Spring naar bijdragen

Vrijdag 28 september 2012


Yvonne

Aanbevolen berichten

Originally posted by: Joy
DAGPACT:

Albert
LYtse
Hopeful
Miranda
Aicha
Joy
Tatum


quote>



Goedemorgen allemaal.

Allereerst: Shahire en Tina, veel sterkte. Ontzettend jammer dat jullie vakantie niet door ging. En bolletje veel succes straks.
Iedereen die zich rot voelt, veel sterkte :present: en iedereen die wat te vieren heeft, gefeliciteerd :musicnote:



Langzaam gaan mijn ogen open over wat ik nodig heb. Ik weet alleen nog niet hoe ik dat bereiken moet. Ik ben 45 jaar en woon inmiddels in mijn 12e huis. Verdeeld over 4 steden.

Eindelijk ben ik op een plek gekomen waar ik niet na 2 jaar al weg hoef. Ik heb me nooit leren hechten of binden. Dat zou ik heel erg graag willen leren. En dat is nou net wat dochter zoveel te bieden heeft. Evenals liefde. Ze heeft een koffer vol voor me. Ik heb het in mijn drank-tijd alleen niet kunnen accepteren en duwde haar vooral weg. Evenals vele andere mensen en kansen om mensen te kunnen leren kennen.

Maar ook ben ik bang dat mensen mij leren kennen en dat ze me afwijzen. Eigenlijk hebben mijn moeder en stief-vader dat stelselmatig gedaan. Ik werd geduld thuis, maar niet meer.
Ik had vorig jaar nog gedacht: elke keer dat ik een rot-opmerking van mijn moeder krijg als we iets leuks gaan doen (of bij feestdagen) dan stop ik met die activiteit met haar te doen. Inmiddels staat er nog 1 feestdag overeind: Oud-en-nieuw vieren. Dat is mede denk ik omdat ik dan altijd een heel mooi buffet op tafel zet. Dan kun je toch moeilijk een sneer geven.

Langzaam ga ik toch de goede kant op. En zolang ik niet drink blijf ik die goede kant op gaan.


Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 189
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

hopefull!!!! je mag trots op jezelf zijn

ik ben nu 4 dagen droog en weet hoe moeilijk het is

gisteren uit eten geweest en zo,n strijd gehad, mijn vriendin nam glas wijn bij het eten,,,,,,strijd van binnen alle voor en tegens donderen door mijn hoofd maar>>>>>>>> niet gedaan

vandaag weer opnieuw beginnen

lfs truitje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:)Goedemorgen, begon redelijk goed vanmorgen maar een klein incident hier op het werk en oeff:angry:

Ben dan wel helemaal stoer droog aan het staan en blijven maar de spanning neemt weer toe. Ik weet wat het me brengt en moet volharden, vandaag, morgen overmorgen.... zucht.

Het speelt door mijn hoofd om voor morgenavond een dure fles te kopen, ja als beloning.

Omdat het leven voor mij veel te druk is.

Aan de ene kant geeft mijn duiveltje mij in - nou én?

Aan de andere kant weet ik nu al, dan wil ik zondag weer. Is nie goed nie.

Ik wou dat ik het met taartjes had. Die krijg ik strakjes.

DAGPACT:

Albert

LYtse

Hopeful

Miranda

Aicha

Joy

Apple

Tatum

Rosa

Travel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Madelief
Lavendel,
Je zegt dat we ons geen zorgen moeten maken,
dat je niet kan drinken etc...
Maar ik maak me vreselijke zorgen!
Ik zie je al klauteren en springen....:o;)
Doe je voorzichtig?
Een heel fijn weekend hoor!:Dquote>


Ach Made, pfff die Lavendel zal zich ontpoppen als een kruising tussen berggeit en jonge hinde hoor, let maar op :)
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tatum, wat je schrijft over geduld worden, maar meer ook niet, raakt me diep in mijn hart.

Ik weet hoe dat voelt.

Ik ben nadien vaak verhuist mijn koffers nooit helemaal uitgepakt.

Klaar voor de volgende verhuis partij.

Werk idem dito als ik in de gaten kreeg dat men dichter bij wilde komen, was ik weg.

Bindingsangst en wantrouwen, het verschil niet kennen tussen voorwaardelijke en onvoorwaardelijke liefde.

Relatie ging ik aan alleen als ik zeker wist dat ze na een bepaalde periode eindigde.

Hechten deed ik alleen aan materialistische dingen als huis auto om reden er geestelijk niets te halen viel voor mij.

Ik was een zwerver, koffers nooit uitgepakt nooit rust.

en dan heb je drank nodig, veeeeeeeeel drank.

Maar Tatum het kan keren, ik stopte met zielig zijn, met onrechtvaardige rebeleren.

Liet mensen toe in mijn leven waarvoor eerst een groot wantrouwen moest worden afgebouwd.

Vertrouwen geloof en liefde zijn de basis geworden van mijn nieuwe leven.

Bij navraag klonk het antwoord van NU heel anders dan dat van vroeger, milder.

Ik voelde me niet meer afgewezen, het vertrouwen in mensen kwam terug.

Op deze manier heb ik uiteindelijk een weg gevonden in het leven wat niet om een roes vraagt.

Ik denk Tatum dat er nog een en ander aan onverwerkt leed is blijven liggen.

Ga er mee aan de slag.

Het is de moeite waard.

Jij bent het waard, waardevol.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wouw Rudi, wat een mooi antwoord. Wat voel ik me begrepen. Dank je wel.

Ik denk dat ik eerst ga proberen om dochter écht toe te laten. Ik kan dat. En zo kan ik beginnen met leren te vertrouwen. Ze was al die jaren om me heen, maar ik zag haar niet meer. :heart:

Toen ze een baby was kon ik ontzettend veel van haar houden. Maar ergens - tussen werken, mislukte relatie en verhuizen door - is daar iets mis gegaan. Wat er vooral mis was dat ik voor de rust naar de alcohol greep. maar als ik drink, dan gaat het mis. Gezellig drinken duurt maar 2 dagen. Daarna veranderd mijn leven in een regelrechte hel en begin ik te drinken om me maar niet ziek te voelen.

Ik neem vandaag de eerste niet. Dan ben ik morgen niet ziek.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Tatum
Gezellig drinken duurt maar 2 dagen. Daarna veranderd mijn leven in een regelrechte hel en begin ik te drinken om me maar niet ziek te voelen.

quote>


Hai Tatum,

Ik werd even door deze zin gegrepen. Wat bedoel je met gezellig drinken? Ik vind het namelijk helemaal niet gezellig, ook niet die eerste 2 dagen. Ik drink maar met 1 doel, zo snel mogelijk de roes voelen en dus niks meer voelen. Volgens mij bestaat gezellig drinken niet voor ons......dat stadium zijn we al lang voorbij.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Diesel
Ach zie net iets op TeeVee dat men niet het verschil proeft tussen kraanwater en flesje bronwater en dat mensen nog steeds zo stom zijn om dat dure bronwater te kopen.
Nou is ons water gemiddeld ook hartstikke goed en is het mooi dat er meer en meer mensen "gewoon" water drinken ipv suiker waters enzo, maar al die plastic flesjes zijn zo slecht voor ut milieu en kosten veel olie enzo om te maken, zonde toch....
Dus voortaan kraanwater lijkt me.


@ Diesel: ik heb ooit zo'n plastic flesje zonder statiegeld bewaard en vul dat nu met kraanwater. Hopelijk doen meer mensen dat!


Overigens goede morgen allen. Het kan nog. Nu eerst even bijlezen.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Bol: niet iedere gemeente heeft een kapverordening. Als ze die niet hebben hoef je ook geen vergunning aan te vragen (zoals in mijn woonplaats).

Slim plan dat drijvende net!

Door je verhaal over Puck weet ik nog een goed "commando". Onze hond, Friese Staby, was dol op graven van puppy af aan. Legde bijv. de draden naar de vijver voor de pomp meteen bloot toen ze 8 weken was. Wij hebben haar geleerd dat ze alleen op commando mocht graven, op de kreet "mollen". Je moest de plek dan aanwijzen met je voet, want ze sprong er met 4 poten bovenop en begon als een bezetene te graven.

Is heel handig als je grote struiken e.d. eruit wilt halen, want ze beet de dunnere wortels ook gewoon door. en leuk dat ze het vond!

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Tatum: vrijwel iedereen hier op het forum heeft een achtergrond, waardoor hij/zij ging drinken om rotgevoelens te verdoven. Blij dat je inziet dat je er nu wat aan moet doen.

Hou er rekening mee dat het even zal duren voordat je dochter zich ook echt gaat binden aan je, nadat ze een aantal jaren door je weggeduwd is. Heb geduld, drink niet en laat het zich rustig ontwikkelen.

Ik wens je een mega-succes! :present:

@ Truitje: hou vol hoor. Weten mensen (je vriendin) van je alcoholprobleem?

@ Travel: maak er maar een dure fles parfum van, lijkt me een beter idee!:D

@ Joy: maak er een goede dag van!

Geldt natuurlijk voor allen.

Ik ga weer wat doen en vanmiddag voorlezen!

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sha en Albertina

Wat kan ik nog toevoegen aan alle medeleven dat jullie hebben ontvangen?

Sluit me bij de schrijvers aan en kan me voorstellen hoe teleurgesteld en gefrustreerd jullie je moeten voelen. Daar hadden jullie je onwijs op verheugd en terecht.

Was het Gwen die schreef: stel je voor je had dit in het vliegtuig gehad?

Daar voeg ik aan toe: stel je voor het was in Turkije gebeurd en dan ook nog 's nachts!

Het is daar niet zo geregeld als in Nederland en dan ook nog taalproblemen.

En hoe kom je terug als pas geopereerde. Ik hoop dat iedereen die dit leest zich (weer eens) bewust is v/h belang van een goede reis/annuleringsverzekering.

Je zal mss je hele leven er geen gebruik van hoeven te maken, en des te beter, maar in tijden van nood is het onontbeerlijk.

Kan er een boek over schrijven, niet over wat mij is overkomen, maar ik heb nogal veel vrienden die reisfanaten zijn en dan gaat er wel eens iets goed mis.

Sha, petje af, dat je nu al weer thuis bent, ik bedoel uit het ziekenhuis en op het forum schrijft. Take it easy, na een operatie en narcose heeft je lichaam tijd nodig om te herstellen. Maar daar weet jij alles van.

Mss gaan jullie nieuwe plannen maken, heb je 2x voorpret, tja elk nadeel heeft z'n voordeel.

Beterschap!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Travel

hou vol, het is bijna weekend, laat het van je af glijden en bedenk dat als je gedronken had, het nog moeilijker zou zijn met vervelende dingen om te gaan of op te lossen.

Het wordt mooi weer, voor de tijd v/h jaar.

Fleurt dat je een beetje op?

Luister naar Lytse, koop een fles parfum, of naar mijn raad, koop niets, maar doe het in een spaarvarken en het geld van alle vlg. flessen die je niet koopt.

Sla het stuk vlak voor je op het vliegtuig stapt en koop er iets moois van in Istanboel. Daar is genoeg naar jouw smaak te vinden, schat ik zo in.

Je weet het hè? Melden als je denkt het niet te redden.

Lidia

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...