Spring naar bijdragen

erik stelt zich voor


erik

Aanbevolen berichten

Ik wil toch nog even iets kwijt, omdat ik het echt heel belangrijk vind.

 

Je schrijft onder andere "zelfliefde als doekje voor het bloeden" en "zelfliefde als dooddoener" en je lijkt weerstand te hebben tegen mensen die zelfliefde erbij halen. En dat is prima, als dat voor jou zo voelt, nu. 

 

Maar geloof mij dan ook als ik zeg dat voor mij zelfliefde het aller-, allerbelangrijkst is. Belangrijker dan een relatie met wie dan ook. Zonder (hervonden) zelfliefde zou ik hier nu niet zitten te typen en zonder zelfliefde zou ik ook niet de relatie hebben die ik nu heb. Zoals jij weet heb ik een fijne relatie en ik zit er zeker niet op te wachten om die kwijt te raken. Maar moge een ding duidelijk zijn: als mijn relatie gaat ten koste van mijn zelfliefde, dan kies ik voor die laatste. Om het nog wat krachtiger te formuleren: als ik zou moeten kiezen tussen zelfliefde en de liefde van een partner, zou zelfliefde het winnen.

 

Dat betekent voor mij helemaal niet dat je niet mag verlangen naar de liefde van een ander. Maar onderschat de kracht van zelfliefde ook niet, evenmin als het belang dat anderen, onder wie ikzelf, eraan hechten. Voor jou voelt het misschien als dooddoener nu, maar voor mij is het alles.

 

:rose:  voor jou Erik

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuk dat je ook in mijn draad eens wat uitgebreider schrijft :)

 

Het enige waar ik weerstand tegen heb is als ik het over het verlangen heb om samen een relatie op te bouwen en waarom dit niet lijkt te lukken het antwoord komt van dat is dan een gebrek aan zelfliefde. Dat verwacht ik dan want zoveel discussies en boeken hierover lijken dat zo vaak te beweren of ik begrijp het allemaal verkeerd.....

 

Waar dat gebrek aan zelfliefde ooit helemaal waar was en mij het niet meer kon schelen hoeveel ik zoop, blowde slecht at, rookte en erg slecht voor mezelf zorgde en het vorig jaar nog waar was met L, waar je het nodige van weet, en ik door alleen maar geven van aandacht en energie helemaal op en leeg was en ik mezelf totaal vergat laat staan liefde voor mezelf te hebben.......heb ik niet stil gezeten afgelopen jaar en op zoveel punten gewerkt aan studie en mezelf.

 

We hebben het eerder gehad over het streven naar perfectie in zelfliefde of hoeveel zelfliefde is nu wel eens genoeg.......Aannemend dat ik goed ben zoals ik ben en heel hard gewerkt heb aan mijn leerpunten en nu en voor altijd wel aan het leren zal blijven.....wanneer is je zelfliefde zo groot dat je jezelf het geluk gunt om samen met een ander te leven, ook uit het besef mezelf de moeite waard te vinden om relatie mee te hebben (als ik het geheel eens omdraai)

 

Wat ik graag recht wil zetten is dat ik geen belang aan zelfliefde hecht of oog heb voor mensen waarvoor het wel heel belangrijk is. Ik weet dat het voor jou erg belangrijk is en dat is een van de redenen juist dat ik altijd alles graag lees wat jij waar dan ook schrijft. In de basis denk ik vooral aan jou teksten (want daar besefte ik het me voor het eerst het belang van zelfliefde voor mijn situatie) als ik bewust eens mild, vriendelijk ben voor mezelf en mezelf af en toe ook een beloning geef (weet je nog dat kaarsje voor jezelf aansteken en niet alleen voor andere zieken mensen, dat doe ik nog steeds wel eens)

 

Echt het enige is dat als ik aangeef hoe ik er van baal al jaren alleen te zijn dat ik het niet leuk vind om dan weer te lezen over gebrek aan zelfliefde. Zoveel gesprekken, zoveel zelfhulpboeken gaan over dat begrip haast alsof het standaard is dat als je alleen bent je onvoldoende houd van jezelf. Dan denk ik we zijn met miljarden mensen en we willen allemaal hetzelfde in de basis en dat is een levenspartner om samen mee oud te worden.

 

Snap je wat ik bedoel en ik helemaal niet een belangrijk iets voor jou (en voor mezelf) tekort wil doen. Natuurlijk is zelfliefde heel belangrijk.

 

Ik weet als iemand waar ik veel om geef/gaf zoals L echt mijn grens opzoekt en overschrijd en ik niet meer slaap, rustgevende pillen moet en therapie moet ik voor mezelf en zelfliefde kies en dat ik dan wel alle contact kan stoppen. L was geen partner maar wel een goede vriendin waar ik (bijna) alles voor overhad. Maar ik blijk het wel te kunnen dat kiezen voor mezelf als het echt moet. Doorgaans ga ik heel ver voor de mensen om wie ik geef en ben daar gelukkig mee.

 

Ik had het niet zo straf moeten formuleren als zelfliefde is een dooddoener; tevreden en gelukkig zijn met mezelf is een leerpunt voor altijd. Ook voor mij.

 

Maar ik hoop niet in mijn uppie te blijven voor ik de opperste staat van zelfliefde bereikt heb........

 

Iedereen heeft ervaringen, een gebruiksaanwijzing, dingen gehad die impact hebben ook al wil je dat niet meer. Uiteindelijk ben ik best tevreden en gelukkig met mezelf, noem het zelfliefde. en met die tevredenheid over mezelf wil ik dat graag delen met iemand die net als ik (maar een compleet andere) gebruiksaanwijzing, levenservaringen.....iemand die net zo imperfect als ik is.

 

Ik geloof in samen een beetje geven en nemen en niet in dat dit concessies doen is. Twee mensen met een basisniveau zelfliefde zodat ze ook alleen op eigen benen kunnen staan....maar kiezen om samen verder te gaan.

 

Yogajuf :rose:

bewerkt door erik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Erik,

Het kan helpen jezelf te beschouwen vanuit Oud en Nieuw gedrag. Juist nu je via alcoholmisbruik jouw bodem hebt leren kennen besloot je dat deel van je gedrag te veranderen. Dat gaat je gelukkig goed af begrijp ik.

 

Ik herken mezelf van voorheen in de dingen die ik van je lees. Voor mij bracht stoppen met drinken ook met zich mee dat ik mezelf leerde om heel anders met contact om te gaan. Ik heb flink stilgestaan bij gedrag dat ik vertoonde in relaties die niet oké bleken te zijn voor mij. Onder de noemer 'verlatingsangst' van veel van mijn gedrag te plaatsen van destijds.
Nu zie ik dat ik een te groot beroep deed op de ander. 'Hou van mij!' kun je niet afdwingen, niet forceren. Bovendien hebben verschillende mensen daar heel verschillende opvattingen over. 

 

Ook ik was huiverig wanneer ik mensen over zelfliefde hoorde. En toch, ik kan er niet omheen heb ik tot mijn genoegen nu ontdekt. Zoals ik in voorgaande bijdrage schreef heb ik een recentelijk avontuur achter de rug dat mij met een overheersend naar gevoel achterlaat. ... De truc: je perspectief veranderen en jezelf bewust bijsturen naar Nieuw gedrag.
In mijn geval: ik neig de stilte die nu al 3 weken duurt op te vatten vanuit verlatingsangst, en wordt dan heel erg boos (want onzekerheid wordt niet graag geprikkeld). Maar, ik kan het omdraaien en dan constateer ik dat ik dit sowieso niet leuk vindt, de stilte, en dat als een verder minpuntje optel bij wat al op de minpuntenlijst staat (nl. alle initiatieven kwamen het afgelopen jaar vanuit mij). De oude neigingen trekken impulsen omhoog die ik met moeite kan bedwingen, maar wel doe omdat ik geloof dat oefenen en oefenen tot gewoonte zal worden.

 

Wat mij drijft? De nieuwe overtuiging dat ik wél de moeite waard ben, letterlijk. Dat iemand die naar míj toekomt meer vertrouwen biedt dan iemand die ik ga najagen, waarmee ik mezelf toch min of meer 'in de aanbieding gooi', ofwel: in zelfrespect verlaag.

 

Erik, ik denk dat je mag gaan denken in termen vanuit zelfrespect wanneer je pijnpunten worden geraakt. In jouw geval: rustig je verdriet verwerken dat gepaard gaat met je nieuw verkregen inzicht in jezelf en wat niet werkt voor jou in dergelijke situaties, hoop ik.
Het doortrekken in termen van 'nooit' en 'altijd' zijn niet helpend in verdrietige tijden.

 

Laat je oude gedrag los door jezelf fundamenteel de moeite waard te vinden. In 'spannende' situaties blijft het een tango 'wie doet/zegt wat wanneer', ik denk niet dat je teveel regie moet willen. Zo probeer ik het voor mezelf te bezien ;)

 

Hoop dat je iets aan mijn woorden hebt vandaag.

 

* aanvulling: zie dat je net zelf een lap tekst hebt geplaatst...
 

bewerkt door urania
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Supermooie tekst van Urania en jij ook bedankt voor je antwoord Erik.

 

Streven naar 'perfectie in zelfliefde' lijkt mij ook minder zinvol en je hebt ook al zo veel gedaan, er IS al zoveel zelfliefde! 

Mij lijkt het daarom dan ook dat de dingen mooi samenkomen in het motto: gewoon gaan toepassen die zelfliefde. 

Niet méér en beter willen, maar gebruik maken van wat er al is.

En wellicht in de vorm van nieuwe overtuigingen of gedrag, zoals Urania het beschrijft, en/of alles wat jij er zelf bij kunt bedenken. 

 

:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

... laten we er later op terugkomen en doorgaan.

Het is voor mij een relevant onderwerp, en ik denk voor wel meer verslaafden, wanneer het gaat om zelfrespect.
Eigenwaarde en zelfrespect vormen voor mij meer betekenis dan het woord zelfliefde of eigenliefde connoteert.

 

 

Focus je op rust Erik, rust vergt afstand en dat komt dan nu mooi van pas!
Omdenken....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi om te lezen!

Ik hou ook meer van termen als zelfrespect.

Een MF oefening die ik vaak doe begint met de woorden: " Ga zitten in waakzaamheid en waardigheid".

Ik houd ervan om me waardig en waakzaam te voelen: oud gedrag signaleren, overdenken en de eigen waarheid daaruit halen, vervolgens nieuw gedrag eigen maken.

Eerst oefenen, straight zijn naar anderen en mijn wens uitspreken, niet mijn eigen belang uit het oog verliezen.

 

Het roept allerlei vroegere kwesties op.... zelf zit ik juist helemaal niet op een relatie te wachten...

Aan mij heb je niks!! ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Ga een kort vakantie verslagje bijhouden op mijn draad. Zit nu op Madeira. Ben weer alleen op reis.

Deze keer wil ik echt tot rust komen. Lekker dichtbij mezelf blijven en dat gaat goed alleen met behalve natuur en wandelen niet veel prikkels. Heb behoefte om eens stil te staan. Stil staan bij ja.....wat jullie wel weten....dat ik niet graag vrijgezel ben. Stilstaan wat er gebeurde bij de ontmoetingen die ik had met vrouwen afgelopen maanden. Minder er over denken meer gewoon stilstaan bij. Veel geleerd over mezelf om bij stil te staan.Vandaag begint langzaam dat volle hoofd wat minder overuren te draaien....tot te rust komen. Niks te streven nu. Kijken hoe dat voelt.

Vakantie was altijd gekoppeld aan drank. Met vertrek al. Nog nooit nuchter gevlogen en ben je al een jaar en drie maanden nuchter en is het 4.30 in de ochtend en zie ik drank en dan toch die pavlov reactie...Niks mee gedaan ik registreer die dingen alleen nog verder niet.

Vandaag heerlijk tot rust gekomen. Boek van Vera Helleman mee Moeiteloos jezelf zijn......aanrader. Erg goed boek voor mij nu. Dank je Yogajuf voor het aanraden van die schrijver voor mij.

Nu nog even zwemmen en bubbelbad na veel te veel eten.....morgen vroeg weer op. Wandeldag.

Oké een echt kort verslag is het niet geworden....Voor mij dan hè kort...relatief gezien.

bewerkt door erik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wilde het draadje over daten updaten maar het werd zo een persoonlijk verhaal dat ik het hier neerzet.

Mijn eerste date ervaring via een site was een paar weken terug. Wilde in die emotie die ik had, dat het bij een afspraak gebleven is, niet eerder schrijven.

