Mariposa Geplaatst 10 uur geleden Rapport Geplaatst 10 uur geleden Ik begon met drinken voor de lol tijdens het uitgaan. Iedereen dronk, vrienden, vriendinnen, ouders... Eigenlijk al toen ik heel jong was mocht ik de schuimkraag van mijn vaders biertje opdrinken. Tijdens mijn zwangerschappen heb ik nauwelijks gedronken maar toch nog 1 of 2 wijntjes per week. Daarna heb ik denk ik de schade ingehaald. Tot zeker een fles per dag en vaak meer. Nu drink ik niet meer 🙂
Musashi Geplaatst 10 uur geleden Rapport Geplaatst 10 uur geleden Ik weet niet hoe je een zachte enter doet op een telefoon?
Yana Geplaatst 10 uur geleden Rapport Geplaatst 10 uur geleden Shift-toets vasthouden terwijl je op Enter drukt @Musashi. Maar op mijn vorige phone werkte dat niet, daar was het gewoon niet mogelijk.
Marjolijn Geplaatst 10 uur geleden Rapport Geplaatst 10 uur geleden Goedemorgen. Ik zou graag vandaag direct mee willen doen met het dagpact, maar ik weet niet hoe ik mijn naam erbij kan zetten. Wil iemand mij daarbij helpen? P.s. ik zag dat de naam van Yvonne er ook niet meer op staat.
Kaatjemama Geplaatst 10 uur geleden Rapport Geplaatst 10 uur geleden 37 minuten geleden zei lady jane: goeiemooiemorgen frummers vandaag 2 jaar geleden stierf mijn beste vriendin. Voor mij is het gewoon even aan haar te denken, meestal bij iets wat zij zonder ego, zou zeggen, bij twijfels van mij. Vanavond volleybal, zij was de oprichter van ons clubje. De onenigheden lijken bijgelegd afgelopen weekend en het weekend gaat door 10 april. Of we na het seizoen verder kunnen blijft nog onzeker, maar team-moeder hoeft zich niet meer om te draaien in haar urn. Kaarsje brandt zolang ik thuis ben, voor haar, voor ons, en voor de frummers hier Sterkte @lady jane🥹 lady jane reageerde hierop 1
Mormel Geplaatst 10 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 10 uur geleden Dagpact: Mormel renaldo61 MaryArt Musashi Fonny🌞 Yvonne Kaatje 🌺 stroumfke Reacher Mariposa Marjolijn
Marjolijn Geplaatst 10 uur geleden Rapport Geplaatst 10 uur geleden Dank je wel @Mormel. Kun je mij misschien ook vertellen hoe dat moet. Ik hoop het de volgende keer zelf te kunnen,maar ben een beetje een digibeet.
Mormel Geplaatst 10 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 10 uur geleden @Marjolijn: het is gewoon de vorige tekst selecteren, plakken in je reactie en toevoegen wat je wilt. Hoop wel dat dit duidelijk is want ik weet niet wat een digibeet tegenwoordig is (waarschijnlijk ben ik er een omdat ik op de gsm nog alles doe met 1 vinger ipv de duimen). spirit reageerde hierop 1
Marjolijn Geplaatst 10 uur geleden Rapport Geplaatst 10 uur geleden Oke. Morgen ga ik het dan zelf proberen. Ik ga vandaag rond de lastige tijd ( bij mij einde middag) vooral afleiding zoeken door o.a.op tijd te koken en te eten. Vooral een goed dagritme hanteren zal mij ook helpen.
Mariposa Geplaatst 10 uur geleden Rapport Geplaatst 10 uur geleden 7 minuten geleden zei Mormel: @Marjolijn: het is gewoon de vorige tekst selecteren, plakken in je reactie en toevoegen wat je wilt. Hoop wel dat dit duidelijk is want ik weet niet wat een digibeet tegenwoordig is (waarschijnlijk ben ik er een omdat ik op de gsm nog alles doe met 1 vinger ipv de duimen). Dat doe ik ook ja 😂. Snap niet hoe ze dat doen. Als ik dat probeer is het al helemaal niet meer leesbaar.
Bob Geplaatst 9 uur geleden Rapport Geplaatst 9 uur geleden Dagpact: Mormel renaldo61 MaryArt Musashi Fonny🌞 Yvonne Quinn Kaatje 🌺 stroumfke Reacher Mariposa Marjolijn Quinn reageerde hierop 1
Bob Geplaatst 9 uur geleden Rapport Geplaatst 9 uur geleden Quinn was er ook afgevallen. Die heb ik maar weer teruggezet. Ik heb ooit eens een draadje geopend over dat kopiëren van de lijst Zal ik eens opzoeken.
Bob Geplaatst 9 uur geleden Rapport Geplaatst 9 uur geleden Deze was het. Dat staat bij "Werking Forum". Marjolijn en spirit reageerden hierop 2
spirit Geplaatst 9 uur geleden Rapport Geplaatst 9 uur geleden Sterkte vandaag @lady jane 🤎 Voor jou ook @Yana. Zo rot voor je. Nu weer naar Frankrijk dus. Waar was je eerst? Met duimen typen kan ik ook niet. Alles met 1 vinger. Toch mijn Chromebook maar wat meer pakken. Ik heb verdorie een secraresse opleiding gehad vroeger. Kan blind typen en nog steeds. Gaat makkelijker dan met 1 vinger. Hier geen zon en het is koud. Ik ga er een prikkelloze dag van maken en lekker aan mezelf denken. Ik laat de boel even de boel.
bumperjim Geplaatst 8 uur geleden Rapport Geplaatst 8 uur geleden 3 uur geleden zei Yana: Oh jongens, ik heb de halve nacht weer doorgebracht in angst. Ik ben zo bang dat het nooit meer beter wordt, dat ik nooit meer goed kan slapen en nooit meer beter word. Ik heb kiespijn maar ik kan niet naar een tandarts. In de nacht overvalt me de paniek en blijft er van mijn zonnige karakter niks over. Ik weet wel, het zijn maar gedachtes en het zegt niks over de realiteit, maar toch. Komend weekend gaan we terug naar Frankrijk, ik vind het spannend. Laat maar reutelen die gedachtenmachine 's nachts. Allemaal afval. Gedachtenafval. spirit reageerde hierop 1
spirit Geplaatst 8 uur geleden Rapport Geplaatst 8 uur geleden Ik heb gemerkt dat het opruimen en schoonmaken zeer dwangmatig ging worden. Geen wonder dat mijn vriend gek van me werd, want savonds was ik ook niet meer te genieten. Bleef ook maar schelden hoe vuil en achterstallig het hier was. Dacht dit even in 1 week te fiksen. Zo werkt dat natuurlijk niet. Nu braaf rundvlees opzetten straks. Kan het lekker sudderen en voor vanavond een lekker maaltijd. Vriend is weer aan het werk vandaag. De honden al uitgelaten en straks de oude teckel even wakker maken. Die ligt nog in haar mandje boven. Ik gooi er nog maar een bak koffie in.
Quinn Geplaatst 8 uur geleden Rapport Geplaatst 8 uur geleden Bedankt voor het terugzetten @Bob het was een mooie loophole.
Mormel Geplaatst 6 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 6 uur geleden @spirit: ik weet eigenlijk niet hoe ik dit zacht kan formuleren. In een eerder bericht schreef je dat je vriend nooit zijn honden uit liet. Voor mij grenst dit eigenlijk aan dierenmishandeling. In je vorige bericht schreef jij dat je ze net had uitgelaten, dus ik ken jullie situatie niet. Maar alsjeblieft ga met de honden elke dag even wandelen. Die beesten zijn afhankelijk van jullie. In een vorig bericht beschreef je hoe je humeur om zeep was toen je in een drol van de hond was gestapt met je blote voeten. Als mijn hond in huis had gescheten, dan was het omdat ik niet vroeg genoeg opstond om met haar te gaan wandelen (en niet vroeg genoeg was niet een uurtje later als anders, dat was meer dat ik 's avonds pas opstond), anders deed ze dit niet. spirit en bumperjim reageerden hierop 1 1
Musashi Geplaatst 5 uur geleden Rapport Geplaatst 5 uur geleden Kwetsbare namiddag-update: ik heb een huilerige dag. Een en ander kan er mee te maken hebben dat ik in de auto naar deze podcast luisterde: https://podcasts.apple.com/be/podcast/zelfkennis/id1835500111?l=nl&i=1000746297165 Ook de andere afleveringen uit deze reeks vind ik trouwens zeer de moeite waard. Vanavond hebben we oudercontact met de juf van mijn dochter (standaard 2x15min/ schooljaar). Hoewel ze het zeker goed doet en ik me op zich nergens zorgen over hoef te maken, ervaar ik dit eerder als op de rooster gelegd worden als ouder, een proefschrift of je als ouder geslaagd bent. Ik vind het dus verschrikkelijk en ben eigenlijk nu al zenuwachtig. Totaal misplaatst en egocentrisch vind ik dit van mezelf ook.
Quinn Geplaatst 4 uur geleden Rapport Geplaatst 4 uur geleden Kan me voorstellen dat je daar huilerig van wordt ja. Musashi reageerde hierop 1
bumperjim Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden Ja het is moeilijk, die transitieperiode waarin ze nog wel je kind zijn, maar gewoon doen wat ze willen qua schoolprestaties. Als ouder ben je niet verantwoordelijk maar wel aansprakelijk, alsof je met je auto een voetganger omver rijdt die zomaar voor je bumper springt. Ik had dat heel erg met de holenbeer die haar studie biologie stopte om hondentrainer te worden. Inmiddels is wel duidelijk dat het een erg goeie hondentrainer is. Ze wordt langzaam ontdekt door de beste professionals in het vak. Nu ben ik ineens weer apetrots 🤷🏼♂️ Kaatjemama en lady jane reageerden hierop 2
spirit Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden 2 uur geleden zei Mormel: @spirit: ik weet eigenlijk niet hoe ik dit zacht kan formuleren. In een eerder bericht schreef je dat je vriend nooit zijn honden uit liet. Voor mij grenst dit eigenlijk aan dierenmishandeling. In je vorige bericht schreef jij dat je ze net had uitgelaten, dus ik ken jullie situatie niet. Maar alsjeblieft ga met de honden elke dag even wandelen. Die beesten zijn afhankelijk van jullie. In een vorig bericht beschreef je hoe je humeur om zeep was toen je in een drol van de hond was gestapt met je blote voeten. Als mijn hond in huis had gescheten, dan was het omdat ik niet vroeg genoeg opstond om met haar te gaan wandelen (en niet vroeg genoeg was niet een uurtje later als anders, dat was meer dat ik 's avonds pas opstond), anders deed ze dit niet. Door omstandigheden zijn de honden nooit gewend geweest om uitgelaten te worden. Ik vind dit zelf ook niet oke. Zelf heb ik nu een labrador. Ik kom nu net thuis van een lange wandeling. Ook de zwarte teckel neem ik mee uit. Honden horen uitgelaten te worden en niet in huis te schijten. Daarom was ik zo boos gisteren. De teckels kwamen sporadisch buiten. De oude teckel heb ik niet zoveel mee, maar zo'n beestje heeft ook niet om het leven gevraagd. Die is oud en doof en bijna geen tanden meer. Ik ben bezig haar wat zachter voer te geven. Zijn gedrag daarin veranderen lukt me niet. Wij hebben best flinke woorden gehad gisteren. Ik vind zoiets niet oke. Mijn labrador laat ik gewoon uit. Zo hoort het ook. bumperjim reageerde hierop 1
Kaatjemama Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden Dag 80 goed bezig maar toch. Vandaag wezen zwemmen en stuk wezen wandelen.wezen fietsen naar me moeder even koffie gedaan.was allemaal lekker in het zonnetje.onverwacht komen de momenten tijdens het wandelen denk ik aan vroeger doet me te veel pijn.zou een uitvlucht willen zoeken maar die is er niet.dan denk ik aan de toekomst dat maakt me bang en maak me veel zorgen. Ook dit gevoel zou ik van willen vluchten.dan ga ik boodschappen doen zie schap vol wijn wat zou ik graag vluchten vluchten van de stress pijn en alles waar ik me zorgen over maak. Doe het niet maar pfff wat zou ik graag even op die pauze knop drukken. lady jane reageerde hierop 1
Marjolijn Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden @Kaatjemama. Wat goed zeg, dag 80 ! Ik begin nog maar net. Dus durf eigenlijk nog niet echt te reageren. Maar toch even: Jezelf misschien trakteren op iets voor jezelf. ? En vooral gefeliciteerd met dag 80. Kaatjemama reageerde hierop 1
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden