaal is komt me niet oprecht naar mezelf over, niet eerlijk naar mezelf over mezelf.

 

Wat Yogajuf schrijft; mijn verslaving heeft me gemaakt tot wie ik nu ben. Daar ben ik best tevreden over. Helemaal mee eens en voor mij voelt het ook als voor het eerst in mijn leven dat ik dit zo vind. Nieuw en onwennig ook nog.......

bewerkt door erik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Yogajuf, in de hoofdstad (die van Nederland) barst het werkelijk van de AA en NA meetings. Meerdere op elke dag van de week.

Een walhallah voor herstellende verslaafden. (Helaas óók voor actieve verslaafden)

Op de sites van AA en NA kun je ze allemaal vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Yogajuf. Eigen ervaring is toch het meest betrouwbaar. Gewoon de stoute schoenen aantrekken.

Denk er bij AA meetings even aan dat deze vaak graag hebben dat je ze van te voren even belt.

Sowieso is bellen wel handig omdat de meetinglijsten nog wel eens willen veranderen en niet op tijd bijgewerkt worden.

Niets is zo vervelend als wanneer je met je stoute schoenen voor een gesloten deur staat.

Ik hoop dat je iets vindt wat je past. :excl:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Koekelen:

http://www.na-holland.nl/public/archief/meetinglijsten/Meetinglijst-NL.pdf

 

http://www.aa-nederland.nl/informatie-over-aa/adressen-aa-groepen/

 

In de grote steden meer dan genoeg te bezoeken. Ga shoppen en vind een meeting of wat die je passen. Als je het nodig vindt, ga ik de eerste keer met je mee.

 

 

Grammatica fout....

bewerkt door jowan
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bellen van te voren, die had ik nog niet bedacht. Zal ik doen. Het bizarre is, ik fiets dagelijks langs een locatie waar ze  bijna elke avond meetings hebben. Ik zie de mensen dan vaak buiten roken, voor het gebouw. Zou zo makkelijk zijn hè… Misschien een laatste drempel overwinnen en doen.

 

jowan, dat vind ik heel erg aardig van je. En ja, ik denk dat ik daar graag een keer op terugkom, Thanks. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kijk niet in horror. Ik kijk met acceptatie.

Ik zie ook de mogelijkheden die mijn verslaving me uiteindelijk geboden heeft.

Om te ontdekken dat ik uiteindelijk niet zo ben hoe ik toen was.

Dat is een mooie ontdekkingsreis, zoals velen hier meemaken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik mag me weer kalm, nuchter en droog afmelden voor de dagpact.

Opgeruimd en gepoetst, altijd goed voor me. Zojuist een hele batch zw/wit foto's ingescand uit mijn jeugd. Geen idee hoe ik daaraan kom. 

Maar ze helpen wel om het plaatje van mezelf compleet te krijgen. Jammer dat er zo weinig datums op staan.

Dat plaatje heb ik graag compleet omdat het me helpt te kunnen worden wat ik wil. Nu.

Een haptonome leerde me dat nagenoeg élk mens in de kern, bij geboorte goed is.

Dan is er toch een hoop troep over me heen gekomen.....  Enfin, met behulp van de 12 stappen ben ik op weg, een goede weg.

 

Welterusten en wellicht tot morgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In mijn drinkende leven waren er misschien zelfs wel dingen beter dan nu. Ik heb een periode leuker werk gehad. En ook ik heb mede door de drank mijn verlegenheid verscheidene malen overwonnen. En dat heeft tot leuke contacten geleid, die ik niet had willen missen.

Dit is niet een reden voor mij om het drinken weer te hervatten. Terugkijkend zie ik dat het met de jaren meer werd en dat de bijkomende problemen zich zijn gaan stapelen. En ook het nuchter zijn heeft me dingen gebracht die ik niet zou willen missen. Ik vind het prima zo.

En andersom ook hoor, ik heb dronken domme dingen gedaan, maar nuchter ook.

bewerkt door Jaap
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...