Mormel Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Dagpact: Mormel Goedemorgen allen. Gisteren ging het hier over psychologen en 's avonds had ik een afspraak met de mijne. Moet zeggen dat ik heel tevreden ben met haar. Merk dat ze ondersteunend is om mijn zelfbeeld/zelfvertrouwen terug op te bouwen, maar ondertussen laat ze mij ook mijn gedachtenpatronen in vraag stellen om te bekijken hoe nuttig ze echt zijn. Omdat ik gisteren enkele steken kreeg in mijn knie ga ik het vandaag wat rustig aan doen en me erbij neerleggen dat ik mijn conditie terug moet opbouwen. Hoop dat iedereen er een fijne dag van maakt.
bumperjim Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s (bewerkt) Goeiemorgen! 8 uur lang geslapen als doornroosje. 100% volgens de app. Komt vast door het droogstaan. De app mist net de cyclus en maakt me wakker op het randje vd diepe slaap, nu heb ik eerst een kwartier nodig om te begrijpen wie ik ben, en waar en waarom en zo... %s om %s bewerkt door bumperjim Mormel reageerde hierop 1
renaldo61 Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s (bewerkt) Dagpact: Mormel renaldo61🐕 Goedemorgen allen. %s om %s bewerkt door renaldo61
Yana Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s 25 minuten geleden zei bumperjim: ...nu heb ik eerst een kwartier nodig om te begrijpen wie ik ben... Knap! bumperjim en Quinn reageerden hierop 2
Mormel Geplaatst %s om %s Auteur Rapport Geplaatst %s om %s 32 minuten geleden zei bumperjim: Goeiemorgen! ..., nu heb ik eerst een kwartier nodig om te begrijpen wie ik ben, en waar en waarom en zo... Wacht, ik geef de koffie door. bumperjim reageerde hierop 1
bumperjim Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Het is toch opmerkelijk, als je slechts 1-2 bier per dag drinkt (en soms een fles rosé 🤮) en je stopt ermee, hoeveel verschil dat maakt. Ook dit is déjà vu en had ik al eens geschreven, maar ik ontdek het met plezier opnieuw 🥳
Yvonne Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Goedemorgen heren, goedemorgen alle overige frummers.. Hier ook goed geslapen, en het is heerlijk koel in huis inmiddels: 8 graden buiten en de boel staat al twee uur open... Bakje nu dan maar
Fonny Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s 2 minuten geleden zei Yvonne: Dagpact: Mormel renaldo61🐕 Yvonne Fonny🌞
Yvonne Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Jij ook een goedemorgen Fonny, hoe gaat het nu met je??
Kaatjemama Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Dagpact: Mormel renaldo61🐕 Yvonne kaatje 🌺 goedenmorgen
Kaatjemama Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s 2 uur geleden zei Mormel: avonds had ik een afspraak met de mijne. Moet zeggen dat ik heel tevreden ben met haar. Dat heel erg fijn zeg en zeker niet vanzelfsprekend
Kaatjemama Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Goedemorgen allemaal goed geslapen veel gedroomd maar wordt wakker zonder migraine erg fijn . vandaag alles inpakken en opruimen ,zwembad opruimen wasjes opruimen ,aankomende nacht gaan we weg. 8 dagen kos . Moet kijken wat ik met me gevoelens moet doen. schuldgevoel/ mis gevoel(zonder wijn)rondom mijn kinderen die gaan niet mee. Mariposa reageerde hierop 1
lady jane Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s (bewerkt) Laat ze achter in een doos met een strik eromheen @Kaatjemama uitpakken kan later alsnog, maar de doos in de schuur laten bij terugkomst mag ook. quote van Kaatje; Moet kijken wat ik met me gevoelens moet doen. schuldgevoel/ mis gevoel(zonder wijn)rondom mijn kinderen die gaan niet mee. goeiemooiemorgen frummers %s om %s bewerkt door lady jane Quinn en Lika reageerden hierop 2
Lika Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Wou net hetzelfde zeggen, maar minder mooi verwoord:-) Goedemorgen! Wat kan er ook zonder zin??
Kaatjemama Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Opruimen @Lika succes met zwemmen @lady jane Dank allebei het is meer een schuld gevoel dat ik niet kan betalen meer om ze mee te nemen en de keuze maar dat ze zelf moesten meebetalen als ze meegingen maar ja ze zijn 18 en 22 en verdienen ook zelf geld en de jongste is naar Malaga geweest met vrienden.
lady jane Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s het advies blijft hetzelfde Kaatje. Zij maken hun keuze dus om niet mee te gaan, en jij zou je daarover schuldig voelen? Kaatjemama reageerde hierop 1
lady jane Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s we blijven leren. Maar ernaar handelen vergt wat meer moeite. weet ik ook uit ervaring. Toevallig ben ik daar ook mee bezig, grenzen wel weten, maar er niet naar handelen. Lika hielp me daar net bij. Door mooi verwoord te schrijven, realiseerde ik me ineens heel duidelijk; ik kan iets wel mooi verwoorden, maar ernaar handelen doe ik niet altijd. En hier op t forum hebben we bijna aleen woorden, dus hier ben ik op mn plek, want er is geen sociale controle op handelen. Dus we kunnen onszelf en elkaar jaren voor de gek blijven houden met onze zwakheden/karaktertrekken/stoornissen en wat dan ook, maar of we er echt van leren? Therapeutisch bedoel ik dan, oefenen. En ik heb nu de angel van mijn forumverslaving te pakken. thnx @Lika. en nu kijken of en wat ik daarmee doe.🙃 Lika reageerde hierop 1
Mariposa Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s @Kaatjemama Weet je, volgens mij vinden ze het heerlijk om alleen thuis te zijn. Vond ik ook destijds toen mijn ouders zonder mij gingen (en ik was 16).
Mariposa Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Goedemorgen! Ik heb steeds van die k*tmuggen in de slaapkamer. Ik had al een vliegenmepper hier maar dan moet je de muggen dus wel eerst kunnen vinden. Aangezien onze slaapkamer één grote bouwput is, ga die krengen dan maar eens te pakken krijgen, je vindt ze gewoon niet. Nou, op naar een nieuwe drukke, warme dag. Morgen iets rustiger aan doen, dan heb ik enkel 's ochtends werk en vrijdag heb ik lekker vrij kunnen houden. Lekker he, @bumperjim niet drinken, ik geniet ook elke ochtend (nadat ik weer ben geland) van een fris hoofd en een relatief goede nachtrust (ondanks die k*tmuggen!). bumperjim reageerde hierop 1
bumperjim Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s 41 minuten geleden zei lady jane: ik kan iets wel mooi verwoorden, maar ernaar handelen doe ik niet altijd. En hier op t forum hebben we bijna aleen woorden, dus hier ben ik op mn plek, want er is geen sociale controle op handelen. Dus we kunnen onszelf en elkaar jaren voor de gek blijven houden met onze zwakheden/karaktertrekken/stoornissen en wat dan ook, maar of we er echt van leren? 🙃 Ja dit. Uiteindelijk leer je het best van wat je doet (goed doet of fout doet), veel meer dan van wat iemand je vertelt, hoe mooi verwoord ook. lady jane reageerde hierop 1
Amalia Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Hier op het forum lees je inderdaad regelmatig adviezen waarvan je weet dat de gever ervan er zelf niet naar leeft. Toen ik daar in de loop der jaren steeds meer en vaker achter kwam verloor het forum voor mij ook wel aan betekenis als geloofwaardig adviserend medium. Echter: de afschrikwekkende live voorbeelden van terugvallen en diverse andere crises, en de gevolgen daarvan, geven voor mij echter nog steeds een goede, nuttige, want leerzame invulling van het forum.
IJsvogel Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Ja, dat schuldgevoel soms.... ik denk soms dat het bij het ouderschap hoort. Mijn zoon krijgt geen studiefinanciering meer omdat hij 1 jaar vertraging heeft opgelopen. Zo streng. Vrienden van hem krijgen veel geld van hun ouders. Hij moet werken. De afgelopen jaren had hij best wat meer of harder kunnen werken, ik denk dat hij het onderschatte. ik werk ook 32 uur. Toch voel ik me een beetje schuldig. Mocht het echt lastig worden ga ik wel bijspringen, ik ben het vangnet. Maar met mijn verstand denk ik, je kan prima 1 a 2 dagen per week werken in een bijbaantje naast je studie, maar toch dat schuldgevoel.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden