Mormel Geplaatst 5 uur geleden Rapport Geplaatst 5 uur geleden Dagpact: Mormel Goedemorgen allen. Hoop dat iedereen een deugddoende nacht heeft gehad en klaar is om aan een nieuwe week te starten.
Yvonne Geplaatst 4 uur geleden Rapport Geplaatst 4 uur geleden Goedemorgen Mormel, goedemorgen frummers, ik heb lekker geslapen en dat komt goed uit want vandaag een volle dag. Gelukkig wordt het niet zo warm, weer even een gewone zomerdag qua temperatuur. Eerst een bakje even nu.
bumperjim Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden (bewerkt) Ik moet weer even met de billen bloot. Eergisteren teveel gezopen. Ik zat de hele week al een beetje aan het bier: eentje per dag, af en toe twee. Dat was natuurlijk achteraf al fout. En toen omdat ik een beetje klaar was met bier op zaterdagavond ineens een hele fles rosé (min 1 glas voor de Vlinder dat ze halfvol liet staan). Wat een 🏉🏉rosé zeg, vreselijk pijn in de kop, en het was nog wel een biologiese. Zodanig dat mijn hardloopplan gisterochtend in het water viel. Waarop ik me afvroeg waar ik eigenlijk mee bezig ben, met dit traject dat ik al uit mn hoofd ken, maar waar ik toch weer terechtkom omdat ik na een tijdje het gevaar niet meer zie. Nu weer wel 🫤 Gisteren niks gedronken en dat voelt toch wel weer prima. "Als vanouds" zou ik haast zeggen, zo lang als ik er al mee rommel. Begin dit jaar was ik zo gemotiveerd als een blij ei en dat ben ik vervolgens kwijtgeraakt. Hoe hou je die motivatie vast, tis niet simpel. 3 uur geleden bewerkt door bumperjim
Yana Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden Getver, rosé 😰 Niks drinken is verreweg het eenvoudigst. Weinig drinken leidt altijd tot weer een keer teveel en ook tot gedoe in je kop. Het is niet gezond en het brengt je helemaal niets. Of vind jij dat het wat brengt, dat ene biertje (dat er toch weer twee worden, blabla)?
bumperjim Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden Ja t roesje hè 🤷🏼♂️ Ik snap het en ik weet het allemaal, rationeel gezien ben ik het 100% met je eens, maar na een tijdje (kan variëren van een half uur tot 3 maanden) denk ik weer ach what the hell. Tis vreselijk interessant dat spelletje met je eigen brein. Ik zal niet zeggen dat ik wanhopig ben maar lastig is het wel 🤣 Als ik heel weinig drink heb ik het gevoel dat het probleem opgelost is. Dat is het probleem 😁 lady jane reageerde hierop 1
bumperjim Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden (bewerkt) Ik hield het ook niet meer bij. Vanaf dat ik op het jaarpact stond want ik vond het suf om alleen maar nulletjes in te vullen. Daarna dronk ik weer, maar zonder bij te houden en dan val je terug naar onbewust onbekwaam. Nu eerst maar even niet lullen maar stoppen. 2 uur geleden bewerkt door bumperjim
bolletje Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden Goeie morgen iedereen, Jammer B. Jim. Wij kunnen het niet bij ééntje houden, ja eventjes maar dan slaan we door. Wat ik zelf deed was, zorgen dat ik een volle maag had, maar ik wist dat als ik dat deed, ik me de drank ontnam, en dat was een groot gevecht. Sterkte kerel. bumperjim reageerde hierop 1
Mormel Geplaatst 1 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 1 uur geleden Sterkte @bumperjim, en ook veel herkenning in wat je schrijft. Hier zit mijn ochtendwandeling erop en ook alle taakjes binnenshuis. Wil nog enkele dingen in de tuin doen en ook de pruimen en bramen oogsten, koken hoeft niet (overschot van gisteren opwarmen)... en dan begint het gevaarlijk te worden voor mij. Enerzijds geen fut om andere taakjes op te pakken, anderzijds beetje geïrriteerd door de lege uren die ik niet nuttig besteed dus dan komt drank verleidelijk dichtbij. Ga proberen me deze namiddag gewoon buiten te zetten met een pot thee en een boek en hopen dat dit genoeg afleiding biedt. Mariposa reageerde hierop 1
Kaatjemama Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden Balen @bumperjim vallen en opstaan idd konden we het maar bij 1 houden hadden we ook geen probleem. Was het maar niet zo onwijs lastig 😥 Lekker op het fietsen storten 🚴🤗 bumperjim reageerde hierop 1
bumperjim Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden Het sporten schiet er enorm bij in met die hitte sinds een maand of anderhalf. Dat helpt niet, maar moet natuurljjk geen excuus zijn lady jane reageerde hierop 1
Kaatjemama Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden Hier ook hoor geniet van me vakantie maar doe vrij Weinig aan beweging. Straks na de vakantie lekker oppakken weer
lady jane Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden goeiemooiemorgen frummers en ja brrrrrr rosé getver. Het zal verbeterd zijn misschien t.o.v. vroeger? Mijn zussen dronken het vaak bij de BBQ bij mn moeder. Had ik de rode wijn lekker voor mezelf toen haha. Maar overdag drinken heeft me nooit zo bekoord gelukkig. Verleiding, roesje, elk excuus is goed soms he Jimbo? Kom nu maar weer gewoon op de aug.pact, dan heb je weer even een schone lei?
lady jane Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden (bewerkt) Ja sporten is nu on hold, hier ook. Komkommertijd, lui, warm. En dan is eten/snacken/ijsje weer een andere verleiding. Zo is er altijd wat he. Ik zou wel wat meer discipline hebben als ik mezelf vergelijk met matige vriendinnen. 1 uur geleden bewerkt door lady jane
lady jane Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden Ik zou nu op weg naar de sauna zijn, maar kreeg net een app van dochter. Of ik mee wil naar haar zieknhuisbezoek, dan hapje eten en de film. Dus meteen omgeboekt en nu maar wachten tot haar werk er op zit en ik richting Utrecht ga vertrekken. Grappig hoe dan afspraken spontaan kunnen ontstaan/veranderen.
bumperjim Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden Ik moet ook zeggen, hoe vaker ik drink, hoe vaker ik gedachtenloos zit te scrollen op instagram. De ene verslaving beinvloedt de andere... lady jane reageerde hierop 1
bumperjim Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden 14 minuten geleden zei lady jane: goeiemooiemorgen frummers en ja brrrrrr rosé getver. Het zal verbeterd zijn misschien t.o.v. vroeger? Mijn zussen dronken het vaak bij de BBQ bij mn moeder. Had ik de rode wijn lekker voor mezelf toen haha. Maar overdag drinken heeft me nooit zo bekoord gelukkig. Verleiding, roesje, elk excuus is goed soms he Jimbo? Kom nu maar weer gewoon op de aug.pact, dan heb je weer even een schone lei? Eerst maar even focusen op deze week. Mn motivatie is maar een heel klein zielig plantje, ik moet het ff stap voor stap doen.
lady jane Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden zeker, daar was ik nu ook mee bezig. Zwemmen dus. nu! ikke.
Yana Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden 1 uur geleden zei bumperjim: Nu eerst maar even niet lullen maar stoppen. Precies en misschien blijf je deze riedel de rest van je leven herhalen, ook niet erg, het is niet dat je aan lager wal aan het raken bent. bumperjim reageerde hierop 1
renaldo61 Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden Dagpact: Mormel Yvonne kaatje🌺 renaldo61🐕
Fonny Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden 1 uur geleden zei Kaatjemama: Dagpact: Mormel Yvonne Fonny🌞 kaatje🌺
Musashi Geplaatst 59 minuten geleden Rapport Geplaatst 59 minuten geleden Goeie morgen, hier ook weer aan het begin van een nieuwe cyclus. En terug tijd om pas op de plaats te maken. Ook ik ben de afgelopen weken wat toleranter naar mezelf toe geweest en mijn oude gewoontes weer de nieuwe wat laten overschaduwen. Niets overdreven, maar toch, het is tijd om terug om te draaien. Het hoogtepunt, waar ik naartoe heb gewerkt, was gisteren, met een kinderfeest voor 10 gillende kinderen in onze tuin en zwemvijver. Een vervroegd verjaardagsfeest voor de dochter, blij dat we dat achter de rug hebben ipv in die drukke septembermaand. Het goeie nieuws is: het heeft me allemaal weer doen beseffen (en vooral voelen) dat mijn nieuwe gewoontes geen kwestie (meer) zijn van moeten maar van echt willen. Ik voel me gewoon veel beter als ik niet drink en goed voor mezelf zorg in de eerste plaats. Punt. Dat dus. Here we go (again). Nog een weekje vakantie met ons drie samen. Vandaag rustig aan en bekomen vooral. Morgen gaan we kanoën in Biesbosch. Echt heel veel zin in. Ik dan, de rest van het gezin gaat (moet) ook mee. Die zullen ter plaatse dan wel merken dat ze er ook zin in hebben. (Of niet) 😁😇 Mormel en bumperjim reageerden hierop 2
rapilos Geplaatst 26 minuten geleden Rapport Geplaatst 26 minuten geleden Goedemorgen allemaal, Gelukkig een beetje koeler vandaag Straks op tijd naar de tuin, de schade in halen Gisteren alle uitgebloeide margrieten afgeknipt in de hoop op een tweede bloei. Beetje lamlendig de laatste dagen @Musashi, heel veel plezier morgen. @bumperjim, je klinkt niet heel erg gemotiveerd 😅 Soms moet je een reden hebben om definitief te stoppen Bij mij was dat nadat ik geopereerd was aan een niertumor en ik nog maar 1 nier overhield. Die nier wil ik kostte wat kost zoveel mogelijk sparen en dus niet onnodig belasten met alcohol Dat hield me bij trek altijd tegen Enfin, sterkte ermee en wijsheid gewenst
rapilos Geplaatst 23 minuten geleden Rapport Geplaatst 23 minuten geleden Rose vond ik ook altijd vies. Een soort flauwe aftreksel van rode wijn ofzo gelukkig verschillen de smaken (Maar het stond altijd wel lekker zomers, zo,n mooi lichtrose kleurtje in een bedauwd glas
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden