Spring naar bijdragen

Dinsdag 25 Maart 2014


mark

Aanbevolen berichten

He, lijsters, hoi!

Jammer dat Kirk zo treurig is over de list, people come, people go. Ik mis Bam, VM en nog veel meer ook, maar soit.

Cheer up, Kirk. Makkelijk gezegd, ik weet 't.

 

Gerrit, groot gelijk dat je in de auto gaat als je meer sullen mee moet nemen, op de motor kan maar 1 sul achterop!

 

Mach's gut, leute, ik ga zo weer te werreken.

 

De luiaard

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Echt tellen wat betreft alcoholvrije dagen doe ik ook niet meer, wél houd ik de stand bij in m'n agenda.

Elke morgen schrijf ik in een hoekje weer een dag bij.

Daar in dat hoekje staan nu elke dag drie getallen:

het aantal dagen dat ik oud ben,

het aantal dagen dat ik geen alcohol meer drink en

het aantal dagen dat ik niet meer rook..

Die eerste twee vind ik gewoon leuk om bij te houden (één of andere rare "getallentik")

de laatste is me nog wel tot steun.

 

Soms vind ik het nuttig voor mezelf om te vergelijken.

Dan zie ik hier iemand trots en blij melding maken van bijvoorbeeld tien dagen

of zes weken of zo..

Dan zie ik m'n eigen cleantijd en dan denk en weet ik

dat ik het helemaal niet zo gek doe..

Tegelijkertijd herinner ik me dan ook hoe blij ik destijds óók was

als ik een bepaald aantal dagen of weken had "gehaald".

 

't Is ook niet niks om als verslaafde zonder verslavend middel door het leven te gaan.

Als 't een peulenschilletje was, zou niemand een probleem hebben met verslaving.

Drie dagen clean voelde meestal als zó'n overwinning,

dat ik dacht dat ik op de top van mijn kunnen was aangekomen en dat

ik nu rustig weer wat kon drinken omdat ik, als ik dat wilde, zo wéér drie dagen kon stoppen. :huh:

 

Daarom zie ik elke dag clean (langer dan drie dagen) nu toch als een beloning voor mijn aanpak van mijn ziekte..

(geen discussie over wél of géén ziekte, voor mij is het een ziekte.. voor mij.)

En daarom vind ik het prettig om in dat hoekje van m'n agenda

toch die stand van zaken een beetje bij te houden. Niet om iemand de ogen mee uit te kunnen steken,

maar als opstekertje voor mezelf.. (oei, opstekertje en aantal dagen niet roken... :unsure: )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even uitspreken. 

20 jaar geleden was ik best wel heel erg drugsverslaafd. Speed, Lsd, xtc. 

Nu hoef ik het niet meer. Mijn bewustzijn registreert onmiddellijk de hele erge kater (erger dan na alcohol) dus dat is gewoon uitgesloten en geen optie meer. 

Ik verkeer nog wel eens in groepen waar wel gebruikt wordt. Geen trek, geen behoefte en lekker naar bed. (van drugs blijf je wakker)

Dat is eigenlijk vanzelf gegaan. Zonder hulp, zonder forum, Wel ook met vallen en opstaan, 

Als ik nu een pilletje zou nemen zou het me niet meer zoveel doen. 

Met blowen hetzelfde. Soms blow ik nog. Als ik er zin in heb. Dan weer ineens maanden niet. Ik denk er niet over na, het is geen big deal. 

Met suiker hetzelfde. Met roken ook. En met valium ook. En de pijnstillers die ik moet slikken met een roesje. 

Daarom geloof ik dat het met drank ook zo zal gaan. Ik ben nu al flink onderweg. Ik drink minder dan ooit, maar nog steeds teveel (volgens MIJN maatstaven, niet die van Bill, of de AA)

 

Mijn leven is zo veranderd, andere mensen om me heen, eigen huis, eigen bedrijf. Stabiel en best wel happy. 

:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het kan ook een instinker zijn om zo te denken Otje.

Je drinkt niet minder dan ooit, want je hebt jaren helemaal niet gedronken door op tijd voor een refusal te kiezen.

Je hebt een behoorlijke periode van terugval achter de rug.

Sorry, maar ik geloof deze redenering niet helemaal.

De laatste verslaving kan de lastigste zijn om op te geven.

Ik ben natuurlijk heel blij dat het verder zo goed met je gaat, begrijp me niet verkeerd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Naar voor je wijfie, het verdriet komt er tenminste uit. Ik weet hoe moeilijk het kan zijn om uit een visieuze cirkel te stappen.

 

En als stoppen met drinken een duidelijke stap voor je is....misschien toch doen. Dan is de eerste stap gezet. Met drank ga je je denk ik niet beter voelen.

Zonder drank kun je weer meer helder denken. Is er niet iemand die jou van dichtbij iets meer kan coachen?

 

Heel veel sterkte

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik meld mij ook af (droog.... jeetje 4x voor ik dat woord foutloos had getypt!). Voel me niet zo vrolijk. :wacko:

Ik hoop dat het rennen dat ik morgen op mijn programma heb staan me weer wat vrolijker stemt!!

Meestal doet dat me erg goed!

 

Welterusten allemaal!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jaap,

Ik las dat je van bank wil veranderen en wil je laten profiteren van mijn ervaringen. Ik schrijf dit niet in PB omdat anderen er mss ook hun voordeel mee kunnen doen.

De vette letters is p.o., krijg ze niet meer weg, gebeurt wel vaker.

Ik kreeg dus ook die oranje leeuw tegen mijn zin in mijn maag gesplitst en heb er ook heel lang over gedaan voor ik de overstap durfde te wagen. Maar ben heel blij dat ik naar een kleine bank ben gegaan, daar zijn tenminste geen internet problemen. Zeker niet interessant of zo.

Ik wil niet dat er met mijn geld dingen gebeuren die ik niet wil. Hier moet ik voorzichtig zijn, maar je snapt het wel.

Dus ik had ASN gekozen, maar heb op het laatste moment, met het oog op als ik mss niet meer mobiel zou zijn, voor die kleine bank. Die heeft een klein kantoortje met 2 parttimers in mijn dorpje, 5 min. van mijn huis.

Ik heb al bijna een halve eeuw mijn verzekeringen in datzelfde kantoor, naar volle tevredenheid.

Bovendien had ik daar al andere bankzaken.

Ze kennen mij en helpen als het nodig is. En ook als het niet nodig is, met advies.

Nadat ik om mij heen gevraagd had bij mensen die overgestapt waren, wist ik, dus net als jij, dat je eerst een nwe bank moet nemen anders kom je in grote problemen.

Mijn bank is familie van ASN en op hun websites stond een grote fout, die het filiaal en ik niet wisten, die stond ook in de folder, door mij goed bestudeerd. Die folder was niet erg duidelijk, je kon niet zien hoe de volgorde v.d. plaatjes was. Dus daar was het ook niet opgevallen.

Goed, ik nam de stap, live, niet via internet en kreeg keurig de benodigdheden thuis. Er is een overstaphulp van 13 mnd. Daarna is alles wel zo'n beetje langsgekomen en kun je je oude bank opzeggen. Logisch.

Alleen je ontvangsten moet je zelf regelen, daar krijg je kaarten voor.

De automatische overschrijvingen regelen de banken onderling. Dus eigenlijk is het niet moeilijk.

Maar.... al snel kreeg ik een brief waar heel duidelijk in stond dat ik mijn oude rekening kon opzeggen

Dus dat deed ik, hoewel ik het vreemd vond.

Daarna kwamen er aanmaningen en die lagen op tafel toen ik met een gebroken pols in het ziekenhuis lag.

Het ZH wilde dat ik naar een verpleeghuis ging, maar ik moest naar huis om die bankzaken te regelen.

Je snapt, ik kon niet schrijven. Het was een ramp, ik had al genoeg aan mijn hoofd.

En ik kon wel een beetje internetbankieren, maar niet goed genoeg om dit op te lossen.

Toen ben ik naar het kantoortje gegaan en ze zijn 2 x bij mij thuis geweest om alle aut. incasso's met de hand in te voeren als p.o. De 3e keer kwamen ze een grote bos bloemen brengen, die na veel geruzie met het hoofdkantoor, door hen betaald was. Het hoofdkantoor heeft wel snel de website uit de lucht gehaald, maar wilde niet toegeven dat ze een fout hadden gemaakt.

Het ergste waren de belastingdienst en de rijksdienst voor het wegverkeer. Tot 3 x dezelfde papieren sturen. :devil: Ongelooflijk. Gelukkig deed een buurvrouw al het schrijfwerk, maar dat dat zo moeilijk moet gaan!!

Nu, ruim een jaar later moeten er eigenlijk nog 2 aut. incasso's weer hersteld worden, maar ik laat het maar zo.

Ik denk dat je best kunt overstappen, het valt erg mee, als je maar van die overstapservice gebruik maakt en meer dan een jaar laat voortduren.

Gewoon doen dus, sukses.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sinds ik werk heb ik zelf dan weer niets aan een bankkantoor omdat zij ongeveer dezelfde openingstijden aanhouden als het kantoor waar ik werk.

Mijn nieuwe bank is ASN geworden. Nu nog even regelen dat er geld op mijn rekening komt. Dat moet met een mailtje naar mijn werkgever wel te doen zijn dacht ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kennelijk is er voor mijn motivatie perspectief nodig. Zicht op de toekomst. Wat ik doe op een dag alleen is niet voldoende. Een aantal dingen die ik initieer zal ik waarschijnlijk ook niet meer meemaken.

 

Tenzij.

 

Dus een te grote zooi zal ik er niet van maken, een kleine kans dat ik die zelf weer kan opruimen.

bewerkt door Jaap
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...