renaldo61 Geplaatst 13 uur geleden Rapport Geplaatst 13 uur geleden Goeiemorgen iedereen. Ik kan geen alcohol drinken, want als ik een glas drink, drink ik er twee en dan een volgende en een volgende … Daarom drink ik geen alcohol. Nooit meer of toch zolang als ik het volhou. Ik heb dit kunnen bereiken dankzij de hulp van mijn psychiater en mijn Femke. Een nieuwe dag, nieuwe kansen. Dagpact: renaldo61
Fonny Geplaatst 12 uur geleden Rapport Geplaatst 12 uur geleden Zojuist zei Mormel: Dagpact: renaldo61 Mormel Fonny🌞
MaryArt Geplaatst 11 uur geleden Rapport Geplaatst 11 uur geleden Dagpact: renaldo61 Mormel Fonny🌞 MaryArt
bumperjim Geplaatst 11 uur geleden Rapport Geplaatst 11 uur geleden Als ik nou ook geen tekst plaats, wie begint er dan een dagdraad gesprek? Spirit en knakker reageerden hierop 2
renaldo61 Geplaatst 11 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 11 uur geleden Ik had al tekst geplaatst? Hoe gaat het met Julie?
renaldo61 Geplaatst 11 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 11 uur geleden Vandaag heb ik in ieder geval geen speciale plannen.
bumperjim Geplaatst 11 uur geleden Rapport Geplaatst 11 uur geleden 9 minuten geleden zei renaldo61: Ik had al tekst geplaatst? Jij plaatst elke ochtend dezelfde tekst, dat is geen begin van een gesprek
renaldo61 Geplaatst 10 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 10 uur geleden Okee speciaal voor U @bumperjim vierde poging. Ik heb de laatste tijd niet zoveel zin meer in soep als vroeger.
Freekie Geplaatst 10 uur geleden Rapport Geplaatst 10 uur geleden Goedemorgen, Ja @renaldo61vroeger werd de soep ook heet gegeten... Of ging dat spreekwoord nou anders? Een dag draad gesprek... Mijn naam is Freekie en ik heb een beteugeld en inmiddels ook beheersbaar probleem. Ik drink niet meer, ik rook niet meer en ik blow niet meer. Ik haal nog wel adem hoor. Wie gaat er vandaag nog wat leuks, interessants of sportief of gewoon zo maar wat doen? Wij hebben een vriendinnetje van mijn dochter (12) te logeren, die wordt om 12 uur opgehaald en vanmiddag verjaardag van mijn moeder (67) die is elk jaar op 11 november jarig. Tot zover het gesprek @bumperjim
renaldo61 Geplaatst 10 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 10 uur geleden Ik ga zo een bezoek aan de supermarkt brengen. Maar eigenlijk heb ik niets nodig. Ik zou dringend wat aan mijn eetprobleem moeten doen.
Yvonne Geplaatst 10 uur geleden Rapport Geplaatst 10 uur geleden Goedemorgen frummers. Tsja... daar is ze weer met haar bakje en haar weerpraatje en over ze het wel of niet druk heeft. En af en toe reacties naar anderen... Eerst maar dat bakje dan.
Yvonne Geplaatst 10 uur geleden Rapport Geplaatst 10 uur geleden Zojuist zei renaldo61: Ik ga zo een bezoek aan de supermarkt brengen. Maar eigenlijk heb ik niets nodig. Ik zou dringend wat aan mijn eetprobleem moeten doen. Dan zou ik lekker niet naar de supermarkt gaan Ronaldo, maak een mooie wandeling in een heel ander deel van het dorp/de stad waar jij woont, is vast veel leuker en brengt je niet verleiding.... Hier regent het nog steeds onafgebroken. De regenmeter stroomt inmiddels over na gisteren ... Afijn, het houdt vanzelf weer een keer op en dan kunnen we weer klagen over het feit dat er al zóóólang geen regen valt.... Vandaag zal ik me buiten het rommelen in huis, het haken en het binnenhalen van vorstgevoelige planten bezighouden met de voorbereidingen voor het Sint gebeuren over een paar weken. Eerlijk gezegd heb ik er niet zoveel zin meer in, na 60 jaar gedichten en surprises maken ben ik een beetje surprisemoe geworden. En de enorme hoeveelheid cadeautjes (we vieren het altijd met de kinderen en kleinkinderen) hangen me ook ellenlang de keel uit. Pffff, wat staat dat onaardig eigenlijk, schaam je Von, wees dankbaar dat jouw kinderen er nog altijd zoveel waarde aan hechten... Mooi, werk aan de winkel dus. Buiten alle hierboven beschreven werkzaamheden ook werken aan mijn eigen instelling.... Eerst maar nog een extra bakje nu Etty en lady jane reageerden hierop 2
lady jane Geplaatst 10 uur geleden Rapport Geplaatst 10 uur geleden (bewerkt) een hele goeiemorgen frummers heerlijk bakje Von, thnx, had ik even zwaar nodig. We kwamen om half 1 pas thuis van een verre uitwedstrijd. En ook al speelden we goed tegen een team van begin dertigers ze waren gewoon 4 x zo goed als wij oudjes nog. Maar het wordt onderling meer duidelijk dat er barstjes zitten onderling. De -punten worden versterkt en de +punten niet of nauwelijks benoemd. Er wordt meer geroddeld in kleine groepjes en gedaan of alles perfect is als team. Dit speelt natuurlijk al jaren, maar wordt steeds duidelijker nu. Ik doe er ook aan mee. Voel dat ik in mijn hoofd een ouwe mopperkont word en probeer ook naar buiten toe de sfeer en het balplezier voorop te stellen. Want zoals in elk groepsproces, heb je één gezamenlijke passie, maar bent verder een totaal ander mens, met allemaal eigen privé rugzakjes. Ik ben al twee van mijn 3 clubjes kwijt. De mannen in die gemengde teams haakten eerder af, en hier in het vrouwenteam zijn we trouwer en loyaler aan het geheel. Kortom 2 uur pas slapen, de hele nacht over dit proces liggen malen, over de sfeer en het vrouwenvennijn gedroomd zelfs. Af en toe heb ik wat ik als negatief vond in evaluaties opgeworpen. Maar dat werd maar door een enkeling gewaardeerd. En aangezien juist die mensen er al 10 jaar langer bij horen, heb ik me aangepast. Maar van binnen natuurlijk niet echt. De voordelen wegen nog steeds ver op tegen stoppen. Maar het vreet wel aan me. Waarschijnlijk kent iedereen soortgelijke menselijke vorm van relaties onderhouden wel. In families en op werk, (de hondenvereniging?) en ik ga wel ook gewoon blijven natuurlijk, het zijn mijn laatste jaren. Verschillen in karakters vullen elkaar mooi aan, zolang het door suddert, of nog groeiende is. Maar als het keerpunt daarin is bereikt, dan lijkt het nog maar een kant uit te komen. De aftakeling. Fysiek, maar ook psychisch. Maar groepstherapie voor een team van 12 vrouwen? haha, ik zie het voor me. Ik denk dat het pijnpunt voor mij hierin zit, mijn 2 huwelijken. Die liepen ook zo af. En dit is een ongezonde sport volleybal. Gezond door het net, dus de teams uiten hun frustratie of kwaadheid lekker op de bal af en meestal niet op mensen. Maar fysiek hebben we steeds vaker blessures en al die pijntjes maken ons ook geen vrolijker mens. Maar ja, ook verslaving dus. Ik weet niet meer wie ik zal zijn zonder die sport, het sociale deel van mij. Er zitten ook echt mijn vriendinnen tussen. En als de 70+ers wegvallen, dan is er niet genoeg meer over voor een team. Dan is het ook hier einde verhaal. Dilemma van tante Emma. Geen echt ernstige probleem, maar wel een naderende konfrontatie. Inhoudelijk hoeven jullie niet te reageren hoor, ik moest het even kwijt na een woelig en kort nachtje. kopje koffie maar weer even, bakkie troost 9 uur geleden bewerkt door lady jane Spirit en Etty reageerden hierop 2
lady jane Geplaatst 9 uur geleden Rapport Geplaatst 9 uur geleden (bewerkt) Haha @Yvonne, we hebben een soortgelijke bui, door heel verschillende aanleidingen geloof ik. Ook hier veel om dankbaar voor te zijn, en dat ben ik echt ook wel, dagelijks zelfs. En dit is er ook dus. Leve het leven. Met al haar tegenstrijdigheden, ups en downs, en vooral het weer niet te vergeten 9 uur geleden bewerkt door lady jane
Etty Geplaatst 9 uur geleden Rapport Geplaatst 9 uur geleden Goedemorgen, Ben in Athene. Beetje pech met man die door enkelproblemen niet veel kan lopen. Onze normale manier van een stad verkennen is alles lopend doen. Oefening in omgaan met verandering, aanpassen. Ouder worden. Door een cursus die ik aan het doen ben zijn de Stoïcijnen meer gaan leven voor mij, leuk om straks naar de plekken te gaan waar ze in gesprek gingen met iedereen die maar wilde over de dingen waar we ons nu nog steeds mee bezig houden. Fietstour geboekt. Ik schreeuwde het nog net niet uit van de pijn tijdens het dalen. Zo maar ook zoek naar oordoppen. Mooi zoals jullie het beschrijven @Yvonne en @lady jane, even lucht geven aan ongenoegen maakt toch ook weer dat je de afweging kunt maken om te blijven doen wat weerstand oproept soms. lady jane en Spirit reageerden hierop 2
lady jane Geplaatst 9 uur geleden Rapport Geplaatst 9 uur geleden Ja he @Etty, we passen ons aan aan de omstandigheden, soms met humor, soms met weerstand of verzet. Maar fietsen blijft leuk, je verkent op eigen kracht en dat is prima. Als de fase bus en OV komt, is dat ook prima. Achter de geraniums kan altijd nog. Veel plezier/genot in Athene.
Marij Geplaatst 8 uur geleden Rapport Geplaatst 8 uur geleden Goedemorgen! Jeetje, heel wat te lezen hier. Dat bewaar ik even voor op het vliegveld vanmiddag, nu eerst koffie en inpakken om daarna nog even uurtje in de zon te genieten van de warmte en dit mee terug naar huis te nemen. Dagpact: renaldo61 Mormel Fonny🌞 MaryArt Marij
Mariposa Geplaatst 8 uur geleden Rapport Geplaatst 8 uur geleden Goedemorgen! Nou, ik zou graag de zon opzoeken nu. Wat een k*tweer. Vandaag maar even flink het huishouden aanpakken, dat is er behoorlijk bij ingeschoten de afgelopen paar weken. Altijd te druk. Wie heeft er bedacht dat er maar 24 uur in een dag zitten? Fijn weekend mensen!
renaldo61 Geplaatst 8 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 8 uur geleden @Yvonne Alchohol ga nog het simpele geweest zijn voor op te geven.
renaldo61 Geplaatst 8 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 8 uur geleden Soms vind ik wel dat bepaalde personen bij bijeenkomsten buiten de AA niet kunnen zwijgen of steeds praten over de vele voordelen van de AA.
Spirit Geplaatst 8 uur geleden Rapport Geplaatst 8 uur geleden Goedenmorgen allemaal. Eindelijk een keer goed geslapen zonder hoestbuien. Van al die gebroken nachten, word je ook gaar en daardoor humeurig. Sinterklaas komt vandaag. Hou het al jaren niet meer bij, maar met kleinkinderen die er nog in geloven, ontkom je er niet aan. Of ik meeging naar de intocht. Nou, eigenlijk geen zin in om tussen schreeuwende kinderen en ouders van nu te staan. Het was ook maar een idee en wellicht gaan hun ook niet, want alles was ook verkouden daar. Boodschappen moeten nog gedaan worden, maar eerst een bak koffie!!
Spirit Geplaatst 7 uur geleden Rapport Geplaatst 7 uur geleden (bewerkt) Gisteren kwam de pittbul weer even in me boven. Onrecht en leugens maken mij fel. We hadden kaartjes gereserveerd voor een uitvoering van een accordeonorkest voor vanavond. Gisteren zag ik pas het mailtje van de penningmeester (in m'n spam).De kaartjes had ze geannuleer omdat we niet op tijd betaald hadden. Heb haar per mail uitgelegd, dat haar mailtjes in mijn spam terecht waren gekomen en dat daardoor de betaling wat later was, maar daar had ze geen oren naar. Ze bleef bij haar standpunt. Geen kaartjes dus. Eigenlijk hadden we toch al geen zin, dus wij zitten er niet zo mee. Wel is het lullig voor de dirigente van het orkest. Daar ben ik goed mee bevriend. Het is hun 90 jarig jubileum. Had ook al toegezegd dat ik zou komen, maar op zo'n manier ga ik er niet met een goed gevoel naartoe. Als ik dat mens vanavond zou zien, vlieg ik ze aan. Er is ook niet veel aan om de hele avond in een klein theatertje, hutje bij mutje te zitten op een gedateerde stoel. Stom mens. 7 uur geleden bewerkt door Spirit
bumperjim Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden 6 uur geleden zei renaldo61: Ik zou dringend wat aan mijn eetprobleem moeten doen. Ga je er wat aan doen?
bumperjim Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden 6 uur geleden zei lady jane: Waarschijnlijk kent iedereen soortgelijke menselijke vorm van relaties onderhouden wel. In families en op werk, (de hondenvereniging?) Hjaaaaaaa.... "Wat ben je toch geduldig" zei vanochtend een van de nieuwe leden, toen ik minuuuuutenlang op een antwoordappje stond te wachten van iemand die misschien wel of misschien niet zou komen, want er was zware regenval voorspeld. Maar ik ben helemaal niet geduldig van nature. Maar als voorzitter moet je de tent wel een beetje bij elkaar houden 😩 en proberen een beetje de grootste gemene deler te vinden in wat iedereen graag wil of niet wil. Daarna moet ik altijd een middagdutje doen 😜
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden