Smaragdie Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Goedenacht/goedemorgen, Ik start alvast de nieuwe dag. 2 dagen van Chemo erop zitten en dan slaap ik alleen maar. Wil niet voelen hoe beroerd ik mij daardoor voel ondanks alle medicatie die je dan krijgt om je daarvoor te behoeden en dan is slapen fijn. En na 2 dagen bijna continu slapen en kotsen nu klaar wakker natuurlijk. Ik krijg 2 dagen per week chemo op mijn vrije dagen zodat ik 1 dag kan herstellen en dan weer 4 dagen kan werken. Oncoloog blijft mij eigenwijs vinden. en geeft aan beter 1 week chemo en dan 1 week niet. Dat wil ik niet en zij wel. Voor mij werkt dit nu beter dan leef ik iig nog een aantal dagen per week. Mijn tumormarkers zijn weer gedaald en dus heel voorzichtig gaf ze aan, dat ik toch iets goed hiermee deed😄 Lig wat in de clinch met haar soms maar zo is het voor mij te doen, ook de zorg voor mijn katjes. Zij snapte dat wel en en dat is al genoeg voor mij. Wens jullie allen een fijne dag toe. Ga nog wat muziek luisteren en genieten van mijn vrije dag later, heerlijk dan waardeer je pas een echte vrije dag. Action! Boodschappen doen, lekker koken, die 4 dagen heb ik dan ook echt trek om te eten.
Smaragdie Geplaatst gisteren om 01:23 Auteur Rapport Geplaatst gisteren om 01:23 En nog wel iets leuks positiefs om te delen. Ik heb een hele leuke mooie grote loungebank in mijn huiskamer. Daar lig ik nu heerlijk op altijd de dag erna als ik weer thuis kom. En mijn katjes weten dat. Ze mogen niet in mijn slaapkamer, dat weten ze. Ze komen dan allemaal op de bank tegen mij aanliggen De rest van de dagen lig ik gewoon in mijn bed of 2 dagen ziekenhuis.. Op elke schouder 1, 3 altijd tegen mijn rug aan. Het kleinste kwetsbaarste mannetje tegen mijn buik en de rest tegen mijn benen/voeten aan. Als ik mij beweeg met /naar laptop zoals nu met de muis dan verplaatsen ze zich natuurlijk maar iedereen behoudt zijn plekje achteraf. Ze zijn natuurlijk voorzien eerst van eten, drinken en wat gooien met speeltjes die ze braaf terugbrengen zodat ik ze weer weggooi😄 En dat is voor mij kwaliteit en doe ik het zoals ik het doe. Want ik wil niet een week weg van ze zijn. Zij kunnen er niks aandoen dat ik ziek ben/dit nodig heb maar ik ook niet dus de 2 dagen na de chemo is altijd heel speciaal en val ik zo nog wat in slaap/doezelen en het opstaan is dan het meest leuke van alles. Lief kroelen door elkaar heen. En dan kan ik er straks weer tegenaan. Me and my cats. Denk wel mijn redding. Nu lekker wegdoezelen en morgen/vandaag lekker mijn dingen doen. Ziek zijn is niet fijn maar leer wel meer te waarderen. Denk dat ik dat bedoel. Daardoor hou ik het vol anders had ik geen behandeling aangegaan. Wel een oxycodon ingenomen vanwege pijn en dus uitloggen anders ga ik wazig worden. Maak wat van de dag mensen! lady jane, Etty en Fonny reageerden hierop 3
Fonny Geplaatst gisteren om 05:19 Rapport Geplaatst gisteren om 05:19 Goedemorgen Smaragdie, val even stil van je bericht, ik kom niet zoveel op het forum dus ik weet niet wat er met je aan de hand is.... Wens je heel veel sterkte 🌺
Kaatjemama Geplaatst gisteren om 06:07 Rapport Geplaatst gisteren om 06:07 Goedemorgen allemaal heel veel steeds @Smaragdie❤️
Mormel Geplaatst gisteren om 08:04 Rapport Geplaatst gisteren om 08:04 DAGPACT: Mormel Goedemorgen allen. Gisteren was een lastige dag, leegte, gevoelloosheid, waardoor ik zin kreeg om te gaan drinken, maar niet gedaan. En vervolgens lees je dan het verhaal van @Smaragdie en snap je er nog minder van. bumperjim en spirit reageerden hierop 2
Smaragdie Geplaatst gisteren om 09:06 Auteur Rapport Geplaatst gisteren om 09:06 Halve action leeggekocht😄 Kwam met een lijstje aan. De helft heb ik niet eens maar de rest wel. Katten heel blij, zoveel leuke speeltjes daar. Ga 1 keer per maand. Dus kan weer wassen schoonmaken voor een maand en allerlei handige dingen daar, die ik waarschijnlijk 1 keer gebruik en daarna nooit meer. Heb ik altijd als ik daar kom. Ook hele leuke sfeerlichtjes voor binnen gekocht. We gaan zien of het echt leuk is als het vanavond donker is. Dank allen maar wel aub gewoon doorgaan met wat je bezig houdt en ik ben zeker niet zielig. Dingen lopen zoals ze lopen en misschien hoe raar dat ook klinkt ben ik er gevoelsmatig ook wel rijker door geworden. Weet meer te waarderen en heb zelfs besloten om volgende week aan te geven dat ik volgende maand nog maar 3 dagen/avonden/nachten kan werken. Dan is het meer behapbaar en normaal zou ik deze grens nooit aangeven. En ja ik heb gedacht een aantal malen het op een drinken te zetten maar ik schiet er niks mee op, gaat niet samen met de medicatie en ik wil ook niet meer drinken maar snap het wel van anderen als ze het wel zouden willen. Lang genoeg zelf erin getrapt want het verdoven en weg willen zijn snap ik maar al te goed. Wat ik ermee wil zeggen/tikken gewoon doen wat jullie altijd doen in de dagdraad. Anders voel ik mij bezwaard om te delen wat ik deel. spirit reageerde hierop 1
Smaragdie Geplaatst gisteren om 09:25 Auteur Rapport Geplaatst gisteren om 09:25 Merk het ook op mijn werk, sommige mensen ontlopen mij omdat ze bang zijn iets verkeerd tegen mij te zeggen. Niks is verkeerd aan vragen, wel het ontlopen dat maakt mij verdrietiger. Kan het niet beter uitleggen dan dit. Zo even in bad, heb nieuw badschuim en dan 2 uurtjes in bed en dan lekker koken voor een vriendin die vanavond komt. Momentum reageerde hierop 1
spirit Geplaatst gisteren om 09:48 Rapport Geplaatst gisteren om 09:48 Heel veel sterkte @Smaragdie. Wat ben je positief. Dat scheelt een hoop. Wat een doorzetter ben je 🤎 Ja, waar blijven wij dan he, met onze ditjes en datjes. Mijn vriend is vrij vandaag, we hebben een optreden met ons koor. Zin in! Alvast macaroni gekookt. Onz ouwe bessie is goed uit de narcose gekomen en mocht vanochtend weer opgehaald worden. Al haar tanden en kiezen zijn eruit gehaald en dat was hard nodig. Nu mag ze een week alleen macaroni. Komt dat even mooi uit. Goed, we gaan inladen en op pad. Fijne dag nog allemaal! Momentum reageerde hierop 1
Smaragdie Geplaatst gisteren om 10:35 Auteur Rapport Geplaatst gisteren om 10:35 Fijn dat alles goed gegaan is @spirit!! Beestjes zijn heel taai en goed dat jullie er iets aan hebben gedaan. Onze Roemeense kater hetzelfde, zijn hele gebit was rot toen hij bij ons kwam. Was zo zielig, kon niks meer eten. Ook bijna het gehele gebit eruit laten halen bij de dierenarts. Mocht de eerste week alleen maar zachte voeding. Na 2 dagen kreeg hij al harde brokjes stiekem weg. Was geen houden aan, hij kreeg apart zachte voeding maar at mee met de anderen. Nog jaren heerlijk mee gegeten met de rest. Bad was heerlijk, viel bijna in slaap. Verbouwing van mijn badkamer met bad is en was beste investering ooit. Zo paar uurtjes slapen. Maak mij zorgen om Renaldo. Heb al sinds 3 september niks meer van hem gehoord of gelezen. Zal niet de eerste keer zijn dat ik er pas veel later achter kom hier op dit forum dat iemand is overleden.
Oskar Geplaatst gisteren om 11:36 Rapport Geplaatst gisteren om 11:36 (bewerkt) Het is verrot om te lezen dat je ziek bent @Smaragdie, maar ik vind het mooi hoe je ermee omgaat. Nuchter, niet bij de pakken neer, en zelf ook meer genieten. 2 uur geleden zei Smaragdie: Merk het ook op mijn werk, sommige mensen ontlopen mij omdat ze bang zijn iets verkeerd tegen mij te zeggen. Niks is verkeerd aan vragen, wel het ontlopen dat maakt mij verdrietiger. Dat had ik vroeger altijd ook. Dat alles daarna zo futiel voelde om te zeggen. Maar juist die stilte maakt verdrietig, dat snap ik. Inmiddels ben ik ook dermate omringd door ziekte en dood dat ik ook weet dat het leven gewoon door moet gaan. Daarbij: wij zijn allen stervende. Ik ken iemand die zijn eigen ziekte met een komische zelfspot benaderde die ontwapenend was. ‘Zeg wil jij even de koffie zetten, want ik heb kanker.’ 🙂 gisteren om 11:39 bewerkt door Oskar
Oskar Geplaatst gisteren om 11:44 Rapport Geplaatst gisteren om 11:44 Ik heb net hardgelopen. Dwars door de polder, dwars door de regen. Zonder doel en zonder plan. Zo vind ik het heerlijk. Een bescheiden tempo, maar wel 14 km. Ik kan het weer. Dat stemt mij stil en dankbaar. Er is nog een hoop goed te maken, maar ik ben weer op weg 🙂 Lika, bumperjim en IJsvogel reageerden hierop 3
Oskar Geplaatst gisteren om 11:47 Rapport Geplaatst gisteren om 11:47 Ook in bad nu. Met jeneverbes-olie. Dat is goed voor de spieren. En het ruikt een beetje naar vroeger 🤔
Adri02 Geplaatst gisteren om 13:45 Rapport Geplaatst gisteren om 13:45 1 uur geleden zei Oskar: Ik heb net hardgelopen. Dwars door de polder, dwars door de regen. Zonder doel en zonder plan. Zo vind ik het heerlijk. Een bescheiden tempo, maar wel 14 km. Ik kan het weer. Dat stemt mij stil en dankbaar. Er is nog een hoop goed te maken, maar ik ben weer op weg 🙂 Dat lijkt me een fijne constatering @Oskar. Al ben ik een monomane fietser, het lijkt me ook heerlijk om (weer) 14 km te kunnen hollen! Misschien toch ook weer eens oppakken dus...
IJsvogel Geplaatst gisteren om 16:16 Rapport Geplaatst gisteren om 16:16 Ik was gisteren naar de film, Incomers, wat een fijne film, goeie tip @Etty Etty reageerde hierop 1
IJsvogel Geplaatst gisteren om 16:19 Rapport Geplaatst gisteren om 16:19 Het lijkt me heerlijk om te kunnen hardlopen, maar ik heb zo vaak pijntjes overal dat ik het maar bij wandelen hou. Beter langzaam voorwaarts dan telkens uit de running met blessures. Fietsen dan wel weer, op een gewone fiets.
Lika Geplaatst 21 uur geleden Rapport Geplaatst 21 uur geleden @Smaragdie💌 Ik heb zo lekker gewerkt vandaag. Fijn. Blij met mijn move naar deze baan. rapilos reageerde hierop 1
Adri02 Geplaatst 20 uur geleden Rapport Geplaatst 20 uur geleden 58 minuten geleden zei Lika: Blij met mijn move naar deze baan. Dat is gaaf @Lika! Houden zo! Kaatjemama en Lika reageerden hierop 2
Kaatjemama Geplaatst 19 uur geleden Rapport Geplaatst 19 uur geleden Nachtpact kaatje🌺 leuke dingen me mozaïek project afgemaakt
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden