Mormel Geplaatst 14 uur geleden Rapport Geplaatst 14 uur geleden Dagpact: Mormel Vrij laat en toch nog de eerste hier. Als ik het weerbericht bekijk zullen we nu echt met het stookseizoen begonnen zijn. Afgelopen week elders al van verschillende mensen gelezen dat ze hun ventilatiesysteem op het minimum laten draaien omdat er mensen in hun omgeving met hout stoken, en ook ik weet waar in het dorp het weer leuk zal zijn om te passeren met de fiets door de rook die er hangt. Ergens hoop ik wel dat ze in de nabije toekomst houtstook zullen verbieden omdat de zelfregularisatie (overschakelen op moderne kachels, alleen droog en zuiver hout stoken) onvoldoende lijkt te werken.
bumperjim Geplaatst 13 uur geleden Rapport Geplaatst 13 uur geleden (bewerkt) 54 minuten geleden zei Mormel: Dagpact: Mormel Vrij laat en toch nog de eerste hier. Als ik het weerbericht bekijk zullen we nu echt met het stookseizoen begonnen zijn. Afgelopen week elders al van verschillende mensen gelezen dat ze hun ventilatiesysteem op het minimum laten draaien omdat er mensen in hun omgeving met hout stoken, en ook ik weet waar in het dorp het weer leuk zal zijn om te passeren met de fiets door de rook die er hangt. Ergens hoop ik wel dat ze in de nabije toekomst houtstook zullen verbieden omdat de zelfregularisatie (overschakelen op moderne kachels, alleen droog en zuiver hout stoken) onvoldoende lijkt te werken. Het is goedkoop stoken, maar pellets zijn nog goedkoper (dan moet je wel eerst die kachel kopen...) In Parijs is het verboden maar hier op het platteland wordt nog volop hout gestookt. Als je langs bepaalde huizen loopt krijg je het vermoeden dat er ook wel eens een autoband of een schoonmoeder de lucht in gaat... 😶🌫️ 13 uur geleden bewerkt door bumperjim Fonny, Spirit en MaryArt reageerden hierop 3
renaldo61 Geplaatst 13 uur geleden Rapport Geplaatst 13 uur geleden @MaryArt Hoe was het met het zwemmen? MaryArt reageerde hierop 1
MaryArt Geplaatst 13 uur geleden Rapport Geplaatst 13 uur geleden @renaldo61 Ik kan iig niet meedoen met de Special Forces! 🤣🤣 Ik stond nog in badpak te lidderen van de kou terwijl mijn zussen de kou trotseerden en de zee in plonsden! Ik heb het niet gered en me weer onverrichter zake aangekleed. Mijn badseizoen zit erop. Het word waarschijnlijk pas weer in het voorjaar als het langzaam op gaat warmen. Ik blijf wel meegaan om mijn zussen te supporteren vanaf het strand met een dikke jas aan Spirit en Fonny reageerden hierop 2
Fonny Geplaatst 12 uur geleden Rapport Geplaatst 12 uur geleden 49 minuten geleden zei MaryArt: Dagpact: Mormel renaldo61 MaryArt Fonny🌞
Yvonne Geplaatst 11 uur geleden Rapport Geplaatst 11 uur geleden Goedemorgen frummers. Kkkkkoud, grijs en regen... Maar binnen is het lekker warm en brandt een gezellig lampje. Even tussendoor een bakje neerzetten hier Blij dat ik de potplanten binnen heb gezet in het weekend, hoef ik me geen zorgen te maken over eventuele vorst. 1 uur geleden zei bumperjim: Als je langs bepaalde huizen loopt krijg je het vermoeden dat er ook wel eens een autoband of een schoonmoeder de lucht in gaat... 😶🌫️ Hahaha, hier net zo een paar straten verderop. Vlakbij woonde een oude vrouw met copd, ze kon haar hond soms niet eens uitlaten daardoor..
Yvonne Geplaatst 11 uur geleden Rapport Geplaatst 11 uur geleden Dagpact: Mormel renaldo61 MaryArt Fonny 🌞 Yvonne
renaldo61 Geplaatst 10 uur geleden Rapport Geplaatst 10 uur geleden Ik voel me momenteel weer een totaal onbelangrijke persoon. Iemand die alleen maar vervelend in de weg loopt.
Smaragdie Geplaatst 10 uur geleden Rapport Geplaatst 10 uur geleden Goedemorgen, Heerlijk gewerkt. Die 9 uur vliegt altijd zo voorbij, kom tijd tekort dan. Net schaatsen terug gekeken. Wow Femke Kok wereldrecord. Super gaaf om terug te zien, wat een snelheid en power. En ook nog eens een heel leuk mens. @renaldo61Waarom denk en/of voel je dat dan?
renaldo61 Geplaatst 10 uur geleden Rapport Geplaatst 10 uur geleden 31 minuten geleden zei Smaragdie: @renaldo61Waarom denk en/of voel je dat dan? Ik word begeleid door Hestia. Ik heb in het weekend verschillende mails naar mijn begeleiding gestuurd. De ene al belangrijkere als de andere. Ik ben ook om 8 uur in de permanentie van Hestia geweest omdat ik een probleem in een huis van Hestia heb waar ik in woon. Nu dacht ik aan nog een bijkomend probleem in het huis en belde ik naar Hestia omdat ik vermoedde dat mijn begeleiding in verlof is. Maar nee hoor volgens de permanentie is minstens een van mijn twee begeleiders aanwezig. Ook in de winkel eerder vandaag had ik de indruk dat iedereen behalve ik voorrang heeft. Vroeger had ik voor alles een oplossing, even naar de frigo en het probleem was opgelost. Maar nu ...
Smaragdie Geplaatst 9 uur geleden Rapport Geplaatst 9 uur geleden Misschien ligt het dan ook aan het aantal mails dat jij stuurt? En zoeken/ordenen ze dan de urgentie hierin op. Die begeleiders zullen veel mails krijgen denk ik. Heb dat zelf ook in mijn werk. Krijg wel 30 mails van familieleden mentoren etc per 2 dagen. Maar andere, de directe zorg gaat ook gewoon door Ik kan ze ook onmogelijk allen heel snel beantwoorden. Snap dat je het zo voelt maar denk niet dat het persoonlijk met jou te maken heeft. Maar als jij het wel zo ervaart is dat natuurlijk heel vervelend. Hoop dat je snel antwoord gaat krijgen en anders nogmaals maar even bellen. Ik ga slapen. Kijk ook eens naar de dingen die wel lukken. Sinterklaas intocht. Vond ik leuk om terug te lezen. En op zoek naar die sterren kijken. Vind het wel altijd fijn om jou te lezen en online te zien dus voor 1 iemand doe je er wel toe. Spirit reageerde hierop 1
Spirit Geplaatst 8 uur geleden Rapport Geplaatst 8 uur geleden 2 uur geleden zei renaldo61: Ik voel me momenteel weer een totaal onbelangrijke persoon. Iemand die alleen maar vervelend in de weg loopt. Weg met dat gevoel. Ieder mens is uniek en dat ben jij ook. Ik heb je nog nooit gezien, heb een bepaald beeld bij jou, weet alleen niet of het klopt. Jij bent toch ook van 1961, als ik het goed heb begrepen?
renaldo61 Geplaatst 6 uur geleden Rapport Geplaatst 6 uur geleden 1 uur geleden zei Spirit: Weg met dat gevoel. Ieder mens is uniek en dat ben jij ook. Ik heb je nog nooit gezien, heb een bepaald beeld bij jou, weet alleen niet of het klopt. Jij bent toch ook van 1961, als ik het goed heb begrepen? Ja mijn huidige naam verwijst nog naar mijn leeftijd. Ik ben nog een kleine maand 63 jaar jong. 2 uur geleden zei Smaragdie: Misschien ligt het dan ook aan het aantal mails dat jij stuurt? En zoeken/ordenen ze dan de urgentie hierin op. Die begeleiders zullen veel mails krijgen denk ik. Heb dat zelf ook in mijn werk. Krijg wel 30 mails van familieleden mentoren etc per 2 dagen. Maar andere, de directe zorg gaat ook gewoon door Ik kan ze ook onmogelijk allen heel snel beantwoorden. Snap dat je het zo voelt maar denk niet dat het persoonlijk met jou te maken heeft. Maar als jij het wel zo ervaart is dat natuurlijk heel vervelend. Hoop dat je snel antwoord gaat krijgen en anders nogmaals maar even bellen. Ik ga slapen. Kijk ook eens naar de dingen die wel lukken. Sinterklaas intocht. Vond ik leuk om terug te lezen. En op zoek naar die sterren kijken. Vind het wel altijd fijn om jou te lezen en online te zien dus voor 1 iemand doe je er wel toe. Ik zit de laatste tijd in een neerwaartse spiraal. Het klopt zeker dat ik een minderwaardigheidscomplex heb. Een gevoel dat ik ook bij mijn ouders en grootouders had als kleine jongen. Dat ik niet gezien of gehoord mocht worden maar wel aanwezig moest zijn. Ik probeer bij de begeleiding antwoorden te forceren maar dat lukt me niet. Ik ben ook niet zeker wat hun opdracht juist is, mij van de alchohol afhouden of is het ruimer? Van diegene die me al van 2019 of 2020 begeleid is me van de alchohol afhouden zeker niet gelukt. De andere werkt nog niet zolang voor Hestia .
Sanity Geplaatst 6 uur geleden Rapport Geplaatst 6 uur geleden 20 minuten geleden zei renaldo61: Ik ben ook niet zeker wat hun opdracht juist is, mij van de alchohol afhouden of is het ruimer? Ik denk een ruimere opdracht. Veel van ons hier hebben op één of andere manier wel iets van een trauma opgelopen ooit. Het opzoeken van de roes van alcohol is dan niet het werkelijke probleem maar alleen maar een symptoombestrijding van het onderliggende probleem. Comorbiditeit noemen ze dat met een 'mooi woord' Google maar eens op comorbiditeit en alcohol In jouw geval minderwaardigheidscomplex (zoals jezelf zegt althans). Wat jouw ex. je geflikt heeft zal ook niet echt positief gewerkt hebben. Je bent gewoon gebruikt om het maar heel plat te zeggen. Toch heb je dat zelf laten gebeuren. Weet niet of ze narcistisch was. Maar ook voor dat verschijnsel hebben ze een mooi woord https://novavidarecovery.be/soorten-verslavingen/codependency/ Zo werd het bij mij allemaal uitgelegd en ik kon mij daar wel in vinden.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden