Sanity Geplaatst 14 uur geleden Rapport Geplaatst 14 uur geleden (bewerkt) Droog drinken wordt beschreven als: 'toestand van terugkeer naar het oud alcoholisch denken en gedrag zonder gedronken te hebben.' Zo in de zin van melancholisch denken niemand begrijpt mij 14 uur geleden bewerkt door Sanity bumperjim, Spirit en lady jane reageerden hierop 2 1
renaldo61 Geplaatst 14 uur geleden Rapport Geplaatst 14 uur geleden 22 minuten geleden zei Sanity: Droog drinken wordt beschreven als: 'toestand van terugkeer naar het oud alcoholisch denken en gedrag zonder gedronken te hebben.' Zo in de zin van melancholisch denken niemand begrijpt mij Dat kan ik hebben.
lady jane Geplaatst 13 uur geleden Rapport Geplaatst 13 uur geleden (bewerkt) En omdat ik onder dat groepje val; het is niet dat ik je niet wil begrijpen, @renaldo61 maar dat ik je echt niet begrijp. En uit onmacht dan mijn irritaties uit, kritiek heb. Ik kan exact dezelfde dingen ervaren met mijn zoon. Van wie ik toch echt heel veel houd. Vroeger was; wass sich liebt, dass neckt sich, onze lijfspreuk na conflikten. Dus als jouw diagnose van autisme klopt, zou dat een reden kunnen zijn van misverstanden. En zoals met mijn zoon, hij zelf noemt het dat zijn bedrading kompleet anders loopt in zijn hersenen. En dat dat nooit zal veranderen, hoe hard hij ook probeert "normaal" te zijn. Want dat kan hij gewoonweg niet. Het goede eraan is dat wij het nooit opgeven en blijven tussenwegen zoeken. En dan mogen ook de konflikten er zijn. We zijn beiden eigenwijs genoeg om daarbij toch onszelf te blijven. En het zal nooit makkelijk zijn. En dan vergeet ik bijna al zijn fantastische kwaliteiten, hij is en blijft een heel bijzonder iemand met een goudeerlijk karakter. en met veel talenten ook. Online betekent hij veel voor zijn kameraden. In real life leert hij nu zich beter te handhaven, dan hij vroeger kon. Bij Roberto zag ik soms soortgelijke reacties. Misschien herkende jij daar ook wat van? In elk geval wil ik je meegeven, dat je nooit voor 1 of 2 mensen weg moet blijven. Je komt hier voor jou! En als de rest dan genoeg positief tegenwicht biedt kan dat het voor jou de moeite waard houden. Want ook jij bent en blijft jij. En nee gemakkelijk zal het ook voor jou niet zijn. Maar dat ken je vast ook van je real life daar? 6 uur geleden bewerkt door lady jane karin123 en Spirit reageerden hierop 1 1
Sanity Geplaatst 10 uur geleden Rapport Geplaatst 10 uur geleden 3 uur geleden zei renaldo61: Dat kan ik hebben. Ik wist toen ook niet wat het betekende. Toen het mij werd uitelegd begreep ik het wel.
Spud Geplaatst 4 uur geleden Rapport Geplaatst 4 uur geleden 17 uur geleden zei Emmy: Eigenlijk wel eng en best raar dat je een onbekend nummer niet meer op kan nemen. Gelukkig word ik zelden gebeld. @Spud Ben wel benieuwd op wat voor manier ze er bijna in was getrapt. Helpt ons misschien ook om het te voorkomen. Dat wil ik best doen @Emmy Mijn klant had een mail gehad van de watergroep, dat ze van naam veranderd waren en of ze haar contact gegevens wilde bevestigen. Hoewel mijn klant 86 is, is ze geen digibeet dus vond deze vraag op zichzelf al vreemd dus negeerde het eigenlijk. Omdat ze van mening was dat als de watergroep van naam veranderde haar klantgegevens gewoon bekend bij ze waren. Maar ze kreeg elke keer herinneringsmails, met hetzelfde verzoek. Dus op een dag besloot ze tegen al haar gewoontes in, zoals telefonisch contact opnemen met de watergroep toch dat formulier maar in te vullen. En toen ze op bevestigen drukte kreeg ze een error op het scherm dat de bevestiging mislukt was. Op dat moment, was ze toen bezig met uit te zoeken wat ze eventueel verkeerd had ingevuld. En toen werd ze gebeld door dat anonieme nummer, zoals gewoonlijk drukte ze het weg en ging verder met de pc bezig. Maar dat anonieme nummer bleef maar bellen en haar bevestiging op de pc bleef maar uit. Dat ze op een onbewaakt moment toch dat anonieme nummer opgenomen heeft. En toen had ze opeens een bankmedewerker aan de telefoon van haar bank, die tegen haar zei dat ze bezig was met het bevestigen van haar gegevens bij de watergroep en dat ze gemerkt hadden dat ze daar problemen mee had. Dus mijn klant dacht, wat is dit raar maar wat fijn dat mijn bank me belt om me verder te helpen. Alleen maakte degene aan de telefoon een grove fout, want in plaats van dat deze mijn klant verder ging helpen in het programma van de watergroep, vroeg deze al snel of ze haar bank wilde bellen (degene die ze dus aan de telefoon dacht te hebben) want haar bankrekening zou zijn geblokkeerd en of ze dat even zou willen opheffen? En toen werd mijn klant wakker, want ze vond het maar raar dat haar eigen bank haar belde om te vragen om iets op te heffen wat de bank blijkbaar zelf gedaan had. Dus toen heeft ze opgehangen. Wat er uiteindelijk gebeurt is, is dat die oplichters 5000 euro van haar spaarrekening hebben weten door te sluizen naar haar betaalrekening. Maar dat de bank toen verdere overschrijvingen geblokkeerd heeft omdat het volgens de bank niet paste bij het gewoonlijke uitgavepatroon van deze dame. Eind goed al goed, haar pas is geblokkeerd en ze krijgt een nieuwe, de 5000 euro staat nu op haar betaalrekening en kan ze weer terug zetten op haar spaarrekening als ze haar pas terug heeft. Dus er is niks gejat, maar haar ego heeft er wel een deuk van gekregen. Want zoals haar zussen altijd dachten, had ze zelf ook altijd gedacht ik trap daar niet in. Vooral dat nu te weten, vind ze heel erg. Dat ze er dus wel in kan trappen.
Mormel Geplaatst 4 uur geleden Rapport Geplaatst 4 uur geleden 11 uur geleden zei renaldo61: Dank U wel voor het vragen. Met mij gaat het niet goed. Ik weet niet zeker of ik een plaats heb op dit forum. Hier wegblijven lijkt me ook geen oplossing, maar het lijkt me alsof sommige leden mij gewoon niet willen begrijpen. Het is ook steeds eenzelfde groepje vaste leden die me nooit willen begrijpen of zo komt het mij toch over. Ik denk dat je autisme je hier wat in de weg zit. Goed dat je vandaag je weg naar het forum hebt gevonden en heel leuk dat je nog steeds nuchter staat. Omdat ik weet dat dit een valkuil is bij autisme zeg ik het je toch nog een keer: neem kritiek niet persoonlijk. Het is niet omdat iemand het oneens is met jou dat deze het kwaad bedoelt met jou als persoon.
renaldo61 Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden @Mormel Ik had het vandaag ook weer moeilijk, niet zozeer met het forum. Maar wel weer dat ik mij niet begrepen voel. En gevraagd werd iets te doen wat ik als niet normaal beschouw, ik heb het toch maar gedaan maar het heeft me zoals ik vermoedde me niets bijgebracht buiten veel onnodige stress.
Emmy Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden 3 uur geleden zei Spud: Eind goed al goed, haar pas is geblokkeerd en ze krijgt een nieuwe, de 5000 euro staat nu op haar betaalrekening en kan ze weer terug zetten op haar spaarrekening als ze haar pas terug heeft. Dus er is niks gejat, maar haar ego heeft er wel een deuk van gekregen. Want zoals haar zussen altijd dachten, had ze zelf ook altijd gedacht ik trap daar niet in. Vooral dat nu te weten, vind ze heel erg. Dat ze er dus wel in kan trappen. Jemig zeg. Wel goed dat de bank zo alert heeft gereageerd en dat het met een sisser is afgelopen. Dan kan je nog zo goed opletten, maar denk eerlijk gezegd dat het iedereen kan overkomen. Fijn dat je haar helpt!
Bob Geplaatst 6 minuten geleden Rapport Geplaatst 6 minuten geleden 4 uur geleden zei Spud: Mijn klant had een mail gehad van de watergroep, dat ze van naam veranderd waren en of ze haar contact gegevens wilde bevestigen. Hoewel mijn klant 86 is, is ze geen digibeet dus vond deze vraag op zichzelf al vreemd dus negeerde het eigenlijk. Omdat ze van mening was dat als de watergroep van naam veranderde haar klantgegevens gewoon bekend bij ze waren. Maar ze kreeg elke keer herinneringsmails, met hetzelfde verzoek. Dus op een dag besloot ze tegen al haar gewoontes in, zoals telefonisch contact opnemen met de watergroep toch dat formulier maar in te vullen. Wat ik in zo'n geval doe en iedereen aan kan raden: laat je cursor zweven boven de link naar de website waar je het formulier kunt invullen, voordat je erop klikt. Je kunt dan de volledige url (bestemming) zien waar je naartoe zou gaan als je er op klikt en moet er op letten of het inderdaad begint met iets wat bij dat bedrijf hoort. Probeer het maar eens bij de links op deze pagina. Als die beginnen met "https://forumverslavingdebaas.nl" dan zit je goed.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden