bumperjim Geplaatst 4 uur geleden Rapport Geplaatst 4 uur geleden (bewerkt) Ik ben niet echt clean wat dat onderwerp aangaat maar misschien daarom juist wel in een positie om commentaar te leveren: gevoelens zijn niet bij de wet verboden, maar wat je aandacht geeft dat groeit zoals LJ zegt. Hoe je meer je met een andere vrouw "bezig bent" in je hoofd (op wat voor manier dan ook) hoe meer ze de plaats inneemt van je "eigen". Het gaat altijd "ten koste van", denk ik. Het is kiezen of delen. En ik zou het delen niet accepteren. 4 uur geleden bewerkt door bumperjim Etty en spirit reageerden hierop 2
Yana Geplaatst 4 uur geleden Rapport Geplaatst 4 uur geleden 23 minuten geleden zei Quinn: Okay, ik ben raar, het grootste deel van de mensen leidt een monogaam leven. Ik vind je niet raar, mooi dat jullie het kunnen. Ik kan het niet en ik wil het niet, het is allebei goed. Zou het nog helpen dat jouw geliefden een man en een vrouw zijn? Vanuit mezelf zou ik me kunnen voorstellen dat dat verschil maakt, dat er dan een bepaalde angst níet getriggerd wordt.
Musashi Geplaatst 4 uur geleden Rapport Geplaatst 4 uur geleden Zie, ik ben gerust zo open van geest dat ik het zeker ook niet raar vind. Maar dat neemt niet weg dat mijn gevoelens erdoor geraakt en gekwetst worden en dat ik dan overreageer op de kleinste dingen. En dan word ik ‘de toxische’. En al de rest is liefde en ‘bedoelen het alleen maar goed’. Pff een dikke mindfuck is het ja.
bumperjim Geplaatst 4 uur geleden Rapport Geplaatst 4 uur geleden 38 minuten geleden zei Yana: (of zin hebt in seks met meerdere mensen, want dat is het toch vooral?) Ja dat is het simpele deel ervan 😁 Maar al die gevoelens met zn 3en dat wordt vanzelf een gigantische puinhoop. Althans bij mij.
bumperjim Geplaatst 4 uur geleden Rapport Geplaatst 4 uur geleden (bewerkt) 1 minuut geleden zei Musashi: Zie, ik ben gerust zo open van geest dat ik het zeker ook niet raar vind. Maar dat neemt niet weg dat mijn gevoelens erdoor geraakt en gekwetst worden en dat ik dan overreageer op de kleinste dingen. En dan word ik ‘de toxische’. En al de rest is liefde en ‘bedoelen het alleen maar goed’. Pff een dikke mindfuck is het ja. Als het erbij vermeld moet worden "we bedoelen het goed" dan stinkt er iets een beetje. Alsof je een kind een klap voor zn kop geeft, "maar ik bedoel het goed" 🤡 4 uur geleden bewerkt door bumperjim Quinn en spirit reageerden hierop 2
Yana Geplaatst 4 uur geleden Rapport Geplaatst 4 uur geleden (bewerkt) 38 minuten geleden zei Quinn: @Musashi begrijp me niet verkeerd, als je man jou hiermee pijn doet en je dit gewoon niet wilt, punt uit, dan is dat volkomen duidelijk en prima. Ik zei al eerder, hij moet zich aanpassen en alles wat je hem daarbij aan ruimte geeft, moet ie gruwelijk dankbaar voor zijn. Mooi hoe je dat zegt. @Musashi, het klinkt alsof jij je gevoelens maar moet beheersen zodat hij z'n gang kan gaan. En het klinkt alsof jij dat eigenlijk ook zo vindt. Liefde is ook dat hij rekening houdt met jou en met wat jij voelt, hij is met jou getrouwd en ik vind dat jouw welbevinden belangrijk voor hem zou moeten zijn. 4 uur geleden bewerkt door Yana bumperjim reageerde hierop 1
Musashi Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden Ja als het puur seks zou zijn, denk ik ook niet dat ik het zo erg zou vinden. Net al die gevoelens maken het zo complex, en daar kan je nu net niets tegen beginnen. En, niet dat het zo expliciet gezegd wordt, maar doordat voor mij het oude en het nieuwe verhaal door elkaar lopen en ik het ene niet van het andere kan onderscheiden, overheerst bij mij het negatieve ipv het positieve zoals bij hun. Zij lijken enkel het mooie ervan te zien en net dat is dan voor mij zo moeilijk. Bij een gesprek eergisteren dat hij had met professionals, ben ik er ook uitgekomen als de slechte precies en ze begrepen volgens hem niet dat hij het dan met mij volhield en mij niet gewoon liet zitten. Daarom ben ik nu ook angstig voor het gesprek direct.
Yana Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden @Musashi, jij bent perfect in orde zoals je bent! Laat je door niemand iets anders wijs maken ❤️ Quinn en Musashi reageerden hierop 1 1
Musashi Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden @Yana ja dat is ook net zijn punt een beetje, dat hij teveel rekening houdt met mijn gevoelens en daardoor zichzelf verloren is. 😓
Quinn Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden @Musashi als ik je zo lees, begrijp ik juist niet dat jij het met hem uithoudt. Hij gedraagt zich als een geprivilegieerde klootzak. 18 minuten geleden zei Yana: Ik vind je niet raar, mooi dat jullie het kunnen. Ik kan het niet en ik wil het niet, het is allebei goed. Zou het nog helpen dat jouw geliefden een man en een vrouw zijn? Vanuit mezelf zou ik me kunnen voorstellen dat dat verschil maakt, dat er dan een bepaalde angst níet getriggerd wordt. Ja, dat scheelt. En voor mij scheelt het dat c tweehonderd procent monogaam is. Want, heel hypocriet, dat zou ik dan weer echt niet trekken, mijn c met een ander. Fluit gegeneerd voor zich uit Yana reageerde hierop 1
Musashi Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden @Quinn en C heeft het er omgekeerd dan niet moeilijk mee? (Je hoeft niet te antwoorden hoor als je dat te persoonlijk vindt. Maar ik ben wel benieuwd hoe anderen er dan mee omgaan.)
Quinn Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden @Musashi het ligt bij ons anders dan bij jullie. Toen ik c leerde kennen, was dat gewoon als een vriend. Ik had een zooi vriendinnen in die tijd. En toen hij een kamer nodig had, had ik wel plek in huis. Toen hij een keer twee biertjes op had, durfde hij me aan te raken en och, waarom niet, zeg maar. Dus hij is voor mij nooit de enige geweest, dat is wel een verschil. Musashi reageerde hierop 1
Quinn Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden Trouwens @Musashi ik vind het heel stoer van je dat je er hier nu open over praten durft. Musashi reageerde hierop 1
bumperjim Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden 23 minuten geleden zei Musashi: @Yana ja dat is ook net zijn punt een beetje, dat hij teveel rekening houdt met mijn gevoelens en daardoor zichzelf verloren is. 😓 Ik had de indruk dat het precies andersom was 😜 Volgens mij moet er iemand eens met de ballen op tafel, zoals mijn voormalige chef placht te zeggen. Quinn reageerde hierop 1
Yana Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden 20 minuten geleden zei Musashi: @Yana ja dat is ook net zijn punt een beetje, dat hij teveel rekening houdt met mijn gevoelens en daardoor zichzelf verloren is. 😓 Hij is zichzelf verloren en dat is jouw schuld en alleen op te lossen door met een andere vrouw te rotzooien, astemblief zeg 🥴. Laat hem lekker in zijn eentje gaan zeilen om zichzelf terug te vinden, hoe denkt hij zichzelf te vinden in een andere vrouw? Ik zit me hier gewoon kwaad te maken en dat zou jij ook moeten doen als je het mij vraagt. Quinn en bumperjim reageerden hierop 2
bumperjim Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden 30 minuten geleden zei Musashi: Bij een gesprek eergisteren dat hij had met professionals, ben ik er ook uitgekomen als de slechte precies en ze begrepen volgens hem niet dat hij het dan met mij volhield en mij niet gewoon liet zitten. En dat gooit hij jou vervolgens op je bord? 🤣 Ik denk dat hij van dat gesprek kennelijk weinig opgestoken heeft, jammer.
Fonny Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden 5 uur geleden zei Yvonne: Dagpact: renaldo61🐕 Yvonne Fonny🌞
Quinn Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden 28 minuten geleden zei Quinn: @Musashi als ik je zo lees, begrijp ik juist niet dat jij het met hem uithoudt. Hij gedraagt zich als een klootzak. Echt mush, hoe meer je vertelt, hoe meer ik achter bovenstaande sta. Maar dan gewoon klootzak zonder meer. Liefde delen doe je niet omdat je iets tekort komt, dat is een valse start.
Musashi Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden Jullie zijn echt heel lief allemaal en voel me zo heel hard ondersteunt maar het is zo verknipt tegelijk. Jullie horen mijn versie natuurlijk en die professionals de zijne. Ik mocht er net ook niet bijzitten, hoewel dat oorspronkelijk wel de bedoeling was. Ze lieten me verstaan dat ik eigenlijk niet gewenst was, maar zeiden dit ook niet echt expliciet. Ze zeiden tegen hem achteraf dat het was omdat ze de (mijn/ onze) spanning voelden. Ik wilde hen/ hem respecteren om vrijuit te kunnen praten dus ik ben dan maar weg gegaan. Dat wordt nu dan dus mijn eigen keuze gemaakt dat ik er niet bij wou zijn. Echt, dat ik me momenteel onbegrepen, alleen en verlaten voel zo, is een understatement. Man ik heb zin om in de rosé te vliegen want dit kan ik eigenlijk echt gewoon niet aan allemaal.
