Reacher Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Doe alsjeblieft voorzichtig met jezelf @hub02spock.
hub02 Geplaatst %s om %s Auteur Rapport Geplaatst %s om %s 21 uur geleden zei Lonster1: Dat had ik nog niet begrepen, dat als je vriend kwam je al de hele dag gedronken had. Ik ben benieuwd wat je volgende plan is. Mijn plan is tot volgende week donderdag helemaal niet drinken. Dan komt mijn vriend weer op bezoek. Tot het zover is moet ik iets bedenken dat het mogelijk maakt ook een normale donderdag(avond) te hebben. Ik heb totaal geen beheersing als ik drank heb, en zal die ook nooit hebben. Het moet dus een waterdicht plan zijn, en dat heb ik nog niet. Mocht ik niks goeds weten te verzinnen gaat het wel een keer helemaal fout, en ik ben bang dat ik daar niet lang op zal hoeven te wachten.
hub02 Geplaatst %s om %s Auteur Rapport Geplaatst %s om %s 21 uur geleden zei lady jane: n ouwe sjoemelaar Hub, dat was ik ook ooit dus ik herken de stuiptrekkingen in je gevecht tegen jezelf. Als je nou eerst eens duidelijk hebt wat je wel echt wilt? Misschien is er dan een manier om dat plan op de juiste manier uit te voeren. Want bij het bestellen voor de donderdag gaat het al fout natuurlijk. Je weet wel wat je vriend drinkt aan hoeveelheden en ook wat jijzelf drinkt op een acceptabele dag. Toch? Make up your mind. Misschien heeft vriend je liever nuchter dan al aangeschoten als hij komt? Ik zou me er als vriend niet fijn bij voelen, wetende dat je me zou gebruiken als excuus om los te gaan, en dan iemand aantreffen die al niet meer echt "er is" bij aankomst. Misschien is dat een vrouwending, maar ik zou me gebruikt voelen. En zou ik een echte vriend zijn, zou ik er ook niet tegen kunnen je zo te zien verdwijnen. Ja, mezelf wat wijs maken, ben ik altijd goed in geweest. Mijn vriend en ik kennen elkaar al heel lang. Hij kent me ook uit de tijd dat ik 10 jaar nuchter ben geweest. Hij weet waarom ik weer ben begonnen met drinken. Hij accepteert dàt, en hoevèèl ik drink. Ik moet zeggen dat ik nooit een kwade dronk heb, behalve dat ik naar bier/wijn ruik is er weinig aan me te merken, hoeveel ik ook op heb. Kwestie van een leven lang trainen, denk ik. We hebben nooit ruzie, ook nooit gehad. Laatste keer voelde hij zich zelfs schuldig, door komende donderdag niet te kunnen komen, omdat hij daarmee mijn drankritme verstoort. Wat hem betreft kan ik (helaas) alle kanten op. Ja, bij het bestellen gaat het al fout. Beter iets te veel dan te weinig, denk ik altijd. Maar ook het al in huis hebben van drank vòòrdat hij komt is al teveel voor mij. Ik zit er totaal niet mee om dan alvast aan "mijn portie" te beginnen, en "zo nodig" lonkt ook nog die van hem. Die "details" moet ik nog uitwerken.
Marjolijn Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Helpt het als je weet dat je hier gesteund wordt? Je moet het zelf doen, maar zeker niet alleen. Hier willen mensen ook met je meedenken. En zo te horen is de vriend zeker ook een steun. Neem die steun ook aan, zou ik zeggen. Misschien hardop tegen hem benoemen?
hub02 Geplaatst %s om %s Auteur Rapport Geplaatst %s om %s 11 uur geleden zei Rosee: @hub02dus als je s ochtends al begint met drinken en je vriend komt s avonds, hoeveel heb je dan gedronken? En hoe echt is de verbinding tussen jullie dan als je dan al zo onder invloed bent? (Geen oordeel, alleen vragen). Hoe is het tussen jullie als jullie allebei nuchter zijn? Eigenlijk maakt dat niet veel uit voor hem. Hij kan er zelf ook wat van. Het is dus een kwestie van tijd voordat we allebei drank op hebben. Beiden zijn we eigenlijk nooit echt lastig of dronken, maar het klopt wel dat ik meer (en al eerder) drink dan hij op die dag. Er is één verschil, hij kan het drinken ook làten en ik niet als ik eenmaal begin. Misschien kan hij te veel hebben van mij, maar misschien is dat ook wederzijds. Voordat hij komt heb ik al stevig gedronken, maar ik ben dan nooit zo dat ik niet meer normaal kan doen of dat het de avond bederft.
Marjolijn Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s En als je nu eens probeert pas wat te nemen als je vriend er is. Dat zou vast al veel winst zijn. ( en dat evt ook van te voren met hem bespreken dat dat je plan is. )
hub02 Geplaatst %s om %s Auteur Rapport Geplaatst %s om %s 12 minuten geleden zei Marjolijn: Helpt het als je weet dat je hier gesteund wordt? Je moet het zelf doen, maar zeker niet alleen. Hier willen mensen ook met je meedenken. En zo te horen is de vriend zeker ook een steun. Neem die steun ook aan, zou ik zeggen. Misschien hardop tegen hem benoemen? Wat dat betreft weet hij al alles van mij. Hij zou zelfs het drinken voor mij laten die avond als ik hem dat zou vragen. Hij zou ook op de fiets drank alleen voor hem, desnoods voor ons beiden gaan halen bij de supermarkt. Zo is hij wel. Maar dat is wat ik niet wil. Het is mijn probleem.
hub02 Geplaatst %s om %s Auteur Rapport Geplaatst %s om %s 2 minuten geleden zei Marjolijn: En als je nu eens probeert pas wat te nemen als je vriend er is. Dat zou vast al veel winst zijn. ( en dat evt ook van te voren met hem bespreken dat dat je plan is. ) Dat is precies het probleem dat ik probeer op te lossen. Pas gaan drinken als hij er is. Dat lukt me tot nu toe niet. Yvonne en LadyJane hebben hier een punt, ik moet het daarin gaan zoeken als ik op deze manier verder wil. Marjolijn reageerde hierop 1
hub02 Geplaatst %s om %s Auteur Rapport Geplaatst %s om %s 15 uur geleden zei Yvonne: Als ik het me goed herinner laat jij je boodschappen door AH bezorgen toch? Zij werken met tijdsloten waar je uit kunt kiezen. Het lijkt me dat er vast wel een tijdslot een stuk later op de dag zal zijn... is dat misschien een optie? Ja, als ik door wil gaan met 1 dag/week drinken dan moet ik zorgen dat ik op de een of andere manier niet in de verleiding kan komen. Waardoor 24/6 fout gaat/ging is omdat ik de drank al in huis heb voordat mijn vriend op bezoek komt. Ik heb van de donderdag mijn vrijkaartje gemaakt om legaal eens flink tekeer te kunnen gaan. Ik zit al met mijn poten in de kratjes naar de blikken en flessen te grabbelen nog voordat ik de rest van de boodschappen heb weggeruimd. Ik moet zorgen dat ik er zo vroeg niet bij kan. Niet eerder beginnen, kunnen beginnen dus, en niet meer bestellen dan nodig. Ik zal inderdaad het hierin moeten zoeken. Of AH moet wilskracht of ruggengraten in de bonus hebben. Ik heb een abonnement met vaste bezorgtijd bij AH. Daar ga ik dadelijk eens heen kijken. Ze hanteren een marge van 2 of 4 uur bij het kiezen van het bestelmoment. En iemand als ik kan heel wat paraat maken in paar uur. Maar het zijn er dan in ieder geval geen 6 of zo. En als je zegt dat ik gewoon een slapjanus ben krijg je 2 likes, want dat klopt helemaal.
hub02 Geplaatst %s om %s Auteur Rapport Geplaatst %s om %s 10 uur geleden zei Reacher: Doe alsjeblieft voorzichtig met jezelf @hub02spock. Wij van Starfleet Command hebben nu eenmaal een risicovol beroep. Maar misschien helpt de waarschuwing van deze week, ik moet toch kijken dat ik 2323 haal.
Moeps Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s De oplossing dat jouw vriend gewoon die 2 flessen wijn meeneemt als hij komt is geen optie? Of een aparte alcohol-bezorging plannen rond de tijd dat hij aankomt?
hub02 Geplaatst %s om %s Auteur Rapport Geplaatst %s om %s (bewerkt) 11 minuten geleden zei Moeps: De oplossing dat jouw vriend gewoon die 2 flessen wijn meeneemt als hij komt is geen optie? Of een aparte alcohol-bezorging plannen rond de tijd dat hij aankomt? Dat heeft hij al aangeboden. Maar voor ons beiden zouden dat geen 2, maar 4 flessen zijn. Hij komt altijd met de fiets (geen rijbewijs), en ik wil dat niet van hem vragen. En het is mijn probleem vind ik. Ik ben best wel raar in dat soort (principiële) dingen. Naar dat bezorgingstijdstip ga ik kijken, misschien lost dat idd iets op. Toev.: minstens 4 flessen eigenlijk %s om %s bewerkt door hub02
Yana Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Nee zeg, stel je voor, je vriend koopt onderweg naar jou even wat flessen wijn en stopt die in de fietstas. Dat kun je natuurlijk niet accepteren hè, logisch 😂 bumperjim reageerde hierop 1
Quinn Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Ik zou zeggen om de boodschappen helemaal bij je vriend te laten bezorgen, maar ik zie dat dat geen optie is. Dan zou ik ik voor een ander tijdslot opteren.
hub02 Geplaatst %s om %s Auteur Rapport Geplaatst %s om %s 23 minuten geleden zei Yana: Nee zeg, stel je voor, je vriend koopt onderweg naar jou even wat flessen wijn en stopt die in de fietstas. Dat kun je natuurlijk niet accepteren hè, logisch 😂 Nee, ik vind het mijn probleem. En ik zie dan al de verschrikkelijkste ongelukken voor mijn geestesoog. Hij op de grond, de hele weg vol wijn en scherven. Omstaanders die tegen elkaar mompelen (vooral die ouwe met petjes op) "moet ie maar niet zoveel zuipen". Zijn vriendin in paniek, maakt op weg naar het ziekenhuis brokken op de autoweg, ik voel me verplicht zijn tuin te gaan verzorgen. Op de vuist met zijn buurman omdat die de radio te hard heeft staan en die daarna stenen naar zijn ramen gaat gooien. Brandstichting sluit ik ook niet uit trouwens. Ik zou dat echt allemaal niet willen. Yana reageerde hierop 1
lady jane Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s wow, wat een fantasie Hub, jij bent echt goed/creatief om je brein te laten werken om drank. Het is bijna komisch, als het niet zo triest is. Dit is echt wat verslaving doet he, ik herken het zo. Ging ik vroeger rond 20u nog snel even naar de super om mijn goede voornemens overboord te kiepen zo ging ik gisteren om een grote zak paprika chips (thnx Quinn) paprika is immers ook groente. Later een grote puntpaprika op uit schuldgevoel. Mijn brein werkt dus nog steeds als een verslaafde. Gelukkig komt dit nu maar zelden zo ver, maar het genante is dat het nog steeds zo voelt als met drank ooit. Maar goed, jullie vriendschap was dus de 10 jaar dat je nuchter was niet beter of slechter dan nu, begrijp ik? En je zelfbeeld?
hub02 Geplaatst %s om %s Auteur Rapport Geplaatst %s om %s Mischien is het forum Paprika de baas iets? 5 minuten geleden zei lady jane: wow, wat een fantasie Hub, jij bent echt goed/creatief om je brein te laten werken om drank. Het is bijna komisch, als het niet zo triest is. Dit is echt wat verslaving doet he, ik herken het zo. Ging ik vroeger rond 20u nog snel even naar de super om mijn goede voornemens overboord te kiepen zo ging ik gisteren om een grote zak paprika chips (thnx Quinn) paprika is immers ook groente. Later een grote puntpaprika op uit schuldgevoel. Mijn brein werkt dus nog steeds als een verslaafde. Gelukkig komt dit nu maar zelden zo ver, maar het genante is dat het nog steeds zo voelt als met drank ooit. Maar goed, jullie vriendschap was dus de 10 jaar dat je nuchter was niet beter of slechter dan nu, begrijp ik? En je zelfbeeld? Misschien is het forum paprika de baas iets? Maar ik snap natuurlijk wat je bedoelt hoor. Onze vriendschap is eigenlijk nooit veranderd. We hebben beiden wel dingen uitgespookt, ik meer dan hij denk ik. Dat zelfbeeld is wel een lastige. Toen ik na heel lang heel veel drinken mijn eerste stoppoging deed deed ik dat van de ene op de andere dag, zonder hulp. Ik stopte toen ook met roken trouwens. Na meer dan 10 jaar viel mijn nuchtere wereld in duigen, omdat ik het nut van alles niet meer inzag. Wat ik toen kon, kan ik nu niet meer opbrengen. Ik ben ouder, mijn resterende leven korter, en ik ben niet meer degene die ik toen was. Misschien laat ik me te vlug en teveel hangen, misschien gebruik ik dingen onterecht als excuus, om iets goed te praten of zo. Ik denk heus nog wel aan de tijd hoe ik vroeger was, over dingen die ik toen wèl op kon brengen. Mijn zelfbeeld is er idd niet bepaald op vooruit gegaan. Maar ik ben gelukkig wel altijd even mooi gebleven. lady jane reageerde hierop 1
lady jane Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s en je humor/zelfspot is er zelfs op vooruit gegaan tijd om te gaan zwemmen hier mooie dag Hub
hub02 Geplaatst %s om %s Auteur Rapport Geplaatst %s om %s (bewerkt) 36 minuten geleden zei lady jane: en je humor/zelfspot is er zelfs op vooruit gegaan tijd om te gaan zwemmen hier mooie dag Hub Jij ook mooie dag! %s om %s bewerkt door hub02
hub02 Geplaatst %s om %s Auteur Rapport Geplaatst %s om %s 2 uur geleden zei Quinn: Ik zou zeggen om de boodschappen helemaal bij je vriend te laten bezorgen, maar ik zie dat dat geen optie is. Dan zou ik ik voor een ander tijdslot opteren. Dat lukt helaas ook niet goed. Ik heb net gekeken. Ik kan het een uurtje later zetten, van 09 tot 11 uur, dus dat is ook niet echt een oplossing. Anders wordt het van 18 tot 22 uur, en dat gaat voor ons allebei niet werken. Wellicht zijn er in de Randstad of zo meer opties. Zelfbeheersing zit er gewoon niet in bij mij. Misschien eens Googlen voor een safe met tijdslot Heeft de rest in de flat hier tenminste nog wat te lachen als ik die probeer te kraken en de politie me arresteert. Hoe gaat het met jou trouwens?
Bob Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Pfff.. wat een kromme redenaties om een probleem zogenaamd aan te pakken, maar in feite juist in stand te houden en zelfs te versterken. Ik vind het werkelijk niet te geloven dat jij daar nu nog heus in lijkt te geloven. Stop gewoon helemaal, knop om, basta, en geniet zonder drank van de donderdagen met je vriend. Hij zal het begrijpen en je niet aansporen toch te drinken. Vraag hem uit solidariteit die avonden ook nuchter met jou door te brengen en geniet er samen van, net als jullie vroeger ook al gedaan hebben. Later kun je dan nog eens teruglezen wat je hier allemaal schreef en er hartelijk om lachen.
Reacher Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Niet in je schulp kruipen @hub02sje. Je kwam hier om die laatste poging te doen en volgens mij zit je nog maar halverwege.
Sanity Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s @hub02 ik begrijp je helemaal hoor, die nostalgische geweldige avonden met van alles en nog wat. Hey ik had ze ook vaak op schaaksites met gelijkgestemden en we namen vaak stompzinnige zetten terug. Vaak echt leuke discussies met gelijkgestemden en ja ook overtuigde moslims zopen er flink op los. Maar ja at the end..... Brengt het je natuurlijk niets maar ja dat klink zo makkelijk. PS wil best een keer tegen je schaken hoor.
hub02 Geplaatst 10 minuten geleden Auteur Rapport Geplaatst 10 minuten geleden Op 12-5-2026 om 20:53 zei Sanity: @hub02 ik begrijp je helemaal hoor, die nostalgische geweldige avonden met van alles en nog wat. Hey ik had ze ook vaak op schaaksites met gelijkgestemden en we namen vaak stompzinnige zetten terug. Vaak echt leuke discussies met gelijkgestemden en ja ook overtuigde moslims zopen er flink op los. Maar ja at the end..... Brengt het je natuurlijk niets maar ja dat klink zo makkelijk. PS wil best een keer tegen je schaken hoor. Er zijn veel dingen die eigenlijk niks brengen. Af en toe het verstand op nul, en meer niet, maar dat is misschien wel de zin van veel, misschien wel alle, dingen die we leuk vinden. En dat schaken van mij slaat op dit moment werkelijk nergens op. Ik speel soms een hele morgen als een zombie op Chess.com rapid partijtjes. Over verstand op nul gesproken.... Ik kom er beslist op terug als ik niet meer de rating van een beginner heb.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden