Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

De dag voor Kerstmis. Mijn grootwarenhuis sluit eerder vandaag. 

Goeiemorgen iedereen.
Er is een groot verschil tussen iets weten en ernaar handelen. 

Ook vandaag ga ik geen alcohol gebruiken. 

Dagpact:
renaldo61

Geplaatst

tanden moeten knarsen
tranen zullen stromen
schreeuw het
erken het
het ergste moet nog komen

Ik ben nu ook een mens geworden die zegt dat hij blij zal zijn dat alles straks weer achter de rug is. Het enige waar ik echt naar uitkijk is met het gezin kadootjes uitpakken onder de kerstboom. Als we elkaar van tevoren tenminste niet de hersens hebben ingeslagen. Ik ben zo moe dat ik niet meer slaap. Vier dagen nog, jongen. Dan is vrede op aarde weer voorbij.

Geplaatst

Kop op ouwe @knakker Er gebeuren ook nog goeie dingen op de wereld alleen hoor je daar weinig over. En ik ben ook geen grote optimist. 

Net een berichtje op de radio dat er een kat is gered onder een motorkap van een auto door de brandweer!  Daar word ik blij van 🙀

Geplaatst (bewerkt)
48 minuten geleden zei knakker:

tanden moeten knarsen
tranen zullen stromen
schreeuw het
erken het
het ergste moet nog komen

Ik ben nu ook een mens geworden die zegt dat hij blij zal zijn dat alles straks weer achter de rug is. Het enige waar ik echt naar uitkijk is met het gezin kadootjes uitpakken onder de kerstboom. Als we elkaar van tevoren tenminste niet de hersens hebben ingeslagen. Ik ben zo moe dat ik niet meer slaap. Vier dagen nog, jongen. Dan is vrede op aarde weer voorbij.

Kom op knakker het is toch best gezellig met die boom en dat vele eten en zo? Ik ga vanmiddag naar de schoonfamilie in Parijs, daar staat er vast al eentje te stressen omdat ze voor 30 man moet koken maar ze zegt dat ze het leuk vindt. En iedereen steekt de handen uit de mouwen, nou ja in meer of mindere mate.

Met de wereldvrede gaat het lekker. Ukraine begint er aan te wennen dat ze straks definitief een deel kwijt zijn, Taiwan bereidt zich voor op vuurwerk en Trump probeert binnenkort Groenland. Na Vietnam, Afghanistan en Irak misschien een keer een succesje. Dus waar klagen we over? 💩

bewerkt door bumperjim
Geplaatst
18 minuten geleden zei MaryArt:

Goeiemorgen @renaldo61 Gaat het vandaag iets beter met je voeten?

Nog niet, maar ik geef het wandelen nog niet op. Ik vecht nu samen met mijn verslavingsarts waar ik sinds 2021 al veel over geschreven heb met vallen en opstaan tegen mijn gewicht, dit gevecht gaat lukken. Het volgende wat ik samen met haar wil aanpakken is voldoende slapen. Dit gevecht ben ik aan't verliezen. 

Geplaatst

Hier ook een moeilijke slaper. Ik slaap vaak maar 4 uurtjes met daarnaast nog wat korte dutjes overdag. Maar tot nu toe lijk ik er geen last van te hebben. Het is al zo sinds ik gestopt ben met drinken.

Geplaatst

@knakkerkop op hoor. En cadeautjes onder de kerstboom uitpakken klinkt in ieder geval heel gezellig. Ik geloof dat ik de kerst al heb laten mislukken voordat deze begonnen is. Gisteren mijn moeder geholpen met een klusje, en het kan flink botsen tussen ons. Ze heeft veel oordelen en aannames en kritiek. Over werkelijk alles. Ik ga daar dan tegenin (oud patroon) waarop zij dan nog meer kritiek op me heeft. En ik dan ook op haar en dan gaat het van kwaad tot erger. Gelukkig ook wel gelachen samen en goed afscheid genomen, maar het zou me niks verbazen als ik ineens te horen krijg dat ze met kerst niet meer komt. (Ze zegt vaak dat ze geen zin heeft om op haar tong te moeten bijten, alsof ze dat ooit doet) Ik voel me dan weer schuldig omdat ze ook een hele lieve kant heeft. Ik probeer nu te denken: als ze niet komt, is dat haar eigen keus. Pffff ingewikkeld altijd die oude familiepatronen. 

Geplaatst

Qua alcohol is het dit jaar best goed gegaan besef ik. De laatste keer dat het misging was met de kerstborrel van werk vorig jaar. Daarna nooit meer excessief gedronken. Dit jaar alleen sporadisch een paar drankjes en de laatste keer ook alweer bijna 3 maanden geleden. Je zou bijna denken dat ik geen probleem heb, maar ik weet hoe het snel het weer mis kan gaan. In de zomervakantie bijv gedurende een week iedere dag 2 a 3 biertjes en ik voelde het weer trekken. Was er alweer teveel mee bezig. Maar goed, als je het vergelijkt met vroeger: iedere dag een fles wijn met regelmatig excessen waarin het er 2 werden. Heel blij dat die tijd voorbij is (maar moet blijven opletten en helemaal niet drinken blijft makkelijker dan met mate)

Geplaatst
2 uur geleden zei knakker:

Ik ben zo moe dat ik niet meer slaap.

Goed op jezelf passen, liefste Knakker! Even lekker op je tanden knarsen en weten dat alles ook weer voorbijgaat.

☀️

Geplaatst

voor @knakker;

DAGGEDICHT – Willem Wilmink (1936-2003) - Troostlied voor wie met kerst alleen is
Troostlied voor wie met kerst alleen is
Wees niet zo bang voor kerst. Het zijn twee dagen,
dat is niet meer dan achtenveertig uur.
En uren, het ene vlug, het andere trager,
uren vervliegen op den duur.
Raak niet verloren in herinneringen,
wees toch een beetje wijzer deze keer.
Zing maar 'Stille nacht' als je kunt zingen,
want stil zal het zijn, die nachten. Zeer.
Zing in jezelf: 'De witte vlokken zweven.'
Terwijl de regen langs de pannen ruist.
Het kind is niet in Bethlehem gebleven:
Het is naar Golgotha verhuisd.
Gedenk de dieren op de schalen en de borden,
die zitten meer dan jij in de puree.
Eten is beter dan gegeten worden
ook in de glans van Lucas 2.
Zeg 'nee' als mensen je te eten vragen,
want in een andermans gelukkige gezin
daar is de kerstboom enkel te verdragen
met een uitslaande brand erin.
Wees niet zo bang voor kerst. Het zijn twee dagen.
(Uit: Verzamelde liedjes en gedichten. Prometheus – Beeld: Edward Gorey)

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...