Kaatjemama Geplaatst 12 uur geleden Rapport Geplaatst 12 uur geleden 17 minuten geleden zei Lika: Het leven en ik. Op dit moment best okay. Fijn ๐โค๏ธย @Lika
lady jane Geplaatst 11 uur geleden Rapport Geplaatst 11 uur geleden ik kreeg ook een gevoel van dat hij zijn eigen blinde vlek niet zag @IJsvogel was het ook niet overal mee eens, maar wat een bijzondere avond was dit. Zoals hij zoveel extra's in onze huiskamer bracht naast de reguliere sector, wow en met de fragmenten en films erbij. Ik zou het nog wel eens willen zien later.
lady jane Geplaatst 11 uur geleden Rapport Geplaatst 11 uur geleden Die film Druk is trouwens wel de moeite waard om te zien. En nog een mooie film m.b.t. drankverslaving was gisteren op NPO 2 Extra; The Outrun. Ik heb beide films 2 x gezien en nog net zo onder de indruk als beide eerste keren. Kaatjemama reageerde hierop 1
Rosee Geplaatst 11 uur geleden Rapport Geplaatst 11 uur geleden Zojuist zei IJsvogel: Verwarrend onderwerp over alcohol bij zomergasten waarin een psychiater Jim van Os over zijn alcoholverslaving praat. Ik ben heel verbaasd over wat hij zegt.ย Vond ik ook. En merk dan bij mezelf dat de gedachte opkomt dat ik er toch ook best weer een kan nemen.ย lady jane reageerde hierop 1
Rosee Geplaatst 11 uur geleden Rapport Geplaatst 11 uur geleden (bewerkt) 1 minuut geleden zei IJsvogel: ย ย 11 uur geleden bewerkt door Rosee Twee keer
IJsvogel Geplaatst 11 uur geleden Rapport Geplaatst 11 uur geleden @lady janeja ik vond het ook heel interessant en bijzondere inzichten over hoe je naar psychiatrie kan kijken. De drijfveren van mensen als uitgangspunt nemen.ย Empowerment. De stemmenhoorders. @Roseeja dat voelde ik ook, een beetje. twijfel weer.ย The Outrun vond ik ook heel mooi. Eerst het boek en later de film. Druk trekt me niet want ik vond dit fragment best ingewikkeld. Triggerend? lady jane reageerde hierop 1
Marjolijn Geplaatst 11 uur geleden Rapport Geplaatst 11 uur geleden (bewerkt) 32 minuten geleden zei Rosee: Vond ik ook. En merk dan bij mezelf dat de gedachte opkomt dat ik er toch ook best weer een kan nemen.ย Volgens mij ( als je verder luisterde)ย hoorde je wat hij PRECIES nou nietย bedoelde. Stukje luisteren. Oortjes? 10 uur geleden bewerkt door Marjolijn lady jane reageerde hierop 1
Marjolijn Geplaatst 10 uur geleden Rapport Geplaatst 10 uur geleden (bewerkt) Er is geen nachtpact. . ?ย 10 uur geleden bewerkt door Marjolijn lady jane reageerde hierop 1
Marjolijn Geplaatst 10 uur geleden Rapport Geplaatst 10 uur geleden (bewerkt) Groetjes voor iedereenย Dan wens ik jullie allemaal een fijn en rustigeย nacht. Ga ik nu een meditatie doen. Liefs.ย Marjolijnย pfffff 9 uur geleden bewerkt door Marjolijn
Maja Geplaatst 9 uur geleden Rapport Geplaatst 9 uur geleden Nachtpactย Maja ๐ Yana en lady jane reageerden hierop 1 1
bumperjim Geplaatst 5 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 5 uur geleden 8 uur geleden zei Bob: Grappig, maar zijn er echt mensen die zo'n liedje vaker dan รฉรฉn keer willen horen? Het schijnt van wel. Ik vind รฉรฉn keer al een lange zit ๐
bumperjim Geplaatst 4 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 4 uur geleden 6 uur geleden zei Marjolijn: Volgens mij ( als je verder luisterde)ย hoorde je wat hij PRECIES nou nietย bedoelde. Stukje luisteren. Oortjes? Het 1 sluit het ander niet uit. Je kan getriggerd worden door een bepaalde opmerkingen ook al zijn ze anders bedoeld. En wat het nachtpact betreft, dat kan je gewoon zelf aanmaken. Soms zijn er dagen/nachten dat iedereen andere dingen te doen heeft en dat is ook OK lady jane en Rosee reageerden hierop 1 1
Yana Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden 22 uur geleden zei Kaatjemama: en @Yanahoe gaat het Op en neer โค๏ธ Veel op bed maar ik kan vaak ook dingetjes doen... een boodschapje, stukje zelf autorijden, zelfs takken van een omgezaagde boom opruimen. Met 1 tak per dag krijg ik ook de aanhanger vol. M'n lief heeft een zere hand en kan het nu niet, we zijn echt kneus en co hiero. Rosee en lady jane reageerden hierop 2
Yana Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden 22 uur geleden zei Kaatjemama: toch denk ik wat het ik gemist ๐คจ in ieder geval de kater Kaatjemama en lady jane reageerden hierop 1 1
lady jane Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden 7 uur geleden zei IJsvogel: Triggerend? Ik lees hier vaker over triggers. En triggers zijn testmomentjes, meer niet. Je kunt die gebruiken om te bevestigen dat je nog niet sterk genoeg bent, of juist wel. En ik weet dat het simpeler klinkt dan het voor sommigen is. Maar dat komt ook omdat jullie beiden (in dit geval IJsvogel en Rosee) nog af en toe drinken. En zoals ik Kaatje lees, die nog wat mist, ook. Als de knop echt om is, mis je niks tot weinig. En dan bevestigt een trigger dat alleen maar. Maar zolang de keus van niet/nooit meer drinken niet echt gemaakt is, zul je altijd triggers als negatief zien. Ik ken ze nog wel als lastig m.b.t. eten/snoepen/snacken. En eten moet, dus triggers op dat vlak zijn voor mij verleidingen. De ene keer weersta ik die, de andere keer niet. Ik heb geaccepteerd dat ik chronisch te zwaar ben/blijf en weiger drastische dingen als koolhydraatarm, calorieen tellen enz enz. En op de weegschaal of aan kleding betaal ik de prijs voor het mateloze gedrag hierin. Met drank is dat godzijdank weg/verdwenen. En hier lezend houdt me genoeg alert wat dat betreft. Maar voor de twijfelkonten w.b. drank. Neem het filmpje van Els Noorlander op in je favorieten en als de twijfel je bekruipt bekijk het nog eens. Of elke week 1 x op het beruchte 1 kan wel weer moment. Voor een feestje, weekend, vakantie. Maar help jezelf van die twijfels af want die ondermijnen je. Of besluit iets anders maar voer het uit. Je wordt zoveel leuker voor jezelf als je sterker wordt.
lady jane Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden En Jim van Os is naast psych ook gewoon een mens. Met trauma's, zware omstandigheden, meningen die wel en niet kloppen, in zijn vak zal hij neutraler kunnen zijn dan privรฉ. Ik vond het een verademing toen hij over fouten sprak en hoeveel spijt hij heeft van grote. Het drankgedrag maakt hem menselijk. Natuurlijk heeft ook hij blinde vlekken en verslaving leggen we bij tijd en wijle allemaal in ons voordeel uit, zeker als we nog drinken. Wie kent dat gesjoemel niet in het brein? Ook zo'n stemmetje. Ik heb heel lang gedacht dat ik de enige was en me moest schamen als ik ernaar luisterde. En mijn stem valt gelukkig onder de normale hoorde ik gisteren voor het eerst. Hier noemen we het altijd het brein. Maar ik was opgelucht door de kijk op de psyche van Jim en zijn wereld. Het deed me sterk denken aan de wereld van lichaamswerk, meditatie, sjamanisme en alternatieve methodes om met het leven om te gaan, waar ik zelf uit kom. Wat ooit mijn redding was. Waarin ik zelf geschoold ben en 21 jaar mijn beroep van heb kunnen maken. Het staat soms haaks op de reguliere hoek, maar is zo mooi anvullend en gisteren bevestigde voor mij mijn diepste overtuigingen. Samenwerken, erkennen van elkaars kennis, ervaringsdeskundigheid, binnenwereld, intuitie en ja medicatie zonodig, euthanasie zonodig, maar hรฉรฉรฉl zorgvuldig en gespreide verantwoordelijkheid, goed overleg en bereid zijn tot controles en leren, leren leren, blijven leren en open staan. amen๐
Rosee Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden 7 uur geleden zei Marjolijn: Volgens mij ( als je verder luisterde)ย hoorde je wat hij PRECIES nou nietย bedoelde. Stukje luisteren. Oortjes? Dat klinkt nogal geรฏrriteerd @Marjolijnof is dat niet je bedoeling? lady jane reageerde hierop 1
Lonster1 Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden Dat klinkt als een boeiende tv avond, vanavond ga ik het terug kijken.
lady jane Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden (bewerkt) Ja dat was het zeker @Lonster1. de eerste zomergasten die ik moeiteloos uitkeek. Bij anderen was het soms teveel van hetzelfde, teveel politiek, of mijn oordelen overschaduwde wat van wat er misschien wel was. Maar herkenning + nieuwe inzichten en bewondering voor de openheid van de psych. Iemand die ook durfde toegeven waar hij gefaald had. Dapper, kwetsbaar en krachtig bij elkaar. 1 uur geleden bewerkt door lady jane
Musashi Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden Lijkt me ook wel interessant. (Hoe) zou ik het kunnen terugkijken?
Yana Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden 9 uur geleden zei Marjolijn: pfffff Wat bedoel je?
Yana Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden 10 minuten geleden zei Musashi: Lijkt me ook wel interessant. (Hoe) zou ik het kunnen terugkijken? Volgens mij kun je via NPO-start zonder te betalen een week terugkijken.
lady jane Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden (bewerkt) Vanuit Belgie? Ik kan op Canvas lang niet alles terugzien helaas. Maar misschien andersom wel? Als je je provider ook op een laptop of pc hebt geinstalleerd is er wel mรฉรฉr mogelijk dan op je TV (is mijn ervaring hier in ned.)ย 1 uur geleden bewerkt door lady jane
Yana Geplaatst 42 minuten geleden Rapport Geplaatst 42 minuten geleden Volgens m'n lief werkt het idd niet via npo-start vanuit het buitenland, dan heb je npo-plus nodig en dat is betaald. Wellicht npo-start met een vpn verbinding? lady jane reageerde hierop 1
lady jane Geplaatst 25 minuten geleden Rapport Geplaatst 25 minuten geleden vpn had ik nog nooit van gehoord. eens uitvogelen of ik dan ook canvas terug zou kunnen kijken, want nu moet ik hen altijd voorrang geven omdat ik alle andere zenders wel terug kan kijken.ย echt digibeet hier pfffft. ย
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden