bumperjim Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Wij hebben nog een bult restjes van het weekend. Tapas avond heet dat. Als we met zn 2en zijn dan kookt de Stier voor 4. Als we met zn 4en zijn kookt ze voor 6. Het heeft wel iets gezelligs. Lika reageerde hierop 1
Etty Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden Na twintig jaar observeren in omgeving Bloemendaal zie ik dat oud geld types heel fatsoenlijk en vriendelijk zijn en blijven, maar ben je in hun leven welkom tot op zekere hoogte. Nieuw geld heeft op het schoolplein in een halve seconde door dat ze hun tijd niet aan mij moeten besteden. Die dragen hun vooroordelen aan de buitenkant. En dan heb je de vele uitzonderingen op deze regel, waardoor ik eigenlijk niets aan deze informatie heb als ik iemand leer kennen. Ik praatte als kind plat en heb dat afgeleerd. Mijn familie vond dat stom, vond dat ik kapsones kreeg. Op de sociale academie was ik samen met nu nog steeds mijn beste vriend (niet gek denk ik) de enige uit een 'arbeidersmilieu', zoals dat vroeger nog heette. We deden vaak rollenspellen hulpverlener/cliënt, en dan kreeg je een inkijkje in hoe er door de andere studenten naar de mensen met wie ik ben opgegroeid werd gekeken. Die werden belachelijk gemaakt, waarschijnlijk volledig onbedoeld, maar toch. Ik beschouwde het toen als een compliment als iemand me naar mijn afkomst vroeg en dan zei: 'goh, dat zou je niet zeggen'. karin123 en Yana reageerden hierop 2
karin123 Geplaatst 5 minuten geleden Rapport Geplaatst 5 minuten geleden Hoe jij het omschrijft is ook mijn ervaring wat betreft oud/nieuw geld. Heb ook op de sociale academie gezeten maar had daar een andere ervaring dan jij. Bij ons was het een fijne groep. Er werd ook niet gevraagd naar afkomst. Het deed er niet toe denk ik.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden