Mormel Geplaatst 5 uur geleden Rapport Geplaatst 5 uur geleden Dagpact: Mormel Wederom goedemorgen. De eerste koffie staat al te pruttelen, gewoon simpele filterkoffie uit zo'n koffiezet met 1 knopje. Fonny, Spirit en karin123 reageerden hierop 3
bumperjim Geplaatst 4 uur geleden Rapport Geplaatst 4 uur geleden Heel goed! Hier straks koffie uit de bialetti, daar zit helemaal geen knopje op 😁 Weg met de veel te dure, cups verslindende apparaten. Fonny, Spirit en karin123 reageerden hierop 3
Mormel Geplaatst 4 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 4 uur geleden Ik ga dat toch ooit eens moeten proeven koffie uit zo'n bialetti. Eens horen wat @Yvonne daarover te zeggen heeft.
bumperjim Geplaatst 4 uur geleden Rapport Geplaatst 4 uur geleden (bewerkt) Het is de goedkoopste manier, het kost weinig koffie en het ding kost 20-30 euro en gaat een leven lang mee als je af en toe de pakking vervangt. Het is misschien niet de beste manier want je raakt wat van de meest vluchtige moleculen kwijt. Ik heb een roestvrijstalen bialetti. Aluminium bialetti's (vroeger waren ze allemaal van aluminium) hebben voor mij een irritante bijsmaak. 4 uur geleden bewerkt door bumperjim
Fonny Geplaatst 4 uur geleden Rapport Geplaatst 4 uur geleden Goedemorgen heren!! Ik koffie uit de delonghi...☕️ straks mn bialetti afstoffen.... MaryArt en Spirit reageerden hierop 2
Yvonne Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden Goedemorgen lui. Ik zit aan mijn eerste bakje thee van de dag. Geen koffie meer op de vroege morgen. Gek, vroeger was ik geen half mens als ik niet binnen een kwartier na opstaan een bak koffie en een sigaret (meestal 2) naar binnen kon werken. Die koffie komt nu wat later. Het eerste bakje komt uit, jawel de Nespresso Magimix, en voor jullie waarschijnlijk nóg erger: het liefst met hazelnootsmaakje Voor 1 bak koffie ga ik niet een hele pot zetten namelijk. Dan begin van de middag zet ik gewone koffie in mijn al zwaar bejaarde maar niet te verslaan Douwe Egberts koffieapparaat Mooi, tot zover mijn koffiegeleuter... nogmaals goedemorgen, Buiten is het hartstikke koud (vind ik dan), binnen is het al lekker warm aan het worden, katten hebben hun lekkertjes weer gekregen, hond knoopt er nog een uurtje slapen aan vast na haar ochtendlekkers. En dan nu het bakje van vanmorgen MaryArt en Fonny reageerden hierop 2
Yvonne Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden 1 uur geleden zei Mormel: Ik ga dat toch ooit eens moeten proeven koffie uit zo'n bialetti. Oh, nou, ik moest even opzoeken wat dat is.... Maar dat is helegaar niks voor mij hoor. Heb ooit eens een keer geprobeerd daar koffie mee te zetten toen ik op mocht passen op een kleinkind. Schoonzoon gebruikte dat ding altijd en legde mij haarfijn uit hoe ik het kon gebruiken, maar er ging toch echt iets mis: de koffieprut zat een uur later nóg tussen mijn tanden. Hogeschool koffiezetten dus, daar waag ik me niet meer aan... Spirit, MaryArt en Fonny reageerden hierop 3
Yvonne Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden Oeps, dat was een heel ander apparaat realiseer ik me nu: een french press, dan duw je koffie door het water of zo. Anyway, vreselijk ding vond ik het. En die bialetti wordt ook wel percolator genoemd zag ik net, die term komt me bekende voor... Zo, dit was voor nu weer even genoeg koffiekennis opdoen. Dagpact: Mormel MaryArt Yvonne
MaryArt Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden Goeiemorgen allemaal, Hier heerlijke koffie uit een potje. Espresso van een heel bekend merk. Ik vind de koffie uit die aparaten niet te hachelen. S middags decafe ook uit een potje van hetzelfde merk. Ook heerlijk. @lady jane Ja prachtig dorp is Bergen. Ik heb die kunstroute nog nooit gedaan, kan ik volgende zomer eens doen. Ik heb nog een tip voor het lekkerste patatje op het westelijk halfrond: Bello in Bergen ergens op het plein. Je ziet het vanzelf want het is er meestal heel druk maar erg de moeite waard om in de rij te staan! Zal nu wel meevallen met dit weer maar in de zomer is het heel druk. Ik hoop dat jullie nog een beetje mooi weer krijgen want dit is niet echt gezellig, alhoewel je het vast wel ingecalculeerd hebt en er wat van maakt. Veel plezier iig!
Zbb Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden Goedemorgen buiten niet meer te roken geen alchohol te drinken en geen suikerhoudende frisdranken en bewerkt voedsel te eten (tenminste voor zover dat kan en in ieder geval zo min als mogelijk) douche ik sinds denk ik al zo drie weken koud,niet koud afdouchen maar gewoon vanaf het eerste moment ijskoud. en het is echt heerlijk! oké het moment dat je eronder moet is vreselijk maar als je eenmaal helemaal nat ben is het echt lekker. ik kan er dan ook gerust 10/15 minuten onder staan. en als je er dan onder vandaan kom komt de kick je voelt je dan echt fantastisch en dat gevoel kan wel twee/drie uur aanhouden. ook zie ik er veel frisser uit in me gezicht dan dat als ik me warm zou douchen. iets met bloedvaten ofzo. karin123, MaryArt, Spirit en 1 andere reageerden hierop 4
MaryArt Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden (bewerkt) @Zbb Ja die kick begrijp ik! Maar kan je ook vanaf je boot een duik nemen in het water? Of is dat niet geschikt om in te zwemmen? En wat ga jij goed man! Petje af! 2 uur geleden bewerkt door MaryArt Fonny en lady jane reageerden hierop 2
lady jane Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden wow stoer hoor, zbb. Zomers doe ik dat al zo thuis. Maar nu lokt het natuurlijk niet erg. Maar ik douche altijd binnen de 2 minuten. Hier hangt een briefje als we allemaal 5 min. douchen, heeft iedereen warm water. Maar langer dan 2 hoeft echt niet voor mij. In het zwembad mag ik 1 x de knop indrukken en dan is dat zelfs te lang, maar dan blijf ik toch staan tot het eind. Ik ben erg zuinig opgevoed; mijn moeder deed de geiser beneden aan en dan had ik boven dus een wisseldouche maar dat deed ze niet supersnel hoor. En koffie giet ik op, net zo sterk als ik zin in heb. Het kost wel filterzakjes, maar zo'n Bialatti heeft grofgemalen koffie nodig en ik wil snelfilter aanhouden. En ik vind m lekker. De dure machines ook maar dat is voor "uit" verwennen. goeiemooiemorgen frummers, ondanks dit weer. Ik zit nog in bed. Zbb reageerde hierop 1
Zbb Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden Ja klopt dat doet een man hier op de haven die ook op zijn boot woont,die neemt elke dag een duik zomer en winter gewoon het hele jaar door. daar had ik altijd veel bewondering voor. ik heb vaak last van kramp in kuiten en bovenbenen. Ik zou erin kunnen springen en me daarna gelijk aan de zwemtrap beet kunnen houden maar er zit voor mij meer risico in om in het water te duiken dan koud te douchen. vandaar dat ik voor koud douchen kies eigenlijk. MaryArt en Spirit reageerden hierop 2
bumperjim Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden (bewerkt) 48 minuten geleden zei lady jane: zo'n Bialatti heeft grofgemalen koffie nodig en ik wil snelfilter aanhouden. Ik gebruik ook gewoon snelfilter en dat kan makkelijk bij een kleine bialetti, de grote (ik heb ook een 8-kopse) kan je beter grove maling indoen of heeeel langzaam verwarmen, anders gaat je water koken en hou je maar een klein beetje, minder lekkere koffie over. Als ie gaat sputteren dan ga je te hard, is het eigenlijk al te laat. 1 uur geleden bewerkt door bumperjim
Fonny Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden 1 uur geleden zei MaryArt: Dagpact: Mormel MaryArt Fonny🌞
Mariposa Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden (bewerkt) Goedemorgen! Hier gewoon filterkoffie gezet met versgemalen bonen (absoluut geen Senseo, da's inlegkruisjes koffie, bleh!), maar wel na een flink glas sole en een kop thee. Het schijnt overigens beter te zijn om eerst wat eten voordat je koffie gaat drinken, maar ja. 1 uur geleden bewerkt door Mariposa Spirit reageerde hierop 1
rapilos Geplaatst 58 minuten geleden Rapport Geplaatst 58 minuten geleden Goedemorgen allemaal, Wat een weer zeg elke dag. Koud, regen ,regen en regen Hondje ziet er weer prachtig uit Trimster heeft er 4 uur !! over gedaan. Wauw, en dat moet dus elke 8 weken. @Zbb Wat ga jij geweldig goed man ! Fantastisch om te lezen, zeker omdat ik weet waar je vandaan kwam Je lijkt wel een hele andere man geworden. Keep on the good work zou ik zeggen. Straks naar de tandarts, misschien toch nog even naar het strand met hondje als het droog is tenminste Veel plezier trouwens @lady jane Zbb reageerde hierop 1
rapilos Geplaatst 57 minuten geleden Rapport Geplaatst 57 minuten geleden Hier trouwens elke ochtend, twee of drie kopjes senseo van de Hema Heerlijk (sorry @Mariposa ) Mariposa reageerde hierop 1
Rosee Geplaatst 50 minuten geleden Rapport Geplaatst 50 minuten geleden Hier ouderwetse filterkoffie uit een koffiezetapparaat van de Blokker. Ooit een espressomachine gekocht om te vieren dat ik anderhalf jaar alcoholvrij was, amper gebruikt omdat het me te ingewikkeld leek en toen weggegeven.
Mormel Geplaatst 44 minuten geleden Auteur Rapport Geplaatst 44 minuten geleden Leuk al die koffiedrinkers. Zelf ben ik de enige in het huishouden die koffie drinkt en ergens vind ik het toch spijtig dat er hierdoor hier geen vaste koffiemomenten zijn. Op een andere site noemde iemand het klassieke Franse ontbijt de drie c's: café, cigarette et caca; en dat is voor mij ook jarenlang het typische ontbijt geweest.
Mariposa Geplaatst 17 minuten geleden Rapport Geplaatst 17 minuten geleden 38 minuten geleden zei rapilos: Hier trouwens elke ochtend, twee of drie kopjes senseo van de Hema Heerlijk (sorry @Mariposa ) Geen probleem natuurlijk! Het belangrijkst is dat je het zelf lekker vindt.
Mariposa Geplaatst 14 minuten geleden Rapport Geplaatst 14 minuten geleden Wij hebben ook ooit zo'n volautomatisch ding gehad. Kon alles, espresso, latte etc. Uiteindelijk gebruikten we dat ding enkel voor 'gewone' koffie. Na iets meer dan een jaar ging het ding stuk en kochten we maar weer een 'normale' koffiezetter, maar wel dus eentje met versgemalen bonen. En ja @Mormel vast koffiemomentjes zijn de beste! Maar kun je natuurlijk ook voor jezelf doen.
Spirit Geplaatst 11 minuten geleden Rapport Geplaatst 11 minuten geleden (bewerkt) Goedenmorgen allemaal. Mijn koffiegeschiedenis. Van huis uit altijd vers gezette koffie. De koffiemolen hing aan de muur. Daarna veel filter koffiezetapparaten versleten. Toen we met z'n tweeën overbleven hadden we zo'n miniding met 2 vaste filters. Nog een tijd zoiets gehad ook toen ik alleen was. Tijdje een senseo gehad. Wat een baggerkoffie. Ook een gedoe met die houdertjes omwisselen. Dan had je weer met je suffe kop een houdertje voor 2 pads. Of nog erger: helemaal geen pad erin of met je suffe kop vergeten een nieuwer erin te doen. Ook dat waterreservoir was een ramp. Wij zetten nu koffie met een ronde metalen filter, daar doe je koffie in, dan een ronde filter erin en dan opgieten. Dat is koffie met geduld, daarom gebruik mijn vriend dat apparaat met die dure cupjes erin 10 minuten geleden bewerkt door Spirit Taalfout
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden