Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Ik merk na nog geen 2 weken dat dat depressieve ondertoontje van de alcohol verdwenen is. Dat begon al met het opstaan ("sloofje" gevoel), het gevoel dat het allemaal k is maar er is toch niks aan te doen, en wat maakt het allemaal nog uit als ik aan het eind vd dag mn shotje maar krijg.

Heel ongezond leven, maar je merkt het pas als je stopt. 

Geplaatst

Bwah het omgekeerde kan toch ook waar zijn, althans bij mij. Drank als middel om depressieve gevoelens weg te drinken. Het helpt natuurlijk niet echt maar ik merk toch ook weer hoe ik het moeilijk vind om met depressieve gevoelens om te gaan zonder drank. 

Geplaatst

Het helpt niet ECHT maar het bedot wel mijn systeem zodat het lijkt alsof het helpt. Net zoals een lelijk iemand met veel make up wel mooi kan lijken maar het niet echt is. Of zoiets? Al draagt een aap een gouden ring, het is en blijft een lelijk ding. Maar die aap ziet dat niet en heeft de tijd van z’n leven. Zie mij hier eens knap wezen.  😅

Geplaatst

Maar voor de rest niet te veel op mij letten. Sorry pytje om je draadje te bevuilen. Ik denk vooral dat mijn verslaafde brein bezig is met excuses te zoeken en vinden want woensdag was ‘normaal’ mijn eerste drinkdag van de week dus ik denk dat die schrik aan het krijgen is en alvast een uitzondering aan het inmasseren is. 😤 heel subtiel maar zo venijnig! 

Geplaatst

Dag Musashi,

Alcohol kan inderdaad "even" invloed hebben op je stemming. Ik weet niet hoe het bij jou zit maar bij mij was er een onderliggende oorzaak voor zowel mijn verslaving en mijn depressies. Ik kon die onderliggende oorzaak pas aanpakken nadat ik was gestopt met verdoven. Na een periode van hard aan mijzelf werken zijn uiteindelijk ook de zware depressies verdwenen. Daar werk ik nog elke dag aan, maar nu is het niet zwaar meer, maar een boeiende uitdaging. 

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...