renaldo61 Geplaatst 1 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 1 uur geleden Eigenlijk heb ik mijn ex steeds tekort gedaan. Ik ging met haar samen toen ik nog stapel was op iemand anders. Mijn ex besefte dit. Ik was nooit een vrouwenmagneet en ik had toen gewoon iemand nodig. Maar ik vrees dat ik steeds meer mijn ex nodig had als zij mij. Er waren al periodes geweest dat ik zwaar dronk voor ik samen met mijn ex ging, maar toen ik samen met haar was dronk ik bijna niet. Ik had toen ook mijn gewicht onder controle en viel snel enkele kilo's af. Maar toen mijn ex mij verliest was het hek helemaal van de dam en dronk ik zoveel dat zelfs mijn werk eronder leed. Wat mijn ex dan weer in mij zag is mij nog steeds een raadsel.
bumperjim Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden 34 minuten geleden zei Musashi: Jullie zijn echt heel lief allemaal en voel me zo heel hard ondersteunt maar het is zo verknipt tegelijk. Jullie horen mijn versie natuurlijk en die professionals de zijne. Ik mocht er net ook niet bijzitten, hoewel dat oorspronkelijk wel de bedoeling was. Ze lieten me verstaan dat ik eigenlijk niet gewenst was, maar zeiden dit ook niet echt expliciet. Ze zeiden tegen hem achteraf dat het was omdat ze de (mijn/ onze) spanning voelden. Ik wilde hen/ hem respecteren om vrijuit te kunnen praten dus ik ben dan maar weg gegaan. Dat wordt nu dan dus mijn eigen keuze gemaakt dat ik er niet bij wou zijn. Echt, dat ik me momenteel onbegrepen, alleen en verlaten voel zo, is een understatement. Man ik heb zin om in de rosé te vliegen want dit kan ik eigenlijk echt gewoon niet aan allemaal. Als je er niet bij mocht zijn dan moet hij de inhoud van het gesprek ook voor zich houden, want die gaat jou dan niet aan. Idem in het omgekeerde geval als jij een gesprek alleen met de professionals zou hebben. Als die professionals ook maar 1 centime waard zijn dan realiseren die zich dat ze slechts 1 kant vh verhaal hebben gehoord en zullen ze je man niet naar de mond praten maar juist confronteren met alles wat inconsistent is of onredelijk in zijn verhaal. Nee dit is geen rosémoment. Ice tea? Musashi reageerde hierop 1
Mariposa Geplaatst 47 minuten geleden Rapport Geplaatst 47 minuten geleden (bewerkt) Jeetje @Musashi, ik voel je pijn. Ik ben er zelf ook een paar keer doorheen gegaan. Je kunt er op dit moment weinig aan doen. Hij zal zich moeten realiseren wat hij nou echt precies aan het doen is. Wat hij met jouw gevoelens doet. Neem geen overhaaste beslissingen maar laat hem wel weten wat het met jou doet. Ik wens je heel veel moed, wijsheid en kracht toe. En nee, alcohol lost niets op, integendeel. 46 minuten geleden bewerkt door Mariposa Musashi reageerde hierop 1
Musashi Geplaatst 23 minuten geleden Rapport Geplaatst 23 minuten geleden Een wijze jongeman heeft me ooit eens geadviseerd om bij de feitelijkheden te blijven. Dus doe ik maar een poging. Mijn man heeft gevoelens voor een andere vrouw maar hij bedriegt en verlaat me niet. Hij heeft hulp gezocht om zelf beter te kunnen omgaan met mijn cptss. Ik drink nu water met citroen en zout. Al de rest is angst en daar moet ik mee leren omgaan.
spirit Geplaatst 23 minuten geleden Rapport Geplaatst 23 minuten geleden Heftig @Musashi. Dat moet pijn doen en eigenlijk kan zoiets niet. Ik geloof ook niet zo in open relaties. Heb jaren een stiekeme verhouding gehad. Ik was toen wel al weduwe, maar hij besodemieterde gewoon zijn vriendin. Ik vond het altijd heel pijnlijk als ik haar tegenkwam. Wist me nooit een houding te geven. Ik wens je veel KMW. Mijn vriend is aan het afkicken. Het is zijn 2e dag. Ik weet donders goed hoe hij zich voelt. Heb thiamine gehaald bij de apotheek. Mijn eigen medicijnen lagen ook klaar. Boodschappen gedaan en vanavond maar eens goed eten. Hij is wat aan het prutsen en nu in slaap gevallen. Ik merk wel dat hij nog met heel veel dingen uit zijn verleden zit. Het is een overgevoelig typje, maar uiteindelijk ben ik dat ook. Ik heb er alleen geen drank meer bij nodig. De bedoeling is dat ik een week op vakantie ga met mijn zoon en kleinkind. Schoondochter blijft dan thuis en zorgt voor mijn oudste. Lekker met een luxe bus naar Spanje. Even eruit. Heb mijn plannen nog niet voorgelegd aan mijn vriend. Die zal dit zeker niet leuk vinden, maar een week met een dronken vent is ook niet leuk. Hij zoekt het maar even uit in die week.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden