kruidenthee67 Geplaatst 20 augustus 2017 Auteur Rapport Geplaatst 20 augustus 2017 Dank je wel Smart voor je belangstelling. Maar ik heb me meteen herpakt. Ik heb wel even flink gebaald. Ofcourse. Maar dat ook weer geparkeerd. Zoals Koh zegt weet ik waar Abraham de mosterd haalt. Ik weet wat er gebeurt, analyseer en communiceer. En hopelijk leer...met name om als ik dan op dat punt kom waar het dreigt mis te gaan me niet terug te trekken maar aan de bel (foon) te trekken. Hulpvragen, zelluf niet alleen. Forum is goed voor mij om mee te lezen, maar ik moet oppassen dat ik niet te veel de ander ga helpen. Want dan verschuift de focus...van mezelf naar de ander. En dat is dus een signaal. Voor mijzelf. Zie ik zelf niet altijd direct. Ik ga vol goede moed verder. smart, huttula en lady jane reageerden hierop 3
smart Geplaatst 28 augustus 2017 Rapport Geplaatst 28 augustus 2017 Thee doet het op haar wijze wijze
kruidenthee67 Geplaatst 29 augustus 2017 Auteur Rapport Geplaatst 29 augustus 2017 Haha Smart...ja ik vind steeds meer mijn eigen weg...niet alleen, wel zelluf. Qua drinken gaat het goed. Euh..niet drinken...gisteren weer een goeie avond AA. Ik verbaas me soms over de weerstanden die ik hier lees over AA, NA...dat het rigide zou zijn, dogmatisch...ik ervaar niets van dat alles...ja, ik zet alles opzij om die maandagavond vrij te houden Onderliggende zaken aanpakken is soms vermoeiend...ik 'weet' alles wel...maar de daadwerkelijke stappen... Sja, ook verslavingsgedrag? Nu, meteen, zonder moeite moet 'het' gebeuren..... Work in progress...ja wel progress...dusse...'we zullen dooooorgaaan...de kip zei...etc' En Sita, hoe gaat die? Sita2 en smart reageerden hierop 2
Reacher Geplaatst 3 september 2017 Rapport Geplaatst 3 september 2017 Over de AA: het is maar hoe erover gecommuniceerd wordt, en dat ligt meer bij degene die erover praat dan aan de AA zelf (denk ik dan). Net zoals bij andere zaken die mensen in heilig vuur doet ontsteken. Soms is het wit vuur dat een baken is voor anderen, soms is het blauw vuur dat alles om zich heen opvreet. Over jou: ik vind jou meer van het witte vuur en ik ben dan blij met de AA, omdat het jou helpt. kruidenthee67 en smart reageerden hierop 2
Sita2 Geplaatst 3 september 2017 Rapport Geplaatst 3 september 2017 AA is voor mij een verademing en een warm bad Fijn, voor jou ook Onderliggende zaken aanpakken ís vermoeiend. Het schijnt helpend te zijn smart en kruidenthee67 reageerden hierop 2
Lika Geplaatst 3 september 2017 Rapport Geplaatst 3 september 2017 'Ik weet alles wel, maar de daadwerkelijke stappen....' of bedoel je ' het daadwerkelijke eindresultaat' ? Want die stappen neem je. Dat zie je. Het eindresultaat is er misschien niet. Tenminste daar raak ik van overtuigd. En eigenlijk vind ik dat wel mooi ook... kruidenthee67 reageerde hierop 1
kruidenthee67 Geplaatst 3 september 2017 Auteur Rapport Geplaatst 3 september 2017 Moest ik even over denken Lika...maar het zijn de stappen...die naar het 'resultaat' leiden. Letterlijk in beweging komen om de dingen te doen die goed voor me zijn. En doen wat iik nodig heb om in beweging te komen. Want ik zie het ook niet als eindresultaat..hooguit de gedachte, het idee dat niet drinken voor een langere tijd gaat lukken...dat wel. Maar verder is het een 'proces', weg..te lopen pad..ontwikkeling. Euh...het leven? Sita2 reageerde hierop 1
Lika Geplaatst 3 september 2017 Rapport Geplaatst 3 september 2017 Yep....eigenlijk heel simpel Thee! ( ahem;-)
smart Geplaatst 3 september 2017 Rapport Geplaatst 3 september 2017 Nee nee dames, zo makkelijk is het echt niet. Je mag jezelf dik complimenteren met elke dag dat je je doelen haalt
Lars Geplaatst 4 september 2017 Rapport Geplaatst 4 september 2017 Ik ga woensdag ook de stap zetten denk ik om naar de aa te gaan
kruidenthee67 Geplaatst 4 september 2017 Auteur Rapport Geplaatst 4 september 2017 Lars, gewoon gaan kijken...niks moet.
kruidenthee67 Geplaatst 1 oktober 2017 Auteur Rapport Geplaatst 1 oktober 2017 Een korte update van mijn kant. Niet drinken gaat goed. Punt. Gedachten aan drank zijn er af en toe wel, maar minder dwingend. Dat is erg fijn. Ik bezoek trouw mijn AA cluppie en dat ervaar ik als zeer ondersteunend. Ook heb ik trouw contact met mijn maatje...o, wat is dat waardevol. Verder heb ik de stap gezet naar Novadic. Ik heb daar een hele goeie herstelmederwerker getroffen. Eindelijk een heldere koppeling van verslaving en onderliggende zaken. Confronterende, heldere gesprekken en de onlinebehandeling gestart. Pittig, hard werken. Maar het voelt constructief. Niet makkelijk...in de relatie, mezelf etc...ach, dat is logisch. Het vele 'weten', wat ik de laatste jaren heb ontwikkeld lijkt toch af en toe binnen te komen in voelen... Forum, anderen willen helpen is mijn valkuil. Het meelezen, eruit halen wat ik nodig heb, afbakenen, af en toe een zinnige opmerking plaatsen Helpend. Op alle fronten. Dag voor dag, stap voor stap. Alle goeds voor eenieder die dit leest. huttula, lady jane, Sita2 en 3 anderen reageerden hierop 6
kruidenthee67 Geplaatst 1 december 2017 Auteur Rapport Geplaatst 1 december 2017 (bewerkt) Zo maar even schrijven op mijn draadje. Het gaat wel goed. Zeker het ADB proces. Half november de drie maanden gepasseerd, wat een mijlpaal. En tegelijk weet ik héél goed dat het draadje nog steeds dun blijft. Een jaar of drie heb ik lopen aanmodderen. En na het eerste half jaar nooit langer dan twee maanden droog kunnen zijn. Vreselijk dat steeds weer opnieuw beginnen. Als ik lees dat iemand hier uitglijdt, of terugvalt voel ik mee. En denk aan hoe dat was voor mij. Ook ik moet alert blijven. Dat weet/voel ik zelf, dat hoor ik van anderen, mijn maatje, groepsleden. En toch gaat er iets anders. Ik strijd niet meer. In moeilijke situaties gaan gedachten niet meer automatisch naar drank. Wat ik weet, leerde en hoorde kan ik steeds meer toepassen. Soms is dat vreemd, mis ik 'iets', ergens was het een soort van spannend, hoe raar dit ook klinkt. Ik ontwikkel andere manieren om met spanning, chaos, onzekerheid, drukte, twijfel en verveling om te gaan. Ik realiseer me ineens dat het toch wel heel lang geleden is dat ik een onredelijke ruzie had met mijn partner. Vertrouwen groeit, aan alle kanten. Dat voelt heel erg fijn. En goed. Ik moest er vijftig voor worden, dat feestje nuchter vieren. Bijna een ritueel. Ik, die al zo vaak een stopdatum aan een verjaardag of andere belangrijke dag koppelde. Blijkbaar was dat hele proces nodig. Het vallen en opstaan. Ik lees strijdende, soms wanhopige mensen, ontmoet ze in mijn groep. Soms word ik dan 'ongeduldig', wil ik roepen, doe het niet meer! Maar ik weet ook dat dat niet helpt, het hielp mij ook niet. En ook ik heb de wijsheid niet in pacht, alleen mijn eigen ervaring. Pas toen ik de volledige verantwoording zelf kon nemen, kon ik verder, erkennen en echt hulp zoeken en aanvaarden. En ik wil tegen jullie zeggen, Kalmte, moed en wijsheid. Ergens komt een keerpunt, geef niet op. 1 december 2017 bewerkt door kruidenthee67 Lars, bumperjim, lady jane en 1 andere reageerden hierop 4
NickyLJ80 Geplaatst 1 december 2017 Rapport Geplaatst 1 december 2017 Mooi thee, dat klinkt heel herkenbaar op meerdere punten. Zo vaak gestart met goede voornemens, zoveel stopdata gehad. Zo vaak 'de laatste' gedronken. En ineens ben ook ik zowat vier maanden onderweg. Het voelt anders deze keer. Durf nog steeds niet goed te zeggen dat het deze keer zeker lukt, want dat heb ik al zo vaak geroepen. Maar misschien dat juist dat nu het verschil is. Accepteren dat alcohol drinken gewoon te lastig is voor mij en me er daarom niet aan wagen. Geen strijd, maar besef en acceptatie daarvan. Blijkbaar hebben we een lange aanloop nodig gehad. Soms baal ik daarvan, van de tijd die ik heb weg gegooid en 'verdronken'. Maar ik kijk er niet meer alléén met negativiteit op terug. Het is nodig geweest, ik had een hoop lessen te leren. En ik ben nu eenmaal wat hardleers We gaan gelijk op in het jaarpact. Hoop dat we daar nog lang dichtbij elkaar mogen staan!
kruidenthee67 Geplaatst 1 december 2017 Auteur Rapport Geplaatst 1 december 2017 Dank je Nicky, jaarpactmaatje
Lars Geplaatst 1 december 2017 Rapport Geplaatst 1 december 2017 Mooi Kruidenthee. Ik heb het ook steeds meer dat het niet meer hoeft. Maar ook nog momenten dat ik wel terug wil grijpen. Meestal kan ik dat negeren maar nog niet altijd.
Pelle2 Geplaatst 1 december 2017 Rapport Geplaatst 1 december 2017 Nou kruidenthee, je schrijft precies op wat ik ook voel. Fijn dat het dit keer zo gaat.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden