Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Goeiemorgen iedereen.
Er is een groot verschil tussen iets weten en ernaar handelen. 
Ook vandaag ga ik geen alcohol gebruiken. 
Samen met mijn psychiater werk ik aan allerlei problemen

Dagpact:
renaldo61

Geplaatst

Terug van een bezoek aan de slagvelden van WO1. Onder de indruk van de verhalen. Jongen uit Jamaica die vrijwillig dienst neemt. De horror van de loopgraven na een half jaar ontvlucht. En door eigen leger wordt gefusilleerd wegens desertie. Zeventien jaar. Shot at dawn.

Geplaatst
9 minuten geleden zei knakker:

Terug van een bezoek aan de slagvelden van WO1. Onder de indruk van de verhalen. Jongen uit Jamaica die vrijwillig dienst neemt. De horror van de loopgraven na een half jaar ontvlucht. En door eigen leger wordt gefusilleerd wegens desertie. Zeventien jaar. Shot at dawn.

Oorlogen kunnen beter vermeden worden. Maar de grote witte vredesduif start er zelf om bezittingen te winnen!

Geplaatst (bewerkt)

Ook al weet ik dat vergelijken niks oplost: ik vind mijn eigen sores dan vaak toch meevallen. Ook als aansporing van hen die vielen je niet te wentelen in eigen leed, maar proberen er gvd toch iets van te maken. Zoals in dat gedicht:

bewerkt door knakker
Geplaatst (bewerkt)
15 minuten geleden zei renaldo61:

Oorlogen kunnen beter vermeden worden. Maar de grote witte vredesduif start er zelf om bezittingen te winnen!

Oorlogen zullen er altijd zijn. En diplomatie zal dat nooit volledig uitbannen. De mens is nu eenmaal ook geneigd tot strijd en waanzin. Ook op kleine schaal of eigen kop. Eros en thanatos. Maar we hebben wel in bescheiden mate de keuze aan welke zijde wij ons scharen.

bewerkt door knakker
Geplaatst

Jawel. Maar aangezien het al eeuwen en eeuwen zo is ook niet iets waar ik nog van schrik. Daarbij is er ook steeds veel moois en vrolijks en liefs en teders en groots en machtigs om te ontdekken en je voor in te zetten.

Geplaatst

Goedemorgen, 

In eigen kop ook zeker.   Het zou zo kunnen zijn dat het kwade alleen aan anderen toeschrijven en niet in onszelf herkennen ten grondslag ligt aan de nare dingen die we elkaar aan kunnen doen. 

Geplaatst
1 uur geleden zei knakker:

Jawel. Maar aangezien het al eeuwen en eeuwen zo is ook niet iets waar ik nog van schrik. Daarbij is er ook steeds veel moois en vrolijks en liefs en teders en groots en machtigs om te ontdekken en je voor in te zetten.

Volgens mij heeft de mens oorlog nodig. Zoals je schreef: eros en thanatos. We zijn een diersoort die niet met verveling kan omgaan (misschien omwille van ons intellect?) en als het te lang rustig blijft dan maken we wel een probleem. 

Geplaatst (bewerkt)

Homo sapiens is vreselijk agressief. We zijn meer agressief dan dat we intelligent zijn. Waarschijnlijk daarom dat we de planeet domineren. Dit verzin ik zelf maar het zou zonaar kunnen.

De US hebben helemaal geen olie nodig, ze zijn netto exporteur, maar ze willen het wel graag hebben 🙄 en ze willen nog steeds wraak vanwege de nationalisering van hun olieinstallaties in Venezuela, daar hebben ze wel een punt mee.

Ik ben inmiddels gestopt met mn haren uit de kop te trekken vanwege de kuren van Trump want ik heb er straks echt te weinig over. 

bewerkt door bumperjim
Geplaatst
1 uur geleden zei Mormel:

Volgens mij heeft de mens oorlog nodig. Zoals je schreef: eros en thanatos. We zijn een diersoort die niet met verveling kan omgaan (misschien omwille van ons intellect?) en als het te lang rustig blijft dan maken we wel een probleem. 

is het niet simpel een teveel aan testosteron?

Geplaatst (bewerkt)
5 minuten geleden zei lady jane:

is het niet simpel een teveel aan testosteron?

Neeeeeee praat niet over de elephant in the room 🤣

Ik las over dat steeds meer vrouwen in de VS testosteron patches nemen, met veel voordelen -- of nou ja, hoofdzakelijk toegenomen libido iig.

Wel valt al je haar uit, maar hee, waar gehakt wordt... 🤪

bewerkt door bumperjim
Geplaatst

Hahaha ik lees in de krant de geschokte reacties van Rusland en China op deze "brutale aanval op een souverein land" 🤣

Wat zijn het een stelletjes Pinokkio's met zn allen, het is te belachelijk om waar te zijn. Je kan het beste geen olie of nuttige metalen in de grond hebben en heel klein en onbenullig zijn, dan leef je tegenwoordig het meest rustig, een beetje zoals NL en België zeg maar...

Geplaatst

Goedemorgen frummers, 
Wakker geworden in een stille witte wereld, er is aardig wat gevallen. 
Met hond erop uit geweest en daarna op de stoepen een sneeuwvrij looppad gemaakt. 
Nu tijd voor een bakje 
image.png.fb151039ab3afd0c3974ec0b57fd1ac0.png

Geplaatst

Goedemorgen allemaal ☀️!

Hier geen oorlog, gewoon vrede in mijn bedje (lag er 2.30 uur in dus dat is geoorloofd). Gisteren uit geweest en droog gehouden, heerlijk!

Dagpact:
renaldo61
MaryArt
Fonny🌞
Yvonne 

Mariposa

Geplaatst

Nou ik heb definitief mijn fam. afgezegd voor vandaag.
Ik kan er geen NS-stress bij hebben nu en precies op
de lijn naar mijn geboorteplaats is wisselstoring. Stel
je voor dat ik er wel kom maar niet meer terug kan, brrrrr.
Geeft wel rust, lekker thuis blijven cocoonen en dan later wandelen.
Zelfs het zwembad is ver fietsen en dus tricky.

Geplaatst

Vandaag maak ik er een echte zondag, dus rustdag van. Gisteren een dag gehad met veel teveel prikkels. Veel te vroeg opgestaan. De hele dag op mijn stoere boots gelopen. Moest zonodig door de sneeuw banjeren. Dat gedaan hebbende, boodschappen gedaan, aan het eind van de dag. Stoere ik, nog steeds die boots aan. Omdat mijn voet nog steeds herstellende is, geven die zolen niet mee. Als je dan meeverende sportschoenen ben gewend, was dit een zeer slecht idee. Afijn, rond 5 uur, tijdens het boodschappen doen, stortte ik in. Mijn veter zat gewoon los, maar ik kreeg me toch een huilbui. Eigenlijk was ik gisteren de hele dag niet ts genieten. Wel in m'n uppie lekker even wat muziek kunnen maken. Tot overmaat van ramp kregen we gisterenavond de buren op visite. Ze hebben ook een hondje, dus die kwam ook mee. Mijn labrador is loops en het pluizenbolletje is een reutje, dus die zijn heel de avond bezig geweest om het juiste standje te ontdekken. Ik was natuurlijk al keimoe, dus kon die drukte niet meer aan mijn hoofd hebben. Ook de buurvrouw, praat maar raak. Ik ben op een gegeven moment maar een achtergrondmuziekje gaan spelen. Maar net gedaan, alsof ik in een restaurant zat te spelen. Muzikaal behang noemen ze dat.

Geplaatst
21 minuten geleden zei lady jane:

Nou ik heb definitief mijn fam. afgezegd voor vandaag.
Ik kan er geen NS-stress bij hebben nu en precies op
de lijn naar mijn geboorteplaats is wisselstoring. Stel
je voor dat ik er wel kom maar niet meer terug kan, brrrrr.
Geeft wel rust, lekker thuis blijven cocoonen en dan later wandelen.
Zelfs het zwembad is ver fietsen en dus tricky.

Lekker thuisblijven dus. Goed plan. Zeker als je met het OV moet. Heb nog geen nieuws gezien, maar ons hele spoorstelsel zal wel weer platleggen. Heb je ook een paars pak? Die van mij doe ik vandaag niet meer uit :P

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...