Mormel Geplaatst 13 uur geleden Rapport Geplaatst 13 uur geleden Dagpact: Mormel Het is nog vroeg (1u42), maar alvast het dagpact voor vandaag gestart. Misschien een wat vreemd onderwerp voor dit forum, maar kunnen we het vandaag misschien eens hebben over AI en de toekomst? https://www.youtube.com/@weareinsideAI Natuurlijk staat het iedereen vrij om iets anders op te werpen.
renaldo61 Geplaatst 11 uur geleden Rapport Geplaatst 11 uur geleden Dagpact: Mormel renaldo61 Goeiemorgen iedereen
MaryArt Geplaatst 9 uur geleden Rapport Geplaatst 9 uur geleden Dagpact: Mormel renaldo61 MaryArt Goeiemorgen iedereen
MaryArt Geplaatst 8 uur geleden Rapport Geplaatst 8 uur geleden @Mormel Ik kan daar heel kort over zijn...van mij hoeft het allemaal niet. Ik vind dat het veel te ver gaat en het beangstigend me soms maar ik houd me er niet echt mee bezig want dat heeft weinig zin. Toen ik nog dronk hield ik me veel met het verleden en de toekomst bezig. Ik leef nu meer in het heden en dat geeft veel meer rust. Bovendien is het niet tegen te houden denk ik. Het enge van AI is dat het de overhand kan gaan krijgen en de mens niets meer te vertellen heeft. Dat kan of goed uitpakken of onze ondergang betekenen. Niemand weet het volgens mij. Ik schilder nog maar eens een potje, dat is tenminste te overzien.😏 Spirit en karin123 reageerden hierop 2
bumperjim Geplaatst 8 uur geleden Rapport Geplaatst 8 uur geleden (bewerkt) AI wordt meer en meer gebruikt door een kleine minderheid om de rest van de wereld te domineren. Vroeger als kind droomde ik over de toekomst en robots en alles. Ik ben nu volledig gedesillusioneerd over hoe het uitpakt. Ik heb een onbeschrijflijke hekel aan de AI plaatjes en beelden gebaseerd op gejat materiaal van artiesten maar ook je bloedeigen foto's op je telefoon zijn niet veilig, daar kunnen ze gewoon bij. En de zaadloze teksten die het uitkraamt die veel mensen voor de waarheid aannemen, teksten puur op basis van de waarschijnlijkheid dat het ene woord het andere opvolgt. Wat een bagger 🤮 Het idee op zich was leuk maar de mensheid is niet in staat het fatsoenlijk te gebruiken. AI om mensen uit te kleden, te surveilleren, om fake news mee te maken, alles wordt fake. List en bedrog en George Orwell. Dankzij datacenters met een krankzinnig energieverbruik. Het staat voor mij model voor alles wat verkeerd gaat in de wereld van vandaag. Nu eerst een bak echte koffie. 8 uur geleden bewerkt door bumperjim MaryArt, karin123 en Spirit reageerden hierop 3
bumperjim Geplaatst 8 uur geleden Rapport Geplaatst 8 uur geleden Een 10 voor het idee, een nul voor de uitvoering.
MaryArt Geplaatst 8 uur geleden Rapport Geplaatst 8 uur geleden Het had gewoon Science Fiction moeten blijven. Dat vond en vind ik nog steeds leuk. Het word nu allemaal te " echt " Spirit en karin123 reageerden hierop 2
bumperjim Geplaatst 8 uur geleden Rapport Geplaatst 8 uur geleden (bewerkt) Ja, met autonome gevechtsrobots en zo. Dat is echt het domste dat je kan doen. En dat gaan ze dus doen 🤯 In plaats van dat er een robot mn overhemden strijkt. 8 uur geleden bewerkt door bumperjim MaryArt reageerde hierop 1
bumperjim Geplaatst 8 uur geleden Rapport Geplaatst 8 uur geleden (bewerkt) Alles zat al in 2001 A space odyssey, uit 1968 godbetert, maar we gaan precies datzelfde doen. Fantastische film trouwens, toen was het nog echt SF inderdaad en kon je er nog van kwijlen. De verwachting was mooi, nu het er eenmaal is valt het tegen, zoals met alles wat je vreselijk zit te verwachten. 8 uur geleden bewerkt door bumperjim MaryArt reageerde hierop 1
Mormel Geplaatst 8 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 8 uur geleden Ik denk dat het lastigste aan deze technologie is dat mochten we eens AGI of ASI bereiken we het pas zullen merken als er geen terugdraaien meer mogelijk is. Wat ik trouwens spijtig vind is dat ik weinig tot geen sceptische artikelen kan terugvinden die verder gaan dan ons wijzen op de flaters die AI momenteel maakt of het hoge energieverbruik, soms lijkt het daarmee een beetje op wat ik oudere personen hoorde zeggen toen het web stilaan doorbrak midden jaren negentig, waarmee ik bedoel dat ze compleet onderschatten welke impact de technologie zal hebben. MaryArt reageerde hierop 1
MaryArt Geplaatst 8 uur geleden Rapport Geplaatst 8 uur geleden (bewerkt) Ik had die elpee van Jeff Wayne van de musical war of the worlds. Geweldige muziek en de verteller was Richard Burton met die mooie donkerbruine stem. De film vond ik ook geweldig. Volgens mij was er ooit een hoorspel van in Amerika in de jaren 50 of 60 dacht ik. Heel Amerika was van slag omdat men dacht dat er een echte buitenaardse invasie gaande was. 8 uur geleden bewerkt door MaryArt karin123 reageerde hierop 1
MaryArt Geplaatst 7 uur geleden Rapport Geplaatst 7 uur geleden Mensen zonder mobiele telefoon of computer, dus de allerarmsten op aarde. De rest gebruikt het allemaal, bewust of onbewust..
renaldo61 Geplaatst 7 uur geleden Rapport Geplaatst 7 uur geleden 17 minuten geleden zei MaryArt: Mensen zonder mobiele telefoon of computer, dus de allerarmsten op aarde. De rest gebruikt het allemaal, bewust of onbewust.. oké , heb je er dan al bewust gebruik van gemaakt?
Kaatjemama Geplaatst 7 uur geleden Rapport Geplaatst 7 uur geleden goedemorgen 😊 Dagpact: Mormel renaldo61 MaryArt MaryArt reageerde hierop 1
Mariposa Geplaatst 7 uur geleden Rapport Geplaatst 7 uur geleden Goedemorgen ☀️! AI, ja en nee gevaarlijk, denk ik. De kennis is beperkt tot wat op het internet al staat toch? Het jat alles wat al bestaand is. Geen idee of het zichzelf slimmer kan maken. Maar het blijft wel naar, alles dat fake is. En waarschijnlijk zullen er ook wel banen ook wel verdwijnen, da’s ook behoorlijk kut. Ik maak er zelf eigenlijk nog geen gebruik van. Misschien een paar keer met wat foto’s lopen klooien maar daar is het bij gebleven. goedemorgen 😊 Dagpact: Mormel renaldo61 MaryArt Mariposa
lady jane Geplaatst 7 uur geleden Rapport Geplaatst 7 uur geleden goeiemooiemorgen frummers AI voor mij hoef t nie MaryArt reageerde hierop 1
MaryArt Geplaatst 7 uur geleden Rapport Geplaatst 7 uur geleden (bewerkt) @renaldo61 Ja iedere dag. Ik zoek vaak dingen op op Google en sinds een paar maanden krijg ik antwoord via AI. Dat ging vanzelf, ik heb dat niet geïnstalleerd ofzo. Dus ik weet het maar ik kan er niet omheen. Het word je door de strot geduwd. Maar Google is natuurlijk ook AI. Alleen word het er nu speciaal bij vermeld. 7 uur geleden bewerkt door MaryArt
Mariposa Geplaatst 7 uur geleden Rapport Geplaatst 7 uur geleden Ja, zo langzamerhand verliezen we alle controle. Alles wordt gedigitaliseerd. Every step you make…. karin123 en MaryArt reageerden hierop 2
Mariposa Geplaatst 7 uur geleden Rapport Geplaatst 7 uur geleden (bewerkt) 7 uur geleden bewerkt door Mariposa
Etty Geplaatst 6 uur geleden Rapport Geplaatst 6 uur geleden Goedemorgen, Ik ben vooral erg nieuwsgierig naar hoe het gaat uitpakken. Ik snap dat er veel weerstand is tegen AI, die voel ik zelf ook. Ik las ergens dat als je ergens bang voor bent, dat je dan naast de negatieve uitkomst ook een positieve kan bedenken, naast, dus niet in plaats van. En dan berusten in dat je het niet weten kunt. Onzekerheid accepteren eigenlijk. In mijn werk ben ik aan het kijken welke mogelijkheden AI mij biedt om tijd te besparen, omdat mijn concurrenten dat ook doen en minder zullen gaan vragen voor de dienstverlening. Misschien is het straks niet meer mogelijk om op deze manier geld te verdienen. Ik denk al aan alternatieven, een plan B. Ook wel weer leuk. Ik ben vooral bang dat een mensenleven steeds minder gaat voorstellen, dat er geen werk meer zal zijn voor veel mensen, en dat we het normaal gaan vinden dat ze het dan maar moeten uitzoeken. Survival of the fittest/smartest. Zware uitbuiting en slavernij. Iemand die ik ken en die al haar hele leven bezig is met technologische vooruitgang en SF, beweert dat het mogelijk is dat we allemaal straks achterover kunnen leunen dankzij die technologie, we allemaal een basisinkomen krijgen en de hele dag kunnen doen waar ons hart sneller van gaat kloppen. Het geld komt van het belasten van robots die het werk doen dacht ik, maar dat weet ik niet meer zeker.
Marij Geplaatst 6 uur geleden Rapport Geplaatst 6 uur geleden (bewerkt) Het levert in ieder geval al wel vermakelijke opmerkingen op Ik maak er heel bewust gebruik van, daar waar het me kan helpen op het werk. Tegelijk ook weer heel bewust niet, omdat ik de belasting voor het klimaat ook weer schrikwekkend vind. Maar, laat ik niet schijnheilig gaan doen; ook een forum of vliegtuig is belastend. 6 uur geleden bewerkt door Marij
Quinn Geplaatst 6 uur geleden Rapport Geplaatst 6 uur geleden Morgen. Voor vandaag negeer ik de AI discussie. Straks gesprek met behandelaar, wil wel weer naar huis. Zit hier toch maar een plek bezet te houden en het ergste is wel geweest. Dagpact: Mormel renaldo61 MaryArt Mariposa Quinn
bumperjim Geplaatst 6 uur geleden Rapport Geplaatst 6 uur geleden 42 minuten geleden zei Etty: Iemand die ik ken en die al haar hele leven bezig is met technologische vooruitgang en SF, beweert dat het mogelijk is dat we allemaal straks achterover kunnen leunen dankzij die technologie, we allemaal een basisinkomen krijgen en de hele dag kunnen doen waar ons hart sneller van gaat kloppen. Dat is zo vreselijk naief, dat is nog nooit vertoond, door geen enkele technologische ontwikkeling. We hebben alles al: computers, auto's, alles en we werken nog steeds 40 uur per week en we kunnen er geen huis mee betalen en we raken in burnout. Achterover leunen is een sprookje.
Quinn Geplaatst 6 uur geleden Rapport Geplaatst 6 uur geleden Groepstherapietijd. Later. Reacher reageerde hierop 1
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden