Mariposa Geplaatst 12 uur geleden Rapport Geplaatst 12 uur geleden 55 minuten geleden zei Oskar: Klassiek. Vrouw staat te stuntelen bij een kapotte auto. En hop, daar komen de knappe mannen 🙃 Maar ik vind het een mooi plan @Marij: de duisternis ontvluchten op een zonnig eiland. Maar het duurt nog wel even. Laat ik nou ook nog een korte rok en strakke top aan gehad hebben. That does the trick 😉 Bob reageerde hierop 1
Marij Geplaatst 11 uur geleden Rapport Geplaatst 11 uur geleden Haha, ik krijg er steeds meer zin in Mariposa reageerde hierop 1
Lika Geplaatst 10 uur geleden Rapport Geplaatst 10 uur geleden Abba, prima. karin123 reageerde hierop 1
Oskar Geplaatst 9 uur geleden Rapport Geplaatst 9 uur geleden 51 minuten geleden zei Lika: Abba, prima. Ik heb het eigenlijk altijd akelige levensblije meuk gevonden. Nog steeds. Maar sinds enige tijd vind ik twee nummers erg leuk. En die fungeren nu een beetje als de soundtrack van mijn nieuwe leven. Je wordt de muziek die je draait.
Francoise Geplaatst 8 uur geleden Rapport Geplaatst 8 uur geleden 32 minuten geleden zei Oskar: Ik heb het eigenlijk altijd akelige levensblije meuk gevonden. Nog steeds. Maar sinds enige tijd vind ik twee nummers erg leuk. En die fungeren nu een beetje als de soundtrack van mijn nieuwe leven. Je wordt de muziek die je draait. Welke ? Ben benieuwd 🤔😎
Mormel Geplaatst 7 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 7 uur geleden 1 uur geleden zei Oskar: Ik heb het eigenlijk altijd akelige levensblije meuk gevonden. Nog steeds. Maar sinds enige tijd vind ik twee nummers erg leuk. En die fungeren nu een beetje als de soundtrack van mijn nieuwe leven. Je wordt de muziek die je draait. Mayday, mayday, we zijn Oskar verloren aan de feelgood muziek van ABBA; dringende interventie nodig. Of toch niet, geniet ervan zou ik zeggen. Dat je de muziek wordt die je draait vind ik een gevaarlijke uitspraak. Waarom? Wel, deze kerel verwoorde het goed: Natuurlijk kan muziek gevoelens versterken en aanwakkeren, let us hear the war drumms, maar kunnen ze ook iets creëren dat er al niet in zat? En nu kruip ik terug in het holletje van de muziekdraad.
Oskar Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden 6 uur geleden zei Francoise: Welke ? Ben benieuwd 🤔😎 Gimme gimme gimme (vanwege het aanstekelijke synthesizer-riedeltje) en The day before you came
bumperjim Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden Riedeltjes zijn ook mijn guilty pleasure. Dit is 1 van de lekkerste:
Oskar Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden 5 uur geleden zei Mormel: Natuurlijk kan muziek gevoelens versterken en aanwakkeren, let us hear the war drumms, maar kunnen ze ook iets creëren dat er al niet in zat? Jawel. Natuurlijk zat het er al in. Maar ‘zo ben ik nu eenmaal’ vind ik veel te makkelijk. Er zit zoveel verschillends in jezelf. Het gonst en borrelt van binnen. Daar moet ik een keuze uit maken. Muziek, kunst in het algemeen, raakt door herkenning. Je ziet iets verwoord dat je al die tijd zelf ook wilde zeggen, maar je wist niet hoe. Maar ook daarin is het voor een (bescheiden) deel keuzes maken. Ik wil niet alles cultiveren.
bumperjim Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden Herkenning vinden in het vreemde. Het mooie vinden in de chaos. Daar hou ik van. Jimi Hendrix. Of de Japanse deathmetal die de Vlinder soms luistert. 99% vreemd en 1% herkenning, maar zij is zelf ook vreemd dus misschien is dat de herkenning. Te gepolijst en voorspelbaar is niet leuk. Ach, soms wel natuurlijk en dan is het een guilty pleasure. Etty reageerde hierop 1
bumperjim Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden (bewerkt) Muziek doet idd iets met je en andere culturen "doen" daar nog meer mee dan wij eigenlijk. Ik was een paar jaar geleden beroepshalve in Zuid-Afrika in een fabriek en daar moest op een gegeven moment een vervelend klusje gebeuren wat minstens een paar uur zou duren en toen begon het hele team van werkers daarbij spontaan te zingen! In het zulu of weet ik wat voor taal. Geweldig; ik haast zin om het te filmen maar dat was genant geweest. Een beetje zoals wij gaan zingen tijdens de wandelvierdaagse als iedereen blaren heeft en niemand meer zin heeft om door te lopen. Een potje met vet en zo. Alleen als zij het doen dan groovet het wat meer natuurlijk 🤪 1 uur geleden bewerkt door bumperjim Oskar reageerde hierop 1
Oskar Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden 13 minuten geleden zei bumperjim: Te gepolijst en voorspelbaar is niet leuk. Ach, soms wel natuurlijk en dan is het een guilty pleasure. Ja. Ik hou van rauw en doorleefd. Maar Bach is met zijn bijna mathematische composities wel gepolijst te noemen. Bach is mijn guilty pleasure. bumperjim reageerde hierop 1
bumperjim Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden K-pop is echt gepolijst tot in het extreme. Muziek uit een zakje. Water erbij, roeren, klaar. Het laat me meestal steenkoud. Soms pleegt zo'n k-pop groepslid zelfmoord want die gasten staan onder een krankzinnige druk. Dan wordt het ineens wel authentiek. Maar het sijpelt nauwelijks door in de muziek, jammer.
bumperjim Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden (bewerkt) 9 minuten geleden zei Oskar: Ja. Ik hou van rauw en doorleefd. Maar Bach is met zijn bijna mathematische composities wel gepolijst te noemen. Bach is mijn guilty pleasure. Ik moet er toch eens induiken, Bach. Een paar dingen ken ik wel, toccata en fuga en zo. De bekendste hits 😁 Wat beveel je aan? 1 uur geleden bewerkt door bumperjim
Oskar Geplaatst 50 minuten geleden Rapport Geplaatst 50 minuten geleden De vioolconcerten. De langzame delen daaruit zijn hartverscheurend mooi. Die wil ik wel op mijn uitvaart. Ik kan al bijna niet wachten om dood te gaan.
Lika Geplaatst 6 minuten geleden Rapport Geplaatst 6 minuten geleden Mijn moeder is dus behoorlijk aan het dementeren. Maar bij de optredens in het verzorgingshuis schiet zij altijd vol bij mooie muziek. Bril af en traantjes wegvegen.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden