Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Dank je wel @lady jane

gedaan idd  heb haar het uitgelegd meer kan ik niet doen als het uitleggen en toch niet over me heen laten lopen.

nu is het afwachten 😨buikpijn 

verdorie waarom slaat alles zo snel op me maag. Dacht dat altijd. Door de wijn kwam maar helaas.

Geplaatst (bewerkt)

Heel herkenbaar allemaal hoor @Kaatjemama. Als je, zoals ik, houdt van theorie, loont het misschien de moeite om je eens te verdiepen in jouw hechtingssystemen, die stammen af uit je kindertijd en beïnvloeden je volwassen liefdes- en vriendschappelijke relaties en meer bepaald hoe je omgaat met conflicten binnen deze relaties. Ik persoonlijk heb daar wel veel uit kunnen halen en het helpt me om er anders mee te leren omgaan. 

bewerkt door Musashi
Geplaatst

Hoi Kaatje, dapper dat je er direct wil induiken. Ik denk dat er heel veel over bestaat, in de sectie (ontwikkelings?)psychologie en voel me niet bepaald de geschikte partij om je hierover goed advies te geven maar een paar boeken waar ik spontaan aan denk en die me hierin wel op het goede spoor brachten:

- Ongezien opgegroeid, Lindsay Gibson

- Liefdesbang, Hannah Cuppen

- Trauma en relaties, Verena König (momenteel in bezig)

Wellicht zijn er nog vele anderen en weet niet wat/ hoe je zelf graag leest, maar deze drie zijn voor mij toch wel belangrijk (geweest). Disclaimer: het kan wel heftig en confronterend zijn eens je je daarin verdiept, eerlijk naar jezelf durft te kijken en (toxische) patronen herkent. Maar steeds op hetzelfde blijven botsen is ook geen vooruitgang. (Voor mij althans). Het is mss ook iets wat in in je therapie kan oppakken? Ik wens je veel succes mocht je er willen induiken en ik praat er altijd graag verder over. ❤️‍🩹

 

Geplaatst
Op 18-6-2026 om 07:08 zei Musashi:

Hoi Kaatje, dapper dat je er direct wil induiken. Ik denk dat er heel veel over bestaat, in de sectie (ontwikkelings?)psychologie en voel me niet bepaald de geschikte partij om je hierover goed advies te geven maar een paar boeken waar ik spontaan aan denk en die me hierin wel op het goede spoor brachten:

- Ongezien opgegroeid, Lindsay Gibson

- Liefdesbang, Hannah Cuppen

- Trauma en relaties, Verena König (momenteel in bezig)

Wellicht zijn er nog vele anderen en weet niet wat/ hoe je zelf graag leest, maar deze drie zijn voor mij toch wel belangrijk (geweest). Disclaimer: het kan wel heftig en confronterend zijn eens je je daarin verdiept, eerlijk naar jezelf durft te kijken en (toxische) patronen herkent. Maar steeds op hetzelfde blijven botsen is ook geen vooruitgang. (Voor mij althans). Het is mss ook iets wat in in je therapie kan oppakken? Ik wens je veel succes mocht je er willen induiken en ik praat er altijd graag verder over. ❤️‍🩹

 

@Musashisorry late reactie super bedankt 🙏🏼 

Geplaatst (bewerkt)

 

163dagen gestopt nu.

Ik tel altijd 😂🙈

ben nu aan het aftellen naar een half jaar !

wow dat voelt echt goed. Doe het voor me zelf maar wil dat kunnen zeggen 

(ben een half jaar gestopt met drinken!!)

 had eigenlijk niet gedacht dat ik het zou halen. Ben er ook nog niet nog niet  maar ben er heilig van overtuigd dat het me gaat lukken. Ga nu ook wel inzien dat sommige dingen gewoon weg anders worden. 

En dat je er zelf echt helemaal anders in gaat staan .

Zoals een wk wedstrijd niet bij onze bekend vrienden dit jaar of in de kroeg maar lekker bij een neef die ook niet drinkt. Heel fijn en gezellig.had op Facebook nog een bekende staan uit de wijn handel. Ze poste altijd de lekkerste wijnen op haar grappige en leuke manier.Heb haar ook al jaren niet gezien dus heb ik haar account nu ontvolgd. Weg met die verleiding ect  .Voelt goed eigenlijk wel en  ben ik stap voor stap me leven opnieuw beetje aan het inrichten. 

Heb me nú ingeschreven voor een oriënterend gesprek als ervaringsdeskundige manisch depressief stoornis.

Voelt goed voel me thuis daar op dat gebied. En zou andere hier graag mee willen helpen.geen idee of ik al wordt toe gelaten of dat ze het nog te vroeg vinden in me herstel proces spannend 

 

Sommige momenten Heb ik het nog moeilijk met niet drinken zoals met heftige gebeurtenissen en vooral plotselinge dingen. Sterfgevallen,ruzies ,iets speciaals vieren dat moet nog geoefend worden. Logisch renen vlucht  al 20 jaar weg voor deze gevoelens dus kan het ook niet ineens onder de knie hebben in een half jaar dat gaat langer duren .

moet nog wel naar de fiso want me nek en rug zijn helemaal gespannen en zitten muur vast. Doet heel zeer sinds een paar weken. Dokter zegt dat het de spanning is die er uit komt van de afgelopen jaren. Geen idee ga morgen naar de fiso mensendieck de vrouw beloofde me dat ze verschil ging uit maken ben benieuwd. 

 

Stap voor stap 🌺

 

bewerkt door Kaatjemama
.

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...