Spring naar bijdragen

erik stelt zich voor


erik

Aanbevolen berichten

Ik ben Erik 30 jaar en schrijf afstudeerscriptie en werk parttime. Ooit eerder op een dergelijk forum geweest en daar beviel mij de methode van dag na dag een doel stellen. Ik krijg de kriebels van het idee weken niet te mogen drinken, dan gaat het bij mij meteen mis.

Mijn ex boodschappenlijst voor een week was ongeveer;
- liter tot anderhalve liter gedestileerd
- 3 flessen wijn
- 8 halve liter goedkoop sterk bier 8.5%
- 20 flesjes pils, dat dronk ik openbaar de rest dus stiekem

 Niemand vermoedt ook dat iemand die zo vol van sporten is en er goed en gezond uitziet teveel drinkt, denk ik. De drempel voor dit toch niet maatschappelijk geaccepteerd gedrag was voor mij denk ik niet zo hoog meer want ik blowden ook heel veel ...ook dat ging prima HBO geslaagd onder invloed van een blowtje.

Is heel makkelijk hoppen van de ene verslaving in de andere heb ik gemerkt. Studeren en blowen was helemaal drama. Maar met drank ga ik mijn studie ook niet redden. Zal door de ontwenning heen moeten en met slaap een meer gezonde manier moeten vinden, kwestie van wennen lees ik.

Ooit wil ik weer een matig drinker zijn maar nu ben ik het zat en tijdelijk stoppen is denk ik beter. Ik wil minder drinken omdat ik graag hardloop, wandel, krachttraining doe. Ik heb een gezond leven met een erg ongezonde verslaving die vloekt in het rijtje zaken die horen bij een gezonde leefstijl.

Eerste dag:
Ik heb vannacht minder goed geslapen als anders, minder kwantiteit maar betere kwaliteit. Deze morgen voel ik me super. De eerste dag zonder alcohol/wiet in anderhalf jaar en dan wordt je toch heel anders wakker. Morgen nog een keer en verder dag na dag........

bewerkt door erik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Erik,

Welkom hier, ik hoop dat je de nodige steun bij ons kunt vinden. De meesten hier hanteren ook de methode van vandaag drink ik niet. Het werkt zeer effectief om dat voor jezelf elke dag vast te stellen.
Voor je het weet ben je alweer weken verder. Het legt ook geen dwang op, niet naar je zelf en niet naar een ander. Vandaag is te overzien.
Niet alle mensen stoppen helemaal met drinken en dat hoeft ook niet. Het gaat erom dat de alcohol niet mag regeren over de mens die je bent.
Zelf zeg ik ook niet: ik drink nooit meer. Dat is zo definitief en vooral dwingend. Daar kan ik niet tegen. Ik zeg : ik hoef niet te drinken en dat zeg ik vandaag weer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Erik, je beschrijft zelf al genoeg redenen om die rotzooi te laten staan en het voorlopig te laten.
Ik hip hop ook steeds maar op en neer. Nu ruim een maand op 0 en voel me al een stuk beter. Ik had je al op de dagdraadjes gelezen, maar alsnog welkom.

Dani ff tussendoor: ik geef mezelf elke dag een kadootje:musicnote:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik maak voor mezelf een cijferreeks, deed dat ook op het vorig forum waar ik lid van was (die ik niet meer vinden kan). Per dag noteer ik een 0 of het aantal standaard glazen wat ik gedronken heb, ik wil een hele lange reeks 0 en gaan zien! Dit bericht pas ik dagelijks/ vrij regelmatig aan.

November
17 0
18 0
19 0
20 0
21 0
22 0
23 0
24 0
25 0
26 0
27 0
28 0
29 0
30 0
1 0
2 0
3 0
4 0
5 0
6 0
7 0
8 0
9 0
10
11
12
13
14
15
16

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Good 4 you Erik!!!

Die nulletjes staan je goed ;-)
Het is nu even afzien, maar van zelfdiscipline krijg ik een grotere kick dan ik ooit van welke drug dan ook gekregen heb (afgezien van sex, maar dat is ook puur natuur;-), en het mooie is: je blijft er gezond bij en je wordt er zowel emotioneel als verstandelijk een stuk rijker door! Je DACHT alleen maar dat je zintuigen zich van alcohol en drugs verruimen, maar het is slechts een roes in een schijnwereld, en het leven heeft je zintuigen zo ongelooflijk veel meer te bieden, voor mij was het echt een eyeopener te merken hoe intens ik kan genieten, lekker gek etc kan zijn just being me, myself & I! Dat gun ik jou ook!
Je zal merken hoeveel deuren er voor je open zullen gaan als je die van de roes echt stevig achter je dicht doet! Met dat eerste nulletje heb je de grootste stap gezet, nu is het een kwestie van volhouden, even daar doorheen en je slechte gewoonten zijn passee. Ik zou willen dat ik dit al veel eerder had geweten!

Ik ga die nulletjes van jou in de gaten houden hoor! Liefs, Kaia.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Kaia,

Ja ik besef me ook dat ik een stuk jonger ben dan de meeste hier. Zinnen als de afgelopen 10 jaar in de prullebak....Het is erger denk ik hoe meer jaar verspild en deste ouder je bent....dat is mijn toekomst als ik het roer niet omgooi zo simpel is het. Ik vind het erg voor jullie dat jullie niet met terugwerkende kracht het roer om kunnen gooien en 10 jaar verder uit richting zijn.

Ik voel me op een soort kruispunt nu, rechtsaf en hier over 10 jaar weer met de conclusie ik heb 10 jaar weggegooid, lever doet zeer....of nu linksaf binnenkort afgestudeerd HBO en WO, met 30 wel iets te oud maar er ligt nog zoveel voor me open als ik nu resoluut linksaf ga. Ik weet dat ik het kan; heb ooit jaren terug voor 100 gulden in de week geblowd en rookte 30-40 sigaretten per dag. In 1x gestopt met alleen de hulp van mijn ex. Kon ook verder zonder mijn ex toen ik echt gedacht heb het bijltje er bij neer te gooien. Kon toen verder met de drank als valse vriend. Ik kan lichamelijk veel, doe dat bewust, had eerst geen enkel vertrouwen meer in mijn kunnen. Heb de vierdaagse gelopen, heb 100km gewandeld in 24 uur non-stop, heb pas mijn eerste hardloopwedstrijd gedaan. Nu die "valse vriend" de deur uit en die enorme berg van de eindscriptie overwinnen, over 2 maanden kan ik klaar zijn. Die enorme berg daar kom ik alleen overheen als ik NU 100% van mijn hersenen en doorzetting inzet en dat is dus zonder drank.

En ja het woord alleen al geestverruimende middelen is een illusie. (Neemt u de rode of de witte pil, voor wie de Matrix kent)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik merkte in een discussie met Safipedi dat ik meer moet uitleggen over mezelf en mijn situatie om het voor jullie begrijpelijk te maken. Voelde goed het opgeschreven te hebben, opschrijven is altijd leerzaam. Hier geplakt om te bewaren en te herlezen voor mezelf en voor wie het lezen wil:

Mijn situatie is als volgt. Ik woonde 8 jaar op mezelf, vier jaar op kamers en vier jaar samen met mijn vriendin. Zij was ingeschreven en we waren samen opzoek naar een huur/koop woning. De week nadat we besloten hadden een bepaald huis te proberen te kopen ging het uit. Ik zoek nu overal een eigen plek maar "huur" nu mijn oude zolderkamer bij mijn ouders. Omgeving Amsterdam is een crime voor het vinden van een huurwoning, ik moet minstens 6 jaar ingeschreven staan of veel geld hebben, dat heb ik dus niet met mijn werk in de thuiszorg. Tot mijn scriptie af is en ik een echte baan heb zit ik hier muurvast.

Bij mijn ouders is drank zat. Mijn vader en ik die dronken van dezelfde voorraad bier en wijn, ik had stiekem sterke drank op zolder, mijn vader sterke drank gewoon in de kast. Mijn moeder noemde al vaak dat zij zoveel bier en wijn moest inkopen, vooral mij bedoelend denk ik. Nu drink ik dus 5 dagen niet en zie ik wel de hoeveelheid lege flessen, nu door alleen mijn vader opgedronken want moeder drinkt 1 glas wijn per dag (moeder is mijn grote voorbeeld wat zelfdicipline betreft)

Ik heb niet tegen mijn ouders gezegd dat ik teveel dronk en ook niet dat ik gestopt ben, krijg regelmatig alcohol aangeboden dat ik niet neem. Ik vind het moeilijk erover te praten met hun, vooral omdat alles al zo complex ligt bij ons thuis en ze weten van mijn vorige verslavingen met wiet en roken. Niet dat ze weten dat ik zo verschikkelijk veel blowde maar wel het feit dat, ze weten ook niet half hoeveel ik dronk en dat ik de godganse dag door dronk.

Mijn vader drinkt anderhalve liter jenever in de week 3 glazen wijn en 2-3 flesjes bier per dag en in het weekend behoorlijk veel meer (speciaal)bier. Vader heeft suikerziekte en een erg drukke baan en gezien de hoeveelheid drank kan hij hier net zo goed thuis horen als ik zelf. Ik heb geen zin in me ermee bemoeien, heb er de kracht niet voor en het werkt averechts zoals al mijn goede adviezen dat doen bij hem. Maar ik maak me wel zorgen om hem, het is alleen zo nutteloos om te proberen er iets aan te doen.

Na 8 jaar op mezelf heb ik wel meer zorgen om wat ik thuis zie waar ik niks mee kan, mijn drinken zou je voor een deel ook frustratie hierover kunnen noemen (waarbij ik helemaal niet zielig wil doen of mijn verkeerde gedrag wil goedpraten). Zien dat vader niet goed gaat zo, moeder al jaren depressief en onderling tussen ouders is het ook lastig. Ik die dan nog thuis kom wonen maakte het voor mijn ouders en hun verhouding onderling nog complexer.

Het allerergste is de schuld krijgen, voor jij thuis kwam was het tussen ons wel goed, doordat jou studie niet opschiet is je moeder zo verdrietig en hebben wij ruzie. Door veel verdriet over die lange relatie die uitging, de vervelende nasleep daarvan en last but not least mijn gezuip is mijn studie ook ernstig vertraagd, voel ik me ook schuldig. Maar probeer me nu niet schuldig te zijn over de voltooid verleden tijd maar verantwoordelijk te zijn voor wat ik nu en morgen ga doen. Voor mijn situatie, niet meer voor de relatie vader moeder ik en de situatie vader en de situatie moeder. Mooi niet dat ik me in dat wespennest ga steken, althans zo min mogelijk, als ik wijs ben doe ik dat niet, als ik emotioneel wordt doe ik wel eens domme dingen. Een van de meest belangrijke dingen die ik moet doen is zsm een eigen plek hebben, dan kan ik eindelijk de afstand nemen die voor mijn lijfsbehoud noodzakelijk is. Maar ja voor een woning heb ik een echte baan nodig en daarvoor moet mijn scriptie af zijn. En aan een scriptie werken in een omgeving met vader moeder en alles wat ik zie gebeuren, dat valt niet altijd mee.

Maar goed drank is er dus in overvloed en elke avond wordt ik geconfronteerd met iemand die veel drinkt. Is leerzaam, zal mijn leven lang mensen tegen komen die (veel)drinken en drank is altijd in de buurt. Toch heb ik 5 dagen geen fles aangeraakt, op gisteren (23-09-07) na dan, dat was net op het nippertje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Erik van harte gefeliciteerd met ruim een week overwinning op jezelf, je bent supergoed bezig en weet je: wat er ook gebeurt in het leven, als je er steeds puur in staat zoals je bent, kan je alles veel beter en op de voor jou allerbeste manier aan! Ik loop 2 weken op je voor, ik zou zo zeggen laten we beide zorgen dat de afstand tussen ons stabiel blijft! Liefs, Kaia.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op deze site vond ik een onortodoxe stelling over verslaving. http://www.peele.net/lib/surprising_nl.html Het klopt met mijn intuïtie wat ik al dacht over verslaving. Vorige week was iemand heel stellig was over eens een alcoholist altijd een alcoholist, dan wordt de AA er ook altijd bij gehaald alsof zij de waarheid kennen. Ik denk echter dat patronen te leren en af te leren zijn. Ik moet dit ook blijven denken om niet heel erg fatalistisch te worden.

"Verandering is natuurlijk, iedereen verandert voortdurend. Maar om de een of andere reden sluiten we verslaving uit van ons geloof in verandering. In zowel de volkse opvatting als het wetenschappelijke model wordt verslaving gezien als een gedragspatroon waaraan niet valt te ontsnappen, als een vrijwel permanente hersenziekte. Hoeveel jaar geleden iemand zijn laatste borrel ook dronk, hij blijft een alcoholist. Het woord verslaafde legt een identiteit op die geen andere mogelijkheid open laat. Het voedt de veronderstelling dat je niet kunt, of zult veranderen."

Ik schrijf dit op omdat ik niet accepteer dat ik niet veranderen kan en het ook niet geloof. "Je kunt oneindig veel meer dan je al gedaan hebt" was al mijn lijfspreuk en is nu ook van toepassing. Uit die lijfspreuk volgt tevens dat ik patronen via zelfhulp kan veranderen. Ik denk in staat te zijn zonder internethulp of andere experts mijzelf te helpen, ik zie een forum als een ideaal hulpmiddel voor mij. Ik houd van forums, voor heel veel dingen, ook voor het veranderen van mijn drank patroon kan een forum mij helpen en kunnen de deelnemers mij helpen en kan ik hoop ik hen helpen.

Vervolgens las ik deze site: http://www.nooitmeeropdieet.nl/dieet.htm Verkeerde eet patronen zijn net zulke patronen als drink patronen. Deze 10 regels ga ik binnenkort uitwerken en daarom zet ik ze hier maar neer. Dit deel van het forum zie ik toch een beetje als mijn openbaar dagboek.

1. Stel jezelf een doel. Een doel dat klein en overzichtelijk is en waarvan je weet dat je het ook op lange termijn zult kunnen volhouden.
2. Richt je aandacht vooral en alleen op dit doel.
3. Denk niet teveel na over wat je allemaal wel of niet wilt. Het gaat er om dat je in actie komt. Begin klein en zet elke dag een kleine stap.
4. Verwacht niet dat het je in één keer zal lukken. Teleurstelling en af en toe de fout in gaan hoort erbij. Wees hierin aardig voor jezelf en veroordeel jezelf niet. Als je maar in actie blijft.
5. Vraag jezelf bij de stappen die je zet steeds af: kom ik dichter bij mijn doel? Hou jezelf daarin niet voor de gek en wees flexibel in je aanpak. Als het niet lukt, doe je iets anders. Steeds opnieuw tot je succesvol bent. Hoe vaak laat je bv. je kind proberen om te gaan lopen? Daarmee stop je toch ook niet als het na een paar keer niet lukt. Je stimuleert je kind net zo lang tot het wel lukt.
6. Hoe neem je actie? Het allerbelangrijkste om in actie te komen is dat je besluit om in actie te komen. Let er wel op waar je doel is.
7. Gebruik rolmodellen. Kijk in je omgeving wie het lukt om wel blijvend slank te zijn en vraag hem of haar hoe dat is gelukt.
8. Schrijf elke dag op wat je hebt geleerd. Hoe was je dag? Door dit bij te houden in bv. een schriftje, kun je zien hoeveel je geleerd hebt en vooruitgegaan bent. Besluit bv. om drie keer per week een half uur te wandelen. En besluit dat nu. De kracht ligt in het moment. Doe het nu!!!
9. En wat als ik het fout doe? Doe het dan goed fout en zorg dat je er van leert.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ad9 vorige week: Ik heb zaterdag kaasfondue gegeten en daarbij een half glas wijn gedronken, zondag heb ik een laatste slok uit de fles gedronken voor de fles in de glasbak te gooien. Dat van zondag was een beetje stom had ik niet moeten doen, het halve glas bij de kaasfondue vind ik verder prima vooral omdat het in het weekend was en ik het makkelijk bij dat halve glas kon laten. Mijn plan voor deze week:

Ad1 Mijn tweede doel is tot en met vrijdag 12-10 niet drinken, ik wil een stap meer zetten dan van dag tot dag. Ik voel dat ik het kan nu, iets verder vooruit denken.
Ad2 Ik kijk zaterdag of ik net als deze week een half glas kan drinken of dat ik dat liever niet doe.
Ad3 Mijn actie is het openbaar opschrijven, dat is toch meer definitief als een idee in mijn hoofd
Ad4 Ik heb gedronken vorige week en dit voelt niet als schuldig noch als het contact met mijn doel verloren te hebben, echter 0-en is nu verder de beste optie
Ad5 Ik ga elke dag hier even kijken of tot en met zondag niet drinken lukt en of mijn aanpak van sporten er 1x per dag bewust mee bezig zijn en het verder uit mijn hoofd zetten werkt, ik blijf ook glutamine en vitamine B en C slikken omdat ik denk dat het helpt.
Ad6 Besluit genomen zie ad1
Ad7 mijn rolemodel is een vriend van me, drinkt nooit en is altijd gezellig op feestjes. Ook mijn moeder is een rolemodel voor haar ijzeren dicipline.
Ad8 komt morgen
Ad9 was ik niet van plan. Goed fout doen kan met eten wel, met drinken niet. Doe ik het fout dan bedenk ik me dat elk glas een keuze is en elk glas niet nemen ook een keuze. Een glas drinken als ik dat niet wil is geen excuus om dan gelijk helemaal los te gaan. De dag nadat zoiets gebeurd ga ik uitvoerig opschrijven wat er gebeurde.

Zo dit is versie 2 en zal vast veel aangepast gaan worden. Nu offline want heel lang hierover nadenken is niet zo goed voor me, dan blijf ik gefixeerd erop.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Erik,
Het lijkt een hanteerbare discipline die je voorstaan en je doel tot maandag te nullen is haalbaar.
Mag ik je aan e.e.a. houden?
Succes.
Ik kan me voorstellen dat bijna iedere keer dat je actie schrijft, je scriptie bedoelt.
Op naar je bul en een mooie carrière.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Erik, ik voel een afstand tussen ons ;-)

Weet je, als je 'gewoon' kan drinken en matig kan zijn, bv bij zo'n bijzonder weekend, is daar natuurlijk niks mis mee! Zo willen we allemaal wel kunnen drinken denk ik: gewoon gezellig, en niet overmatig ongezond, en niet geprikkeld om het de volgende dag en de dag daarop en daags daarna etc etc etc weer en meer te moeten doen. En daar zit em dat addertje. Daarom voelt het niet eens okay als je wél een keer matig drinkt. En dan is er nog het verbond met jezelf: niet drinken=op die schone lei zijn die het gemakkelijker en duidelijker maakt.
Maar jij bent nog steeds supergoed bezig: je drinkt niet meer, je hebt een keer gecontroleerd gedronken, denkt er zeer bewust over, trekt je conclusies en maakt een plan. Het heeft het verbond met jezelf niet geschaad, nee, het is juist een hele mooie stap in het proces, onderweg naar een leven waarin je zal ontdekken of je "normaal" zou kunnen drinken of dat het beter is het -in ieder geval voorlopig- maar even helemaal niet meer te doen. Jij komt er wel, en die paar cijfertjes weerhouden mij er niet van om jouw nulletjes met interesse te blijven volgen!

Alvast een heel fijn weekend,
Kaia.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Dit weekend een slok van een borrel genomen, ik noem het maar een half glas. Verder dus niet en dat bevalt me prima. Ook bevalt het me prima om er niet zo mee bezig te zijn. Deze week erg veel hardgelopen, vanaf zaterdag 13-10 tot 19-10 60km!

Vandaag een enorme mijlpaal, mijn eerste halve marathon gelopen in 1.58.50 Mijn cadeau aan mezelf voor al die inspanningen die het gekost heeft om van mijn verslaving af te komen. Met drank had ik niet en zeker niet zo snel al die afstand kunnen lopen. Tevens tijd voor een echt cadeau aan mezelf. Nieuwe hardloopschoenen, zo'n strakke broek en een thermoshirt. Ik ben voorbereid op een koude winter en blijf lekker doorlopen en houdt het zo goed als droog.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...

Hoi iedereen, good to be back is wat wrang maar ik ben er dus weer. Tot en met december 2007 eigenlijk niks gedronken. In maart 2008 voor het eerst weer een keer echt teveel en vanaf april langzaam steeds weer meer. Vanaf juni zat de stress er rond de studie goed in. Wist dat het niet meer haalbaar was, voelde zo als falen dat het niet ging lukken. Tja en van het een kwam het ander.

Ben nu werk aan het zoeken in een compleet andere richting als studie. Ik ben geen vergadertijger en academicus die graag zelfstandig en alleen onderzoek doet.

Werk graag met mensen, kan dit ook vrij goed merk ik al in de thuiszorg, mijn bijbaan. Ben aan het solliciteren in de gehandicapten zorg. HAHA wie had gedacht dat ik daar ooit zou komen. Nu voelt het niet meer als falen in die studie. Nu heb ik gewoon zin in die uitdaging. En bij die uitdaging hoort een helder hoofd.

Ook heb ik gemerkt dat ik door het drinken gewoon niet meer sporten ga, na wat biertjes ga je niet meer hardlopen. Blijf je thuis, denk je te ontspannen met alcohol wat dus niet zo is, slaap je slecht en ga je de volgende dag weer niet sporten want ik ben zo moe en dan maar weer een biertje. Vorige keren dat ik me over die eerste dagen zonder drank kon heen tillen merkte ik dat ik weer eens ging sporten, slapen uiteindelijk ook beter ging door lekker een uur buiten rennen. Kortom dat ga ik weer eens doen.

Deze site beviel me heel goed, ik begin van dag tot dag. Gisteren voor het eerst sinds tijden niet gedronken en vandaag drink ik weer niet. Uiteindelijk wil ik naar een meer planmatige aanpak zoals reactie 02-10-2007 20:58, maar nu is het elke dag beslissen beter te overzien. Maak ik me tenminste niet nu al druk over te hoge verwachtingen zoals me vastpinnen aan een hele week niet drinken :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

pffff eric er moet een hoop veranderen in jouw leven. Goed dat je hier gekomen bent dat is de eerste zet in de goede richting. Ik wens je veel succes en praat met ons mee op het forum.

Hier kan je nl. direct ingaan op reacties en verhalen en kan je ook je eigen dingen en problemen bespreekbaar maken.

succes Antonia

Link naar opmerking
Deel via andere websites

je moet nu gewoon even voor jezelf gaan, eerst jezelf helpen en misschien als je vader ziet hoe goed het met jou gaat neemt hij ook de stap om zijn alcohol gebruik drastisch te veranderen.

Mijn man is ook een alcoholist en ook hem dwing ik niet hier op deze forum aanwezig te zijn. Ik kan alleen maar vertellen over hetgeen ik hier bespreek en dat ik er baat bij heb wat hij met deze info doet is aan hem.
Ik wil niet meer dronken door het leven gaan dus ik pak mijn probleem aan. Mijn man is hartpatient, ook heel erg gezond die alcohol. Ze komen er zelf wel een keer achter, wij zijn er toch ook achter gekomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Antonia, 3 berichten nog wel :) Ja kan me voorstellen dat het verwarrend is, ben dus sinds vandaag weer terug. mbv deze site oa was het me eerder gelukt een tijd niet te drinken en heel lang te minderen daarna. Over mijn vader even (ik las dus ook pas net de verhalen terug van mezelf van een jaar terug) Er is wel veel veranderd, vader is een stuk opener en vader en ik gaan de laatste tijd prima samen. Of het met drank te maken heeft weet ik niet, maar hij drinkt nu door de week stukken minder. Hij zal nooit zeggen dat hij minderd met drinken, maar in daden blijkt dat dan wel.

Voor mezelf is het op mijn bek gaan qua studie, daarin falen de grootste verandering. Ik had er inhoudelijk ook niks meer mee en wist al veel langer dat werken in de zorg mij trekt, gewoon praktisch op de werkvloer. Dat kan ik goed en dat geeft me voldoening. De maanden richting September en de weken daarna voelde het als falen. Ben nu aan het solliciteren en heb er zin in. Deze verandering is gewoon ook een groter kans en die ga ik pakken. En daarbij kan ik nu zeker geen drank gebruiken, dat heeft al in het verleden (en softdrugs) teveel kansen verpest. Nee de drank en drugs waren dat niet, ik deed dat.

Maar goed voor de komende maanden wil ik gewoon een helder hoofd hebben (en weer meer sporten)

@Antonia en man van Antonia en Houtje jullie ook veel succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...

Daar ben ik weer :( ik kan vandaag niet meer zeggen dat ik niet drinken zal. Ik lees mee en hoop de inspiratie te krijgen om de knop weer om te zetten. De eerste stap is dat ik hier dus weer ben en me besef dat het een noodzaak is te stoppen. Ben vandaag ook weer naar de sportschool geweest. Sporten hielp mij in het verleden ook tegen het willen drinken. Maar vandaag dus niet......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Erik welkom dan maar weer;)

ik lees dat je weer eventjes de fout in bent gegaan

maar vindt het wel erg knap van je dat je weer
hier bent ondanks de tegenslag,

waarom helpt sporten niet???? als ik vragen mag

ikzelf loop elke dag 10km hard en dat
helpt mij erg goed

this wel even een kwestie van doorzetten dan hé erik
dat sporten '

Kom naar de dagdraad toe en dan kun je meeschrijven
misschien dat het jou helpt

wens je dan veel sterkte en succes ermee

knuffel van meiske

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...