renaldo61 Geplaatst 19 uur geleden Rapport Geplaatst 19 uur geleden Goeiemorgen iedereen. Ik kan geen alcohol drinken, want als ik een glas drink, drink ik er twee en dan een volgende en een volgende … Daarom drink ik geen alcohol. Nooit meer. Ik heb dit kunnen bereiken dankzij de hulp van mijn psychiater en mijn Femke. Een nieuwe dag, nieuwe kansen. Dagpact: renaldo61 Fonny reageerde hierop 1
renaldo61 Geplaatst 17 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 17 uur geleden Gisteren is de dag toch snel voorbij gegaan, desondanks dat ik in de voormiddag niet mijn wekelijkse therapie had. Voor mij alleen hielden ze de sessies niet.
renaldo61 Geplaatst 17 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 17 uur geleden 2 minuten geleden zei Fonny: Goedemorgen allemaal!🌞 Goeiemorgen @Fonny
Yvonne Geplaatst 16 uur geleden Rapport Geplaatst 16 uur geleden Goedemorgen @renaldo61, @Fonny, @MaryArt en alle andere frummers. De storm verlaat het land inmiddels meen ik. Eerlijk gezegd hebben we er hier geen last van gehad gelukkig. Vandaag een rustige dag, wat rommelen in huis en wat boodschappen doen. Lekker op mijn gemak even nog een bakje.
renaldo61 Geplaatst 16 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 16 uur geleden @Yvonne Ik ben gisteren naar jaarlijkse gewoonte bloemen naar het kerkhof gaan brengen. ik vrees dat die nu reeds omgewaaid kunnen zijn.
Yvonne Geplaatst 16 uur geleden Rapport Geplaatst 16 uur geleden Ja, dat zou heel goed kunnen @renaldo61, maar hoe dan ook: jouw intentie was goed. en of die bloemen nou staan, liggen of weggewaaid zijn (zou jammer zijn natuurlijk), jouw bedoeling was mooi!
lady jane Geplaatst 16 uur geleden Rapport Geplaatst 16 uur geleden Goeiemooiemorgen frummers Het enige wat ik meekreeg van de storm was dat ik tientallen slippers 2 x tegelijk de lucht in zag schieten en aan de andere kant van het grasveld pas neerkwamen. Een kleurrijk en vrolijk gezicht. Oh ja en wat vertraging bij tram en bij NS heel veel gecanceld, maar toen was de storm nog ver weg van Nederland, dus dat telt niet mee. Op de terugweg had ik geluk. Eens gaan kijken op de NOS site of de schade elders ook meeviel....................
renaldo61 Geplaatst 15 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 15 uur geleden Ik heb niet veel zin om veel te wandelen vandaag. Veel meer zin om warm achter de kachel te zitten. Ik heb wel geen kachel en het is zonder verwarming warm in mijn woning, toch volgens mijn thermometer. Spirit reageerde hierop 1
Lika Geplaatst 15 uur geleden Rapport Geplaatst 15 uur geleden Goedemorgen. Nog 1 dagje werken. Dan lekker weekend.
Emmy Geplaatst 15 uur geleden Rapport Geplaatst 15 uur geleden Goedemorgen, Mezelf maar op het dagpact gezet. Niet drinken gaat best goed, maar heb heel af en toe nog wel gedronken. Snap eigenlijk zelf niet zo goed waarom en voel me er best rot over. Vind oktober sowieso een lastige maand, maar die hebben we gelukkig bijna gehad. Hier al weekend, dus ik ga maar eens aan de poets en boodschappen halen.
renaldo61 Geplaatst 14 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 14 uur geleden 26 minuten geleden zei Emmy: Goedemorgen, Mezelf maar op het dagpact gezet. Niet drinken gaat best goed, maar heb heel af en toe nog wel gedronken. Snap eigenlijk zelf niet zo goed waarom en voel me er best rot over. Vind oktober sowieso een lastige maand, maar die hebben we gelukkig bijna gehad. Hier al weekend, dus ik ga maar eens aan de poets en boodschappen halen. Bijna heel de wereld bestaat uit matige drinkers, waarom je dan rot voelen? Spirit reageerde hierop 1
Emmy Geplaatst 13 uur geleden Rapport Geplaatst 13 uur geleden (bewerkt) Was ik maar een matige drinker dan was het probleem niet zo groot. Het bij één of twee glazen houden lukt wel, maar alleen omdat ik er bewust voor zorg dat er ook niet meer in huis is. Uiteindelijk wil ik dus liever helemaal terug naar niks. 13 uur geleden bewerkt door Emmy Spirit reageerde hierop 1
bumperjim Geplaatst 12 uur geleden Rapport Geplaatst 12 uur geleden Dan moet je er bewust voor zorgen dat er niks in huis is 🤓 Dat was makkelijk ingekopt voor open goal Spirit reageerde hierop 1
renaldo61 Geplaatst 12 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 12 uur geleden 40 minuten geleden zei Emmy: Was ik maar een matige drinker dan was het probleem niet zo groot. Het bij één of twee glazen houden lukt wel, maar alleen omdat ik er bewust voor zorg dat er ook niet meer in huis is. Uiteindelijk wil ik dus liever helemaal terug naar niks. is dan de oplossing niet simpel ?
Spirit Geplaatst 10 uur geleden Rapport Geplaatst 10 uur geleden Ik kan je aanbevelen om gewoon te stoppen. Dat geeft veel meer rust, dan iedere keer weer geforceerd bezig zijn, om het bij 2 te kunnen houden. Je hoofd is er dan continu mee bezig. Ik gun je die rust, die het mij geeft @Emmy. Emmy reageerde hierop 1
Spud Geplaatst 9 uur geleden Rapport Geplaatst 9 uur geleden 17 minuten geleden zei Spirit: Ik kan je aanbevelen om gewoon te stoppen. Dat geeft veel meer rust, dan iedere keer weer geforceerd bezig zijn, om het bij 2 te kunnen houden. Je hoofd is er dan continu mee bezig. Ik gun je die rust, die het mij geeft @Emmy. Ik sluit me bij dit advies aan. Al vind ik het eigenlijk nooit gewoon stoppen, het blijft voor mij toch als een bijzonder cadeautje voelen, dat ik mezelf gun op zo een moment dat ik in de winkel sta en ervoor kies om totaal geen drank in huis te halen. En het me zelf gun , om een rustig en duidelijk avondje te hebben. Want net genoeg halen of in ieder geval halen om toch iets te kunnen drinken, lopen altijd uit op craving naar meer willen hebben. Wat dan eigenlijk een stressvolle avond geeft. Omdat ik dan steeds aan het piekeren ben over hoe ik toch mijn voldoening kan krijgen. Als ik niks in huis haal, roept zo een flesje of blikje ook niet, dan vermaak ik me eigenlijk beter met mijn potje thee, of zelf gebrouwen frisdrankje. Omdat het dan duidelijk is, dat er geen alcohol in huis is. Ik doe dan veel leukere dingen, zoals echt een boeiende film of documentaire kijken, of een goed boek lezen. En ik ga veel rustiger slapen en lekkerder ook. En het wakker worden is dan ook leuker, want als ik bijvoorbeeld wel 1 fles wijn in huis gehaald heb en dat niet genoeg was, sta ik met dat zelfde gevoel ook op, en weet ik niet hoe snel ik naar de winkel moet rennen om net die dosis die ik gisteren gemist had in te halen. En dan is mijn hele dag weer om zeep en doe ik niks behalve drinken. Wat betreft alcoholverslaving, ben ik nogal een lastige en eigenwijze leerling, vooral dat advies van nooit meer alcohol drinken, vind ik lastig om aan te nemen. Maar na, alles geprobeerd te hebben van matig proberen te drinken en gecontroleerd drinken is niks in huis halen zodat je niet in de verleiding komt om te drinken, het meest beste advies wat ik ooit had kunnen krijgen. Ik vervang de woorden dan ook van nooit meer drinken, in ik laat de eerste staan vandaag dus hoef die fles niet te kopen. En dat geeft heel veel rust. En nog prettiger is, de zelfzekerheid die je bij jezelf ervaart, dezelfde avond nog, maar ook de volgende dag. Je hoeft niet meer op jacht naar je volgende dosis drank en je hoeft je ook niet meer te schamen. En je bent ook veel productiever. Ik zeg niet dat ik nooit meer ga drinken hoor, maar deze benadering voelt voor mij uitermate goed en niet bedreigend alsof er iets van mij afgenomen wordt. Dit voelt beter, omdat ik het afnemen, veranderd heb in mezelf iets gunnen. En dat is een drive voor mij, om de eerste te laten staan. Ik hoop dat je er iets aan hebt. Veel succes, Spud Spirit en Emmy reageerden hierop 2
alesto Geplaatst 8 uur geleden Rapport Geplaatst 8 uur geleden Ik ga toch eerlijk bekennen dat ik overweeg om vanavond een drankje te doen tijdens een bruiloft, waar ik sowieso al geen zin in heb. Vandaag 18 dagen niet gedronken. Is het zonde? Ja…. Waarom zou ik willen drinken? Tja…. Ik spoel de film nu al vooruit, het hoeft niet uit de hand te lopen…. Och, misschien houd ik het ook wel bij die 0.0, net als vorige week. Man, man, man…. Dit bedoelen jullie toch, dat het ermee bezig zijn ook vermoeiend is 😏. Thuis gaat het me goed af, vriend drinkt ook niet meer thuis.
lady jane Geplaatst 7 uur geleden Rapport Geplaatst 7 uur geleden jouw keus @alesto jouw verantwoordelijkheid (je zou ook thuis kunnen blijven?) alesto reageerde hierop 1
Yana Geplaatst 7 uur geleden Rapport Geplaatst 7 uur geleden Goed dat je het deelt @alesto. Wat dacht je van lekker thuis blijven met een goeie pot thee en een lekkere film? lady jane en alesto reageerden hierop 2
alesto Geplaatst 7 uur geleden Rapport Geplaatst 7 uur geleden Mijn partner gaat al vaker alleen naar een feestje @lady jane en @Yana. Ik zag de teleurstelling al, toen ik zei dat ik geen zin had…. Inderdaad eigen keus….moest het even delen. Ik voel me ook niet zo lekker, het is bij ons in het dorp, kan zo naar huis fietsen en heb ik toch mijn gezicht even laten zien. lady jane en Yana reageerden hierop 2
Mormel Geplaatst 6 uur geleden Rapport Geplaatst 6 uur geleden 1 uur geleden zei alesto: Mijn partner gaat al vaker alleen naar een feestje @lady jane en @Yana. Ik zag de teleurstelling al, toen ik zei dat ik geen zin had…. Inderdaad eigen keus….moest het even delen. Ik voel me ook niet zo lekker, het is bij ons in het dorp, kan zo naar huis fietsen en heb ik toch mijn gezicht even laten zien. De makkelijkste keuze is uiteraard niet gaan maar wil je dat alcohol zo je leven blijft controleren?
Mormel Geplaatst 6 uur geleden Rapport Geplaatst 6 uur geleden Dagpact: renaldo61 MaryArt Emmy Mormel
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden