lady jane Geplaatst 19 oktober 2013 Rapport Share Geplaatst 19 oktober 2013 ik doe mee met je vandaag Dune en ook jij kunt dit meis:heart: en nu naar buiten het is een prachtige oktoberdag weer. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ztiertje Geplaatst 19 oktober 2013 Rapport Share Geplaatst 19 oktober 2013 Ook een hele goede moggel allemaal . Ik begin wat bij te komen van mijn autoritje van van de week , ben er nog niet helemaal hoor . Dune een terug valletje is echt niet het allerergste , maar zoek s.v.p. wat support in je directe omgeving . Ga ff wat anders doen , ga wandelen in het bos of zo , maar doe ff wat anders alsjeblieft . Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dune Geplaatst 19 oktober 2013 Rapport Share Geplaatst 19 oktober 2013 dank HTS... ik voel me natuurlijk ook vreselijk,... bah en, ik heb het mezelf allemaal aangedaan alweer en steeds weer ik vind het zoooooo moeilijk om te geloven dat het stoppen na al die pogingen een keer lukt. het streberige verdwijnt met de dagen.. het word vager en dan kan het wel weer even,... denk ik dan ook steeds weer tot ik er weer zo bij zit als nu... hoe kan ik dit toch doorbreken. wat kan ik nu anders doen hoe moet ik het aanpakken dat het een keer wel lukt?! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 19 oktober 2013 Rapport Share Geplaatst 19 oktober 2013 Is er al een dagpact? Ik ga die dan starten. Dune doe je mee? Kom op meid. Dagpact 19-10-2013. Bol. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dune Geplaatst 19 oktober 2013 Rapport Share Geplaatst 19 oktober 2013 Originally posted by: bolletjeIs er al een dagpact?Ik ga die dan starten. Dune doe je mee? Kom op meid.Dagpact 19-10-2013.BolDune.quote> Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dune Geplaatst 19 oktober 2013 Rapport Share Geplaatst 19 oktober 2013 Originally posted by: mirandadune, fijn dat je er weer bent:present:quote> Hi Miran,ik heb me wel hierheen gesleept,..dat welmaar ik moet weer opnieuw beginnen met stoppen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aicha Geplaatst 19 oktober 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 19 oktober 2013 Oh, heb ik Jootje helemaal vergeten te feliciteren. Nou van harte meid en maak er een mooie dag van! :huh::huh::huh::huh::huh::huh::huh::huh::huh::huh::huh::huh: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dune Geplaatst 19 oktober 2013 Rapport Share Geplaatst 19 oktober 2013 voel me echt doodziek wat helpt? trillerig misselijk, koppijn, depri vooral dat en schaamte Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dune Geplaatst 19 oktober 2013 Rapport Share Geplaatst 19 oktober 2013 gefeliciteerd Jootje.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aicha Geplaatst 19 oktober 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 19 oktober 2013 Dune ik kan je maar 1 advies geven en dat is nooit opgeven. Ik heb ook voor de tigduizendste keer weer een flinke terugval gehad waarvoor ik weer een week opgenomen moest worden om te ontgiften. Nu weer opnieuw gestopt en met frisse moed er weer tegenaan. Ik zeg ook nooit meer nooit maar alleen vandaag drink ik niet. En als ik dat dan volhoud dan komt er vanzelf wel weer licht in het duister. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aicha Geplaatst 19 oktober 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 19 oktober 2013 Hoi Dune, Trillerig,misselijk en koppijn horen bij de lichamelijke ontwenningsverschijnselen. Daar kun je niet veel aan doen behalve veel water drinken en evt, vitamine B complex forte en 2x daags 100 gram thiamine nemen de eerste weken. Wordt bij een detox-opname altijd voorgeschreven!!! Verder gezond eten en proberen wat buitenlucht te pakken. Ook verplicht tijdens een detox. 2x daags een rondje in de frisse lucht. Voor de hoofdpijn kun je natuurlijk paracetamol nemen. Maar kijk uit met zwaardere pijnstillers zonder medicatie voor je maag. Depressie en schaamte komen natuurlijk als psychisch gedeelte te voorschijn. Eigenlijk ken ik bijna niemand die als hij net gestopt is met drinken daar geen last van heeft. Toen ik pas geleden nog zoveel dronk zag ik ook geen gat meer in het leven. Gelukkig is dat al bijna helemaal verdwenen. Goed van je dat je je op het dagpact hebt gezet en dat ga ik ook doen en kom vooral hier van je af schrijven als je daar behoefte aan hebt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aicha Geplaatst 19 oktober 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 19 oktober 2013 DAGPCT Bol Dune Lytse Albert Miranda Aicha Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 19 oktober 2013 Rapport Share Geplaatst 19 oktober 2013 Hoi, Jootje van harte gefeliciteerd en een mooie dag. Groet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
VM1 Geplaatst 19 oktober 2013 Rapport Share Geplaatst 19 oktober 2013 Goede middag, van harte Jootje! Dune... ik had je al gemist! Stap per stap he. Ook al moet het tig keren. Er is natuurlijk het fenomeen, verslaving, maar het is ook iets echt willen. Hoor mij nu praten, alsof ik het zo goed weet..... maar schaamte etc. over zaken die toch al gebeurd zijn... daar raak je niet verder mee en is verlies van energie. (wat is trouwens canei ) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dutch Vinnie Geplaatst 19 oktober 2013 Rapport Share Geplaatst 19 oktober 2013 Hoi Dune, Wat moet dit verschrikkelijk voor je zijn. Ik zit in het zelfde schuitje. Ik leef volgens het bekende principe: morgen stop ik!! Ik heb nu de eerste stap gezet naar professionele hulp. Ik drink elke dag minimaal 3 flessen wijn. En ik moet ook regelmatig huilen, wanneer ik naar mijn eigen leven kijk!! Ik weet niet of je hulp krijgt van een arts ofzo. Zo niet. Zet de stap, er zijn altijd oplossingen!! Heel veel goeds toegewenst. D.V. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tsjeerd Geplaatst 19 oktober 2013 Rapport Share Geplaatst 19 oktober 2013 Originally posted by: wijfieBol Dune Lytse Albert Miranda AichaWijfieTsjeerd@Dune: Sterkte, meid, en we gaan d'r "gewoon" voor vanavond.quote> Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nadia Geplaatst 19 oktober 2013 Rapport Share Geplaatst 19 oktober 2013 de vorige keer dat ik hier was, heb ik een paar dingen geschreven, waar ik later spijt van kreeg. Tactive heeft het gelukkig weggehaald. ik heb mezelf maar even in de wacht gezet. er waren zoveel dingen waar ik me aan liep te ergeren (prive), dat ik mezelf niet vertrouwde. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik Geplaatst 19 oktober 2013 Rapport Share Geplaatst 19 oktober 2013 @Nadia Welcome back. @Dune Veel succes met dag 1; duim voor je dat je het negatieve gevoel over het zuipen laatst weer kan ombuigen tot het trots zijn op hernieuwde zelfcontrole. Ze de negativiteit overboord en ga weer geloven in je mogelijkheden. Ik zelf heb deze keer geen enkele lichamelijke onthoudingsverschijnselen; af en toe op de vaste drink momenten moet ik even mijn focus afleiden door heel bewust met aandacht iets anders te doen maar de trek is dan na een uurtje wel weer beheersbaar.....kortom het valt me best mee. Die knop om bij dag 1, dat is het meest lastige merk ik bij elke keer dat ik (periodiek) wil stoppen. Periodiek staat tussen haakjes omdat ik nooit echt weet of ik echt helemaal wil stoppen. Maar voorlopig wel en daarom ben ik hier. DAGPACT Bol Dune Lytse Albert Miranda Aicha Wijfie Tsjeerd Erik Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ztiertje Geplaatst 19 oktober 2013 Rapport Share Geplaatst 19 oktober 2013 DAGPCT Bol Dune Lytse Albert Miranda Aicha Wijfie Tsjeerd Erik Ztiertje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 19 oktober 2013 Rapport Share Geplaatst 19 oktober 2013 Originally posted by: Dunewant waarom zou stoppoging 6788 wel lukken dan?quote> Het woord stop"poging" geeft al een beetje het ongeloof in eigen kunnen weer. Een poging doen, is wel iets beginnen, maar twijfel hebben over een goede afloop. Stoppen is stoppen, een stoppoging is een beetje soft, een beetje halfslachtig..Als dit de 6788e keer is dat je stopt, betekent dat, dat je daarvoor al 6788 keer bent begonnen. Als je vanaf nu de eerste laat staan en bedenkt dat je gestopt bent en niet een 6789e keer wilt stoppen, dan zou die 6788e keer stoppen zomaar eens de laatste keer kunnen zijn. En het is dan aan jou om te zeggen wanneer je die laatste keer stoppen geslaagd noemt.. ik denk hierbij aan het mooie stukje van Jopie over "oogsten"..(blz. 3, 12.52uur)Ditzelfde verhaaltje geldt natuurlijk ook bij 1 of 2 keer stoppen en ook nog bij 12418 of 31874 keer stoppen.. De vraag zou niet moeten zijn: waarom zou de 6788e keer stoppen wel lukken, maar: wat heb ik er voor over om na 6788 keer stoppen mezelf eens toe te staan te groeien. En uiteindelijk te oogsten.Dune, ook jij bent waardevol. Jezelf ontkennen is jezelf vernietigen. Klinkt misschien lekker makkelijk, maar de hel van zelfvernietiging, van verslaving is de hel vergeleken bij de hel van herstel.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 19 oktober 2013 Rapport Share Geplaatst 19 oktober 2013 Dune, En... als beheerst drinken 6788 keer niet werkte. En je steeds opnieuw weer een stoppoging moet doen Wat voor mirakel is er geschied dat het de 6789 ste keer wel zal werken.( het beheerst drinken) De ilussie van de drinker is dat. Deze keer gaat het vast goed. Echt, zo werkt het niet. Dan lijkt het me beter, jezelf niets meer wijs te maken. En nu eens er hard aan te werken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 19 oktober 2013 Rapport Share Geplaatst 19 oktober 2013 Hoi Eric, Focus afleiden Wat zeg je dat mooi. Maar zo is het wel. Nederzitten in beklag is niet de weg. Onwards! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 19 oktober 2013 Rapport Share Geplaatst 19 oktober 2013 Gefeliciteerd Joot! He Dune, welkom terug en veel sterkte vandaag. Ik denk dat je het verkeerd bekijkt als je zegt dat je stoppoging mislukt is. Zoals hier vaak gezegd wordt, moeten we dag per dag denken. Waarom zou je die lijn niet helemaal doortrekken? Wellicht is het je al vele dagen gelukt om niet te drinken, dus waarom vandaag niet? Denken in termen van "lukken" helpt mij sowieso niet. Ik ben namelijk niet ambitieus, dus het kan me niks schelen of "het lukt". Wel wil ik me goed voelen. En dat impliceert dat ik goed voor mezelf moet zorgen. Over mijn misstap gisteren maak ik me dan ook niet à l te druk: vandaag gewoon weer nieuwe kansen. Je suïcidale gedachten herken ik ook wel. Bij mij was dat steeds een vorm van zelfmedelijden. Weet je, in feite is dat iets wat je je man beter niet aandoet zolang je leven niet ondraaglijk geworden is. En ik denk niet dat het dat is. Wellicht zou het een heel impulsieve daad zijn, niet? Toen mijn broer "besloot" om uit het leven te stappen, had hij lang op café gezeten, en wellicht niet aan de frisdrank. Toen was ik nog te jong om het me af te vragen, ik kende de gevolgen van alcohol nog niet. Nu stel ik me de vraag wel. Was het gewoon een impulsieve daad? Doodjammer. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 19 oktober 2013 Rapport Share Geplaatst 19 oktober 2013 Jen even dit. Ook ik ben weinig ambitieus. Wellicht valt jou inname nog mee. Ik was op een punt aangeland, dat lukken een zaak van leven of dood was. Het kon me zeer veel schelen of het wel of niet lukte! Ik had me zeker m'n graf in gedronken. Ook heb ik een aantal 'kameraden' aan de drank verloren. Wat drank betreft denk ik in termen van het lukt wel of niet. Ik voelde me na iedere inname een enorme loser en geen knip voor de neus waard. Als ik Dune lees vind ik dat de expeditie moet lukken. Drank leidt tot een langzame pijnkijke dood als de stop weg is. ik zie dat het foute boel is en zeg ik kappen met die bende. En dat ze zich waarschijnlijk druk maakt vind ik terecht. Hoeveel nieuwe kansen waren er al niet. Dan zeg ik nu stoppen, dit gaat niet goed. Geen verwijt Jen, een ander licht op de zaak. P.S Eigenlijk meer voor Dune bestemt als ik het overlees. Groet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 19 oktober 2013 Rapport Share Geplaatst 19 oktober 2013 Dag Soothe, ik hoor je. Mijn inname gisteren viel inderdaad nog mee. Anders had ik vandaag benzo's nodig gehad... Mijn inname vroeger viel niet mee. Waarom ik nu kan stoppen terwijl ik dat vroeger niet kon, is dus de vraag. En ik ken het antwoord niet. Je zal gelijk hebben, als je niet kan stoppen, moet je stoppen - ahum. Blijft dat termen als lukken en mislukken voor mij niet werken, ik heb er een aversie tegen. Zoiets als "uitdaging", allergisch ben ik daar aan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden