Spring naar bijdragen

Maandag 6 oktober


jowan

Aanbevolen berichten

Maar het moet wel.

En alleen ikzelf kan dat doen.

 

Morgenochtend maar dan, als eerste.

Maar...................je hoeft het niet alleen te doen. Je deelt het hier, er wordt naar je geluisterd, met je gepraat.

Er is iets om je heen, een fellowship (goed Nederlandsch...)

Of we mekaar kunnen helpen, weet ik ook niet, maar steunen in elk geval. Zo ervaar ik dat en zo probeer ik dat.

Je bent goed bezig!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een ellende met het jezelf beschadigen. Hoop dat Jopske er weer gauw gewoon bij is en zichzelf weer kan zijn. Genieten van haar eigen omgeving, en haar werk. Haar verleden met al de kwaadheid die er misschien nog zit achter zich kan laten. :lips:

Verder is hier de helft zand uitgespit dus ongeveer anderhalve kub. Donderdag wordt de andere kant gedaan en dan is dat ook weer gebeurd.

Ga dadelijk weer op mijn gemakkie zitten breien want de 18e heb ik een mosselvreetfestijn dus moet het af zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tussen de bedrijven door globaal terug gelezen.

Dank aan iedereen voor de felicitaties.

Voel me net alsof ik jarig ben, wat in wezen ook deels wel zo is.

Herboren bij het stoppen met drinken!

Afijn, te moe om verder te reageren.

Ik ga beginnen aan mijn opsloomrituelen en bijtijds mijn bedje in.

Fijne avond allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik duik ook vroeg mijn bed in vanavond, straks eerst het boek, " nou, nog eentje dan" uitlezen, eindelijk!

Ik heb al 2 x moeten verlengen en vaker mag niet. Komt omdat hij uit het zicht ligt. Op de kaft staat alcoholisme en dat laat ik toch echt niet slingeren.

Fijne avond allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

`Deze dag, ben ik weer voor een jaar vanaf haha

moest kiezen tussen badkledingdag in mijn lievelingssauna

of damesdag in de 2e keus. Die werd het, maar ook geen

groot succes dus, wat een gekwetter zeg, zelfs in de stiltesauna!

Gelukkig mag ik zo nog even 1 1/2 uur van me af meppen.

Volgend jaar sla ik maar eens over denk ik.

niet dat ik de feli's niet stiekum leuk vind hoor, ben helemaal

bijgelezen.

En Jopie ook weer in het land der levenden, is me veel belangrijker

dan jarig zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gipsy de alcohol is geen uitweg maar uitstel van het daadwerkelijk voelen b.v. hoe je omgaat met het berichtje van een verre vriendin, wat het jou doet wanneer je je broer aan de telefoon hebt, is er teleurstelling, verdriet, kwaadheid, en hoe verwerk je dan zoiets. Niet door te gaan drinken, daarmee komt het morgen dubbel zo hard terug. Wat ga je dan doen???? Ga je dan weer drinken? Dan wordt het van kwaad tot erger.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gipsy dat wat jij beschrijft van een rood hoofd en rode plekken is het begin. Ik weet niet wanneer je de laatste refu ingenomen hebt maar het is wel goed dat je gestopt bent, want eerlijk, je gaat door een hel als je doorgaat en de echte verschijnselen krijgt.

En natuurlijk is er een andere manier om met problemen om te gaan anders zouden veel meer mensen blijven drinken, je moet het alleen leren.

Een van de dingen is, voor je besluit te gaan drinken, hier komen en vertellen wat jouw plannen zijn. Soms helpen we je hier om het toch niet te doen.

Die overwinning sterkt je en je krijgt meer zelfwaardering.

Maar het is niet goed om te melden dat je al gedronken hebt, want meestal ben je dan niet sterk genoeg om door te zetten om niet verder te gaan.

Probeer veel water te drinken zodat het schoon spoelt, neem een lauwe douche en duik je bed in. Ik hoo dat je kan slapen want meestal is je hartslag veel sneller dan normaal dus ontspannen gaat ook moeilijker.

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo: mijn gallerie is een bloementuin geworden :). Elke dag dat ik niet drink (nu 9) n kadootje voor mijzelf: een mooie set plantjes met bloemen. maakt het ook concreet :). Vandaag weer droog gehouden gelukkig. Op mijn deur nu 9 post-its ook om het visueel te maken waar ik ben. Zie ik vanaf de bank :). Ik hoop dat ik sterk genoeg ben.... ben dáár wel angstig voor, hoe sterk en standvastig ben ik eigenlijk? Tot nog toe gaat het lekker, ook helemaal geen zin in alcohol. Walg er eigenlijk van. Aan de andere kant, ik word er altijd zo vrolijk van. De volgende dag angstgevoelens. Basta daarmee! (hoop ik).

 

Trouwens best rustig hier ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Sebastiaan. :rose:

Daar hebben de meesten hier last van (gehad) die angst, maar naarmate de tijd droog verstrekt wordt die angst ook minder.

Er zullen best momenten komen waarin je denkt, "ach kom op ééntje kan wel'. Dat zijn de gevaarlijke momenten want zo begint het vaak weer.

Ik wens je heel veel succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve mensen! Lees alles! Ik ben wat verborgen omdat ik veel wat ik lees begrijp en soms ook niet! Soms helpt het me, soms nada! Ik drink nog steeds teveel en altijd optie van gezellig en leuk! Slaat nergens op! Ik wil dat niet maar gebeurt toch! Ik leef mee als ik lees van een ietje, wijfie, Agniete, en meer en dan denk ik, dat ben ik niet, maar ben het wel! Sorry als ik er doorheen donder! Just me!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...