renaldo61 Geplaatst 8 uur geleden Rapport Geplaatst 8 uur geleden Goeiemorgen iedereen. Ik kan geen alcohol drinken, want als ik een glas drink, drink ik er twee en dan een volgende en een volgende … Daarom drink ik geen alcohol. Nooit meer of toch zolang als ik het volhou. Ik heb dit kunnen bereiken dankzij de hulp van mijn psychiater en mijn Femke. Een nieuwe dag, nieuwe kansen. Dagpact: renaldo61
Yvonne Geplaatst 5 uur geleden Rapport Geplaatst 5 uur geleden Goedemorgen Renaldo en goedemorgen frummers... Een bakje om de dag te beginnen...
MaryArt Geplaatst 4 uur geleden Rapport Geplaatst 4 uur geleden Dagpact: renaldo61 Yvonne MaryArt Goeiemorgen allemaal!
knakker Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden (bewerkt) Ik ook goedemorgen. De advent begint vandaag. Op weg naar kerst. Meer aards gezien: op weg naar de zonnewende, de terugkeer van het licht. God, wat zijn de dagen soms donker. In alle opzichten. Maar het gaat langzaam de goede kant weer op. Gij bedroefden: laat de hoop niet varen! 3 uur geleden bewerkt door knakker MaryArt en Spirit reageerden hierop 2
knakker Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden De vaste gewoontes van de zondagochtend: krosanten, jus en zachtgekookte eieren. Ik kan daar erg van genieten. Ook van repeterende gebruiken. Man van gewoontes. Daarom kostte het ook zoveel moeite los te komen van alcohol en tabak. Nieuwe, vriendelijke gewoontes ervoor in de plaats zetten en in laten slijten: dat is voor mij het eieren eten. renaldo61 en MaryArt reageerden hierop 2
Rosee Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden Goedemorgen. Straks maar extra mijn best doen op de sportschool, want gisteren een hele chocoladeletter opgegeten.
Marij Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden Goedemorgen! Heerlijk heel moe naar bed gegaan en goed geslapen. Vandaag hoop ik wat orde in mijn hoofd te krijgen. Veel werk-taken die afgelopen week door drukte zijn blijven liggen en nog geen nieuw ‘plekje’ hebben gekregen. Tussendoor wat was, opruimen, boodschappen, muziek. Fijne dag!
Rosee Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden Mijn jongste zoon woont sinds een weekje op kamers. Hij heeft iets tijdelijks gevonden, dus misschien is hij over een paar maanden weer terug. Had dat nog lang niet aan zien komen, maar denk dat het wel goed voor hem is. Het is hier 10 minuten fietsen vandaan. Dus nu heb ik ineens het huis voor mezelf. Ben aan het opruimen en schoonmaken geslagen. Spirit reageerde hierop 1
Spirit Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden Goedenmorgen allemaal. Voor mij geen rustige zondag helaas. Vroeg opgestaan, na een gebroken nacht ( denk door de cola). Maar een ander drankje verzinnen voor de avond. Serie gekeken vannacht tot half 4. Na 2 glazen drinkyoghurt toch gaan slapen. We moeten naar een uithoek van Rotterdam om daar voor anderhalf uur te repeteren. Helemaal geen zin in, maar het is nu eenmaal afgesproken. Eind rijden, al die rotzooi weer in de bus en het ergste is: ze oefenen bij een zwembad. Zou er zo in willen duiken, ipv te repeteren met een ongemotiveerde groep jongelui. Wie zou er nu weer een apje sturen, dat hij of zij niet komt? Zit ook geen vooruitgang in, dus ga er met lood in mijn schoenen naartoe. Toen ik nog dronk, had ik me de de avond ervoor al bezat, om me vervolgens ziek te melden. Wish my luck vandaag, want uiteindelijk is je hele zondag naar de kloten, door zoiets.
Mariposa Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden 3 uur geleden zei MaryArt: Dagpact: renaldo61 Yvonne MaryArt Mariposa Zo zeg, kater alweer hier. Ik ben er geloof ik wel helemaal klaar mee. Wat wel heel fijn is, ik heb iemand die me heel dierbaar is, die me steunt in mijn proces. Diegene drinkt zelf ook en weet dus waar ik doorheen ga. Ik hoop eigenlijk dat we dit samen gaan doen. Is beter voor ons beide natuurlijk. Ik ga mezelf op het dagpact zetten en niet smokkelen vandaag. Mijn flessen zijn inmiddels leeg dus dat helpt ook mee natuurlijk. (zeker omdat ik te lui ben om naar de winkel te gaan.)
renaldo61 Geplaatst 1 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 1 uur geleden 41 minuten geleden zei Mariposa: Zo zeg, kater alweer hier. Ik ben er geloof ik wel helemaal klaar mee. Wat wel heel fijn is, ik heb iemand die me heel dierbaar is, die me steunt in mijn proces. Diegene drinkt zelf ook en weet dus waar ik doorheen ga. Ik hoop eigenlijk dat we dit samen gaan doen. Is beter voor ons beide natuurlijk. Ik ga mezelf op het dagpact zetten en niet smokkelen vandaag. Mijn flessen zijn inmiddels leeg dus dat helpt ook mee natuurlijk. (zeker omdat ik te lui ben om naar de winkel te gaan.) Is de winkel ver? Geloven of zeker zijn? Moet je morgen werken?
Mariposa Geplaatst 47 minuten geleden Rapport Geplaatst 47 minuten geleden Ik werk bijna elke dag. En ik weet heel zeker dat ik niet naar de winkel ga 🙂
Marij Geplaatst 23 minuten geleden Rapport Geplaatst 23 minuten geleden Spirit, waarom doe je dat ook alweer?
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden