alesto Geplaatst 21 uur geleden Rapport Geplaatst 21 uur geleden Dagpact: renaldo61 Mormel Fonny 🌞 MaryArt Yvonne Alesto Spirit reageerde hierop 1
knakker Geplaatst 15 uur geleden Rapport Geplaatst 15 uur geleden 10 uur geleden zei Rosee: Ik vind het zowel aandoenlijk, pathetisch, onbegrijpelijk en knap dat mensen zich zo druk maken tijdens hun leven (geldt ook voor mezelf) terwijl we doodgaan. En we niks voorstellen. Een van mijn lievelingsboeken is 'Alle mensen zijn sterfelijk ' van Simone de Beauvoir, over iemand die eeuwig blijft leven. Nou ja, lievelings. Word er altijd somber van. Maar is het feit dat je doodgaat dan een reden om je minder druk te maken?
knakker Geplaatst 15 uur geleden Rapport Geplaatst 15 uur geleden (bewerkt) God, wat een leuke dag vandaag. Samen met mijn zoon heel de Biesbosch doorkruist. De rust en verlatenheid daar is zo mooi. Je ziet er alleen af en toe een vogelaar met een camera als een bazooka turen naar een vogel waar ik nog nooit van heb gehoord. Terwijl we zittend aan het water een broodje aten beseft ik me ineens: hier gaat het om. Al het andere is bijzaak en flauwe kul. En warempel, hij zei ook enkele malen dat hij het ‘eigenlijk best leuk vond’. Mijn moeder, het einddoel van onze wandeling, raakt intussen het spoor in de realiteit steeds meer bijster. Angst voor alles wat haar omringt. De jeugd en de aftakeling dichtbij elkaar. Confronterend, maar het stemt ook vredig. De ene generatie komt eraan, de ander maakt plaats. 15 uur geleden bewerkt door knakker Yana, bumperjim, Lika en 2 anderen reageerden hierop 5
bumperjim Geplaatst 15 uur geleden Rapport Geplaatst 15 uur geleden (bewerkt) 14 minuten geleden zei knakker: God, wat een leuke dag vandaag. Samen met mijn zoon heel de Biesbosch doorkruist. De rust en verlatenheid daar is zo mooi. Je ziet er alleen af en toe een vogelaar met een camera als een bazooka turen naar een vogel waar ik nog nooit van heb gehoord. Terwijl we zittend aan het water een broodje aten beseft ik me ineens: hier gaat het om. Al het andere is bijzaak en flauwe kul. En warempel, hij zei ook enkele malen dat hij het ‘eigenlijk best leuk vond’. Mijn moeder, het einddoel van onze wandeling, raakt intussen het spoor in de realiteit steeds meer bijster. Angst voor alles wat haar omringt. De jeugd en de aftakeling dichtbij elkaar. Confronterend, maar het stemt ook vredig. De ene generatie komt eraan, de ander maakt plaats. Prachtig! Intussen rij ik door Stockholm met mijn beste vriend de gps: "Gebruik de linkerrijstrook. Om. Links aan te houden." Dat soort werk 😩 Enfin, het verschil tussen waar het in het leven om gaat en waar niet om 🤣 Dit weekend gaan we wel even weer de natuur in met Hond. Lastig, je moeder. Ze worden langzaam je kind. 15 uur geleden bewerkt door bumperjim Yana reageerde hierop 1
Lika Geplaatst 13 uur geleden Rapport Geplaatst 13 uur geleden Tjeetje @bumperjimwat moet ik altijd om je lachen. Hoe vind je Stockholm? en @knakkerwat een mooie beschrijving van een heerlijke dag!
lady jane Geplaatst 13 uur geleden Rapport Geplaatst 13 uur geleden Ja heerlijk he als kinderen van dezelfde dingen houden. De puberteit en de overgang kunnen dat wel even anders doen lijken, en beiden hebben een funktie, maar wat heerlijk als relaties weer rust kennen. En respect. Spirit reageerde hierop 1
Rosee Geplaatst 12 uur geleden Rapport Geplaatst 12 uur geleden 2 uur geleden zei knakker: Maar is het feit dat je doodgaat dan een reden om je minder druk te maken? Ja, eigenlijk wel. Yana reageerde hierop 1
Rosee Geplaatst 12 uur geleden Rapport Geplaatst 12 uur geleden (bewerkt) Mooie dag beschrijf je Knakker. Ik lees vandaag zoveel ellendig nieuws over waar mensen allemaal toe in staat zijn dat ik er even helemaal klaar mee ben. 12 uur geleden bewerkt door Rosee
Luz Geplaatst 12 uur geleden Rapport Geplaatst 12 uur geleden Dagpact: renaldo61 Mormel Fonny 🌞 MaryArt Yvonne Alesto Luz Spirit reageerde hierop 1
Spirit Geplaatst 11 uur geleden Rapport Geplaatst 11 uur geleden Mijn dag was ook best goed te noemen. Helemaal niets bijzonders gedaan er is ook niets bijzonders gebeurd. Mijn gebruikelijke rondje kinderboerderij met de hond. Langzaam aan probeer ik de wandelingen wat langer te maken. Tegenwoordig neem ik in en om het huis mijn telefoon overal mee naartoe. Zo maak ik toch ook heel wat stappen. Naar ons knusse buitenverblijfje en weer terug in onze huiskamer. Mijn zoon ruim een uur aan de telefoon gehad. Neem daar alle tijd voor. Het is zo bijzonder dat we over alles op 1 lijn zitten. Ook de humor die wij hebben, dat is echt apart. Vrijdag is mijn jongste kleinkind jarig. 8 jaar alweer. We hebben het plan om naar een wereldrestaurant te gaan. Vorige keer was het ook reuze gezellig. Ik ga nog even wat kilometertjes maken. Moet wel snel nog even voor twaalven . O, wacht, na 12 uur kan ik ook alvast weer gaan lopen, alvast voor morgen
Yana Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden 9 uur geleden zei Rosee: Mooie dag beschrijf je Knakker. Ik lees vandaag zoveel ellendig nieuws over waar mensen allemaal toe in staat zijn dat ik er even helemaal klaar mee ben. Nou, inderdaad, we zijn een afschuwelijke soort. Terwijl we ook zo lief en zorgzaam kunnen zijn, daar krijg ik de afgelopen periode ook weer veel mee te maken gelukkig. Het is allemaal niet te bevatten. karin123 reageerde hierop 1
Yana Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden Eh, @knakker, vind jij het leuk om op een taalfout gewezen te worden of heb je daar een hekel aan?
bumperjim Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden (bewerkt) 11 uur geleden zei Lika: Tjeetje @bumperjimwat moet ik altijd om je lachen. Hoe vind je Stockholm? en @knakkerwat een mooie beschrijving van een heerlijke dag! Ik moet toegeven dat ik er weinig van gezien heb, want Avis naast het station ging dicht om 18:00 en ik kwam om 17:45 uit de trein dus ik heb als een blind paard moeten sprinten. Vervolgens vanachter het stuur maak je het allemaal wat minder mee. Ik zit nu op een uur rijden van de stad. Ik kom nog wel eens terug misschien. Ik vind Zweden wel leuk maar ik vind Finland eigenlijk leuker. Aparter. Alles wat in Zweden apart is is in Finland nog aparter. Net zoals Frankrijk zich verhoudt tot Italië. Komt ook omdat dat Fins volstrekt onbegrijpelijk is, terwijl ik van geschreven Zweeds nog wel kan uitvogelen waar het over gaat. Als je leest "Välkommen!" dan denk je nou mooi, terwijl bij "Tervetuloa!" dan steek je voor de zekerheid maar je handen in de lucht 😁 Gelukkig is de westkant van Finland grotendeels tweetalig en daardoor snap je dat het hetzelfde betekent. 2 uur geleden bewerkt door bumperjim
bumperjim Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden 9 uur geleden zei Rosee: Ja, eigenlijk wel. Is het niet zo dat als je nooit dood zou gaan, dat je je juist dan niet meer druk zou maken?
