Spring naar bijdragen

Dinsdag 25 Maart 2014


mark

Aanbevolen berichten

Ik wil nog even verder gaan op mijn verhaal. 

 

Het gaat om overview. Ik ben ooit teveel gaan drinken omdat ik gestopt was met roken. Alles mocht behalve dat roken. 

Dat is een beetje de tendens die ik hier ook lees. Alles mag behalve drinken. hele avonden snoepen, veel te veel eten. ik spreek nu voor mezelf, en iedereen doet het op zn eigen manier, dit verhaal is mijn verhaal. 

 

Omdat ik verslavingsgevoelig ben heb ik geen zin om een bv een obesitas of een game verslaving over te houden omdat ik geen alcohol mag drinken. 

 

Ik pak liever de onderliggende oorzaken aan. Waarom heb ik behoefte aan slechte dingen ? 

Ik heb hele zware therapie gehad wat al veel geholpen heeft en me een stabieler leven gegeven heeft. 

Nu gaat het om de invulling van mn dagelijks leven. Op tijd ontspannen, maar hoe doe je dat dan ? De zaterdagavonden zie ik steeds meer tegen op en ik gebruik slechte dingen om de tijd door te komen. 

Als ik ga lezen en ik heb een goed boek lees ik zo drie dagen door en baal als ik het boek uit heb. Ik schiet door in dingen. Als ik werk is het tot 3 uur in de nacht, en ik vind dat lekker. 

Volgende dag verrot en moe.

 

Als ik kies voor bewust eten dan gaat alles de deur uit, Vlees, kaas, yoghurt, melk, en ik was zelfs bezig om pasta te schrappen. 

 

Ik heb mn televisie de deur uit gedaan, want ik keek soms wel 12 uur per dag als een zombie tv. 

 

Ik begrijp dat dit een alcoholforum is, maar ik wilde toch graag mijn gedachten hierover uitspreken. 

 

Het gaat om de ene verslaving vervangen door een andere. 

 

Ik denk, en nogmaals, ik spreek puur voor mezelf, dat als ik de onderliggende oorzaak wegneem dat mijn gedrag dan verandert. 

 

Op dat punt ben ik nu. En dat intrigeert me. Juist omdat ik nu zin heb in dit stabiele leven waar ik nu in leef. 

 

Zoiets. Ik ga er verder mee werken. :)

 

:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...