Wat er wel was, het was een erg leuke wandeling samen en wat drinken daarna. Konden het beide het over van alles hebben en in onderwerpen waren er echt raakvlakken. Vind zij ook. We waren beide merkbaar op ons gemak en ontspannen samen los van dat een eerste date spannend is. Daarna wilde zij het laten bezinken. Een dag later kreeg ik een berichtje dat het gezellig en erg leuke middag was maar verder geen klik verder richting relatie.

Daar vind ik het allemaal zo geforceerd snel. Hoe kan je het na twee en een half uur denken over dat je gelijk kan kiezen klik geen klik als het om een relatie gaat.

Als ik na die tijd kan voelen dat ik mij op mijn gemak en ontspannen voel bij iemand en eigenlijk nog tijden konden praten over van alles....we waren duidelijk merkbaar op ons gemak samen.

Dit is natuurlijk maar een oordeel op een enkele ervaring maar wel in lijn met het beeld van datingsites. Het is zo snel en gericht op meteen een relatie. Ik wil liever iemand ontspannen leren kennen.

Vorig weekend schreef iemand op fb over relaties en vrijgezel zijn. Haar volg ik met veel interesse al een tijd. Ze wist al heel veel van me. Oa mijn alcohol punt. Ze is iemand die ik heel erg vertrouw. Heel erg denkt en schrijft zoals ik waarbij zij echt goed kan schrijven en het haar werk is half. Zo kwamen we aan het chatten, weet ze van mijn interesse in haar. Niet dat ik verliefd ben en dit overhaast ga verkondigen.....Nee juist niet!

Dit recente contact bevestigt voor mij wat de normale loop van dingen is en het bij mijn date ervaring omgekeerd was

Het spontaan leren kennen het spontaan gaan chatten. Eerst de interesse in iemand in wat ze elke dag schrijft op fb. Ze kiest elke dag een onderwerp. Coaching zelfrealisatie zelfliefde... en schrijft hierover op een heel persoonlijke manier. Dat viel me op en vind ik mooi en herken ik veel in. Zo ga ik stapje voor stapje iemand leren kennen en op een dag spreek je iemand aan. Vergelijkbaar met hoe mensen vroeger iemand leerde kennen omdat ze beide naar de kruidenier op de hoek gaan.

En via chatten ga je het van algemene dingen steeds meer hebben over wel relatie dingen. Rustig aftasten en in het proces iemand leren kennen. Wel is het zo dat ik het gevoel heb dat ze professioneel en persoonlijk verder is. Succesvoller in wat ze doet als ik nu. Niet dat ik mezelf onderuit haal dat ik dat ik daar niet kan komen maar ben nog niet waar zij staat. Ze is ook wat ouder als ik. Bij mijn eerste pb had ik wel zoiets van ik kijk naar haar op wat zou zij nu nu in mij zien om contact mee te hebben. Besefte dat dit zelfafwijzing is. Heb wel een pb gestuurd en had leuk contact... Gewoon doen dus en niet zo min over mezelf denken. En verder is zij denk ik gewoon een leuke kennis. Ik ga echt niet denken dat dit nu direct richting een date gaat. Daar zijn veel redenen voor. Maar draait het leven ook niet veel meer om verbinding met mooie open lieve mensen dan perse die date.......Dat is mijn houding nu. Daar word ik rustig en ontspannen en tevreden van. En daarom weet ik dat het goed is zoals het nu gaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik geloof helemaal niet in in spontaan. Wel in doen alsof het spontaan is. Maar wie heeft er nou geen zweethandjes op een eerste of tweede date? Wie voelt zichzelf niet klungelig, onzeker en niet iets te (vul maar in). En volgens mij maakt het daarbij niks uit of de date via internet of rl tot stand kwam.

Hoe dan ook: beterschap.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Terukkomend op Kate haar reactie over dat ene zinnetje en het hele verhaal. Nu begrijp ik wel wat je wil zeggen maar was idd teveel gericht op het pijnlijk vinden van die zin. Ik begreep je niet de hele tijd niet, nu wel. Het zegt wel wat dat ik in een dergelijke stemming kan schieten dat ik mooie reacties zoals die van Kate toen, zo verkeerd interpreteer. (Dank je Kate en sorry voor mijn negatieve reactie die niet zo had gehoeven als ik je boodschap beter aanvoelde)

 

Als reactie op de opmerking van Gypsy over chemie en dit meteen aanvoelen. Ik word juist heel snel verliefd, verlies rationaliteit, volg mijn gevoel en ga te snel......als dat gebeurd ga ik juist terug naar de basis de vragen of ik; op mijn gemak voel bij iemand, mezelf kunnen zijn en ja die vlinders..... Als ik mijn verliefdheid de vrije loop laat ben ik elke keer van slag en denk niet meer.

 

@Janigje

Dat is wellicht het enige wat ik zoek. Die relatie komt wel als ik vanzelf meer leuke mensen leer kennen.

 

@meya

Dat is waar je zit daar beide zenuwachtig te wezen.                

 

En wat de vakantie updates betreft. Lekker gewandeld maar steeds meer mist en regen. Ben met volle longen koorts en verkoudheid thuis gekomen en doe nu heel rustig aan. Ik had behoefte aan zon en lekker liggen luieren en ontspannen wandelen. Nu was het 12 graden en dikke truien weer waar je niet even gaat relaxen.....Nu weer aan het werk en dat bevalt goed en is ook wel weer lekker dat mensen mogen verzorgen.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                 

bewerkt door erik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op deze site las ik ooit lang geleden een gedicht over een bluebird. (Gepost door yogajuf, waarvoor dank) Ik herkende het kwetsbare mooie vogeltje, dat zo zwak en ziek is door slecht verzorging zoals drank en sigaretten. Maar toch zit het er, het is niet dood en is een schitterend vogeltje......

Dit gedicht

Tekst onder spoiler......

Bluebird

there's a bluebird in my heart that

wants to get out

but I'm too tough for him,

I say, stay in there, I'm not going

to let anybody see you.

there's a bluebird in my heart that

wants to get out

but I pour whiskey on him and inhale

cigarette smoke

and the whores and the bartenders

and the grocery clerks

never know that

he's in there.

there's a bluebird in my heart that

wants to get out

but I'm too tough for him,

I say, stay down,

do you want to mess me up?

you want to screw up the works?

you want to blow my book sales in Europe?

there's a bluebird in my heart that

wants to get out but I'm too clever, I only let him out

at night sometimes

when everybody's asleep.

I say, I know that you're there,

so don't be sad.

then I put him back,

but he's singing a little

in there, I haven't quite let him die

and we sleep together like that

with our secret pact

and it's nice enough to

make a man

weep, but I don't

weep, do you?

Charles Bukowski [1920-1994]

Dit gedicht ken ik al een tijd en is het meest toepasselijke gedicht bij mij, wat ik ken.

Na jaren lang niet best zorgen voor mezelf hoor ik de bluebird nu, voel ik het nu zo nadrukkelijk. Zorg nu zoveel beter voor mijzelf en Bluebird.

Ik droomde zelfs er van deze week. Werd wakker las het gedicht en werd best erg emotioneel. Het is de kern van mijn gevoel dat ik door mijn gedenk zo vaak niet bereik. Maar zo plots in de nacht helemaal volkomen vol van emoties. Het is geen zwak vogeltje meer het is sterk maar het voelt alsof het vast zit. In tegenstelling tot afgelopen jaren verstop ik het niet meer graag.

Komen er mensen op mijn pad die ik echt vertrouw. Die laat ik open en eerlijk mezelf zien. Waar ik sta, wat ik bereikt heb. Waar ik nog hard bezig ben. Waar ik last heb van oudzeer.

Maar ondanks alles zit de bluebird daar nog vast te zitten. Die mensen die ik vertrouw die mogen weten van mijn Bbluebird, die Bluebird die hoort niet in een kooi.

Die Bluebird die zit ergens vast en ik weet niet hoe en wat. Het enige wat ik weet is open en eerlijk mezelf zijn. Bluebird zo de kans geven om eruit te komen.

Bluebird is liefde, stralen, positiviteit en zo heel erg puur zichzelf. Bluebird wil en moet de kooi uit.

Ook bluebirds moeten kunnen fladderen en als het moe is mag het in mij komen rusten. Zonder kooi, ik wil Bluebird uit zijn kooi. Dat hij naar iedereen kan fladderen en liefde, stralen en positiviteit kan brengen ook aan anderen.

Bluebird mag bij mij blijven wonen maar niet gevangen in mij.

Free Bluebird!

bewerkt door erik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...

Even een update vanaf eind April.

 

Het enige wat ik over verslavingen te melden heb is eenmalig blowen op bevrijdingsdag maar daar is dat bij gebleven toen ik mezelf ff streng toegesproken heb.

Ben gestopt met daten en actief zoeken en dat geeft rust en met een afspraak zo 2 weken terug werd me helder dat zowel zij als ik zo erg met onszelf bezig zijn dat het niet goed zou zijn ook nu. Maar snel verliefd en wat doorschieten blijft nog steeds. Geeft elke keer veel emoties en onzekerheid.

 

Onzekerheid over mezelf komt steeds weer terug, daar komt mijn volgzame gedrag, pleasen, ongeduldigheid en onrust vandaan. Wat ik net las bij dat gedicht bluebird, er zit wat vast bluebird kan niet loskomen.....voelt als een knoop tussen buik en navel. Vol spanning en emoties. Zit daar al heel lang. In deze draad staan verhalen over mijn kind jaren. Na het stoppen met drinken kwamen emoties terug die niet verwerkt zijn. Gepest worden, het gevoelige HSP jongetje dat ik was, waardering missen van vader, depressie moeder, het superioriteit gedrag van vader....kortom een kindsdeel dat niet happy is en dit speelt nog steeds door. Ik schrijf erover vanaf 2008 en heb veel bereikt in groeien maar ik merk stilstand. Kom er niet verder mee. Ik wil altijd alles zelf doen en vraag nooit hulp. Maar hier denk ik dat ik zelf niet meer weet hoe verder te komen. Met hypnotherapie waar ik van iemand een adres van gekregen heb dat adres benaderd en binnenkort een intake. Erg wennen toegeven dat ik niet overal zelf alleen uit kom. Heel benieuwd wat het brengt. In trance dingen herbeleven en punten opzoeken met emoties. Ik geloof erin en sta er voor open en ben heel benieuwd wat het mij voor inzichten en oplossingen gaat bieden.

 

Verder was fysiek contact een concreet punt. Kom uit een gezin waar we elkaar nooit aanraken en ouders elkaar nooit liefdevol omhelzen oid. Totaal niks van dat. Mijn vader ook naar mij is van de formele hand en nooit een keer een knuffel of schouderklop. Toen ik in de zorg ging werken moest ik erg wennen aan fysiek contact dat onlosmakelijk verbonden is aan wassen verzorgen en verplegen. Maar een aaibij verdriet deed ik niet of krampachtig zonder mij houding te weten te geven. Daarvoor bestaan knuffelworkshops. Niks seksueels of tantra achtig zoals een collega dacht maar puur een vriendschappelijk knuffel of een liefdevolle aanraking zonder seksualiteit. Wie had dat ooit gedacht. Ik vind dat leuk en geniet ervan. Kom over drempels in mijzelf en leer mezelf kennen ook. Vroeger moest ik niks hebben van dat zweverige en dat fysieke, nu vind ik dit leuk. Ook yoga meditatie boeken over nondualiteit en youtube materiaal hierover.....veel mee bezig geweest. Vooral ook het boek moeiteloos jezelf zijn van Vera Helleman. Daarbij is een cursus en die volg ik (zit nu ff het slob ik maar ga ik mee verder)

 

Nee deze draad gaat niet meer over alcohol maar over de anderhalf jaar na het stoppen met drinken. Het omgaan met loskomende emoties en dingen uit het verleden. Vooral het doen in de vorm van een workshop of cursus werkt zoveel beter dan erover piekeren. En volgende week intake hypnotherapie, kijken wat dat mij verder brengt. Ik vind het fijn om hier mee bezig te zijn. Veel fijner dan dat daten en alleen frustratie onrust oogsten. Niet meer het liefst van alles en allemaal een relatie willen wanhopig haast. Maar mezelf ontwikkelen en met meer zelfliefde en echte eigenwaarde hopelijk een houding van een relatie zou fijn en wenselijk zijn, heel wenselijk zelfs maar een relatie is geen randvoorwaarde om gelukkig te zijn. Want gelukkig zijn komt uit mezelf.

 

Afgelopen weken uit een periode van frustratie en onvrede ben ik die workshops gaan doen, neem initiatief om nieuwe mensen te leren kennen....ben weer lekker bezig en ik voel me daar nu fijn bij.

bewerkt door erik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...