lady jane Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden 25 minuten geleden zei bumperjim: ik vind Finland eigenlijk leuker In mn 20er jaren tot 10 leren tellen, en omdat ik dat ook zo leuk vond, weet ik fonetisch nog; uksi kaksi kolme, neljé (?) en ik zie ons nog de vogeltjesdans doen en dan in onze hand een ovaaltje tekenen (vriend maakte een gebaar uit zijn achterste) ja wat was dat een leuk en prachtig land
bumperjim Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden 21 minuten geleden zei lady jane: In mn 20er jaren tot 10 leren tellen, en omdat ik dat ook zo leuk vond, weet ik fonetisch nog; uksi kaksi kolme, neljé (?) en ik zie ons nog de vogeltjesdans doen en dan in onze hand een ovaaltje tekenen (vriend maakte een gebaar uit zijn achterste) ja wat was dat een leuk en prachtig land Wow!! Nou verbluf je me even helemaal. Ik ben nooit verder gekomen dan nolla 🤣 dat was de enige die ik snapte. lady jane reageerde hierop 1
lady jane Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden (bewerkt) die moest ik googlen, dacht meteen aan de nul. Maar nolla is zweeds staat er. ph onderaan staat Fins/Zweeds. en nul idd of nobody 2 uur geleden bewerkt door lady jane
lady jane Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden Nu klaarmaken voor dagje sauna, en maar hopen dat NS nog rijdt als ik naar huis ga. fijne dag allen.
bumperjim Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden Zouden de Zweden dan de nul naar Finland hebben gebracht namens de Babyloniërs? De vraag van vandaag. Fijne sauna gewenst! Ik ga zo maar eens naar de klant. Sta al op de parkeerplaats maar ben natuurlijk iets te vroeg
knakker Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden 11 uur geleden zei Rosee: Ja, eigenlijk wel. Ik denk dat het leven zijn glans juist verkrijgt dankzij haar eindigheid. Of, zoals Achilles zei in de film Troy: “The gods envy us. They envy us because we’re mortal, because any moment might be our last. Everything is more beautiful because we’re doomed. You will never be lovelier than you are now. We will never be here again.”
knakker Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden 1 uur geleden zei Yana: Eh, @knakker, vind jij het leuk om op een taalfout gewezen te worden of heb je daar een hekel aan? Als taalpurist schaaf ik graag aan mijn teksten, dus in dat opzicht vind ik het wel fijn als er een taalfout uit gaat. Maar ik hou weer niet van het type zuurpruim die slechts uit betweterigheid over taalfouten begint. Of dat je je best doet op een lange brief en dat het enigste waar men op ingaat is dat het eigenlijk ‘enige’ behoort te zijn.
knakker Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden 1 uur geleden zei Yana: Nou, inderdaad, we zijn een afschuwelijke soort. Terwijl we ook zo lief en zorgzaam kunnen zijn, daar krijg ik de afgelopen periode ook weer veel mee te maken gelukkig. Het is allemaal niet te bevatten. De mens is verrot, de mens is edel. Beide zijn in royale mate waar te nemen. Maar soms is het ook net waar je op let. Het nieuws bericht nu eenmaal eerder over oorlog dan over pasgeboren puppy’s. Maar in mijn eigen leven zie ik toch vooral veel moois en goeds. De ellende van verderop kan ik niet oplossen en laat ik dan ook niet mijn levenservaring geheel verkleuren.
Yana Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden Aha, dus ik moet eerst nog even op de inhoud van je bericht ingaan 😁, daar ben ik even te lui voor.
Yana Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden Helemaal eens met je laatste bericht @knakker, als er geen nieuws zou bestaan zou ik de mensheid prachtig vinden.
knakker Geplaatst 56 minuten geleden Rapport Geplaatst 56 minuten geleden 10 minuten geleden zei Yana: Aha, dus ik moet eerst nog even op de inhoud van je bericht ingaan 😁, daar ben ik even te lui voor. Jou beschouw ik per definitie als positief hoor Jaan. Dus kom maar door met de rode pen 🙂
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden