Bob Geplaatst 5 uur geleden Rapport Geplaatst 5 uur geleden (bewerkt) Dat andere is dan naar ik aanneem de suggestie van @Mormel aan jou m.b.t. je eigen verleden, @Quinn. Die was denk ik inderdaad uiterst onhandig, en ik begreep je woede daarover heel goed. Misschien helpt het om in de toekomst in zulke gevallen eerst te bedenken of het misschien meer zegt over de schrijver zelf dan over jou. Vaak is dat namelijk zo. 5 uur geleden bewerkt door Bob
Quinn Geplaatst 5 uur geleden Rapport Geplaatst 5 uur geleden Nee @Bob, dat zie ik niet als onhandig, maar als kwaadaardig. En wel bedankt voor de suggestie om goed naar mezelf te kijken als ontvanger in dergelijke situaties en wederom niet te zeggen over de zender. Dat helpt echt. Soit, ik zal me bezighouden met de opdracht van vandaag.
Mormel Geplaatst 3 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 3 uur geleden 1 uur geleden zei Quinn: Nee @Bob, dat zie ik niet als onhandig, maar als kwaadaardig. En wel bedankt voor de suggestie om goed naar mezelf te kijken als ontvanger in dergelijke situaties en wederom niet te zeggen over de zender. Dat helpt echt. Soit, ik zal me bezighouden met de opdracht van vandaag. Jij ziet mij als kwaadaardig omdat ik gedachten formuleerde die de meeste personen hebben wanneer ze zoiets hebben meegemaakt, gedachten waar ze vervolgens mee worstelen. Zie mij maar als kwaadaardig, daar heb ik geen probleem mee.
Quinn Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden 12 minuten geleden zei Mormel: Jij ziet mij als kwaadaardig omdat ik gedachten formuleerde die de meeste personen hebben wanneer ze zoiets hebben meegemaakt, gedachten waar ze vervolgens mee worstelen. Zie mij maar als kwaadaardig, daar heb ik geen probleem mee. Nee. Ik zeg dat ik de door jou gemaakte opmerking niet onhandig vind, maar kwaadaardig. Wat ik van jou als persoon vind, daar laat ik me niet over uit.
Mormel Geplaatst 3 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 3 uur geleden 13 minuten geleden zei Quinn: Nee. Ik zeg dat ik de door jou gemaakte opmerking niet onhandig vind, maar kwaadaardig. Wat ik van jou als persoon vind, daar laat ik me niet over uit. Cirkel.
bumperjim Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden 2 uur geleden zei Bob: Ok, nu begrijp ik je, @Quinn. Maar lees het (voorlopig) laatste bericht van @Oskar en bedenk dan wie hij met "jullie" bedoelde. Daar had ik het over. Zelf had ik er ook grote moeite mee dat alle mensen met pedogevoelens over één kam werden geschoren met misbruikers. Dat doe je ook niet met homos, heteros of negers, toch? Maar wat of wie misbruiken homo's, hetero's of negers dan? De vergelijking gaat volledig mank. Pedofilie is niet wederzijds, er is geen instemming. En iedereen die als kind misbruikt is heeft wat mij betreft het recht om erop te reageren als een stier op een rode doek. Quinn en Reacher reageerden hierop 1 1
bumperjim Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden 2 uur geleden zei Bob: Ok, nu begrijp ik je, @Quinn. Maar lees het (voorlopig) laatste bericht van @Oskar en bedenk dan wie hij met "jullie" bedoelde. Daar had ik het over. Zelf had ik er ook grote moeite mee dat alle mensen met pedogevoelens over één kam werden geschoren met misbruikers. Dat doe je ook niet met homos, heteros of negers, toch? Maar wat of wie misbruiken homo's, hetero's of negers dan? De vergelijking gaat volledig mank. Pedofilie is niet wederzijds, er is geen instemming. En iedereen die als kind misbruikt is heeft wat mij betreft het recht om erop te reageren als een stier op een rode doek.
Yana Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden 'Een uiterst onhandige suggestie', @Bob? Ik vond het een ongelofelijk gemene en kwaadaardige trap naar iemand die al op de grond lag. Onbegrijpelijk dat iemand zoiets zegt tegen iemand die hier met zoveel moeite zijn pijn laat zien. Dat mensen die als kind seksueel misbruikt zijn zich wat ongenuanceerd uitdrukken als het gaat om mensen met pedoseksuele gevoelens, dát kan ik dan weer wel begrijpen. bumperjim en Quinn reageerden hierop 1 1
Bob Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden 59 minuten geleden zei bumperjim: Maar wat of wie misbruiken homo's, hetero's of negers dan? De vergelijking gaat volledig mank. Pedofilie is niet wederzijds, er is geen instemming. En iedereen die als kind misbruikt is heeft wat mij betreft het recht om erop te reageren als een stier op een rode doek. Ik heb op de draad van Reacher een algemene reactie gegeven. Verder lijkt het me erg belangrijk onderscheid te maken tussen gevoelens en daden, en dat miste ik destijds wel.
Quinn Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden Het klinkt als een dooddoener, daar ben ik me echt van bewust. Maar ik denk en hoop dat het voor het grootste deel van de mensen hier een situatie is die ze niet persoonlijk kennen. En dan kun je inderdaad heel theoretisch naar de situatie kijken en wellicht onderscheid maken tussen gedachten en daden. Ik kan dat niet. De gedachten maken iemand pedofiel, de daden maken iemand strafbaar. Ik vind de mens in het eerste stadium al meer dan fout.
bumperjim Geplaatst 55 minuten geleden Rapport Geplaatst 55 minuten geleden (bewerkt) Je vervalt zo binnen de kortste keren in dader-slachtoffer verwisseling. Gevoelens lijken onschuldig, maar het uiten van die gevoelens is al fout. Daar heeft een onschuldig kind niets mee te schaften, met die lugubere gevoelens. Ik heb slechts ervaring (tweedehands) met 1 pedofiel die mijn dochter lastigviel en meneer had het wel zo georganiseerd dat hij op een middelbare school werkte (want wie van slagroom houdt werkt in een banketbakkerij -- godzijdank niet de school van onze dochters, wel van andermans dochters natuurlijk) en vervolgens bleek dat een frans strafblad een semi-openbaar en een vrijwel geheim deel heeft, waarvan (dat laatste) de school geen weet heeft. En oh wee als wij daar iets over zouden loslaten dan was het smaad, werd ons van overheidswege duidelijk gemaakt. Hij werkt er ongetwijfeld nog steeds, want niets wordt ooit opgelost op deze manier. Voordat iets eindelijk als een "daad" kan worden aangemerkt is er al iemand behoorlijk getraumatiseerd. Wat kan ik dan anders doen dan overreageren op dit thema? 37 minuten geleden bewerkt door bumperjim Quinn en Reacher reageerden hierop 2
Mormel Geplaatst 35 minuten geleden Auteur Rapport Geplaatst 35 minuten geleden 36 minuten geleden zei Quinn: Het klinkt als een dooddoener, daar ben ik me echt van bewust. Maar ik denk en hoop dat het voor het grootste deel van de mensen hier een situatie is die ze niet persoonlijk kennen. En dan kun je inderdaad heel theoretisch naar de situatie kijken en wellicht onderscheid maken tussen gedachten en daden. Ik kan dat niet. De gedachten maken iemand pedofiel, de daden maken iemand strafbaar. Ik vind de mens in het eerste stadium al meer dan fout. Jij kunt iemand met die gedachten al meer dan fout vinden, maar gelukkig genoeg werkt ons strafrecht niet zo. Mensen bestraffen om gedachtes, veel idioter moet het niet worden. Nogmaals: spijtig dat jij dit hebt meegemaakt maar je reactie hierop is infantiel. En doe nu niet alsof jij het grote slachtoffer bent want je zat er niets mee in om te snuiven terwijl je heel goed weet hoe dat wereldje eruit ziet. Hoop dat je de hulp krijgt die je nodig hebt en dat je deze ook aanvaard.
Quinn Geplaatst 33 minuten geleden Rapport Geplaatst 33 minuten geleden Dat is precies het onderscheid dat ik maak gast. Strafbaar is het één, fout in mijn ogen iets anders. Los daarvan gun ik jou ook uiteraard alle hulp die je zo duidelijk goed kunt gebruiken.
bumperjim Geplaatst 26 minuten geleden Rapport Geplaatst 26 minuten geleden 7 minuten geleden zei Mormel: En doe nu niet alsof jij het grote slachtoffer bent want je zat er niets mee in om te snuiven terwijl je heel goed weet hoe dat wereldje eruit ziet. Dader-slachtoffer verwisseling in 20 minuten. Sigma man 👍🏻👍🏻👍🏻 Vrouwen zouden ook geen korte rokjes moeten dragen waarschijnlijk.
Mormel Geplaatst 20 minuten geleden Auteur Rapport Geplaatst 20 minuten geleden 1 minuut geleden zei bumperjim: Dader-slachtoffer verwisseling in 20 minuten. Sigma man 👍🏻👍🏻👍🏻 Vrouwen zouden ook geen korte rokjes moeten dragen waarschijnlijk. Ik had hier al een tekst geplaatst. Toen rolde ik een peuk en dacht ik: laat maar.
Reacher Geplaatst 11 minuten geleden Rapport Geplaatst 11 minuten geleden Nee is nee. Waar en wanneer dan ook. Of je het nu roept of niet kunt praten en bevriest of je iemand van je af probeert te vechten. Het is niet de schuld van BJ’s dochter, niet de schuld van die arme vrouw die dronken was in het café, het is niet de schuld van Q. En nee, wat mij overkwam is ook niet mijn schuld.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden